Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

bogdanmi
Posts: 16
Joined: 30 Oct 2016, 01:22
Auto: b------

Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by bogdanmi »

Salut,
M-am hotarat sa achizitionez un C'eed SW PE, insa nu stiu pe ce versiune sa ma hotarasc.
Ca si buget am undeva la 13000 (plus sau minus), dar maxim 13900.
In bani astia evident ca nu ma ating de niciun diesel, deoarece as vrea si niste optionale cum ar fi geamurile electrice spate.
Intrebarea mea este daca se merita sa aleg varianta de motorizare T-GDI (100 CP) si 1.4 GSL.
Daca as merge pe clasicul 1.4 GSL in bugetul pe care il am as lua o varianta destul de echipata (varianta a doua de echipare plus niste optiuni) si as ajunge undeva pe la 13800 Eur.
Doar ca nu stiu cum e cu consumul, iar din ce am vb cu alti colegi care aveau masini pe benzina, 1.4 TSI-uri cei drept, imi spuneau ca ar consuma destul de mult.
Daca as alege T-GDI, atunci pot sa ma incadrez in prima varianta de echipare (plus 2, 3 optionale) si tot la acelasi pret as ajunge.
Aveti vreo parere despre T-GDI-urile ca si fiabilitate, consum? E vreo diferenta la traficul din Buc referitor la consum?

Multumesc,

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by Nesta3 »

1.6GDI...Daca nu esti foarte pretentios, echiparea Best e suficienta si te incadrezi in buget.Plus ceva dotari daca doresti.
1.0 turbo 100cp/120cp sunt sub 1.6 Gdi si peste ca si pret.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

bogdanmi
Posts: 16
Joined: 30 Oct 2016, 01:22
Auto: b------

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by bogdanmi »

Salut, multumesc de info. Intr-adevar am citit si eu ca 1.6 GDI-ul ar fi "must" pentru gabaritul C'eed-ului mai ales SW, insa ma sperie consumul, avand in vedere ca 80% din timp voi merge doar prin Bucuresti, unde se stiu conditiile de trafic (bara la bara). Insa din specificatii 1.6 GDI consuma de rupe, indiferent de regimul de mers...poate cu ISG, insa e destul de scump ca si optionala

User avatar
Qalex21
Moderator
Posts: 535
Joined: 13 Feb 2014, 09:41
Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
Location: Voluntari

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by Qalex21 »

1.6 GDI SW : Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - fara ISG) 8.2 / 5.1 / 6.3
1.6 GDI hatchback: Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - fara ISG) 7.8 / 4.7 / 5.8
1.6 GDI SW : Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - cu ISG) 7.5 / 4.9 / 5.9

1.4 GSL SW: Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - fara ISG) 7.8 / 4.9 / 6.0
1.4 GSL SW: Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - cu ISG) 7.1 / 4.7 / 5.6

1.0 T-GDi HP SW : Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km - CU ISG) 6.4 / 4.4 / 5.2

1.0 T-GDi probabil va inlocui atat 1.4 GSL cat si 1.6 GDi. Personal as merge pe el, chiar daca la prima vedere vechile motoare aspirate sunt dovedite ca fiind fiabile (mai ales 1.6 GDi). Ce nu-mi place, este ideea ISG-ului. In traficul bara la bara de la noi cred ca este un cosmar atat pentru sofer cat si pentru motor, personal n-as lua asa ceva.

Presupunand ca ai un buget foarte strans, si mergi foarte mult in oras, fara pretentii sportive, cred ca si motorul de 1.4 si-ar face treaba. Motorul este usor de facut sa ruleze si pe gaz daca este nevoie, dar la revanzare si la depasiri in forta este posibil sa simti nevoia unui motor mai potent pentru acea caroserie. Incearca sa conduci una la reprezentanta si vezi cum sta treaba. Eu am condus doar cu 1.6 GDi si 1.6 CRDi variantele hatchback, deci este doar o aproximare din ce am citit pana acum.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by quelloo »

ISG prea enervant si nu rezolvi nimic cu el la consum

am facut testdrive cu 1.0 - 120 cai si misca foarte decent masina, mai bine ca 1.4 clar.
ca si consum in bucuresti poti sa iei orice intre 1.0 si 2.0litri, in functie de rute si talpa fiecaruia diferentele de consum vor fi infime. (adica nu lua asta ca pe un factor in decizia de a cumpara)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by panzer »

Lasa-l naibii de Turbo cat timp poti sa il eviti. La urmatoarea n-o sa fie masina mai poti face asta ca pana atunci toate vor fi turbo sau electrice.

