Sorento 2,5 crdi XS

Totul despre al vostru Kia Sorento şi poze bineînţeles!
User avatar
ghiavolu
Posts: 18
Joined: 09 Mar 2009, 02:49
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Sorento 2,5 crdi XS

Post by ghiavolu »

Salut , mai jos e iepurele meu, o cheama "Iepure" :D

Image
Image
Image
Modificari - vopsit personal farurile negre :)
Cine are sorento si e din cluj - pm me please .
Sper ca va place iepurele ;)
Sorento 2.5 XS :D

bogdan_o
Posts: 41
Joined: 12 Jan 2009, 17:27
Auto:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by bogdan_o »

Salut, sa o stapanesti sanatos.

Ai luat-o din UK sau Cipru? Ca vad ca are volanul pe drepta. Nu te incurca treaba asta?

zombi
Posts: 153
Joined: 07 Nov 2007, 18:57
Auto: KIA CEED 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by zombi »

'Iepurele' are volanul pe dreapta, dar nu-i problema, xcum te uiti peste masinile din fata... :lol:
Sa o/il stapanesti sanatos!!!
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto

User avatar
Razvan_G
sultan of swing
Posts: 664
Joined: 01 Oct 2008, 20:14
Auto: KIA Cee'd City 1.4 GSL
Location: Oradea

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by Razvan_G »

Eu nici n-am stiut ca se pot inmatricula masinile cu volanul pe dreapta la noi! :roll:
E super Sorento-ul, dar zau asa? Cum o vei conduce aici? Mi se pare foarte riscant mai ales la depasiri daca nu ai co-pilot... Sau ai invatat deja sa conduci "pe dos"? :D

Sa o stapanesti sanatos! Ahh, si o sugestie, un sticker cu "Right Hand Driver" pe luneta ar fi practic. Cred ca te va scuti de cateva "dumnezeiri" tipici romanesti :lol:
KIA Cee'd City 1.4 GSL, Oil Blue + senzori de parcare, scut motor

User avatar
ghiavolu
Posts: 18
Joined: 09 Mar 2009, 02:49
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by ghiavolu »

Mersi de urari!
Se pot inmatricula , ce-i intereseaza pe ei unde am eu volanul, pot sa il am si in portbagaj:D Cu farurile e problema doar, ar trebui sa cumpar altele pt europa, dar nu merita... doar niste faruri custom tuning as cumpara la 700 usd, dar alea nu sunt luate de RAR in considerare:(
Nu am nici o problema cu condusul, chiar e mult mai usor fata de masina dinainte. In legatura cu stickerul - nu cred ca te injura nimeni, doar posesorii de dacii care te injura oricum :))) Un om civilizat se comporta civilizat:P
Am invatat sa o conduc asa , oricum nu stiam sa conduc nici o masina normala, fiind incepator -5 luni ;))))) Dar 2500 km din Uk pana in cluj, mi-au facut rodajul. Mai greu a fost la sensurile giratorii din UK unde era sa o iau invers :D Am fost prin multe orase dincolo, nu am avut nici o problema, oamenii sunt civilizati... cand am ajuns in RO a inceput greul datorita grabicilor, a copiilor care sar in fata masinii si a daciilor care "bat jipu`" . Dar eu le fac loc, trag pe dreapta, si fiecare isi vede de drumul lui. In depasirea masinilor mici - nici o problema, vezi peste, la camioane -> stau 20 metri in spate, ma uit vigilent :d, iar daca e soseaua libera depasesc. Oricum, nu sunt un sofer grabit, nu ma grabeste nimeni si pot merge linistit si cu 80-90 km/h:P , de profesie fiind web-designer de acasa(ca si scoala economist).
Acum abia astept vara sa ies la munte... dar pana atunci tre sa trec de RAR, sa platesc TAXA :(((( 3200 EUR. Daca este vreun posesor de Sorento din cluj care poate sa imi imprumute farurile vreo 2 ore pana trec de RAR ..... ar fi super:))

