Lucrari detailing auto
Posted: 26 Jun 2013, 10:01
Salutare!
Initiez acest topic pentru a-mi prezenta micile lucrari din timpul liber ...
Detailing-ul este unul dintre hobby-urile mele si m-am gandit ca-l pot prezenta si aici
Nu folosesc pasta de dinti pentru polishat farurile, nu curat banchetele/scaunele cu perdeaua (cum se vehiculeaza in alte locuri), nu polishez o masina intreaga in 2-3 pasi in 3-4 ore, cum am vazut pe alte forumuri.
Opel Corsa D - Corectie minora
Masina in cauza este o Corsa D, apartinand unui bun prieten.
Un "binevoitor" i-a sters aripa spate si s-a facut nevazut ...
Zona a fost spalata repede cu ONR si stearsa cu o laveta de microfibra.
Cateva imagini cu defectul ...
Wetsanding-ul a fost refuzat categoric de catre proprietar fiind multumit daca nu se mai vedea asa rau.
Ne pregatim de lucru ...
Menzerna Power Gloss pe pad-ul albastru de la Scholl ...
Dupa 2 treceri ...
Asa arata vopseaua pe toata masina ...
Dupa a 3-a trecere ...
Un mic 50/50 ...
Rezultatul, dupa stergerea cu IPA
Materiale folosite:
- orbitala Shine Mate Dual Action 600
- banda mascare 3M
- lavete Kent
- alcool izopropilic
- pad albastru Scholl 85mm
- Menzerna Power Gloss
Pot spune ca s-a corectat in proportie de 95%, amicul fiind foarte incantat.
Nu au ramas urme de la Power Gloss, nefiind nevoie de un pas de finish.
Durata corectie: ~30 minute
Pret estimativ: 50 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Fiat Punto - Reconditionare faruri
Masina in cauza este un Fiat Punto din 2001.
Am fost solicitat pentru o reconditionare a farurilor, care erau intr-o stare deplorabila.
Starea farurilor inainte sa ma apuc de treaba …
Am inceput prin a le izola cu banda alba, care a cedat destul de repede la apa, fiind nevoit sa o scot pe cea de la 3M.
Am folosit hartie abraziva de la Smirdex cu granulatie 1000,2000
Dupa finalizarea wetsanding-ului, am trecut la indepartarea urmelor lasate de hartia abraziva.
Pe spot pad-ul albastru de la Scholl am folosit Menzerna Power Gloss iar ca finish, spot pad-ul portocaliu de la Scholl cu Menzerna Power Finish.
La sfarsit, am aplicat 3 straturi de Collinite 476S.
Un 50/50 ...
Am sarit unele etape din poze pentru ca masina trebuia sa plece cat mai repede la un drum de 400 km ...
Materiale folosite:
- banda mascare 3M 3434
- hartie abrazivaSmirdex 1000, 2000
- masina orbitala Shine Mate 600
- spot pad-uri Scholl Concepts albastru, portocaliu
- Menzerna Power Gloss + Power Finish
- alcool izopropilic
- ceara Collinite 476S
Durata:~ 2 ore
Pret estimativ: 70 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Ford Monde MK3 - Corectie minora capota (masina personala)
Beleaua a fost intr-un weekend, crezand ca va fi unul dedicat odihnei, fara prea mult stres si munca ...
Ma pregateam sa plec sa lucrez niste stalpi in fibra la Corsa si am vazut "minunea": cineva care a savurat o shaorma si nu stiut unde sa arunce "cotorul" sau restul din punga, a zis sa o intinda pe lateralul masinii iar ambalajul cu resturi, le-a pus pe masina, la baza parbrizului, langa stergatoare; un maidanez nemancat, care nu are nicio vina desi l-as fi decapitat pe loc, s-a urcat cu minunatele labutze cu gheare netaiate pe una bucata capota, pentru a savura o minunatie de shaorma, sau un gunoi ...
Am inceput prin a studia defectele ...
Am mascat zona ce urma a fi corectata
A 2-a zona ...
Defectele din zona 2 nu erau asa pronuntate ca cele de mai sus, unde a avut loc festinul..
