Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!
Post Reply
alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 60.500 km

Image

Și s-au făcut 3 ani. Iaca și recapitularea.

Fu un an interesant. Multe plimbări, primul set de anvelope schimbat, prima baterie decedată, depășit limita psihologică de 50k km, primul accident... și câte și mai câte. :)

Per total am o medie de 20k km pe an, dar în ultimul an am depășit-o binișor, cu 22k km. Deci evoluăm. :)

Altceva nu prea știu ce să zic nou față de anii trecuți. Încă sunt mulțumit de alegerea făcută, și asta e cel mai important.

Câteva statistici totale, pe cei 3 ani și cei 60.500 km (cu o mică marjă de eroare, că n-am ținut evidența pe primele 2-3000 km):
  • Carburant
    • Plinuri: 185
    • Cantitate consumată: 3.463 L
    • Cost carburant: 17.743 lei
    • Consum mediu: 5,91% (în scădere ușoară)
    • Distanța medie între alimentări: 317 km (Notă: NU înseamnă autonomia, ci distanța medie calculată între alimentări, indiferent ce cantitate mai era în rezervor)
    • Cantitate medie per alimentare: 19 L (vezi nota de mai sus)
    • Cost mediu per alimentare: 95,91 lei
    • Preț mediu per litru: 5,109 lei
    • Medie alimentări pe lună: 5,11 alimentări/lună
    • Cost carburant pe km: 0,30 lei
    • Cost carburant pe zi: 16,74 lei
    • Cost carburant pe lună: 491,35 lei
  • Service (revizii, vulcanizare...)
    • Cost total: 4.825 lei
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Total: 1.722 lei
  • Probleme tehnice/garanții
    • Rezolvate: 4 (plafoniera față înlocuită de 2 ori și modul comenzi volan pentru butonul de terminare apel, plus accidentul :D )
    • Nerezolvate: 1 (jantele ușor exfoliate pe interior, nu s-au putut rezolva în Iași, am considerat prea puțin important pentru a umbla la alte reprezentanțe deocamdată; vedem cum evoluează în timp)
  • Îmbunătățiri/modificări (nimic nou, doar cele de anul trecut)
    • Oglindă electrocromatică
    • iluminare LED în portbagaj
    • clips ochelari pe bord
Părți negative... nimic important nou. Uneori mă bate gândul să schimb telescoapele de la hayon, pentru că mai ales iarna sunt destul de ineficiente. Dar m-am obișnuit, nu e o mare problemă. La service au spus că nu se schimbă, decât dacă nu mai susțin hayonul deschis, curg, sau alte probleme, ceea ce nu e cazul.

Și cam atât. Să ne-auzim cu bine și peste încă un an! :)

User avatar
anveloshop1
Posts: 13
Joined: 11 Sep 2017, 16:23
Auto: Kia Sorento
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by anveloshop1 »

Cu ce anvelope a venit echipata din fabrica? Si cu ce anvelope ati ales sa schimbati echiparea din fabrica?

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Anvelopele de vară au fost Hankook Kinergy Eco și le-am schimbat cu Continental PremiumContact 5. Cele de iarnă (Kumho I'Zen KW23) primite bonus de la dealer încă sunt ok, dar e posibil să le schimb iarna următoare.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 63.880 km

Am trecut la anvelopele de vară (Continental PremiumContact 5).

Sezonul ăsta am parcurs, cu anvelopele de iarnă, încă ~10.700 km în 5 luni și jumătate. Măsurate acum, mai au cam 5-5,25 mm profil. Cumva mă bate gândul să le schimb pentru sezonul următor, da-s tare nehotărât. Din fericire, până la iarnă mai este, am timp de gândire. :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 66.000 km

Fix. :)
Image
(dacă e cineva curios de consum, e Bârlad-Galați, mers parțial cu AC)

Săptămâna trecută am fost la Autocenter Iași și am făcut următoarele:
- verificat și completat agent refrigerare pentru aerul condiționat. Conform planului de service, ar trebui făcută operația la fiecare 2 ani, eu o fac prima oară după 3 și-un pic. N-am reținut cifrele și unitățile de măsură, că e prima oară când le-am auzit. Dar tipul a spus că sunt perfect în grafic pentru o mașină de 3 ani, fără probleme. Însă după completare eu zic că bagă aer ceva mai rece ca acum 2 săptămâni, așa cum îl țineam minte când era mașina nouă. :)
- verificat încărcarea bateriei, pentru că au trecut 6 luni de la schimbul bateriei.

