Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!
Post Reply
User avatar
Boogie Man
Posts: 150
Joined: 24 Jul 2015, 13:16
Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by Boogie Man »

Salut,

Felicitari pentru jurnal! Cum ai reglat filtru CPL la camera Viofo?

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

N-am observat să se poată regla ceva la filtru. Suportul filtrului e pătrat și se prinde de cameră în poziție fixă.

User avatar
Boogie Man
Posts: 150
Joined: 24 Jul 2015, 13:16
Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by Boogie Man »

Oglinda din suportul lui se poate misca, spre stanga sau spre dreapta astfel incat imaginea sa fie clara in conditiile in care iti bate lumina pe parbriz (ca doar asta-i rolul lui).

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Am dat acum filtrul jos. Nu văd sa se miște ceva la el, cel puțin nu ușor. Par a fi 2 filtre suprapuse, probabil pentru a funcționa indiferent cum îl montezi. Testat pe ecranul telefonului pare să confirme teoria asta, imaginea scăzând în intensitate de 2 ori în timpul unei rotații complete.

Eu vorbesc aici de filtrul original care a venit direct montat pe cameră (detașabil, dar a venit gata montat în cutie). Dacă cumva ai alt filtru compatibil, îl poți relga afară la soare uitându-te la ecran.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Rectific: într-adevăr, se pot roti lentilele, cu grijă. Sunt 2, au undeva un marcaj roșu, probabil să le poți pune la 180 de grade în caz că s-au dereglat. L-am mai testat o dată și la mine e ok cum a venit de la mama lui. Cum spuneam, afară, la soare, verifici imaginea.

User avatar
Minu
Posts: 926
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto: Kia Ceed GT MY23
Location: Ploiesti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by Minu »

alexcrist wrote: 06 Nov 2018, 22:58

În alte știri, am înlocuit vechea cameră de bord (Vico Marcus 3) cu o Viofo A129 Duo, față/spate. Entuziasmul meu inițial legat de conectivitatea Wifi cu telefonul și eventuala posibilitate de a folosi camera de pe spate ca pe o rudimentară cameră de marșarier s-a cam desumflat deoarece, deși transmisia în timp real e suficient de clară, stabilă și vizibilă pe ecranul telefonului, totuși modul de activare e peste mână, iar menținerea opțiunii Wifi activă permanent (chiar dacă nu e efectiv conectată la telefon) duce uneori la coruperea ultimului fișier scris pe card, la oprirea motorului. Însă calitatea filmării, atât ziua, dar mai ales noaptea, e mult peste vechiul Marcus 3, iar camerele sunt mult mai invizibile. :)

ImageImageImageImage

Cost total: 915 lei (camera) + 178 lei (un card Samsung Evo Plus, 128GB)
As fi montat-o in partea pasagerului pentru ca:oglinda fiind orientata catre sofer ai mai mult loc sa imbli prin meniu si s-o demontezi.S-o folosesti cu placere.

P.S.:e luata de la noi (www.Mintech.ro)?
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Pe partea dreaptă e senzorul de ploaie. Astfel camera ar fi stat prea în dreapta iar imaginea ar fi fost prea descentrată, atât ca direcție, cât și ca rotire a orizontului (din cauza curburii parbrizului). Camera neavând reglaje pentru lentilă decât sus-jos, era imposibil de avut o imagine dreaptă. Cum mie nu-mi pasă neapărat de filmat "faze tari din trafic" pt youtube, iar de accidente sper să n-am parte prea des, filmările mă mai interesează pentru diverse peisaje, deci o imagine corectă e importantă pentru mine.

În meniuri nu prea am ce umbla. E setată și merge. La filmări mă uit pe telefon. Scosul nu e o problemă.