Eu am avut 1.2 TSI. Am revenit la 1.4 mpi. Merge si pe gaz.

La turbo masina devine calculator, se incalzeste greu, e mai zgomotoasa, fiabilitate mai mica pt ca functioneoneaza la temp si presiuni mai mari, GPL nu poti sa ii pui, turbina poate sa se mai si strice, mai platesti si intercooler-ul. Toate astea cam degeaba. Ca sa scoti un consum mai bun decat cu 1.4 mpi trebuie sa o folosesti cam fara turbo.

T-gdi se comporta ca diesel-ul. Daca esti obijnuit sa depasesti cu un benzinar ai sa ai surpriza ca ramane fara putere pe la 4500 rpm. Adica exact acolo unde aspirat-ul iti pune zambetul pe fata.

1.6 gdi e mai complet pentru SW. Dar 1.4 pus pe gaz e solutia cea mai ieftina.

bogdanmi
Posts: 16
Joined: 30 Oct 2016, 01:22
Auto: b------

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by bogdanmi »

Multumesc de raspunsuri.
Sincer vroiam diesel, cea de 90cai. Acum am si un diesel (logan 86 cai) de care sunt super multumit de consum si overall ca si comportament la drum si am si o benzinara cum se zice. Deci nu-mi doresc avion si stiu clar dif dintre o benzinara si un diesel.
Legat de trecutul pe gpl, nu uzraza prematur masina, nu se comporta mai prost? Cu aproximatie care e costul montarii gpl? Imi afecteaza garantia?

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by panzer »

Cauta topicurile de GPL Sunt 2. Unul generic si unul de consum. O sa gasesti absolut tot ce te intereseaza. Eu unul nu cred ca o uzeaza. Sau daca o uzeaza avem colegi cu mai mult de 200.000 pe gaz. Asteptam inca sa pice un motor de la gaz.

Instalatia pt 1.4 mpi este 2700 lei + 150 lei omologarea la RAR. Garantia o pierzi la motor. La 1.6 gdi nu poti pune GPL si nici nu este atat de rentabil. Variaza un pic preturile in functie de unde montezi, ce butelie pui (toroidalele mai scumpe decat cele clasice la acelasi litraj), si mai ales ce instalatie: BRC e mai scumpa dar e cea pusa de fabrica. Se poate pune si Landi Renzo la fel de bine.

La preturile de acum economisesti 220-250 lei/1000km.

Eu unul nu as mai lua diesel acum mai ales prin prisma curentului "anti diesel" din UE. Risti ca peste 7 ani sa nu mai ai cui sa o dai daca prin orase nu poate fi folosita. Deja cam toti producatorii urmeaza calea hybrid (cu sau fara plug in) start and stop. La diesel mai pui si AdBlue ca sa scoata real Euro 6 (real ca la Mercedes si nu mincinos din soft ca la altii). La euro 7 o sa fie rupere.

1.4 mpi trage mai bine pe Ceed 2 decat 1.5 dci-ul pe Logan. Cu mult. Dar nu pot sa iti spun cum trage pe SW. Nici nu au masina de test SW iar ei recomanda 1.6gdi pe SW. Am vrut si eu SW si am renuntat ca berbecul.