În total, 93 de lei.

Între timp am hotărât că anvelopele de iarnă le voi vinde. Știu că e devreme și că nu se gândește nimeni la iarnă încă. Dar dacă le dorește cineva, să-mi dea un semn. :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 66.700+ km

O coincidență pentru superstițioși: Am atins ”odometrul Satanei” chiar când mă întorceam dintr-o excursie la Cheile Moara Dracului, din Rarău. :D

Image Image Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 69.300 km

Niște vești bune, și niște vești mai puțin bune. Să le luăm pe rând.

1) După ceva insistențe la Rodav Vaslui, am reușit să deschid un nou dosar de garanție pentru revopsirea jantelor.

Ei erau complet derutați de modul de lucru al celor de la Trado Total Iași, care au deschis dosar de garanție pentru niște jante pe care erau complet conștienți că nu le pot repara, urmând ca apoi să închidă dosarul cu ”rezolvat” deși refuzaseră complet orice acțiune. Atfel, la Rodav am completat o fisă de ”defect reclamat” A4 în care a trebuit să explic toată istoria de la Burebista încoace, pentru a nu exista riscul ca Kia România să interpreteze că eu reclam reapariția problemei, ci, de fapt, reclam o aceeași problemă care nu a fost rezolvată, deși în sistem apărea rezolvată. Cred că am mai spus odată prin jurnal, dar eu pe la Trado Iași nu mai calc decât dacă am vreo mega urgență.

În fine, dosarul s-a aprobat fără probleme a doua oară, acum aștept să fiu programat pentru vopsire, pentru că am prins perioada concediilor în care ba nu e nimeni la tinichigerie, ba dacă e un om, e unul singur care se ocupă de urgențe (asigurări, accidente, caroserii...). La mine fiind doar un defect estetic, și ăla prea puțin observabil, nu e grabă. Însă vreau să-l rezolv, pentru că pare că se agravează ușor-ușor, și cam apar tot mai multe umflături în vopsea.

2) De vreo 3000 km, coincidență sau nu, de pe la ”odometrul satanei” :) mi-a apărut un scârțâit în mers. Eu singur nu am reușit să-mi dau seama de unde, dar eram 99,9% sigur că de la o roată, 80% că de pe stânga, 50-50% față/spate. Un scârțâit pe frecvență înaltă, ritmic, care mai variază în funcție de viraje, denivelări, și care tace imediat ce ating pedala de frână.

Cumva presupuneam că sunt plăcuțele uzate, mai ales că un dorel de la Kia Galați, în februarie după accident, mi-a zis că plăcuțele m-ar mai ține ”cam 2000 km”, și de-atunci am mai făcut 10.

Azi am fost la Rodav să verific, totuși, frânele, pentru că trecea prea mult timp, scârțâitul devenea enervant, iar rezolvarea jantelor se tot amâna (că intenționam să le rezolv pe toate odată).

Vestea bună e că plăcuțele nu au nimic. Ba chiar sunt cam la 50% uzură, deci teoretic m-ar mai fi ținut încă 60-70k km lejer, la același stil de utilizare.
Vestea proastă e că discurile, mai ales pe interior, mai ales cel din stânga-față (da-n general toate 4) sunt praf! Anume, sunt foarte atacate de rugină. Pe exterior se prezintă bine, dar pe interior nu. Așa că s-a luat decizia schimbării tuturor cel 4 discuri, inclusiv plăcuțele. Din păcate nu s-a putut rezolva azi, pentru că aveau doar plăcuțe pe stoc, nu și discuri. Le-au comandat, urmează să ajungă în câteva zile. Tot din păcate nu am fost pe fază să fac o poză (că am fost de față la constatare), dar sigur voi face când merg să le schimb.

