Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by GabiA »

Din auzite, 1.4 diesel e lesinat. Oficial, 0-100 e facut in 13.7 secunde, ceea ce e mult. Fara drive test, eu nu l-as lua.
Eu as alege 1.6 GDI, 1.0 TGDI de 120 CP sau 1.6 CRDI
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by eugeniuz2005 »

Ceed 2 PE SW e mai usoara in acte cu circa 60-70 de kg fata de ceed 1 fara facelift sw
portbagajul e mai mic
motorul de 1.4 are doar 9 cp mai putin decat avea la ceed 1 (100 acum versus 109 atunci)
cuplul motor este mai jos (vreo 4800 rpm versus 5100 rpm)

Daca in 9 ani cat l-am avut pe cel vechi (Best, sw, fara facelift) am mers cu el oriunde am vrut (se gasesc linkuri destule pe jurnalul vechii masini) si am fost de la doar eu singur pana la 4 adulti si un copil insotiti de bagaje fara limite si a urcat pasuri montane in Alpi fara greturi cu tot cu sarcina serioasa atunci e cat se poate de potrivit si 1.4 actual. Dar fiind motor pe benzina aspirat are nevoie de turatie mare ca sa dea ce poate. Asta se va face cu consum sensibil mai mare decat da producatorul in fisa energetica.

Cred ca pentru cineva fara pretentii sportive merge excelent motorul acesta de 1.4 si 100CP si chiar cu consumuri decente (poate chiar ce da producatorul asa cum am reusit si eu la vechea masina). Si e tehnologie rasverificata in timp si tine mai mult decat decent.

Daca sunt bani destui atunci este evident ca 1.6 GDI e acel motor de dorit. Nu as mai recomanda Diesel zilele astea pentru ca Europa i-a pus gand rau. Si cand nemtii zic ca diesel = poluare mare atunci e clar ce va urma.

Cat despre 1.0 T-GDI cu 100 sau 120 nu stiu ce sa spun. Probabil ca pentru cat e proiectata durata de viata a masinii (scrie ca 10 ani in cartea la a mea) si un rulaj undeva la 20.000 km / an va rezista cu brio si un astfel de agregat. Sa nu uitam insa ca astfel de motoare sunt cu limite de toleranta mult mai reduse si pot aparea probleme. Daca va fi tinuta doar cat are garantie insa e totul ok.

Sau pentru cei rabdatori e de asteptat viitorul 1.4 T-GDI de 140 CP care cu certitudine va fi pe viitoarea Kia Ceed gen3.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by quelloo »

depinde si daca mergi cu viteze normale pe autostrada. 130-140 (sau mai mult) in cazul asta diesel iti da o economie destul de mare fata de benzina (daca nu pui GPL)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by panzer »

Foarte bine punctat eugeniuz2005.

User avatar
moguai
Posts: 401
Joined: 04 Sep 2007, 21:40
Auto: Subaru WRX STI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by moguai »

Aceeasi dilema o am si eu, desi cred ca voi lua 1.4mpi si mai plusez la optionale eventual fata de 1.0tgdi. Masina va fi pt prietena care e si incepatoare si probabil va merge 90% in oras zi de zi la munca, asa ca e mai potrivita un aspirat.
Am mers cu un 1.6GDI al unui amic, mi se pare f ok motorul, consum decent,tragea bine si sub 3000rpm, pare reusit.
Un mare plus dpmdv la ceed vs concurenta e cutia in 6 trepte, la drum lung asta iti poate aduce consumuri bune.
Ex: Ceed 1.4 Best, Kompass Blue
Ex: Subaru Impreza 2.0S, Pearl White
Now: Subaru Impreza WRX STI 2.5T, Rally Blue & Ceed 1.4 City

Post Reply

Return to “Generalităţi”