E luată de la viofo.ro

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 81.800 km

Să mai fac niște actualizări. :)

1) Cumpărat set nou de ștergătoare față/spate: Denso DUR-065L, Denso DU-040L și Denso DRB-028 (toate 3 ”Made in Japan”), aceleași ca până acum. Setul din fabrică m-a ținut 2 ani și aproape 43k km, iar setul 2 tot la fel, deci n-am motiv să încerc altceva. Preț total 155 de lei, la Autopit Iași. Încă nu le pun pe cele noi, aștept să treacă vremea porcească.

2) Am alimentat de 2 ori cu benzină E10 de la Rompetrol, și n-am observat nicio diferență de comportament până acum. Însă nu am apucat încă să merg cu 100% E10 (prima alimentare E10 a fost peste jumătate de rezervor E5, apoi încă o completare până la plin cu E10, apoi completare cu E5, că așa s-a întâmplat să găsesc). Dar mă îndoiesc că vor apărea probleme, dacă până acum totul e OK. Menționez asta pentru că am primit ceva întrebări dacă mașina e OK cu E10.

3) Se apropie ITPul #2, acuș în februarie. :) Și asigurările la final de lună.

4) A apărut o mică crăpătură și pe mânerul ușii stânga-față, similară cu cea de la ușa dreapta-față, dar mai mică. Am mai trecut o dată pe la Rodav să întreb ce se întâmplă cu dosarul de garanție pentru mânerul din dreapta, le-am zis și de cel din stânga, au făcut poze, și am fost anunțat că au fost aprobate și comandate ambele. Aștept să vină, dar nu-i urgență. Oi vedea eu când ajung să le schimb.

5) Apropo de uzura neuniformă a vechilor discuri schimbate, am observat ceva. După o săptămână de plimbări prin țară în vacanța de iarnă, ajuns la Turda și stând mașina pe loc doar o zi, am observat că se depune un strat consistent de rugină groasă, doar pe marginea extremă a disculurilor, pe toate 4:
Image Image

Repet, după doar o zi. Bănui că așa ceva, în timp, roade plăcuțele doar pe margini, apoi duce la o uzură neuniformă a discului. Și am început să bănuiesc că discul e atacat de ceva substanțe antiderapante (sare, clorură de calciu, sau ce-or mai da ăștia pe șosele), și că apare doar pe o margine datorită forței centrifuge care împinge substanțele respective spre margine. La final de excursie am spălat bine discurile cu turbojetul, pus mașina la ”păstrare” o săptămână, și n-a mai apărut nimic de genul. Acum nu știu dacă să-mi bat prea mult capul să spăl discurile după fiecare ieșire, mai ales pe sezonul rece când nu pare o idee bună să dau cu multă apă pe discuri și apoi să las mașina în parcare. :)

6) Și-o mică amintire după vreo 40km de mers singur pe un DJ, pe cod galben de (zic ei) polei, care ar fi trebuit să fie de ninsoare (zic eu). Zăpadă proaspătă, minim 2-3cm estimez eu, ninsoare puternică (dar fără vânt, ningea ca-n povești), absolut singur pe stradă (urmăream urme lăsate de vulpi și alte animale sălbatice pe șosea :D ).
Image
Cam așa arăta mașina la destinație (n-am pornit încălzirea pe lunetă, dar a mers ștergătorul intermitent). DPDV al anvelopelor în condițiile respective, nota 10. La o viteză de 50-70km/h n-am avut nicio emoție. Derapaje am simțit doar ocazional, când forțam eu frâna să testez aderența.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

f tare!!! vreau si eu zapada asa.... pana in mai :(
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Da, și mie mi-a plăcut, dar rar prinzi așa condiții. Dacă ar fi fost trafic, n-ar mai fi fost aceeași experiență. Odată intrat în Iași, unde erau cam 5cm de zăpadă și încă nu trecuse niciun plug, situația a devenit mult mai alunecoasă datorită traficului.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

alexcrist wrote: 04 Feb 2019, 17:48 4) A apărut o mică crăpătură și pe mânerul ușii stânga-față
Să rămână și pentru posteritate, că am uitat ieri :)
Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 82.511 km