User avatar
bogladen
Posts: 129
Joined: 18 Nov 2009, 20:03
Auto: Nissan Qashqai Acenta 1.5 dci
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by bogladen »

Eu as merge pe T-GDI. E mai confortabil la condus. Ai cuplu mai mare la turatii mai mici deci reprize mai bune ca un aspirat, turatii mai mici deci consum mai mic, nu stiu cum e la kia dar al meu e foarte silentios. De incalzit se incalzeste ca un aspirat, in 5 min e cald chiar si temperaturi mici. Daca vrei economia absoluta atunci da, aspirat plus GPL e imbatabil. Daca vrei ceva performante dinamice (decente) atunci alege T-GDI.

bogdanmi
Posts: 16
Joined: 30 Oct 2016, 01:22
Auto: b------

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by bogdanmi »

bogladen wrote:Eu as merge pe T-GDI. E mai confortabil la condus. Ai cuplu mai mare la turatii mai mici deci reprize mai bune ca un aspirat, turatii mai mici deci consum mai mic, nu stiu cum e la kia dar al meu e foarte silentios. De incalzit se incalzeste ca un aspirat, in 5 min e cald chiar si temperaturi mici. Daca vrei economia absoluta atunci da, aspirat plus GPL e imbatabil. Daca vrei ceva performante dinamice (decente) atunci alege T-GDI.

Tocmai de asta si intreb pe acest forum, despre motorul T-GDI...din ce am citit alti producatori, chiar de renume, au cam dat chics cu motoarele mici. Ex TSI-urile de pe VW, Skoda, Seat, etc care au probleme in draci si tipa toti pe forum de problemele pe care le au (lanturi slabite si rupte, intinzatoare hidraulice cu probleme, etc).
T-GDI ul de la Kia e relativ nou, ma gandeam ca poate exista posesori pe forum si as fi dorit si parerile lor.

Multumesc,

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by Nesta3 »

Ai 7 ani garantie.Problemele se rezolva,dar daca stai mai mult prin service, nu prea e ok.La Ford,pe motorul ala de 1.0 turbo au fost probleme cu un furtun de la turbo care se crapa/fisura.Dar au remediat problema.
Acum, daca vrei masina doar pentru oras, nu prea ai nevoie de cuplul de la turbo, fiind suficient si motorul de 1.4.Daca o folosesti si extraurban, unde, de exemplu, pe la munte motorul turbo e cel mai potrivit, sau in depasiri fara prea multe batai de cap, poti alege turbo.E peste 1.4 dar e cam ca GDI-ul.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

niqn102
Posts: 1
Joined: 12 Oct 2015, 16:07
Auto: no

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by niqn102 »

Salut,

Te-ai decis? Ai ales pana la urma?

Si eu ma uit tot la cee'd 1.4 benzina, insa nu stiu daca sa o cumpar acum (cat e discountul asta si programul Rabla in vigoare) sau sa mai astept pana la primavara (cand o sa am de fapt posibilitatea).

Am vazut ca reducerea asta e valabila pana in martie 2017, insa programul Rabla - daca va fi aprobat si in 2017, va incepe abia prin mai - cand discountul actual nu va mai fi valabil.

In momentul de fata ma intereseaza o kia cee'd sau cee'd sw - cat mai ieftina posibil, de aceea ma avantajeaza si discountul din momentul de fata, si faptul ca exista si programul Rabla.

Ce parere aveti, vor urca preturile in 2017 cand/daca se va relansa programul Rabla?

Deasemenea, vad ca vorbiti de GPL pe cee'd 1.4. Acest lucru nu afecteaza garantia? Se poate opta pentru GPL din fabrica?

Multumesc si scuze ca m-am bagat peste topicul tau :)

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by Nesta3 »

Cumpar-o cu discountul actual.Nu sta in baza programului rabla,ca nu se stie ce se mai intampla si iar intarzie cu tichetele 3 luni si cand se da OK-ul, e balamucul de pe lume, atat cu obtinerea unui tichet, cat si cu tot ce tine de cumpararea masinii,inmatriculare etc...
Eu am.stat 2 luni sa astept minunatia asta si crede-ma ca nu e ok sa astepti sau mai bine zis, sa nu stii la ce sa te astepti.
Ieftin si bun:1.6 GDI Best
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by panzer »

Am avut eu 2+1 ani garantie pe 1.2 tsi. Mi-a folosit cat frectia la piciorul de frasin mai ales cand a trebuit sa o vand. Nu vrei sa ajungi sa mergi cu masina doar in jurul service-ului. Mai ales dupa ce ai dus-o pe platforma de vreo 4-5 ori la service.

Asa ca be smart si luati un motor verificat in timp: 1.4 mpi, 1.6 gdi sau 1.6 diesel. Nici unul nu a avut probleme pana acum.

Cu Gaz e degustibus. Se pierde garantia la motor intr-adevar. Dar daca e un defect de fabricatie am incredere ca Kia il va rezolva. Daca il lasi fara ulei, oricum nu ai garantie. E un risc: se economisesc 8000 euro in 150.000 km. Merita sau nu riscul? Depinde de fiecare. La acest antic 1.4 mpi nu cred sa apara multe defecte. Desi unul il stiu deja si il astept pe la 50.000 km.

Economie 1st: 1.4 mpi, eventual pus pe gaz.
Fun 1st: 1.6 gdi. Consuma cu 1l in medie in plus, dar e altceva la condus.
Comoditate 1st: 1.6 gdi pe cutie automata! Consuma si mai mult, dar nu mai mesteci 7 ani in mamaliga zilnic.
Nedecis sau fan Diesel: 1.6 crdi.
N-are sens: 1.4 crdi. Nici nu stiu daca il mai aduc in Romania.

Ca optionale must have:
- gume michelin. Orice dimensiune vreti, luati Michelin. Ma bucur ca acum exista optiunea.
- clima (se poate pune si pe Best)
- bluetooth
- pachet de iarna (cu scaun si volan incalzite). Costa f putin la Kia. E pacat sa nu le ai.

Cornering light nu exista pe Best.

Optionale airea:
- driver asist. cele 3 moduri ale directiei. Dupa parerea mea, toate sunt proaste. Normal e suficient. Oricum directia e slaba la Ceed 2.
- faruri cu LED. Costa mult. Ridica costul. Unele au mai avut probleme la inceput.
- scaune electrice cu memorie. M-am urcat in masina de test drive dupa unul mult mai mic ca mine. Sa ma omoare acolo nu alta.
- trapa: nu pe Ceed. Dupa un timp zdrangane masina de parca e remorca nu masina.

Optionale care nu exista pe Ceed:
- avertizare ca ati parasit linia.
- detectare vehicul in unghiul mort.
- franare de urgenata fata de masina din fata.
- un sistem audio macar decent.
Pt aceste optionale mergeti la Mazda3 sau la Sportage. Traducerea: mergeti la 20.000 euro. Nu va mai invartiti pe la 12-13.000.

Faceti calcul sa va permiteti Casco pe toata durata exploatarii masinii. Piesele de caroserie sunt acum din plastic sau tabla f subtire costa de rup. Deci mai degraba un motor mai mic + casco 7 ani decat un motor mai mare cu riscul de a nu putea repara masina la cel mai mic incident. Un impact frontal la 10km/h are un cost de peste 10.000 lei reparatia. Think twice. Dar faceti casco.

De asemenea: gume de iarna f bune. Masina nu exceleaza la stabilitate din cauza suspensiei de tip "recamier!"

Restul sunt degustibus:
- break (SW). Acum arata decent. La prima versiune Break-ul parca n-au mai avut timp sa il gandeasca.
- interior? Toate sunt de plastic.
- bare transversale. Cam 750 lei. Nu se prea potrivesc cele generice din cauza formei de fus a masinii.

User avatar
catalin
Posts: 495
Joined: 06 Aug 2007, 17:22
Auto:
Location: Oradea

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Post by catalin »

De asemenea: gume de iarna f bune. Masina nu exceleaza la stabilitate din cauza suspensiei de tip "recamier!"


Am condus saptamana asta un ceed si mi sa parut cel putin la fel de stabila ca vechea generatie si am bruscat-o un pic.
Golf 7 1.5 Tsi

Post Reply

Return to “Generalităţi”