Ne pregatim cu spot pad-ul albastru de la Scholl Concepts , in combinatie cu Menzerna Power Finish.
Dupa 2 pase
Un defect de cand am luat masina.
Astept vopseaua de retus pentru a o suprima cat mai mult.
Pentru finish am folosit un spot pad galben de la Menzerna combinat cu 3M Extrafina (sau Ultrafina). Nu stiu care din ele este pentru ca nu a venit in ambalajul original.
50/50 dupa indepartarea benzii de mascare in partea de jos
50/50 in partea de sus a capotei
Final de corectie capota ...
Daca tot desfacusem orbitala, am zis sa scot si o julitura de pe bara spate
Aceeasi combinatie ca si pe capota, spot pad-ul albastru de la Scholl si Menzerna Power Finish
Nu am insistat foarte mult pentru ca venise ploaia ...
Sunt multumit de corectie!
Masina are nevoie de o revigorare completa, dar asteptam vopseaua de retus ...
Materiale folosite:
- orbitala Shine Mate 600
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- Menzerna Power Finish
- 3M Extrafina (sau Ultrafina) - a lucrat foarte bine
- IPA
- lavete pentru indepartarea uleiurilor de polish
- banda de mascare
Durata: ~30 minute
---------------------------------------------------------------------------------------
Chevrolet Cruze - Detailing exterior
Materiale folosite pentru exterior:
- prespalare cu Autobrite Magifoam + Karcher 5.700
- spalare cu Meguiars Gold Class + Mafra Flux Lavasciuga
- uscare cu prosop Kent
- decontaminare cu argila Bilt Hamber Regular + apa
- orbitala Shine Mate ERO 600
- pad 5.5" Lake Country portocaliu
- pad 5.25" Optimum Microfiber Cutting Pad
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- 3M Fast Cut Plus
- Menzerna 106FA
- mult alcool izopropilic
- lavete Kent
- ceara Meguiar's #26 Yellow Wax Paste
- dressing plastice Finish Kare 108AS Top Kote
- prosop buffing Viking
- geamuri: Meguiar’s Glass Cleaner, Abro Clearview
Starea initiala, inainte de spalare ...
Am inceput prin a pulveriza din belsug Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner, dilutie 1:2
Dupa aproximativ 30-45 secunde au inceput sa curga mizeriile ...
Apoi am agitat cu peria de la Kent
Clatit cu un Karcher 5.700
A urmat o pulverizare pe caroserie de Magifoam din vermorel de 2L, amestecat cu apa calda
Nu am mai facut poze din timpul prespalarii...
A urmat spalare 2BM cu un amestec de Mafra Flux Lavasciuga + Meguiars Gold Class
Ce a mai ramas in galeti ...
Dupa uscarea masinii cu prosopul galben de la Kent, a urmat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular si apa din belsug
Un sfert de capota
Portiera stanga fata
Portiera stanga spate
Plafon
Cateva cadre cu defectele prezente pe masina
Capota
Bara spate
Toata masina era plina de swirls si mici rds-uri ...
Corectia s-a facut in mare parte cu pad-ul portocaliu LC + Menzerna 160FA
Pregatire de 50/50
Inainte
Dupa 2 treceri cu 106FA si stergere cu IPA
Portiera stanga fata, tot cu 2 treceri + IPA
Un 50/50 pe carcasa oglinzii
Ceva foarte urat pe plafon ...
Am scos pad-ul de microfibra de la Optimum pe care am pus 3M FCP, realizand 3 treceri cu presiune medie, dupa care am facut o trecere cu pad-ul portocaliu LC + 106FA pentru a scoate hologramele lasate de FCP.
Aripa spate
Un 50/50 pe portbagaj, la lumina naturala (mai mult in nori a stat Soarele, nu am lucrat in prezenta lui directa)
Bara spate
Stopurile pot spune ca erau praf ... "Pielea" de caprioara isi are meritele ei
Dupa 2 treceri cu spot pad-ul albastru de la Scholl + 3M FCP si 2 treceri cu spot pad-ul de finish de la Menzerna + 106FA ...
Pentru protectie am folosit Meguiar's #26 Yellow Wax Paste, aplicata manual cu aplicatorul de la Meguiars.