Vestea bună e că pot circula cu mașina cât aștept, chiar dacă nițel mai prudent (deși la frânare nu am observat nicio problemă până acum), cât timp rezist stresului psihic generat de scârțâit. :) Imediat ce vin discurile și se întorc și oamenii de la tinichigerie, mă duc să le rezolv pe toate.

Ca prețuri, pentru că discurile intră la consumabile, nu la garanție, avem cam așa (vorba tipului de la recepție: ”vă rog luați loc, urmează să vă zic prețurile”):
- un disc față: ~ 450 lei
- set plăcuțe față (pe punte): ~ 400 lei
- un disc spate: ~ 350 lei
- set plăcuțe spate: ~ 300 lei
- manoperă: 280 lei
- un total orientativ pe la 2600 de lei

Ei recomandau să schimb și lichidul de frână, dar nu am înțeles de ce. E schimbat anul trecut, urmează să-l schimb oricum la anul. Și dacă înțeleg schimbarea plăcuțelor odată cu discurile, nu prea văd legătura cu lichidul de frână. Doamne fere, nu mă joc cu funcționarea frânelor, că mă bazez pe ele :) Dar mă poate lămuri cineva dacă chiar e nevoie să-l schimb sau nu?

3) Un prieten care a circulat cu mașina mea weekendul ăsta a decretat că ”volanul stă strâmb pentru a merge drept”. Nu mult, un pic. Pentru mine insesizabil. Dar dacă tot am fost la Rodav azi, i-am rugat să verifice. La articulații totul e ok, fără jocuri, fără lovituri, fără nimic. Din păcate, toate standurile de direcție erau ocupate cu niște dube greu de scos, dar am ieșit la un test-drive cu mecanicul și a observat și el mica problemă. Nu e nimic de speriat, dar când voi merge data viitoare o vor băga și pe stand să verifice exact.

4) În urma verificărilor generale făcute azi, s-a completat nivelul de antigel. Cu mașina caldă, nivelul era cam la jumătate între minim și maxim, dar am uitat să arunc un ochi la cât a ajuns după completare. Poate nu uit zilele astea să mă uit, la rece, cum stă treaba. Pe operația asta nu m-au taxat nimic.

Se apropie oricum și revizia normală, deci probabil o să le fac toate odată, deci încă vreo 6-700 de lei pe ulei și filtre. Per total, o să fie cea mai scumpă ”revizie” pe care o fac. :)

====

În altă ordine de idei, am studiat puțin pe viu și noul Ceed, ajuns în showroom. Din păcate, versiuni destul de slăbuț echipate. Dar în general lasă o impresie foarte faină.

În o altă ”altă ordine de idei”, weekendul ăsta am condus aproape 1000 km un Hyundai i20 (făcut schimb de mașini cu prietenul care mi-a atras atenția despre decalajul la direcție). Pe scurt, cine mai zice că în România nu ai nevoie de pilot automat ia bătaie! :lol:

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

rugina pe interiorul discului ventilat nu face nimic. poti sa mergi si asa.
iar preturile alea pentru discuri si placute sunt absurde. io zic sa intri pe net sa comanzi online ca iesi sub jumatate din pretul ala sigur.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Când spun ”interior”, zic fața pe care calcă plăcuța de sub mașină, nu cea vizibilă din exterior. E o rugină profundă, intrată adânc în metal, care nu se mai curăță în mers. E foarte probabil cauzată de modul meu de utilizare (folosit rar spre deloc 5-6 zile pe săptămână, apoi 1-2 zile mers la drum lung unde oricum frânele se folosesc mai puțin ca în oraș), și îmi asum asta. Revin cu poze data viitoare.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

a, ok, atunci da, trebuie schimbate. dar totusi preturile alea din preprezentanta mi se par foarte mari
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

quelloo wrote: 31 Jul 2018, 11:08 a, ok, atunci da, trebuie schimbate. dar totusi preturile alea din preprezentanta mi se par foarte mari
Ținând cont că vorbim de piese originale, cu montaj la reprezentanță, nu mi se pare chiar așa exagerat. Ce șochează, probabil, e suma totală, pentru că rar ajungi în situația de a schimba în același timp discurile și plăcuțele pe toate 4 roțile. De obicei se schimbă 2-3 seturi de plăcuțe (mai des fața, mai rar spatele) până ajungi să schimbi și discurile. La mine e o situație ușor atipică. :)

Ca o comparație, pe epiesa cam așa arată prețul pentru un disc față original Kia:
Image

Altfel, ținând cont că am dat deja un avans la reprezentanță, mai puțin contează. Și ținând cont că m-au asigurat că pot circula cu mașina până se rezolvă, nici n-am motive să mă mai grăbesc.

