Noul dealer KIA pe Iasi

Boby

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by Boby »

Tu nu ai vazut ca producatorii de uleiuri ambaleaza si la bidon de 4 litri?

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

alimos wrote: In acst context,domnule Stacescu,va rog sa ne spuneti daca la Trendo Iasi se efectueaza reglajul supapelor la motoare gsl.Intreb aceasta deoarece motorul meu a devenit zgomotos la pornirea la rece si chiar si la cald are un mornait care nu este la locul lui. In decursul timpului s-a plans multa lume de aceste zgomote,toata lumea arata cu degetul inspre acest reglaj de supape,care ar trebui sa fie o operatiune relativ de mica dificultate,insa toate serviceurile se fac "ca ploua".Nimeni nu se baga sa regleze supapele.Daca urmariti topicurile de pe acest forum referitoare la zgomote la motor (cu mentiunea ca zgomotul motorului a fost confundat de multe ori cu un zgomot de rulment de presiune),veti constata ca sunt multi colegi de forum care s-au si resemnat cu aceste zgomote.Este pacat totusi de aceste motoare sa fie lasate sa se degradeze gradual ,in schimbul unui reglaj banal.
In primul rand imi cer scuze pentru intarziere.
In al doilea rand, ambele motorizari care echipeaza modelul Ceed benzina, atat 1.4 cat si 1.6, sunt de tipul DOHC (Double Overhead Camshaft). Tachetii acestor motoare sunt hidraulici, iar lobii axelor cu came lovesc in miscare supapa direct in cap prin intermediul acestor tacheti hidraulici. Acesti tacheti hidraulici nu necesita nici un fel de reglaj.

In general, cand vorbim de motoare DOHC, zgomotele excesive aparute in functionare datorita unei neconformitati la nivel de tacheti hidraulici pot fi eliminate doar prin inlocuirea tachetilor sau, dupa caz, chiar si a chiulasei. Repet, insa, e vorba de zgomote excesive, pe romaneste insemnand zgomote la care lumea ar intoarce capul pe strada cand masina respectiva ar trece prin zona.

Exista motoare DOHC la care se poate ajusta jocul supapelor, aceasta situatie fiind des intalnita in cazul motoarelor de motociclete, unde jocul poate fi compensat prin utilizarea unor saibe ( valve shims ) de dimensiuni variabile plasate intre capatul superior al supapei si tachetul hidraulic, dar nu este cazul motoarelor de Ceed.

Cat despre faptul ca motorul devine mai zgomotos dupa o vreme, este o consecinta fireasca a uzurilor ce intervin in interiorul acestuia, insa atat timp cat performantele masinii nu sunt afectate sau nu exista anomalii vizibile ( consum de ulei excesiv, lipsa de putere, consum ridicat de carburant, etc ), nu aveti de ce sa va faceti griji in aceasta privinta.

In speranta ca v-am fost de folos, va multumesc pt rabdarea acordata.

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by alimos »

Stimate domn,
Cu tot respectul pentru dumneavoastra,va rog sa va mai interesati in ceea ce priveste tacheti acestor motoare.Sunt foarte multe persoane pe acest forum si nu numai,inclusiv inginerul sef de la Rodav Vaslui ,care sustin ca tachetii la aceste motoare nu sunt hidraulici,ci mecanici,iar reglajul se face prin intermediul unor pahare/pastile care se schimba in cazul unor uzuri generatoare de zgomote.Pentru edificare va pot trimite un fisier pdf cu prezentarea modului de reglaj al distributiei acestui motor.Acolo scrie foarte clar:VALVE CLEARANCE INSPECTION AND ADJUSTMENT=inspectarea si reglajul jocului supapelor.
Astept un raspuns de la dumneavoastra!
P.S.V-am rugat sa fiti riguros in informarea pe care o faceti inaite de a raspunde la intrebarea mea!!!Va rog si va multumesc!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

alimos wrote:Stimate domn,
Cu tot respectul pentru dumneavoastra,va rog sa va mai interesati in ceea ce priveste tacheti acestor motoare.Sunt foarte multe persoane pe acest forum si nu numai,inclusiv inginerul sef de la Rodav Vaslui ,care sustin ca tachetii la aceste motoare nu sunt hidraulici,ci mecanici,iar reglajul se face prin intermediul unor pahare/pastile care se schimba in cazul unor uzuri generatoare de zgomote.Pentru edificare va pot trimite un fisier pdf cu prezentarea modului de reglaj al distributiei acestui motor.Acolo scrie foarte clar:VALVE CLEARANCE INSPECTION AND ADJUSTMENT=inspectarea si reglajul jocului supapelor.
Astept un raspuns de la dumneavoastra!
P.S.V-am rugat sa fiti riguros in informarea pe care o faceti inaite de a raspunde la intrebarea mea!!!Va rog si va multumesc!
Intrucat orice critica e constructiva, am cautat si alte documentatii mai precise si imi asum eroarea de a afirma faptul ca tachetii motoarelor de Ceed sunt hidraulici, ceea ce nu este adevarat.

Atasat aveti un pdf din aplicatia online Mobis (sub Kia Hotline) ce ilustreaza in varianta explodata componentele sistemului de distributie la motorul de 1.4 benzina, insemnand axe cu came, supape si tot restul ce tine de acesta. Dupa cum se vede, reperul 22226C, insemnand TAPPET, reprezinta tachetul de care Dvs faceti referire, fiind disponibil doar in 2 coduri, aferente anilor diferiti de fabricatie ai modelului Ceed.

In raspunsul meu initial am precizat ca exista motoare DOHC la care se poate ajusta acea valoare pt VALVE CLEARANCE, prin intermediul acelor VALVE SHIMS despre care se face mentiune si in documentul atasat de Dvs. Din nefericire, dupa cum vedeti si pe diagrama explodata, nu apar acele VALVE SHIMS livrabile separat de tacheti, mai mult de atat si in documentul atasat de Dvs se precizeaza ca "(12) Select a new tappet with a thickness as close as possible to the calculated value ". Din pacate, aplicatia de piese online Mobis, din Kia Hotline, nu ilustreaza decat o singura dimensiune de tacheti, de aceea v-am raspuns ca acestia nu se pot regla. Insa nu e asa. O cautare ulterioara in Kia MicroCat a scos la iveala faptul ca exista disponibile cele 41 de variante de tacheti despre care se mentioneaza si in documentatia Dvs. Asadar, nu exista acele pastile despre care faceti Dvs referire, ci doar tacheti cu totul, de dimensiuni variabile.

Mai departe, procedura de reglaj supape coincide cu cea pe care v-am descris-o ca fiind implementabila in cazul altor motoare, cum ar fi cele de motociclete. Nu e nici o minune a tehnicii, e o procedura simpla: se masoara, se compara, se regleaza dupa caz.

De asemenea, reglajul de supape face parte din planul normal de service, conform manualului de utilizare al masinii Dvs ( pagina 7/4 ), trebuind realizat la 90.000km sau 48 luni. De asemenea, in carnetul de intretinere al masinii Dvs este precizat la pagina 6 ca operatiile normale de intretinere si ajustarile minore nu sunt acoperite de garantie. Facand trimitere strict la cazul nostru, manualul de utilizare specifica faptul ca pentru reglajul de supape, trebuie inspectate zgomotele excesive si /sau mersul neregulat al motorului si trebuie ajustat jocul supapelor daca este necesar, dar asta la 90.000km sau 48luni, deducand de aici ca producatorul Kia isi asuma faptul ca e posibil sa apara uzuri la un anumit nivel in intervalul precizat, uzuri care trebuie inlaturate la finalul intervalului dat printr-un nou reglaj de supape . Asadar, in cazul in care jocul masurat se inscrie in tolerantele date de producator, acest reglaj nu este necesar. Daca jocul constatat este in afara tolerantelor prescrise, atunci motorul necesita reglaj de supape, realizabil prin inlocuirea unui numar de tacheti intre 1 si 16.

Costul unui tachet este de 13.58 euro fara TVA, aprox. 56 RON fara TVA / buc.
Manopera aferenta reglajului este de 2 ore conform LTS, adica 138 RON fara TVA.
In functie de cati tacheti trebuie inlocuiti dupa masurarea jocurilor, se poate calcula valoare finala a devizului.

In speranta ca v-am fost de folos, consider lamurita si pentru mine si pentru Dvs problema tachetilor si reglajului de supape la Ceed: tachetii sunt mecanici si nu exista pahare/pastile, ci doar tacheti de dimensiune variabila. Din nefericire, nu toate documentatiile coincid ca notiuni cuprinse, astfel ca am fost dus in eroare initial si imi asum greseala pentru informatiile furnizate. De asemenea, constat ca si aplicatiile producatorului furnizeaza uneori informatii incomplete, dar acestea sunt problemele noastre, nu ale Dvs.

Va multumesc pt intelegere.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by xp »

Doamne fereste sa se strice motorul . Nu cred ca va mai reusi cineva sa-l faca sa mearga cum era de nou . Importatorul ar trebiu sa faca mai multe ore de pregatire cu oamenii din service-urile pe care le agreiaza in reteaua sa .
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dulaul »

dragos.stacescu wrote: si imi asum greseala pentru informatiile furnizate.
Hmmm, cam rar in zilele noastre ca cineva sa isi asume si sa recunoasca anumite greseli ca sa nu mai spun si public. Multi ar fi tacut mâlc si s-ar fi facut ca nu inteleg. Vad ca adunati puncte bune in relatia cu clientii, la mai mare !

Va felicit pentru promptitudine, curaj si sinceritate dle. Stacescu!

dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by eugenflorinmanea »

Nu sunt specialist- dar ce am inteles eu din spusele domnului Stacescu:
la revizia de 90,000 km se pot inlocui intre 1-16 tacheti asta insemnand un cost maxim de aproximativ 224 EUR (fara manopera. Aceasta operatiune nu este acoperita de garantie => garantie 5 ani sau 150,000 km bara bara pe care tot bat dealerii moneda (trebuie sa recunosc ca acesta este unul din motivele pentru care mi-am cumparat ceed) = bullshit.
Corectati-ma daca gresesc.
Daca nu gresesc- propun trimiterea postului cu precizari tuturor ziarelor si revistelor de specialitate.
SAAB 9-5

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

Acum as dori sa imi permiteti sa deviez de la subiectul reglaj supape. Cati dintre cei cu Ceed au probleme cu motorul dpdv al mersului neregulat? Ma refer aici la tremurat, lipsa de putere, etc. Nu fac referire la zgomote normale de functionare care apar in timp. Eu sunt curios daca exista cineva cu probleme la motor de genul celor enumerate adineaori la Ceed benzina...bineinteles, ma refer la probleme cauzate de starea mecanica a motorului, nu probleme electrice. Tind sa cred ca in secolul 21 nu mai exista metale si uleiuri proaste, implicit motoare proaste, implicit motoare Kia proaste.

Legat de partea cu garantia din bara in bara pt Ceed, nu inteleg revolta Dvs vis-a-vis de faptul ca interventia ar trebui platita: atat timp cat face parte din graficul de intretinere prezent in manualul de utilizare al fiecarei masini, vorbim de o situatie similara inlocuirii placutelor de frana sau a anvelopelor, datorita uzurii normale in timp. De ce ar trebui sa alertam toate posturile? Sa le spunem sa difuzeze public un printscreen dupa manualul cu care a venit din fabrica fiecare masina? Suna ca o descoperire noua, de ce nimeni nu citeste acel manual de utilizare si tot ce am scris mai sus e perceput ca o stire cu circuit intern al retelei Kia? Atunci cand imi cumpar televizor, citesc manualul de utilizare sa aflu cum schimb posturile si ce trebuie sa fac sa nu pierd garantia. De ce in cazul masinilor nimeni sau foarte putini procedeaza la fel?

Avand sub ochi Ceeduri care au peste 200.000km si nu au nici un fel de probleme, pun pariu ca motoarele G4FA si G4FC nu au nici un fel de probleme nici la primul interval de 90.000km, nici la al 2-lea si probabil nici la al 3-lea dpdv al reglajelor de supape. Vremea Daciilor care se segmentau la max 30.000km a apus.

Va multumesc.

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

xp wrote:Doamne fereste sa se strice motorul . Nu cred ca va mai reusi cineva sa-l faca sa mearga cum era de nou . Importatorul ar trebiu sa faca mai multe ore de pregatire cu oamenii din service-urile pe care le agreiaza in reteaua sa .

Fara sa par lipsit de respect, care este legatura intre cele spuse de mine si simplele presupuneri ale Dvs?

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

dulaul wrote:
dragos.stacescu wrote: si imi asum greseala pentru informatiile furnizate.
Hmmm, cam rar in zilele noastre ca cineva sa isi asume si sa recunoasca anumite greseli ca sa nu mai spun si public. Multi ar fi tacut mâlc si s-ar fi facut ca nu inteleg. Vad ca adunati puncte bune in relatia cu clientii, la mai mare !

Va felicit pentru promptitudine, curaj si sinceritate dle. Stacescu!

dulaul
Nu vad o problema in a recunoaste o greseala, nu am facut decat sa consult o documentatie care de multe ori e confuza sau incompleta, uneori pt alte marci e chiar gresita, personal nu am de unde sa stiu toate lucrurile legate de toate marcile din cap. Am obtinut o informatie, am dezvoltat-o, am explicat-o, am expus-o tuturor celorlalti. Din nefericire, informatia era incompleta + incorecta. La fel de incompleta sau incorecta era si notiunea generala a celor de pe forum legata de aceeasi tema, a se vedea treaba cu pahare/pastile de reglaj si necesitatea suportarii costurilor interventiei care face parte din graficul de intretinere al masinii. Consider subiectul clasat la momentul de fata: jocul supapelor se regleaza inlocuind tachetii cu unii de dimensiune adecvata. Punct.

In rest, oricine poate gresi. Cel mai grav e sa persistam in aceeasi greseala.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by eugenflorinmanea »

Domnule Stacescu, normal ca sunt revoltat pentru ca toata reclama si toate laudele dealerului s-au dovedit a nu fi adevarate.Inteleg ca trebuie schimbate acele consumabile gen placute, cauciucuri acumulator. Dar nu si piese din motor...
Trebuia sa se specifice de la inceput. Atentie nu se face distributia dar tachetii sunt consumabili si se schimba pe banii clientului.
Numiti-mi 3 marci concurenti directi la care e nevoie sa se schimbe piese din motor si sunt trecute asa numite 'consumabile'. Eu unu de la Dacia 1300 incoace nu am mai auzit- nici macar la Logan!
LE sa nu credeti ca am ceva personal cu Dvs- chiar va apreciez foarte mult ca discutati cu noi si ne lamuriti.
SAAB 9-5

dragos.stacescu
Posts: 22
Joined: 07 Jul 2010, 00:47
Auto:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by dragos.stacescu »

eugenflorinmanea wrote: Numiti-mi 3 marci concurenti directi la care e nevoie sa se schimbe piese din motor si sunt trecute asa numite 'consumabile'. Eu unu de la Dacia 1300 incoace nu am mai auzit- nici macar la Logan!
.
Motor 2.0 TFSI de pe Audi, Skoda, Seat, VW - se inlocuieste periodic camshaft follower-ul aferent pompei de benzina, care se uzeaza in timp, e tot un fel de tachet...e primul exemplu care mi-a venit in minte si e aplicabil pentru 4 concurenti, nu 3.

Nu inteleg totusi de ce plecati din start pe premiza ca neaparat trebuie inlocuit ceva in motor la 90.000km, fara o evaluare precisa a jocurilor supapelor. Eu inclin sa cred ca nici unul dintre Dvs nu va descoperi vreo problema din acest punct de vedere.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by eugenflorinmanea »

Totusi..eu ma refeream la concurenti directi- adica sa fie pe acelasi palier de preturi si sa aiba motor de 1.6 benzina aspirat, nu motoare turbo
Adica Megane 1.6 110 cai, Opel Astra 1.6 115 cai; Ford Focus 1.6 115 cai;Logan 1.6 16v 105 cai; Vw Golf 1.6 105 cai.
Cam la masinile astea m-am uitat eu cand a trebuit sa imi cumpar masina.

Sa dea Dumnezeu sa nu fie cazul. Mai ales ca eu ma gandesc f serios sa o pun pe gaz si sa scot masina din garantie.
Apropo am o rugaminte la Dvs- puteti sa va interesati exact ce iese din garantie daca imi pun masina pe gaz?
I-am trimis un mail domnului Bogdan Pasa si mi-a raspuns ca in curand vor aparea si Ceed uri pe gaz.Dar din pacate nu mi-a precizat daca se poate monta si ulterior gaz fara a afecta garantia (probabil ca nui stie nici Dumnealui )
SAAB 9-5

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by xp »

dragos.stacescu wrote:
xp wrote:Doamne fereste sa se strice motorul . Nu cred ca va mai reusi cineva sa-l faca sa mearga cum era de nou . Importatorul ar trebiu sa faca mai multe ore de pregatire cu oamenii din service-urile pe care le agreiaza in reteaua sa .

Fara sa par lipsit de respect, care este legatura intre cele spuse de mine si simplele presupuneri ale Dvs?
Legatura este ca in reteua de service-uri KIA exista si acum la mai bine de 3-4 ani de la lansarea CEED-ului , personal slab pregatit .Inca nu cunoaste ce si cum este cu aceasta masina si se merge pe presupuneri si banuieli . Cand alegi sa faci parte din reteaua de service-uri a unei marci cat , de cat , de renume trebuie sa ai personal calificat care sa cunoasca masina nu sa mearga pe basbaite si .....................lasa ca merge si asa .
Pe de alta parte pana la urma ce intra pe garantie din acest motor ? No offense .
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Noul dealer KIA pe Iasi

Post by alimos »

Eu unul nu pot sa cred ca daca in cei 7 ani de garantie cu care se lauda kia la motor se intampla ca acesta sa tzacane ca dracu' la rece din cauza tachetilor,in conditiile in care intretinerea s-a facut la timp cu piese furnizate si montate de dealer (ma refer la revizii),eu trebuie sa platesc inlocuirea acestor tacheti.Imi pare foarte rau,dar daca imi bate un bolt la piston deoarece este prost montat sau este materialul prost este exact acelasi lucru cu calitatea deficitara a acestui tachet care s-a uzat prematur.Sau hai sa o spun altfel: daca un tachet bate dupa 10000km la o masina,iar la alta bate abia la 85000km asta ce inseamna?Ca primul e mai pacatos iar al doilea bate matanii zilnic la biserica? Pare o diferenta generata de calitatea materialelor folosite,combinata cu regimul de utilizare.Am colegi care nu au pornit ceed-urile asta iarna la -35 de grade si le toarce motorul la rece ca un motanel .Eu, daca am pornit-o pentru ca am fost nevoit sa o fac ,se pare ca ma apuc sa scot bani din buzunar pentru asta.Personal nu cred ca lucrurile vor ramane asa! Eu spun ca n-ar strica un mail la importator,fara nici un fel de afront Stacescu,ci pur si simplu sa ne lamureasca si pe noi cineva,pentru ca usor usor,tind sa cred ca garantia asta la motor este un KK.
Tare sunt curios daca exista o lista la KIA sau la ORICE ALTA FIRMA AUTO in care TACHETUL sa fie considerat consumabil,si implicit sa fie schimbat pe planul de intretinere,pe banul fraierului.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

Post Reply

Return to “Trendo Automobile Iasi”