Februarie, luna cheltuielilor, continuă. :D

1) Făcut ITPul #2, la Autocenter Bosch Car Service Iași, la un preț de 120 de lei.
Acum 2 ani l-am făcut direct la RAR, din opțiune personală. Anul ăsta, ca să nu mai pierd jumătate de zi așteptând actele, m-am dus la o stație oarecare. Programare la 8 dimineața, primul la rând, se face verificarea, totul ok, când să primesc actele îmi zice tipul: va mai dura, pentru că mașina a fost blocată de RAR și așteptăm să vină un inspector de la ei. Așa că se poate zice că tot la RAR am făcut verificarea. :lol: Inspectorul RAR a verificat-o cu atenție în fiecare gaură, cum nu cred că făceau nici dacă mă duceam direct la RAR. S-a uitat cu lanterna peste tot, pe sub mașină, pe la roți, pe la frâne, poate chiar spera să găsească ceva în neregulă. A cotrobăit chiar și-n portbagaj căutând extinctor și trusă. Bineînțeles, totul OK. :) Dar cel care aștepta după mine, când a auzit că vine RARul, a ușchit-o.

2) Cumpărat rovinietă, online, 133 de lei (iar s-a scumpit cu 3 lei față de anul trecut).

3) Rezolvat cu RCA și Casco, tot la Groupama. RCA 692 de lei, clasa B5, fără decontare directă, s-a scumpit cu aproape 70 de lei, deși clasa a crescut. Casco 473 de euro, la o valoare asigurată de 7162 de euro.
La Casco acum se poate alege dacă reparațiile se pot face a)doar în serviceuri agreate și reprezentanțe, sau b)în orice service, prima variantă fiind cam cu 20E mai eiftină decât a doua. Eu am mers pe prima, nefiind interesat de reparații în afara reprezentanțelor.

O noutate (pentru mine) la Groupama este că acum oferă Casco cu potențial de reducere de până la 40% în funcție de genul de șofer și comportamentul tău în trafic, folosindu-se de un aparat de telemetrie ce se montează pe mașină. Din păcate nu pot beneficia și eu, oferta fiind valabilă doar pentru polițe noi de valoare peste 800E. Poate o fi program pilot și se extinde și la alți clienți în viitor. Am înțeles că și Omniasig ar avea un program similar, dar doar pentru flote.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 83.243 km

Image

4 ani împliniți.

Un an deja obișnuit pentru mine. Plimbări probabil mai puține ca număr, dar mai lungi ca distanță, și fără evenimente deosebite (cum a fost micul accident de anul trecut). Al doilea ITP trecut cu brio (chiar și cu supracontrol de la RAR), ceva investiții mai mult sau mai puțin necesare (discuri/plăcuțe frână, schimbat anvelopele de iarnă, al 3lea set de ștergătoare (nemontate încă), schimbat camera de bord), și ceva intervenții în garanție, dar nimic deosebit.

În ultimul an am parcurs 22.700 km, cu aproape 800 în plus față de anul precedent, urcând media anuală totală la 20.800 km. Încă sunt în grafic pentru păstrarea garanției 7 ani, cu media actuală estimând 145k km în 7 ani.

