Salut trebuie sa imi schimb placutele spate la kia sorento 2.5 an 2005.
Intrebarea mea este cum se baga pistonasul inapoi , pur si simplu se inpinge inapoi sau se roteste, tin sa mentionez ca am frana de picior pe disc (placute) si cea de mana pe este pe tambur.
Si daca stiti si cu ce placute de frana vine masina din fabrica si ce placute recomandati.
Multumesc
Un sfat pentru schimbarea placutelor
-
- Posts: 42
- Joined: 08 Jul 2012, 12:13
- Auto:
Un sfat pentru schimbarea placutelor
Kia sorento EX 2.5 CRDI 2005
- adrian05ro
- Posts: 165
- Joined: 11 Apr 2011, 13:23
- Auto: B77BKU
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Un sfat pentru schimbarea placutelor
la toate tipurile de masini pentru a pune la loc etrierul trebuie impins pistonul cat mai inauntru
revenirea lui la pozitia initiala se face prin impingere ; pentru impingere se folosesc doua leviere ( ori doua surubelnite mai solide) sau o presa cu surub
nu conteaza care din metode se aplica , important este ca pistonasul sa fie impins la maxim inapoi pentru a usura pozitionarea etrierului
trebuiesc verificate si discurile , si in cazul in care uzura este avansata iar "buza" ramasa la exterior este prea mare se recomanda indepartarea ei ; operatiunea se poate face fara demontarea discurilor de pe masina
mult mai "delicata" este inlocuirea sabotilor de la frana de mana , lucrare care o recomand numai in service
ATENTIE!
primele la primele 4-5 pedale de frana , eficienta franelor este minima( pedala poate parea elastica), asadar nu faceti probe de frana din prima si nu va bazati ca aveti placute noi
pana ce noile placute nu se pasuiesc pe discuri franele nu lucreaza optim si dau senzatia de nesiguranta sau de nefunctionare a pompei de servo
revenirea lui la pozitia initiala se face prin impingere ; pentru impingere se folosesc doua leviere ( ori doua surubelnite mai solide) sau o presa cu surub
nu conteaza care din metode se aplica , important este ca pistonasul sa fie impins la maxim inapoi pentru a usura pozitionarea etrierului
trebuiesc verificate si discurile , si in cazul in care uzura este avansata iar "buza" ramasa la exterior este prea mare se recomanda indepartarea ei ; operatiunea se poate face fara demontarea discurilor de pe masina
mult mai "delicata" este inlocuirea sabotilor de la frana de mana , lucrare care o recomand numai in service
ATENTIE!
primele la primele 4-5 pedale de frana , eficienta franelor este minima( pedala poate parea elastica), asadar nu faceti probe de frana din prima si nu va bazati ca aveti placute noi
pana ce noile placute nu se pasuiesc pe discuri franele nu lucreaza optim si dau senzatia de nesiguranta sau de nefunctionare a pompei de servo
[b][color=#0000BF]Drumuri bune si fara evenimente ![/color]
[color=#008040]ADRIAN Vatamaniuc[/b]
0727.88.34.38[/color]
[color=#008040]ADRIAN Vatamaniuc[/b]
0727.88.34.38[/color]
-
- Posts: 42
- Joined: 08 Jul 2012, 12:13
- Auto:
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Un sfat pentru schimbarea placutelor
Se cuvine o corectare. Pistonasele care pe buza de asezare pe placute au caneluri (crestaturi) se retrag prin rotire, asta fiind rostul canelurilor, sa poti baga o scula ca sa le invarti.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.