===========

ODO: 69.900 km

Câteva actualizări.

Acum 2 weekenduri am mers cu i20 aproape 1000 km, fără pilot automat, același motor (1,25 benzină aspirat), și am scos un consum de 4,5% pe bord (4,62% calculat la pompă), fără să merg la consum în mod special, ba chiar am avut și destule condiții neprielnice (traversat munții de câteva ori, trecut prin ploi torențiale în valuri, mers cu AC aproape permanent, ori de căldură, ori de abureală pe ploaie, etc...).
După așa performanță, am făcut și cu Rio o ieșire 100% fără pilot, aprox. 500km, în condiții similare, mai puțin ploile. Am obținut un consum de 4,7% în bord, 5,09 calculat. Față de ieșirile mele normale, unde folosesc pilotul în aproape fiecare localitate, nu mi se pare un consum ieșit din comun. Aș zice că e ușor mai mic, poate cu un 0,2%, dar diferența asta putea apărea din alte cauze.

Astfel încât nu mi se pare că pilotul automat ar influența negativ și vizibil consumul, așa cum umblă unele vorbe din popor. :)

--

Ieri am dat din nou cu ceară pe mașină, la lumina neoanelor din subteran. :)
Image

Și am făcut 3 constatări:
1) Am reușit, cu roata virată maxim, să fac o poză la unul din discuri:
Image

Cam așa arată după 500km făcuți sâmbătă, și folosit puțin prin oraș duminică și luni. Comparat cu i20ul de mai sus, cu 30k km la bord, discurile lui sunt absolut intacte.

2) Cineva, cumva, cândva, mi-a răzuit până la plastic bara față abia schimbată în primăvară:
Image Image

3) Cumva, n-am nici cea mai vagă idee cum, a apărut o crăpătură în mânerul ușii dreapta-față, care ne-a lăsat perplecși:
Image

Aici chiar nu-mi explic ce s-a putut întâmpla. Oricât ai forța mânerul, îmi pare imposibil să crapi porțiunea respectivă. Vreo idee, cineva? :D

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 72.337 km

Am făcut azi revizia, la Rodav Vaslui. Doar revizia, pentru că pentru jante încă nu m-au putut programa din lipsă de personal (au un om în concediu medical de mai mult timp). Nu-i bai, nu e urgență pentru mine. :) Și cum schimbarea discurilor/plăcuțelor durează cam jumătate de zi, și tot nu e mega urgență (pot circula în siguranță), am ales să le amân pentru când mă vor programa pentru jante.

Deci, făcut azi revizia periodică, schimb ulei și filtre, la un preț total de 776,32 lei. Față de ultimul deviz, din ianuarie, am observat următoarele modificări:
- filtrul de ulei s-a scumpit, de la ~25 de lei, la ~42
- manopera totală s-a scumpit, de la 190 la 210 lei
- mi-au tarifat 4L întregi de ulei, și m-am trezit cu un bidon aproape jumătate plin în portbagaj. Până acum mă tarifau fix 3,6L, cât puneau. Eventual mă întrebau înainte dacă vreau la bidon sau la butoi. Acum... trebuie să duc grija bidonului ăstuia până la următoarea revizie, dacă tot am dat bani pe el :)

În rest, aceleași prețuri.

Au mai aruncat un ochi la direcție, și concluzia e că stă cam 1 grad volanul strâmb. Insesizabil pentru mine (probabil m-am obișnuit deja cu el așa), plus că au spus că nu merită o intervenție pentru un decalaj așa mic. Dacă s-o mai agrava în timp, mai vedem. Deocamdată așa rămâne. Jocuri, bătăi sau uzuri vizibile la articulații nu sunt.

