Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by KiaUser »

Cred că la 20000 km/an ești undeva la limita dintre benzină și motorină.
Cam asta e cifra pe care am văzut-o menționată și în alte forumuri la discuția asta ( benzină vs. motorină ).
Eu am estimat că o să fac 10000 - 15000 km/an când am ales motorul, dar și pe la 20000 tot benzină aș fi ales.
Au fost și alți factori care m-au influențat, dar dacă iei în calcul doar costurile, cel puțin până la 20000 km/an cred că este mai indicat motorul pe benzină.
Cred că undeva pe la 25000 km/an și mai sus aș trece la motorină.
Probabil că te gândești și tu la asta, dar eu îți recomand să le încerci pe amândouă.
Se conduc destul de diferit și n-ar fi exclus să alege motorină fără să mai stai pe gânduri.
Alex Dobrin
Jurnal

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

am testat motorul pe benzina insa nu cu 4 persoane + bagaje de aceea intrebam daca e ok. Imi era frica ca nu o sa pot face depasiri cand masina e mai incarcata...asta era temerea mea .

Ideea e ca mie imi place sa turez motorul de aceea m-am oprit catre acest motor pe benzina ...
Evident si costurile sunt importante.

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by KiaUser »

Este OK. Dacă ți cont de turații faci depășiri fără nicio problemă, chiar și cu mașina încărcată.
Alex Dobrin
Jurnal

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

asta vroiam sa aud .
merci de info si tine-ne la current cu jurnalul de bord.

User avatar
Qalex21
Moderator
Posts: 535
Joined: 13 Feb 2014, 09:41
Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
Location: Voluntari

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by Qalex21 »

Pe hartie GDI-ul este mai rapid de CRDI-ul de 128cp. Dar evident motorul pe benzina aspirat, trebuie turat un pic mai mult :D

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

Stiu ca rezultatele din laborator difera de realitate.
Mai ales in ceea ce priveste consumul.
idea este sa poti face o depasire in siguranta atunci cand ai nevoie ... evident dieselul are cuplu mai bun si la turatii mai joase insa si costurile sunt altele ...

Inteleg ca se pregateste un 1.2 GDi cu turbo.
Eu prefer 1.6 GDI fara turbo altfel ma uitam la alte marci.

User avatar
Qalex21
Moderator
Posts: 535
Joined: 13 Feb 2014, 09:41
Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
Location: Voluntari

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by Qalex21 »

Un motor turbo, fie el benzina sau diesel iti va da mai multa siguranta in depasiri fata de unul aspirat, din cauza cuplului. La motorul aspirat de regula trebuie sa retrogradezi, daca vrei depasiri in forta, insa sa nu uitam ca totusi 1.6 GDi ul dispune de 135 CP, pe care daca ii folosesti eficient nu ar trebui sa fie probleme.

Si eu as fi luat tot 1.6 GDi, chiar daca ar fi aparut varianta 1.2 T-GDi, din motive de fiabilitate.

Daca planuesti sa incarci masina foarte mult (exagerat), as opta pentru diesel totusi, unde te ajuta cuplul. Dezavantajele sunt pretul ridicat de achizitie, filtru de particule ( drumurile scurte si mersul in oras nu-i fac bine) si intretinerea mai scumpa.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by quelloo »

comertoglu wrote:Pai un motor pe benzina consuma mai putin pe autostrada decat in oras.
Un motor diesel este mai scump la intretinere plus ca masina este mai scumpa cu vreo 1500 eur.
La 100.000 km in 5 ani oare se justifica pretul mai mare al litrului de motorina+revizii mai scumpe+pret mai mare al automobilului fata de cel pe benzina.
1. Orice motor consuma mai putin pe autostrada decat in oras. diferenta e ca la viteze mai mari si ceva greutate mai mare (4-5 persoane si bagaje) consumul creste mai mult la benzina decat la diesel. In oras (mai ales iarna si in diminetile mai racoroase) e de preferat benzina ca se incalzeste mai repede. Cu dieselul consumi destul de mult pana ajunge la temperatura.
2. nu stiu ce intervale de service sunt la modelele noi, dar la cele vechi erau de 15000 sau un an la benzina si 20000 sau un an la diesel. La 120000 km diesel faci 6 revizii si benzina 8. La diesel nu inlocuiesti bujiile. singurul motiv pentru care revizia la diesel e mai scumpa este cantitatea aproape dubla de ulei care intra in ea (cel putin la mine ca e motorul mai mare). Din ce am observat fata de cei cu benzina, eu platesc in medie 150 de ron in plus (daca la modelul asta nou intra mai putin ulei decat 5.7 l atunci diferenta se reduce si mai mult) deci la intretinere eu zic ca e identic.
3. La un rulaj de 20000 pe an si un consum cu 1.5l mai mic in medie la diesel si un pret de 6.5 ron/l rezulta o economie de aproape 2000 de ron *5 ani=10000 ron (2250 EUR) (daca se mentin preturile la benzina si motorina si euro ramane la fel :P )

astea ar fi calculele mele :p

sugestia mea e asta: mergi cu 2 prieteni si faci testdrive cu ambele modele (asa o sa fie 4 oameni in masina). Asa iti dai si seama care iti place mai mult.
Cum pe partea economica am impresia ca ambele variate tot acolo duc pe 5-6 ani eu zic s-o alegi p-aia care-ti place mai mult: senzatie, feeling etc.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

Nu am gasit costurile pt ceed insa ma orientez dupa cele de la i30 .Ar tb sa fie la fel.