Câteva statistici totale, pe cei 4 ani și cei 83.243 km (cu o mică marjă de eroare, că n-am ținut evidența pe primele 2-3000 km):
  • Carburant
    • Plinuri: 253
    • Cantitate consumată: 4.807 L
    • Cost carburant: 25.160 lei
    • Consum mediu: 5,9% (în scădere ușoară)
    • Distanța medie între alimentări: 322 km (Notă: NU înseamnă autonomia, ci distanța medie calculată între alimentări, indiferent ce cantitate mai era în rezervor)
    • Cantitate medie per alimentare: 19 L (vezi nota de mai sus)
    • Cost mediu per alimentare: 99,45 lei (în ușoară creștere, ca urmare a creșterii prețului mediu al benzinei)
    • Preț mediu per litru: 5,221 lei (în ușoară creștere)
    • Medie alimentări pe lună: 5,25 alimentări/lună
    • Cost carburant pe km: 0,31 lei
    • Cost carburant pe zi: 17,67 lei
    • Cost carburant pe lună: 520,80 lei
  • Service (revizii, vulcanizare...)
    • Cost total: 8.429 lei
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Total: 8.851 lei
  • Intervenții garanție
    • Rezolvate: 4 (plafoniera față înlocuită de 2 ori, modul comenzi volan pentru butonul de terminare apel înlocuit, jante vopsite)
    • Nerezolvate: 2 (mânere exterioare uși față crăpate, aștept programare pentru vopsire/montaj; butonul de terminare apel a început să facă aceleași figuri, aștept o programare în service)
  • Probleme tehnice
    • Rezolvate: 2 (accident 2018, schimb discuri/plăcuțe frâne)
    • Nerezolvate: 0
  • Îmbunătățiri/modificări (nimic nou)
    • Oglindă electrocromatică
    • iluminare LED în portbagaj
    • clips ochelari pe bord (căzut de ceva timp, încă nu știu unde să-l montez iar, vechea poziție nefiind ok ca urmare a schimbării poziției volanului)
La părți negative încă n-am ce zice, sunt la fel de mulțumit de alegere ca la început.

Greieri persistenți în habitaclu nu am încă, doar vreo 2 tranzitorii care apar suficient de rar cât să nu fie suficient de deranjanți cât să-mi bat capul cu ei. Unul pare a fi undeva la stâlpul B din stânga (ori la centură, ori la plafon), unul undeva în zona oglinzii centrale (unde e oglindă aftermarket, camera de bord și senzorul de ploaie - deci statistic șanse 66% să nici nu fie zgomot din echipamentele originale ale mașinii).

Tot fără să fie vina mașinii, nici bara față curentă (schimbată anul trecut la accident) nu pare a avea viață lungă. Nici eu n-am fost nevinovat (am mai atins-o de vreo 2-3 ori în mormane de gheață/zăpadă), dar grosul a venit acum vreo săptămână când iar am găsit-o lovită în parcare. Fără urmări vizibile mari, doar: număr îndoit, suport număr spart într-un colț, vopsea crăpată un pic în zonă, și posibil 1-2 cleme rupte pe dedesubt (bara avea un colț ușor ieșit în exterior lângă aripă, semn că fusese forțată destul de mult).

În anul ce urmează probabil voi trece de pragul psihologic de 100k km. :) Să ne-auzim cu bine!

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 84.249 km

S-a ars și primul bec. :D

Coincidență sau nu, unul din cele care presupuneam că o să cadă primele (cornering stânga), pentru că becurile de viraj sunt cele mai mult frecate, cu multe aprinderi/stingeri și prin oraș, și la drum lung, chiar și prin parcare. Sunt curios cât va mai rezista cel de pe dreapta. Momentul ”decesului” a fost surprins și pe camera de bord, cu un efect interesant:


Becurile originale sunt Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W (12972LL, identice cu cele de fază scurtă), fabricate în China. Am comandat 2 becuri noi de la eMag, 19 lei/buc, fabricate în Germania. Să vedem diferența de calitate China vs. Germania :lol: Becul din dreapta îl schimb când se arde.

N-am luat altceva mai puternic pentru că mi se pare lumină suficientă, și n-avea rost să sacrific durata de viață pentru mai multă lumină inutilă.

Am rămas dezamăgit că se pare că nu există o avertizare de bec ars. Nici la cornering, nici la faza scurtă (am testat cu becul ars). Faza lungă sau semnalizările n-am cu ce să le testez, iar pe frână am LEDuri.