S-au făcut și poze la crăpătura din mâner, pentru o reclamație pe garanție. Să vedem dacă se aprobă.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 74.025 km

Semne de iarnă. :) Vechile anvelope de iarnă (Kumho) le-am vândut cu 300 de lei toate 4. În loc am luat 4 bucăți Nokian WR D4, abia scoase din cuptor, la 230 de lei bucata, luate de la best-tires, singurele anvelope pe dimensiunea mea cu clasa A la eficiența de frânare pe umed.

Le-am montat pe mașină vinerea trecută, la fix. În weekend am mers cu ele cam 900 km, la temperaturi între 3-17 grade, pe soare, ploaie, lapoviță. Pe umed și temperaturi scăzute (3-4 grade), pe asfalt denivelat (Cheile Bicazului cu ale sale petice) s-au comportat foarte bine, dar pe uscat și soare (10 grade și peste) nu m-au impresionat, chiar din contră.

Însă nu trag încă o concluzie. Aștept temperaturile sub 0 și condițiile de iarnă. Plus că, fiind noi, aveau ceva protuberanțe de la procesul de fabricație pe calea de rulare care sigur afectează aderența, până se tocesc de tot.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 75.700 km

Fu mașina în service la Rodav, și în sfârșit am rezolvat cu vopsirea jantelor (pe garanție) și înlocuirea discurilor/plăcuțelor/lichidului de frână.

Câteva imagini înainte/după:
ImageImageImage
ImageImage

ImageImage

Jantele nu sunt chiar ca ieșite din fabrică, mai au mici defecte de vopsire, însă nu mă deranjează. Însă au reparat fără comentarii și lovitura veche de 2 ani de pe una din jante. :D Nu se mai vede nimic.

ImageImageImageImage
Image
ImageImage

ImageImage

Rugina ca rugina, dar pe 2 discuri (unul pe față, unul pe spate), pe partea de sub mașină, și pe plăcuțele aferente, se vede o uzură accentuată neuniformă pe marginile suprafeței de contact dintre plăcuțe și discuri. Nu știu cât de vizibil e în poze. Din păcate, nu am de unde ști de la care roți sunt discurile afectate, dar presupun că sunt ambele de pe aceeași parte. Care parte... habar n-am.

S-a făcut și test de frână, am primit foaia, totul e OK. În mers se simte clar că frâna ține mai sus, în rest totul e OK.
Ce m-a șocat puțin a fost dimensiunea plăcuțelor de frână spate. Nu m-așteptam să fie așa mici. :D

Cost total: 2600 lei (chiar un pic mai puțin decât estimarea inițială, care nici nu includea schimbul lichidului de frână).

În alte știri, am înlocuit vechea cameră de bord (Vico Marcus 3) cu o Viofo A129 Duo, față/spate. Entuziasmul meu inițial legat de conectivitatea Wifi cu telefonul și eventuala posibilitate de a folosi camera de pe spate ca pe o rudimentară cameră de marșarier s-a cam desumflat deoarece, deși transmisia în timp real e suficient de clară, stabilă și vizibilă pe ecranul telefonului, totuși modul de activare e peste mână, iar menținerea opțiunii Wifi activă permanent (chiar dacă nu e efectiv conectată la telefon) duce uneori la coruperea ultimului fișier scris pe card, la oprirea motorului. Însă calitatea filmării, atât ziua, dar mai ales noaptea, e mult peste vechiul Marcus 3, iar camerele sunt mult mai invizibile. :)

ImageImageImageImage

Cost total: 915 lei (camera) + 178 lei (un card Samsung Evo Plus, 128GB)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 78.100 km

Weekendul ăsta, poate ca urmare a celor -18 grade atinse pe lângă Suceava, poate din coincidență, iar a decis LEDul din portbagaj că viața e prea grea și a cedat. Încă mai luminează cu intermitențe, dar n-o mai duce mult. Unul nou e deja pe drum. :)

Pe 1 Decembrie, la o benzinărie Peteom, am primit cadou un CD MP3 cu muzică românească. N-am mai pus mâna pe un CD de ani de zile, dar cu ocazia asta am zis să încerc și CD playerul din mașină :D Așa am confirmat și faptul că poate cânta MP3uri și de pe CD, nu doar de pe USB, deși nu văd de ce n-ar fi mers.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”