Buffing-ul a fost facut cu prosopul de la Viking.
Cateva cadre de final, pe seara ...
Putinele plastice nevopsite au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote.
Operatiunea s-a facut pe parcursul a 2 zile, insumand aproximativ 20 ore de munca.
Pret estimativ: 550-600 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Auris - Detailing interior
Sambata (15.06.2013) am zis sa-mi fac de cap cu un interior la o Toyota Auris, cu aproximativ 78.000km la bord ...
Interiorul se prezenta cam asa, cand am luat-o in primire ...
Dupa sesiunea de poze, am demarat la curatarea plafonului care nu era foarte murdar si nu am avut cum sa-i fac poze inainte/dupa ...
Curatarea s-a facut cu Pulimax diluat 1:10, aplicat cu pulverizatorul si apoi sters cu laveta de microfibra.
Mocheta si scaunele au fost aspirate dupa care s-a trecut la injectarea de solutie pentru spalare.
Am folosit Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner diluat 1:5 cu apa calduta, pentru mocheta, care nu era foarte murdare.
Scaunul soferului, injectat cu Pulimax si apoi clatit pana nu a mai iesit mizerie ...
Mizeria din scaunul soferului ...
Bancheta spate, inainte de curatare ...
Consola centrala ...
Dupa ce am spalat si clatit bancheta spate, am mai aruncat o tura de apa ...
Dupa finalizarea spalarii, interiorul se prezenta cam asa:
Bordul si suprafetele de plastic au fost curatate cu 1Z Einszett Cockpit Premium si cu laveta de microfibra.
Presurile au fost curatate cu APC si peria, clatite cu apa si uscate pe cale naturala .
Materiale folosite:
- aspirator injectie-extractie
- lavete microfibra
- Pulimax
- Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
- 1Z Einszett Cockpit Premium
Durata: ~5 ore
Pret estimativ: 200 lei
Pentru unii, pare foarte mult insa nu am spalat doar scaunele si am aspirat mocheta.
Prefer sa tin masina putin mai mult sa iasa perfect decat sa dau rasol ...
Pentru orice alte intrebari, va stau la dispozitie.
Multumesc!
Initiez acest topic pentru a-mi prezenta micile lucrari din timpul liber ...
Detailing-ul este unul dintre hobby-urile mele si m-am gandit ca-l pot prezenta si aici
Nu folosesc pasta de dinti pentru polishat farurile, nu curat banchetele/scaunele cu perdeaua (cum se vehiculeaza in alte locuri), nu polishez o masina intreaga in 2-3 pasi in 3-4 ore, cum am vazut pe alte forumuri.
Opel Corsa D - Corectie minora
Masina in cauza este o Corsa D, apartinand unui bun prieten.
Un "binevoitor" i-a sters aripa spate si s-a facut nevazut ...
Zona a fost spalata repede cu ONR si stearsa cu o laveta de microfibra.
Cateva imagini cu defectul ...
Wetsanding-ul a fost refuzat categoric de catre proprietar fiind multumit daca nu se mai vedea asa rau.
Ne pregatim de lucru ...
Menzerna Power Gloss pe pad-ul albastru de la Scholl ...
Dupa 2 treceri ...
Asa arata vopseaua pe toata masina ...
Dupa a 3-a trecere ...
Un mic 50/50 ...
Rezultatul, dupa stergerea cu IPA
Materiale folosite:
- orbitala Shine Mate Dual Action 600
- banda mascare 3M
- lavete Kent
- alcool izopropilic
- pad albastru Scholl 85mm
- Menzerna Power Gloss
Pot spune ca s-a corectat in proportie de 95%, amicul fiind foarte incantat.
Nu au ramas urme de la Power Gloss, nefiind nevoie de un pas de finish.
Durata corectie: ~30 minute
Pret estimativ: 50 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Fiat Punto - Reconditionare faruri
Masina in cauza este un Fiat Punto din 2001.
Am fost solicitat pentru o reconditionare a farurilor, care erau intr-o stare deplorabila.
Starea farurilor inainte sa ma apuc de treaba …
Am inceput prin a le izola cu banda alba, care a cedat destul de repede la apa, fiind nevoit sa o scot pe cea de la 3M.