Intrebare: cum v-ati simti pe sosea sa ma vedeti in trafic cu volan pe dreapta si semn incepator? :))))))
PS: cine stie coreeana? vreau datele de contact ale unei firme , ca aia de la customsorento.com au preturi triple fata de producator (ex. un grill fata ei il au la 242 USD, iar producaTORUL il da cu 60 USD)
Sorento 2.5 XS :D

boty
Posts: 62
Joined: 20 Apr 2008, 10:34
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by boty »

Sa o stapanesti sanatos! Care e smecheria cu farurile, ca eu nu ma prind ? Care este diferenta intre ce ai tu pe masina si cele Euro cum le spui tu ?
Cat priveste Koreenii, este greu de facut afaceri cu ei. Eu am adus cate ceva din koreea, dar m-am lecuit. Producatorii vand numai cantitati mari, si numai pe contract de reprezentare. Ce anume vrei de pe customsorento ca poate o rezolvam la un pret decent?
SORENTO 2,5 CRDI EX AT 170CP

bogdan_o
Posts: 41
Joined: 12 Jan 2009, 17:27
Auto:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by bogdan_o »

La faruri diferenta e data de modul de dispersie al luminii. Pentru masinile cu volanul pe stanga farurile sunt concepute pentru a lumina mai puternic partea dreapta si mai putin partea stanga pentru a nu deranja pe cei care vin din sensul opus.

Cam asa ar trebui sa lumineze farurile unei masini cu volanul pe stanga:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Phare_code.png

La masinile cu volanul pe partea dreapta e fix pe dos.

Deci la noi o masina cu volanul pe dreapta va deranja noaptea ceilalti soferi daca nu-si schimba/adapteaza farurile.

Eu as zice totusi sa iti schimbi/adaptezi farurile, din respect pentru ceilalti soferi, asta ca tot vorbeai de civilizatie. Manarelile facute pentru a trece de RAR nu fac decat sa te incadreze in marea categorie a conationalilor care ne fac sa ne simtim prost ca suntem tot romani.

boty
Posts: 62
Joined: 20 Apr 2008, 10:34
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by boty »

Pai ce se vede in imagine este vorba de reglajul farurilor, din acest motiv am intrebat. Nu cred ca farurile lui au o constructie
diferita, in schimb au nevoie de un reglaj adaptat traficului "cu volan pe stanga". Ma gandesc ca pana a investi in schimbarea farurilor, o vizita la un atelier electric nu strica.
SORENTO 2,5 CRDI EX AT 170CP

sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by sefmars »

frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos, cat despre faruri au 2 suruburi de reglare ;) trebuie daor sa le reglezi, depsre asta am vazut pe forumul celor din UK care avau fix aceeasi sproblema cu farurile , dar pe dos(daca ma intelegi ;)) )

Apropos, vreau si eu un scaun de dreapta ca cel din poza, da-mi si mie o idee de un de pot procura unul [-o<
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

boty
Posts: 62
Joined: 20 Apr 2008, 10:34
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by boty »

Apropo, rezolvarea problemei este mai ales in avantajul lui. Farurile au acest reglaj nu numai pentru a nu incurca circulatia din sens invers, altfel erau reglate identic, sa bata scurt atat cel din stanga cat si cel din dreapta. Ele sunt reglate astfel incat conul de lumin sa dezvaluie conducatorului in timp util eventuale obstacole de pe partea dreapta a drumului (in cazul nostru) cum ar fi, biciclisti, pietoni, carute, masini stationate etc. precum si semnele de circulatie care la noi tot pe dreapta sunt
SORENTO 2,5 CRDI EX AT 170CP

sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by sefmars »

normal, farurile trebuiesc reglate sa fie comode atat pentru utilizator, cat si pentru restul participantilor la trafic, le poti regla chiar si pe un zid... dar eu nu mai stiu valorile din pacate
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

bogdan_o
Posts: 41
Joined: 12 Jan 2009, 17:27
Auto:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by bogdan_o »

Metoda cu reglatul farurilor la zid e aiurea pt ca, chiar daca stii valorile corecte tot e foarte greu, daca nu chiar imposibil sa le reglezi corect. 1 cm diferenta eu zic ca e greu de observat in cazul metodei cu zidul. In schimn 1 cm e enorm din punct de vedere al reglajului farurilor. Cand actionati butonul de reglaj al farurilor oglinda nu face o cursa mai lunga de 10 mm si cu toate astea diferenta se vede clar pe sosea.