Benzina : http://www.hyundai-motor.ro/userfiles/c ... Di_ae8.pdf

Diesel : http://www.hyundai-motor.ro/userfiles/c ... Di_7cc.pdf

In 5 ani diferenta pt intretinere este de 454 EUR .Deci pt diesel mai mult cu 454 eur.
La carburant benzina pt GDI la o medie de 7.5l /100 km ; rezulta 1500 de litri de benzina pe an(20000 km) adica 2029 EUR (pret total pt benzina 20000 km) .

La carburant diesel pt o medie de 5.5l/100 km ; rezulta 1100 litri motorina la 20.000 km adica 1596 eur.
Diferenta de pret intre benzina si motorina este de 441 eur la 20.000 km. La 100.000 km castig motorina este de 441x5 = 2200 eur.
Scazand din 2200 cei 454 eur ( cost revizii) ramanem cu 1766 adica aprox diferenta de pret intre cele doua masini la achizie.
Deci in 5 ani costurile sunt aproximativ la fel. Corect? si am considerat o diferenta de 2l intre diesel si benzina.

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

Am considerat diferenta la achizitia masinii de 1500 eur intre benzina si motorina pt aceeasi echipare.
Daca diferenta este de 2500 eur atunci clar e mai avantajos benzina cu 1000 eur.
Motorul gdi fiind si mai fiabil rezulta ca stau in service mai putin decat cu cel diesel , time is money deci CLAR benzina.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by Ogy »

Un motor turbo, fie el benzina sau diesel iti va da mai multa siguranta in depasiri fata de unul aspirat, din cauza cuplului.
Ai condus vreun aspirat de peste 4000cmc? :lol:

User avatar
Qalex21
Moderator
Posts: 535
Joined: 13 Feb 2014, 09:41
Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
Location: Voluntari

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by Qalex21 »

Ogy wrote:
Un motor turbo, fie el benzina sau diesel iti va da mai multa siguranta in depasiri fata de unul aspirat, din cauza cuplului.
Ai condus vreun aspirat de peste 4000cmc? :lol:
Maxim 3000cmc, dar pe o masina destul de grea :D

Oricum, ma refeream mai mult la motoarele "uzuale" aspirate, gen 1.4, 1.6 etc Dar oricum senzatia de "siguranta" vine din faptul ca ai cuplu mai mult, nu ca ar fi neaparat mai rapida masina.
Last edited by Qalex21 on 25 Aug 2014, 16:22, edited 2 times in total.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by quelloo »

n-au treaba preturile la revizii la Hyundai cu cele de la Kia.
am cerut o cotatie pentru revizia 4 la DAB auto si mi-au spus 1250 de ron. am faut revizia respectiva la IMG cu 665 ron.

dar, din nou: cea mai buna masina e aia in care te simti cel mai bine. testdrive-ul e sfant.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

comertoglu
Posts: 10
Joined: 23 Aug 2014, 19:40
Auto: audi

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by comertoglu »

quelloo wrote:n-au treaba preturile la revizii la Hyundai cu cele de la Kia.
Atunci s-ar canibaliza cele doua marci...

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Kia Cee'd SW 1.6 GDI Infrared

Post by panzer »

Eu sunt fan benzina deci e posibil ca si opiniile mele sa fie influentate de asta.

Din consumurile date de colegi pt vechiul model mi se pare ca diferenta intre cele 2 modele ar fi mai degraba de 1L/100km decat de 2L/100km.

Diesel Minusuri/Plusuri:
- motorul diesel in general este mai complicat; mai multe lucruri se pot strica si sunt si mai scumpe. De exemplu: un injector stricat si mai ai nevoie de 30.000 km sa recuperezi reparatia. La turbina si mai si. Pentru asta exista insa 7 ani garantie.
+ daca incepe sa te manance pofta de "un upgrade" la diesel se rezolva: nu stiu sigur dar 20-30 cp ar trebui sa se poata face din software. Poate sa amane decizia de schimbat masina cu 2-3 ani in anumite cazuri.
- diferenta de bani in plus la pretul initial tb si ea finantata si asigurata: 5% din 2500 euro la finatare, 5% din 2500 eruo la casco/an. Nu e mult, dar sunt inca 250euro/an pe care lumea ii ignora de obicei.
- in cazul unei daune totale, pierderea e mai mare la o masina mai scumpa.

Benzina Minusuri/Plusuri:
- un aspirat pe benzina folosit in sarcina (multi oameni, multe bagaje... etc) va consuma sensibil mai mult decat un diesel in sarcina.
- upgrade ca si putere infime si fara mare eficacitate (un filtru de aer sport).
+ daca ramai fara bani GPLul chiar e cel mai economic din toate. (sa vezi atunci ce grea este decizia de a schimba masina).
+ filabilitate f mare la cele aspirate: se strica cam tot prin masina inainte ca motorul sa pateasca ceva.

Test drive-ul nu este chiar tot. Asa am facut si eu test drive cu 1.2 TSI si acum imi pare rau ca nu am luat aspirat-ul.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”