Incalzire habitaclu, racire motor

Forum cu de toate despre Sorento
Post Reply
AlexMihai81
Posts: 4
Joined: 11 Oct 2023, 21:47
Auto: Kia Sorento 2010
Location: Iasi

Incalzire habitaclu, racire motor

Post by AlexMihai81 »

Salut!
Detin o Kia Sorento 2010 2.2 crdi 4wd 197cp
De ceva timp ma confrunt cu o problema:
Nu intra aer cald in interior si nu raceste apa din motor cand acesta este in sarcina.
In mers normal, max. 2200rpm temperatura sta constant 87-90C. Cand merg sportiv, urc un deal si calc acceleratia, schimba vitezele in jur de 4000rpm iar temperatura urca spre 130 grade. Taie acceleratia(pot merge maxim 90kmh), probabil ca efect al supra incalzirii.
Ventilatorul de pe radiator functioneaza, la fel si cel pentru habitaclu.
Antigel este in instalatie.
Singurul moment in care intra aer cald in habitaclu este atunci cand temperatura agentului de racire creste peste 90C. Cand scade sub 90 se raceste si aerul pentru interior.
V-ati confruntat cu o asemenea problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by Faust »

Schimbă termostatul.
Nu mai rula așa, când crește temperatura lichidului de răcire motorul intră în limitare de putere , la 130 grade Celsius lichid de răcire .... riști să arzi garnitura de chiulasa sau să îți bubuie furtunele , caloriferul din mașină.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

AlexMihai81
Posts: 4
Joined: 11 Oct 2023, 21:47
Auto: Kia Sorento 2010
Location: Iasi

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by AlexMihai81 »

Am rezolvat-o pe asta, nu mai avea antigel, acum incalzeste in interior si raceste motorul, nu mai am "limp" mode, e si normal, nu mai intra protectia de supra-incalzire.
Dar acum a aparut alta buba, scoate fum. Dar in ce fel, 2 zile scoate, a treia nu, deci e random. Nu stiu dca sa ma indrept inspre chiulasa.
Am schimbat busonul-termostat de la radiator. Face la fel. Si mai mult de atat, furtunul-manson de cauciuc care vine la radiator e in presiune.
Antigelul de la suprafata din radiator odata turnat isi schimba culoarea din verde-albastru in maroniu. Am scos lichid cu seringa si nu e uleios.
Urmatoarea verificare in service e pentru anulare de racitor de gaze.
Apoi, nu stiu...

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by BAU »

Depinde de fum : Verifica

Daca este alb , alb transparent , care se imprastie usor in aer si dispare repede , este vorba de vapori de apa . De obicei nu ar trebui sa te ingrijoreze asta . Decat daca iti consuma antigel.

Daca este fum alb , albastrui , care ramane mai mult timp in jurul masinii , este vorba de consum de ulei .

Daca este garnitura de chiuloasa , verifica si uleiul, sa nu devina alb laptos ,

INSA , culoarea maronie a lichidului de racire poate avea mai multe cauze

Din ceea ce spun mecanicii si unii proporietari ar rezulta vre-o 3 motive pentru care sa fii atent .

Unul ar fi antigelul . Odata poate fi calitatea lui . La un antigel no-name poate sa se intample asta . Sau daca s-a schimbat tipul de antigel . Daca a fost unul roz apoi s-a folosit verde , isi schimba culoarea , daca nu s-a golit cu totul lichidul vechi . De obicei mai ramane in blocul motor . si la baza radiatorului . Mai schimba odata lichidul de racire cu o curatare temeinica a instalatiei . Dupa cateva drumuri , verifica din nou . Daca este tot maroniu , trebuie verificat mai departe.

Nu stim ce cutie de viteze ai la masina . Am auzit de la unii mecanici ca la masinile cu cutie automata , radiatorul de racire motor este comun cu cel de racire a uleiului de cutie . Se intampla uneori sa intre ulei de cutie in lichidul de racire

Apoi , tinand cont ca motorul se supraincalzea si ai ramas fara antigel in instalatie , ar trebui sa te gandesti totusi si la verificarea garniturii de chiuloasa . Posibil sa fie arsa . Si fumul sa fie de la lichidul de racire pe care ti-l consuma in motor .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

AlexMihai81
Posts: 4
Joined: 11 Oct 2023, 21:47
Auto: Kia Sorento 2010
Location: Iasi

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by AlexMihai81 »

Multumesc pentru raspuns!
Pierde antigel, din cauza asta am avut problemele initiale. Pierde si il scoate pe evacuare. Dar am si gaze/presiune in instalatie. Se vede in vasul de expansiune.
Fumul e mai mult alb dar cu miros intepator.
E automata cutia, 4WD.
Nu stiu ce antigel a fost folosit dar instalatia a fost curatata in service si umpluta cu Hepu verde.
Consumul a ajuns la 15l in oras, fara AC. Pe timp de vara fara AC, in trafic blocat aveam 9-10.
Chiulasa as verifica-o ultima. Trebuie sa dai jos jumate din motor si nu stiu cat merita investitia. Ajunge cred 4-5mii lei.
Deja nu se mai justifica investitia.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by BAU »

Imi pare rau pentru tine si cred ca ti-a gasit singur raspunsul . Si cred ca de fapt ai ales varianta ce mai paguboasa.

Antigelul nu il pierde . Ai fi vazut pete umede sub masina . Pur si simplu il consuma in motor . 90% pe la garnitura de chiuloasa . Care ori a fost arsa ori datorita supraincalzirii s-a deformat chiuloasa si va trebui rectificata . Sa speram ca nu va fi cazul si poate este doar garnitura .

Daca patrund gaze in vasul de expansiune ( si culoarea maronie a lichidului ), nu se intampla decat pe la garnitura de chiuloasa . Datorita presiunii mari din capul pistonului, gazele patrund pe langa garnitura in lichidul de racire .

Nu se demonteaza jumatate de motor . Te sperie faptul ca sunt multe cabluri , furtunuri , anexe pe motor . Chiuloasa se demonteza usor apoi , iar garnitura se schimba usor

Daca este vorba de garnitura de chiuloasa , 4-5 mii nu este o suma foarte mare. Si nici nu este o investitie proasta . Dimpotriva o sa ai un motor nou .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

AlexMihai81
Posts: 4
Joined: 11 Oct 2023, 21:47
Auto: Kia Sorento 2010
Location: Iasi

Re: Incalzire habitaclu, racire motor

Post by AlexMihai81 »

Ce sa zic, n-am ales-o dinadins :))
Dar multumesc de incurajare!

Post Reply

Return to “Generalităţi”