Am căutat în manual și tot ce am găsit a fost asta:
Image
Check stop lamp fuse (if equipped)

When the stop lamp fuse is disconnected, the warning illuminates for 10 seconds on the LCD display.
Replace the fuse with a new one. If that is not possible you can start the engine by pressing the engine start/stop button for 10 seconds in ACC.
Dar pare să fie legată doar de o siguranță, nu de becuri în sine.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 85.804 km

Vinerea trecută am fost la Rodav Vaslui să rezolv câteva lucruri:

1) revizia periodică: deviz total 748,28 lei. Mi-au tarifat doar 3,3L de ulei din 3,6 necesari, restul ducându-i eu, rămași de la revizia trecută când mi-au tarifat 4L întregi și mi-au lăsat ce-a rămas într-un bidon în portbagaj. În rest am observat că s-a ieftinit filtrul de polen, de la 105 lei la 90 (fără TVA). Am mai pus și-o ștampilă pe certificatul de garanție de la bateria Macht, să fie.

2) s-a luat codul de culoare de pe mașină și s-au dat mânerele la vopsit, pentru ușile față. Aștept să fiu sunat pentru montaj, la un moment dat.

3) buton de ”Terminare apel” de pe volan: după ce abia schimbasem modulul de butoane în iarna trecută (feb 2018) pe garanție, a început să facă aceleași figuri: butonul de ”Terminare apel” se comporta identic cu ”Inițiere apel”. De data asta se pare că s-a rezolvat prin simpla demontare a airbagului, scoaterea mufei conectată la butoanele respective, și curățarea ei cu spray de contacte. Operația s-a efectuat pe garanție. Se pare că s-a ajuns la aceeași soluție pe care o găsisem și eu pe internet, fiind și alții care se plângeau de o problemă similară pe Kia Soul. Sunt mari șanse ca schimbarea butoanelor anul trecut să se fi făcut degeaba. :)

4) În urmă cu 3-4 săptămâni, roata stânga-spate a început să scârțâie destul de tare în mers, și se și încălzea, ajungând uneori la temperaturi fabuloase.
Image
Nu prea semăna cu scârțâitul de anul trecut, deoarece atunci tăcea imediat ce atingeam pedala de frână, acum nu, iar acum scârțâia mai tare și mai lung. Ridicată pe cric era evident că roata mergea frânată. După o ”diagnoză” prin telefon a ing. Viorel de la Rodav, într-un weekend plecat spre munte, s-a ajuns la teoria (confirmată și pe viu în service) că, pe timpul iernii, am avut marea baftă să prind mizerie undeva între plăcuță/etrier/disc, iar plăcuțele nu se mai depărtau suficient. După demontarea roții și curățarea plăcuțelor, totul este ok, confirmat deja după un drum de ~500km (inclusiv pe drumuri prăfuite). Operație efectuată tot pe garanție.

Apropo, cine are treabă prin zona Matca-Cudalbi-Smârdan (județul Galați), aveți grijă că tot drumul e ras de din rădăcini.
Image

====

În altă ordine de idei, s-a ars și al doilea bec. :) Mă așteptam să cedeze cel de viraj dreapta, dar a cedat faza scurtă din stânga. Numai bine comandasem 2 bucăți când s-a ars cel de viraj stânga, așa că am avut de rezervă să-l schimb pe loc.
După schimbare am observat totuși ceva ce mă nedumerește. Becurile originale sunt Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W, 12972LL (Long Life), iar eu am cumpărat Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W, 12972PR (Premium). Dar nu găsesc nicăieri diferența dintre ele. Pur teoretic, din ce-am găsit pe un singur forum, Premium au filament mai subțire și dau mai multă lumină în detrimentul duratei de viață. Dar cum pot da mai multă lumină când sunt aceeași marcă și, conform specificațiilor oficiale, ambele sunt +30%? Încă n-am apucat să merg noaptea să văd dacă e vreo diferență între ele. Dacă observ ceva, le pun pe cele 2 Premium pe faza scurtă și pe cele 2 Long Life originale pe viraj. :)

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”