schimb de ulei

Inclusiv campaniile de rechemări

Moderator: BAU

narciso30
Posts: 9
Joined: 28 Apr 2009, 02:44
Auto:

schimb de ulei

Post by narciso30 » 22 May 2009, 18:03

Ce tipuri de ulei vi s-au pus la schimbul de ulei?As vrea sa vin cu uleiul gata cumparat...

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: schimb de ulei

Post by shpid3r » 22 May 2009, 18:33

din cate stiu, 5W40. (cu cat e mai mica prima cifra si cu cat e mai mare a 2a, cu atat mai bine, general vorbind).
Fiind de turatie motorul, merita sa pui 5W40, desi 10W40 e ceva mai ieftin...
La Hyundai, care are acelasi motor ca la ceed, se practica si inlocuirea cu 10W40, pana la urma ... daca il cumperi tu, alegi ce iti place/permiti
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

patton
Posts: 608
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by patton » 23 May 2009, 22:38

s-a mai discutat. 5w30 trebuie sa se puna. n-are ce cauta 10Wxx intr-un motor cu mai putin de 150-200000 km la clima din romania. pe scurt: cifra de dupa W este vascozitatea la 100 grade celsius. cu cat este mai mare cifra de dupa w, vascozitatea la cald (temperatura normala de functionare a motorului) este mai mare. cifra de dinainte de w reprezinta vascozitatea la 0 grade celsius. cu cat e mai mare cifra, vascozitatea la 0 grade va fi mai mare. ulei mai putin vascos inseamna economie de combustibil. ulei mai vascos=consum combustibil si uzura mai mare.
Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)
SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cînd este ceruta în mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cînd este ceruta în mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pîna în anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pîna în anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pîna în anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pîna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pîna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pîna în anul 1996 inclusiv. Valabil începînd cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decît SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL - A fost introdusa începînd cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începînd cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",
Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)
CA - CC - Pentru motoare diesel pîna în 1965.
CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzînd si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD.
CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi.
CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE.
CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4.
CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.
Uleiul este cel mai important "consumabil" pe care il bagam in masina. de el depinde perfomanta motorului si mai ales uzura lui.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

dox
Posts: 286
Joined: 23 Jul 2008, 10:37
Auto: Kia Cee'd 1.4 gsl
Location: Bucuresti

Re: schimb de ulei

Post by dox » 23 May 2009, 23:10

shpid3r de unde scoti valorile alea? Motorul de pe cee'd vine din fabrica cu 5W20. Dar pe la noi prin service-uri se baga 5W30.
ODO: 100000km din 06.2008

narciso30
Posts: 9
Joined: 28 Apr 2009, 02:44
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by narciso30 » 25 May 2009, 15:28

Pai fratilor aici e vorba de Kia Sorento 2003 -2006 140Hp motorina.Sunt sigur ca e diferit fata de ce se baga la Ceed.....

User avatar
AUTO FORTE
Posts: 29
Joined: 11 Feb 2009, 11:55
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by AUTO FORTE » 25 May 2009, 16:54

Uleiul recomandat de producator este 5W30 API CF-4, ACEA B4 sau superior.
Specificatiile le gasiti in manualul de utilizare, pag.7-47 - 7-48.
Cu stima,
Echipa Auto Forte
AUTO FORTE ORADEA
E-mail: autoforte@rdslink

User avatar
sefmars
Posts: 217
Joined: 25 Jul 2008, 13:26
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: schimb de ulei

Post by sefmars » 03 Jun 2009, 16:12

De acord cu @forte, conform recomandarilor pentru Kia sorento la clima din Romania are nevoie de W30 , iar in general la sorento este recomandabil 5w30, desi merge si un 10W30, dar varianta full sintetic!
KIA Sorento 2.5 crdi EX 140HP
Image

narciso30
Posts: 9
Joined: 28 Apr 2009, 02:44
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by narciso30 » 08 Jun 2009, 17:00

Bun ....bag 5w-30 sa zicem de la Castrol....dar sunt cel putin 5 tipuri de 5w-30.....Magnatec , Slx,Edge etc si daca te uiti toate sunt cele mai bune....voi cu ce ati lucrat mai mult?Astia de la Castrol recomanda 5w-40 edge turbo

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by bumblebee » 08 Jun 2009, 18:10

Castrol au pierdut demult lupta, acum sunt asa si asa.
Cred ca sunt mai multe in functie de tip: mineral, sintetic, semisintetic, etc.
Kia Cee'd 1.4 best

narciso30
Posts: 9
Joined: 28 Apr 2009, 02:44
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by narciso30 » 09 Jun 2009, 17:34

Daca e 5w-30 e full sintetic.....

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by vladp » 10 Jun 2009, 13:20

narciso30 wrote:Bun ....bag 5w-30 sa zicem de la Castrol....dar sunt cel putin 5 tipuri de 5w-30.....Magnatec , Slx,Edge etc si daca te uiti toate sunt cele mai bune....voi cu ce ati lucrat mai mult?Astia de la Castrol recomanda 5w-40 edge turbo
Sa indeplineasca API CF-4, ACEA B4 sau superior.
Cei de la service din Arad, daca vrei Castrol, pun SLX Profesional 5W30.
Sorento EX CRDI 170CP

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: schimb de ulei

Post by vladp » 10 Jun 2009, 15:05

Poti sa pui si 5w40. Nu ar fi o problema grava. Dar KIA pe 5W30 il recomanda pana la +50 de grade, temperatura mediului. Deci 5W40 nu are sens decat daca mergi in desert sa ai peste 50 de grade afara. Si in plus la temperaturile obisnuite poate consuma un pic mai mult, fiind mai gros ceva.
Sorento EX CRDI 170CP

User avatar
pepsopep
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2011, 20:41
Auto: Sorento EX
Location: Bucuresti
Contact:

Re: schimb de ulei

Post by pepsopep » 26 Apr 2014, 21:09

Castrol 5W30 pare destul de OK

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest