Page 6 of 6

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Posted: 08 Apr 2017, 14:07
by GabiA
Din auzite, 1.4 diesel e lesinat. Oficial, 0-100 e facut in 13.7 secunde, ceea ce e mult. Fara drive test, eu nu l-as lua.
Eu as alege 1.6 GDI, 1.0 TGDI de 120 CP sau 1.6 CRDI

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Posted: 08 Apr 2017, 15:34
by eugeniuz2005
Ceed 2 PE SW e mai usoara in acte cu circa 60-70 de kg fata de ceed 1 fara facelift sw
portbagajul e mai mic
motorul de 1.4 are doar 9 cp mai putin decat avea la ceed 1 (100 acum versus 109 atunci)
cuplul motor este mai jos (vreo 4800 rpm versus 5100 rpm)

Daca in 9 ani cat l-am avut pe cel vechi (Best, sw, fara facelift) am mers cu el oriunde am vrut (se gasesc linkuri destule pe jurnalul vechii masini) si am fost de la doar eu singur pana la 4 adulti si un copil insotiti de bagaje fara limite si a urcat pasuri montane in Alpi fara greturi cu tot cu sarcina serioasa atunci e cat se poate de potrivit si 1.4 actual. Dar fiind motor pe benzina aspirat are nevoie de turatie mare ca sa dea ce poate. Asta se va face cu consum sensibil mai mare decat da producatorul in fisa energetica.

Cred ca pentru cineva fara pretentii sportive merge excelent motorul acesta de 1.4 si 100CP si chiar cu consumuri decente (poate chiar ce da producatorul asa cum am reusit si eu la vechea masina). Si e tehnologie rasverificata in timp si tine mai mult decat decent.

Daca sunt bani destui atunci este evident ca 1.6 GDI e acel motor de dorit. Nu as mai recomanda Diesel zilele astea pentru ca Europa i-a pus gand rau. Si cand nemtii zic ca diesel = poluare mare atunci e clar ce va urma.

Cat despre 1.0 T-GDI cu 100 sau 120 nu stiu ce sa spun. Probabil ca pentru cat e proiectata durata de viata a masinii (scrie ca 10 ani in cartea la a mea) si un rulaj undeva la 20.000 km / an va rezista cu brio si un astfel de agregat. Sa nu uitam insa ca astfel de motoare sunt cu limite de toleranta mult mai reduse si pot aparea probleme. Daca va fi tinuta doar cat are garantie insa e totul ok.

Sau pentru cei rabdatori e de asteptat viitorul 1.4 T-GDI de 140 CP care cu certitudine va fi pe viitoarea Kia Ceed gen3.

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Posted: 09 Apr 2017, 21:18
by quelloo
depinde si daca mergi cu viteze normale pe autostrada. 130-140 (sau mai mult) in cazul asta diesel iti da o economie destul de mare fata de benzina (daca nu pui GPL)

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Posted: 10 Apr 2017, 09:00
by panzer
Foarte bine punctat eugeniuz2005.

Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)

Posted: 25 May 2017, 20:55
by moguai
Aceeasi dilema o am si eu, desi cred ca voi lua 1.4mpi si mai plusez la optionale eventual fata de 1.0tgdi. Masina va fi pt prietena care e si incepatoare si probabil va merge 90% in oras zi de zi la munca, asa ca e mai potrivita un aspirat.
Am mers cu un 1.6GDI al unui amic, mi se pare f ok motorul, consum decent,tragea bine si sub 3000rpm, pare reusit.
Un mare plus dpmdv la ceed vs concurenta e cutia in 6 trepte, la drum lung asta iti poate aduce consumuri bune.