Am folosit hartie abraziva de la Smirdex cu granulatie 1000,2000
Dupa finalizarea wetsanding-ului, am trecut la indepartarea urmelor lasate de hartia abraziva.
Pe spot pad-ul albastru de la Scholl am folosit Menzerna Power Gloss iar ca finish, spot pad-ul portocaliu de la Scholl cu Menzerna Power Finish.
La sfarsit, am aplicat 3 straturi de Collinite 476S.
Un 50/50 ...
Am sarit unele etape din poze pentru ca masina trebuia sa plece cat mai repede la un drum de 400 km ...
Materiale folosite:
- banda mascare 3M 3434
- hartie abrazivaSmirdex 1000, 2000
- masina orbitala Shine Mate 600
- spot pad-uri Scholl Concepts albastru, portocaliu
- Menzerna Power Gloss + Power Finish
- alcool izopropilic
- ceara Collinite 476S
Durata:~ 2 ore
Pret estimativ: 70 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Ford Monde MK3 - Corectie minora capota (masina personala)
Beleaua a fost intr-un weekend, crezand ca va fi unul dedicat odihnei, fara prea mult stres si munca ...
Ma pregateam sa plec sa lucrez niste stalpi in fibra la Corsa si am vazut "minunea": cineva care a savurat o shaorma si nu stiut unde sa arunce "cotorul" sau restul din punga, a zis sa o intinda pe lateralul masinii iar ambalajul cu resturi, le-a pus pe masina, la baza parbrizului, langa stergatoare; un maidanez nemancat, care nu are nicio vina desi l-as fi decapitat pe loc, s-a urcat cu minunatele labutze cu gheare netaiate pe una bucata capota, pentru a savura o minunatie de shaorma, sau un gunoi ...
Am inceput prin a studia defectele ...
Am mascat zona ce urma a fi corectata
A 2-a zona ...
Defectele din zona 2 nu erau asa pronuntate ca cele de mai sus, unde a avut loc festinul..
Ne pregatim cu spot pad-ul albastru de la Scholl Concepts , in combinatie cu Menzerna Power Finish.
Dupa 2 pase
Un defect de cand am luat masina.
Astept vopseaua de retus pentru a o suprima cat mai mult.
Pentru finish am folosit un spot pad galben de la Menzerna combinat cu 3M Extrafina (sau Ultrafina). Nu stiu care din ele este pentru ca nu a venit in ambalajul original.
50/50 dupa indepartarea benzii de mascare in partea de jos
50/50 in partea de sus a capotei
Final de corectie capota ...
Daca tot desfacusem orbitala, am zis sa scot si o julitura de pe bara spate
Aceeasi combinatie ca si pe capota, spot pad-ul albastru de la Scholl si Menzerna Power Finish
Nu am insistat foarte mult pentru ca venise ploaia ...
Sunt multumit de corectie!
Masina are nevoie de o revigorare completa, dar asteptam vopseaua de retus ...
Materiale folosite:
- orbitala Shine Mate 600
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- Menzerna Power Finish
- 3M Extrafina (sau Ultrafina) - a lucrat foarte bine
- IPA
- lavete pentru indepartarea uleiurilor de polish
- banda de mascare
Durata: ~30 minute
---------------------------------------------------------------------------------------
Chevrolet Cruze - Detailing exterior
Materiale folosite pentru exterior:
- prespalare cu Autobrite Magifoam + Karcher 5.700
- spalare cu Meguiars Gold Class + Mafra Flux Lavasciuga
- uscare cu prosop Kent
- decontaminare cu argila Bilt Hamber Regular + apa
- orbitala Shine Mate ERO 600
- pad 5.5" Lake Country portocaliu
- pad 5.25" Optimum Microfiber Cutting Pad
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- 3M Fast Cut Plus
- Menzerna 106FA
- mult alcool izopropilic
- lavete Kent
- ceara Meguiar's #26 Yellow Wax Paste
- dressing plastice Finish Kare 108AS Top Kote
- prosop buffing Viking
- geamuri: Meguiar’s Glass Cleaner, Abro Clearview
Starea initiala, inainte de spalare ...
Am inceput prin a pulveriza din belsug Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner, dilutie 1:2
Dupa aproximativ 30-45 secunde au inceput sa curga mizeriile ...
Apoi am agitat cu peria de la Kent
Clatit cu un Karcher 5.700
A urmat o pulverizare pe caroserie de Magifoam din vermorel de 2L, amestecat cu apa calda
Nu am mai facut poze din timpul prespalarii...
A urmat spalare 2BM cu un amestec de Mafra Flux Lavasciuga + Meguiars Gold Class
Ce a mai ramas in galeti ...
Dupa uscarea masinii cu prosopul galben de la Kent, a urmat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular si apa din belsug
Un sfert de capota
Portiera stanga fata
Portiera stanga spate
Plafon
Cateva cadre cu defectele prezente pe masina
Capota
Bara spate
Toata masina era plina de swirls si mici rds-uri ...
Corectia s-a facut in mare parte cu pad-ul portocaliu LC + Menzerna 160FA
Pregatire de 50/50
Inainte
Dupa 2 treceri cu 106FA si stergere cu IPA
Portiera stanga fata, tot cu 2 treceri + IPA
Un 50/50 pe carcasa oglinzii
Ceva foarte urat pe plafon ...
Am scos pad-ul de microfibra de la Optimum pe care am pus 3M FCP, realizand 3 treceri cu presiune medie, dupa care am facut o trecere cu pad-ul portocaliu LC + 106FA pentru a scoate hologramele lasate de FCP.
Aripa spate
Un 50/50 pe portbagaj, la lumina naturala (mai mult in nori a stat Soarele, nu am lucrat in prezenta lui directa)
Bara spate
Stopurile pot spune ca erau praf ... "Pielea" de caprioara isi are meritele ei
Dupa 2 treceri cu spot pad-ul albastru de la Scholl + 3M FCP si 2 treceri cu spot pad-ul de finish de la Menzerna + 106FA ...
Pentru protectie am folosit Meguiar's #26 Yellow Wax Paste, aplicata manual cu aplicatorul de la Meguiars.
Buffing-ul a fost facut cu prosopul de la Viking.
Cateva cadre de final, pe seara ...
Putinele plastice nevopsite au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote.
Operatiunea s-a facut pe parcursul a 2 zile, insumand aproximativ 20 ore de munca.
Pret estimativ: 550-600 lei
---------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Auris - Detailing interior
Sambata (15.06.2013) am zis sa-mi fac de cap cu un interior la o Toyota Auris, cu aproximativ 78.000km la bord ...
Interiorul se prezenta cam asa, cand am luat-o in primire ...
Dupa sesiunea de poze, am demarat la curatarea plafonului care nu era foarte murdar si nu am avut cum sa-i fac poze inainte/dupa ...
Curatarea s-a facut cu Pulimax diluat 1:10, aplicat cu pulverizatorul si apoi sters cu laveta de microfibra.
Mocheta si scaunele au fost aspirate dupa care s-a trecut la injectarea de solutie pentru spalare.
Am folosit Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner diluat 1:5 cu apa calduta, pentru mocheta, care nu era foarte murdare.
Scaunul soferului, injectat cu Pulimax si apoi clatit pana nu a mai iesit mizerie ...
Mizeria din scaunul soferului ...
Bancheta spate, inainte de curatare ...
Consola centrala ...
Dupa ce am spalat si clatit bancheta spate, am mai aruncat o tura de apa ...
Dupa finalizarea spalarii, interiorul se prezenta cam asa:
Bordul si suprafetele de plastic au fost curatate cu 1Z Einszett Cockpit Premium si cu laveta de microfibra.
Presurile au fost curatate cu APC si peria, clatite cu apa si uscate pe cale naturala .
Materiale folosite:
- aspirator injectie-extractie
- lavete microfibra
- Pulimax
- Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
- 1Z Einszett Cockpit Premium
Durata: ~5 ore
Pret estimativ: 200 lei
Pentru unii, pare foarte mult insa nu am spalat doar scaunele si am aspirat mocheta.
Prefer sa tin masina putin mai mult sa iasa perfect decat sa dau rasol ...
Pentru orice alte intrebari, va stau la dispozitie.
Multumesc!