Page 2 of 2

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 13 Feb 2014, 19:21
by Ogy
Daca e doar pt doamna lasa motorul 1.4. Pana o sa-l dea la altcineva nici nu o sa vada motoru ala 100cp :lol:

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 13 Feb 2014, 20:17
by emanuel
Qalex21 wrote:Eu ma orientasem initial la un RIO 1.4 GSL ( benzina), si termenul de livrare era de aproximativ 2 luni si jumtate ( dureaza foarte mult transportul din Korea).
Acum nu mai este nicio diferenta intre livrarea RIO si cea Cee'd 1.6 GDI :-)
Indiferent ce va fi o sa fie foarte buna!

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 14 Feb 2014, 11:39
by eugenflorinmanea
Din articolul postat de tine cu depunerile la injectie directa- ai citit si remediu nu? Adica sa ii dai talpa pe autostrada- adica la fel ca la diesel sau chiar la motoarele clasice.

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 16 Feb 2014, 21:32
by Qalex21
UPDATE : Tinand cont de mai multe considerente( uz, fiabiliate, timp de asteptare, pret) am hotarat sa ramanem pana la urma, la masina comandata initial. ( 1.4 GSL BEST MT)

Livrarea va avea loc in prima saptamana a lunii martie, deci ne vom auzi atunci din nou :)

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 03 Mar 2014, 21:31
by Qalex21
Ok. Schimbare la schimbare.

Dupa ce m-am ultra mega documentat, am ajuns la concluzia ca motorul de 1.4 este prea slab pentru actuala caroserie de CEE'D ( cu aproximativ 100 KG mai grea decat generatia precedenta). Ca urmare, in mai putin de 2 luni, ma voi pricopsi cu un Cee'd 1.6 GDi Best cu cateva optionale :D

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 26 Feb 2016, 13:59
by bondalicir
da consumul de benzina la 1.6 gdi cat este cel real? ai ridicat masina? ne spui si noua?

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 10:47
by alimos
Azi incer am inceput sa ma mai documentez despre motorul GDI si am dat inevitabil peste marea problema a acestor motoare, si anume depunerile de carbon pe supape si in camera de ardere, avand in vedere faptul ca injectia nu este facuta deasupra supapei ca sa o spele, cu sub supapa, in capul pistonului. Unul din filmuletele vizionate a fost asta:
Vizionează „Carbon Build up on Direct Injection Engine (Intake Valves) AKA GDI Gasoline Direct Inection” pe YouTube


Acolo, printre metodele de preventie am vazut un dispozitiv care facea cred o filtrare a vaporilor de ulei din carter si astfel se diminua riscul de depuneri. Pe la min 4:38...
Ceva legat de valva PCV...
Filmuletul e relativ recent, de vreo doi ani. Ma intereseaza daca motorul de pe sportage 1.6 GDI are un astfel de mijloc de preventie a depunerilor de carbon, daca are valva PCV si unde este localizata pe motor, si ce ar trebui sa fac pentru a evita depunerile de acest tip.Ma gandesc la un anumit tip de benzina, poate aditiv de curatare supape, sau alte metode DYI.Sunt filmulete care sustin ca undeva la 50k-60k mile adica pe la 80-90k km se recomanda o curatare mecanica a camerei de ardere, sau introducere a unei spume in camera de ardere( seafoam), sau chiar apa....ma cam strange in spate, sincer...
Nu ma pricep si nu vreau sa panichez pe nimeni,nic chiar pe mine insumi, dar 90.000km si desfac motorul ?!?


Astept cu interes reactii si sfauri de la cineva care a studiat mai mult decat mine...
Multumesc!

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 16:23
by alimos
E clar ca nu avem acea canistra de captura a vaporilor de ulei, denumita in engleza "catch can"= canistra de captura.
Ea se monteaza in locul valvei PCV, iar detalii de montaj si link-uri de achizitie sunt pe comment-urile filmuletului.
Ma cam sperie faptul ca americanii au pus pe masina noua ( Sorenti GDI 2016)...
Vizionează „Kia & Hyundai Oil Catch Can Install” pe YouTube


Oare cum se verifica daca valva asta PCV este viabila la mine? Suflu in ea sau trag aer prin ea ? E suficient sa circule aerul? Este supapa de sens? Ce rol are?

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 16:43
by BAU
Da-mi seria de sasiu si poate gasim mai multe date despre masina ta . Este o idee interesanta cu canistra de vapori , ceva asemenator dar mai rudimentar ( un condesator al vaporilor de ulei ) era folosit la Oltcit ( Citroene-le din anii 80) . Cred ca din aceasta idee a derivat valva PCV si canistra de vapori.
Dar sigur ai valva PCV . Acesta este montata de obicei intr-un furtun ce intra in capacul de chiuloasa . Nu face decat sa micsoreze presiunea creata de catre gazele arse scapate in baia de ulei si sa filtreze acesti vapori . In multe cazuri acesti vapori contin si particule de carbune ( fum ) care
colmateaza aceasta supapa ce trebuie curatata .

Vezi link-ul http://www.kispmanual.com/positive_cran ... s-570.html

http://www.kispmanual.com/positive_cran ... n-569.html

IAR AICI AI MANUALUL DE REPARATIE SPORTAGE 2010-2016

http://www.kispmanual.com/kia_sportage_ ... l-482.html

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 22:22
by alimos
Super BAU. Iti multumesc din suflet! Si cum lucrurile frumoase se fac cu oameni si pentru oameni, pun si eu o poza cu valva PCV localizata pe 1.6 GDI, fie el Hyundai I30, Kia Sportage sau alte modele care utilizeaza acest model de motor.
Verificarea functionarii am facut-o prin eliminarea furtunului din capul valvei, introducerea unui alt furtun in valva si exercitarea unor proceduri de suflare/suctiune. Valva lucreaza, este curata, nu sunt urme de ulei nici in furtun si nici in teava valvei. La succtiune trece aer dinspre carter spre admisie, la suflare trecerea aerului este blocata instantaneu si se si aude un zgomot specific de blocare.
Concluzia, functioneaza.
Din ce mi-ai trimis tu, verificarea se face cu valva desurubata din carter, prinsa de furtun, motor pornit si degetul pus pe valva. Ar trebui sa se simta succtiune, vacuum. Sunt 100% sigur ca asa este si la mine, desi nu am dat jos valva, pentru ca aerul trece ,iar admisia trage aer spre motor prin valva.

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 23:16
by BAU
Este OK , dupa cum spui tu , functioneaza . Inseamna ca motorul nu consuma ulei , nu scapa presiune in carter si de fapt nu prea ar avea cum. La 56.000 km este in floarea varstei . Vezi pe la 100.000 km cum arata supapa .

Re: 1.4 GSL sau 1.6 GDI

Posted: 27 May 2017, 23:23
by alimos
Culmea e ca , cam papa ulei...
Cam 100ml la 1000km...
Vezi pe jurnalul meu de bord pe sectiunea Sportage...
Dar din ce imi aduc aminte mi-ai raspuns si tu acolo...
De aia eram si interesat atat de mult de PCV valve