Modul de dispersie al luminii pe sosea (in functie de tara) nu tine numai de reglajul farului ci si de contructia lui. Dispersia luminii e data nu numai de reglajul farului ci si de constructia oglinzii (fatele respective sunt puse cu un scop). Poate pot fi totusi reglate in asa fel incat sa lumineze corect insa daca nu trebuie schimbate.

Evident, exista metode mai ieftine, tipic romanesti de a rezolva temporar problema, dar sincer unor astfel de persoane le doresc sa se intalneasca in trafic numai cu cei care fac la fel ca ei.

La fel, tot respectul pentru cei care isi pun xenoane after market (siemens, philips, oricum nu conteza ca toate-s facute prin cine stie ce soproane in China). Unii au ajuns sa puna asa ceva si in proiectoare... si ne mai miram de ce suntem la coada Europei. Noi si bulgarii...

boty
Posts: 62
Joined: 20 Apr 2008, 10:34
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by boty »

Asta spun si eu. Sa mearga la un atelier specializat si sa verifice daca este posibil reglajul farurilor, altfel se impune schimbarea lor.
Despre xenon eu zic ca nu este o problema daca sunt montate pe faruri compatibile, si aici ma refer la faruri cu lupa. O problema devine xenonul montat pe faruri cu dispersor (sticla farului nu este clara) fara lupa, fascicolul luminos nu va fi focalizat corect sau deloc, lucru care duce la imprastierea luminii in toate directiile si implicit la disconfortul coparticipantilor la trafic. Acest fenomen apare deoarece becurile xenon au sticla in totalitate clara, nu au acea "caciulita" neagra in capat care are rolul de a directiona lumina catre oglinda farului. Montarea xenonului in proiectoare nu devine un pericol atat timp cat aceste proiectoare sunt folosite pe ceata, lucru pentru care sunt destinate. Proiectoarele, chiar si cu halogen, deranjeaza daca sunt folosite altfel decat pe ceata la fel cum deranjeaza luminile ceata spate.
SORENTO 2,5 CRDI EX AT 170CP

sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by sefmars »

ok, dar avand in vedere ca vorbim exclusiv despre sorento, iar partea care focalizeaza lumina, cat si sticla sunt si compatibile xenon, si se pot si regla pentru volan dreapta, respectiv stanga, nu cred ca este o problema , zilele trecute urmaream postul unuia din UK care a facut exacti inversul avea faruri euro si nu ii bateau bine, dar le-a reglat, si legislatia UK care este destul de dura i-a permis, faza cu zidul e de orientare, nimeni nu a spus sa faca asa e doar o metoda care in cazul unora da rezultate, varul meu face reglaj de faruri cu echipament special, in schimb eu farurile le reglez singur si a cazut mereu in parametri, cand faci pe zid reglajul nu il faci de la 1-2 metri ci o distanta mai mare ca sa vezi diferentele mai clar!, iar ndaca stii cum sa bata e f simplu cand faci modificari, in cazul persoanei de mai sus , nu are decat sa astepte noaptea sa se duca la 10-20 metri de un zid sa isi marchze cu creta valorile actuale si sa le inverseze,


Cat despre cei de care vorbesti tu in trafic sunt oameni care ori si le-au reglat in dushmanie, ori oameni care saracii au facut un accident, si-au reparat masina, dar cei din service NU FAC reglaje de faruri, si ei nu nstiu asta, farurile sunt montate in graba la fel ca si barile etc. cu cat mai putine suruburi si pe banda rulanta!

P.S. pe site la kia nu exista coduri diferite de faruri pt UK,EU, etc. exista mai multe modele si culori dar nu sunt oentru anumite tari, in plus poti sa faci comparatia intre customsorento si taff(http://griffinmotortuning.net -taff si http://www.customsorento.com/store/ --customsorento) o sa vezi ca au aceleasi produse, aceleasi coduri
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sorento 2,5 crdi XS

Post by sefmars »

a si ce am uitat sa precizez este ca la mine pe masina exista niste placute la fiecare far in parte aproape de unghiul mic al farurului pe care scrie valorile pentru si pentru masini cu volan pe stanga si pentru masini cu volan pe dreapta ;)
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”