ACCIDENT - URGENT

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by eugenflorinmanea »

Dc ai si filmare si raport tehnic ai toate sansele sa iti recuperezi banii de la producator.
Nu conteaza ca e Prea Romania- eu zic sa iei legatura cu un avocat.
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by quelloo »

Usa nu pare deloc atinsa in zona cu senzorii pentru airbagurile laterale si cortina. Asta e motivul pentru care n-au sarit cred. La fel si partea frontala.

E bine ca n-ati patit nimic.

sunt curios de expertiza tehnica si cauzele accidentului.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by Ogy »

Dupa cum arata masina in poze, NU trebuiau sa se deschida airbagurile. Arata super bine masina dupa cele intamplate. Nu e masina de dauna totala.
Din ce ai relatat tu in legatura cu accidentul, nu-mi pare o eroare a directiei. Carosabilul cum se prezenta (damburi, plombe, gheata, polei, mazga)? Ceva asemanator am patit si eu dar la 120km/h pe apa (acvaplanare) dar NU am piscat frana.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by BAU »

Dupa cum spune si Ogy in postul anterior se vede ca masina a scapat rezonabil la rasturnare pe sosea plata . Era mai rau daca se rasturna pe cimp cu santuri si denivelari. Caroseria se deforma pina la dauna totala chiar daca nu sareau airbagurile.
Eu am observat altceva ce ma pune pe ginduri, ma face circumspect fara a exclude definitiv directia . Atit in prima fotografie cit si ce-a de-a doua se observa ca rotile fata sunt paralele , pe directia de deplasare. Daca se intimpla ceva la directie, ruperea unei bielete sau a pivotului bieletei ori smulgerea acesteia din cremaliera ar fi dus la schimbarea pozitiei rotilor , inchiderea sau deschiderea lor la maximum .
Si atunci ma intreb : Te-ai uitat pe dedesupt la mecanismul directiei , sa vezi ceva rupt ? De ce crezi ca directia a fost de vina ? Tinind cont ca erai in alta tara , dupa un drum lung , nu cumva te-ai speriat de ceva sau ai atipit o secunda ?
Si mai ales ce ai vrut sa spui prin " a crapat " caseta ?
Ce ai vazut la ea necorespunzator ?
Sunt intrebari firesti pe care ni le punem iar din raspunsuri incercam sa invatam si noi .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

adrian.lesan
Posts: 16
Joined: 08 Feb 2014, 18:45
Auto: KIA CEED 1.4

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by adrian.lesan »

Oboseala nu intra in ecuatie, pentru ca tocmai plecam spre casa, conduceam de o ora. Masina nu a fost lovita, nu am avut niciodata probleme cu ea, nu am utilizat-o decat in regim mediu. Nu am luat gropi cu ea sau alte treburi.

Postez si video. Cauciucuri bune, carosabil uscat, viteza rezonabila. Masina fusese verificata si in afara de rola intinzatoare de la cureaua alternatorului, care o cumparasem si o aveam la mine pentru orice caz, si o bucsa care trancanea putin, in rest era OK. Explozie de cauciuc exclus, masina nu se comporta asa.

Chiar va rog sa va dati cu parerea la video. Sunt si eu curios ce parere aveti.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

adrian.lesan
Posts: 16
Joined: 08 Feb 2014, 18:45
Auto: KIA CEED 1.4

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by adrian.lesan »

Caseta inca nu a fost verificata. Deocamdata e doar o banuiala. Trebuie sa schimb un telescop la masina ca sa o pot misca sa se poata uita cineva la ea.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by Ogy »

Asa cum se vede si in filmare relatez:
Tu vezi ce era pe mijlocul strazii ? (ce nu ai ocolit) Un sleau/denivelare care te-a facut sa pierzi controlul directiei. Te-a aruncat si tu ai incercat sa redresezi (esp-ul te scotea fara probleme din asta) dar cred ca ai bruscat volanul (ai tras prea mult). In fine ce a fost a fost. Daca tot incaleci benzile, incaleca-le calumea! La 70km/h ceed-ul sta foarte bine pe banda lui!
Poti incerca sa mergi cu filmarea si sa vorbesti cu un avocat, sa vezi daca poti da in judecata administratorul de drum din zona respectiva, numai ca nu vad cum poti sa justifici trecere peste linia continua....

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by BAU »

Interesanta filmare, foarte utila la drum lung.
Am urmarit filmuletul de aproape 10 ori . Dupa traiectoria masinii incep sa nu mai fiu asa de sigur de probleme la directie.
Daca se rupea ceva (caseta, bieleta ) masina vira brusc , frina brusc si datorita vitezei erau sanse mari de a sari cauciucul de pe janta sau poate de a indoi sau rupe amortizorul si mai ales , nu-si schimba directia, mergea spre stinga, unde pornise. Crede-ma ca am vazut masini la care s-au rupt bieletele de directie in mers.
Ori dupa cum se observa, masina a virat larg spre stinga (nisip, denivelare ,ptr. ca apa nu se vede) apoi " inainte " de a atinge marginea drumului s-a redresat din volan spre dreapta ( deci era controlabila) . Apoi este momentul cind inainte de a atinge malul de pamint spre dreapta masina este frinata ( se aud frinele ) , de catre sofer sau ESP.
Fara suparare , fara a fi specialist , este posibil sa fi avut viteza mai mare decit ai crezut si in final ai bruscat volanul .Nu stiu daca are , dar chiar daca avea ESP dar datorita drumului ingust acesta aproape ca nu mai avea efect. Se vede parca faptul ca in cei cca. 200 de metri de cind a inceput filmuletul pina la intrarea in curba te-ai apropiat destul de mult de masina din fata. Oricum se vede ca in stinga la cca 10-15 cm de linia continua asfaltul era umflat si rupt ( se pare ca nu ai trecut peste ruptura) dar denivelarea din dreapta este posibil sa fi tras masina spre stinga. Dupa cum vad eu, masina din fata ar fi taiat curba si ar fi luat denivelarea intre roti , cu efect minim.
Chiar te rog sa ne tii la curent cu concluzia unui mecanic ( ce gaseste pe dedesupt) sau de ce nu, a unui expert daca apelezi la el .
Daca gasesti ceva rupt la trenul de rulare sau directie ( desi acum am indoieli) chiar va fi nevoie de un expert.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by quelloo »

sincer din filmare nu pare cine stie ce viteza pe curba aia. cam 70 din ce vad eu ochiometric aici. nu prea imi dau seama cat de denivelat e drumul acolo la mijloc (in sensul, daca cumva ai ramas in 3 roti cand ai urcat/coborat denivelarea aia + ceva alti factori: pietris pe jos, cauciucuri proaste etc sa rezulte in pierderea controlului catre stanga. De aici supracompensand spre dreapta masina fiind deja in balans nu prea mai avea sanse de redresare. Daca ai ciupit si frana cand masina a inceput s-o ia spre dreapta acolo s-a terminat => nu mai putea fi recuperata in puctul asta (punand frana de picior in punctul asta ai franat mai mult fata si spatele care deja era in depasire pe stanga s-a dus))

Daca era ceva la directie eu zic ca masina s-ar fi dus spre stanga doar si se rasturna pe partea aia, dar din filmare se vede ca a mers sa contravirezi spre dreapta.
- asta e doar cum analizat eu filmarea. Clar un expert poate da un verdict mai clar dupa ce pune in balanta toate circumstantele.

Dar asa, la prima vedere cred ca administratorul drumului ar fi de vina.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

adrian.lesan
Posts: 16
Joined: 08 Feb 2014, 18:45
Auto: KIA CEED 1.4

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by adrian.lesan »

multumesc pentru pareri. o sa postez daca gasesc ceva belele la directie.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by BAU »

Sa fii fericit, si sa nu fii suparat daca s-a intimplat din vina soferului si nu a masinii . Se intimpla tuturor. Important este faptul ca nu a patit nimeni nimic si eventual masina o poti repara cu bani putini .
Tinem sa credem totusi ca este o masina buna si evenimente de genul acesta sunt foarte rare.
Chiar tine-ne lu curent cu rezolvarea.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
house-max
Posts: 342
Joined: 27 Jan 2014, 10:00
Auto: kia ceed 1.4
Location: ilfov, popesti leordeni
Contact:

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by house-max »

dupa poze nu pare sa aiba structura de rezistenta afectata...., costuri vor fii... dar tind sa cred ca masina poate fi refolosita fara probleme notabile de siguranta si pe viitor... dar trebui facuta cu simt de raspundere.... imi pare tare rau pt incident :( si sper sa va reveniti rpd fizic, si financiar dupa rezolvarea masinutei.
I love my IF 23 HaPpY old PYG :D

simion
Posts: 2
Joined: 02 Jul 2014, 11:10
Auto: B-06-ZMB
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by simion »

urat! Nu-mi dau seama daca ai calcat cu roata fix pe lungimea gropii sau nu.
Nu sunt specialist, dar eu nu vad decat trei posibilitati:
1)sa fi intrat cauciucul fix pe lungimea gropii si a actionat ca o frana doar pe acea roata. Dupa ce a pierdut aderenta, nu mai aveai ce face sau clar nu te asteptai sa faci drifturi pentru a fi pregatit.
Se mai poate intampla acest lucru in momentul in care treci cu viteza peste o "baltoaca", pe una din jumatatile masinii. Se simte o franare puternica si masina "tinde" sa vireze spre partea cu baltoaca, sau
2) Roata a pierdut aderenta pe lungimea gropii, ai fost nevoit sa tragi mai mult de volan pentru a te inscrie corect in curba, iar in momentul in care roata a prins asfaltul, te-a aruncat in stanga, sau
3) caseta a cedat din cauza trepidatiilor, la trecerea peste groapa incriminata.

In oricare dintre situatii, cu siguranta totul a inceput de la acea denivelare, iar de caseta de directie, vor spune ca a crapat din cauza impactului cu partea din dreapta. Dar se studiaza fisura/ruptura metalului si se poate spune 100% daca a fost cauza sau efect, adica daca a fost cauzata de un soc puternic (lovitura cu dambul din drepta) sau daca este vorba de o fisura mai veche care s-a transformat in ruptura in momentul trecerii peste acea denivelare a asfaltului si te-a facut sa pierzi controlul.

Este bine ca nu aveati viteza prea mare si ca nu ati patit nimic mai grav. Restul... sunt speculatii.
CEED 1.4, BEST Kompass Blue, 2007

adrian.lesan
Posts: 16
Joined: 08 Feb 2014, 18:45
Auto: KIA CEED 1.4

Re: ACCIDENT - URGENT

Post by adrian.lesan »

Heh. Posibilele cauze sunt multe. Important e ca suntem ok. Acum caut de nebun plafon si stalpi. Astia ma cam rup. Nu am reusit sa gasesc decat la niste scoruri de ma doare capul. Plafon 1750 si stalp stanga fata 2100. Pana mea. La preturile astea ma las la mana mea

Post Reply

Return to “Accidente”