Ceedu' al doilea a lu' Panzer

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Postez la mine in garaj ca sa nu creada vreun dealer ca am treaba cu el.

Am un coleg de birou cu un i30cw de 1 an si jumatate ~ 25000 km. Masina de om normal: cu 2 copii, bagaje, dar nu de constructor sau altceva. I se pare omului ca e prea moale, facem un test drive comparativ. Desi mie mi se pare ca noul Ceed e prea moale in suspensii a lui era ingrijorator de instabila. Megre omul la service si cere un test de amortizoare. Rade toata lumea de el, dar pe banii lui fac testul. Toate 4 cazute sub 70%. Scandal cu ei. Pana la urma au schimbat si amortizoarele si nici nu l-au mai pus sa plateasca testul. Cred ca au schimbat si modelul de amortizoare pt ca acum a lui sta mai bine decat a mea. Stie cineva povestea sa ne lamureasca?

PS: idiot am fost. Trebuia sa iau 1.6 gdi! E prima data cand merg cu 1.6 gdi mai multa vreme. E din alta clasa fata de 1.4 normal. Dar mi s-a parut si mai bine facut decat cel de 2.0 si 120cp de pe Mazda 3, mai silentios, mai elastic. Nu stiu cum e cel de 150cp de pe Mazda. In mod sigur merita diferenta de 800 euro intre 1.4mpi si 1.6gdi. Da-i Doamne romanului mintea de pe urma.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by quelloo »

yes, young padwan, more is better :)))
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

=D> yes more is better - the Force is stronger with the bigger one!

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Pt ca ma pregatesc de un mic Upgrade la audio (nu il mai suport cat de prost se aude) am fost la serivice sa intreb cum umblu la tweetere la Ceed 2015. Raspunsul: dam tot bordul jos.

Era sa ma las pagubas si analizam diverse locuri pe unde as putea sa il montez, evident ori cu adaptor ori cu gauri:
http://www.crutchfield.com/S-CIGquH1S2c ... stage.html

Dar am gasit solutia cand am realizat ca Ceed are un frate in America: Forte. Diferit design-ul dar aceeasi solutie tehnica.
https://www.youtube.com/watch?v=1dMa196I4bU

Ce spune domnul in videoclip a fost confirmat de http://www.kia-hotline.com
Faceti un cont si aveti acces la Repair Manual - acolo scrie clar ca pt tweeter se desface doar grila de metal din bord. Nu se demonteaza bordul.

Tot din Service Manual:
- Semnificatia pinilor de la mufa audio: nu mai exista pe nici una din mufe, AUX OUT a.i. sa poti monta amplificator direct pe HU. Deci ori un amplif care suporta Speaker Line In (cam toate au) ori un adaptor Hi Low. Am incercat sa citesc mult pe forumurile audio de afara: nu exista o solutie agreata de toti in prinvinta calitatii audio intre cele 2 solutii. Eu as prefera Speaker Line In, dar un montator bun din Bucuresti sustine ca solutia Hi Low e mai buna.
- Daca va intereseaza: filtrarea pe inalte este facuta direct sub tweeter cu un condensator lipit pe spatele tweeter-ului. Se vede bine in videoclip unde omul scoate tweer-ul de acolo.

Deocamdata inclin spre un sistem ne-aplificat direct din HU cu boxe Hertz Dieci. O sa dezactivez boxele spate a.i. sa am mai multa putere pt cele din fata. Daca nu sunt satisfacut schimb sistemele intre ele: Energy amplificat pe Ceed 2015, Dieci ne amplificat direct pe Kenwood pe Ceed 2008.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by Nesta3 »

Am un amplif de vanzare :D
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Primul anishor. Prima revizie. Nimic special.

Ulei Mobil 1 ESP Formula.
Filtre OE: atentie ca filtrul de ulei este diferit de filtrul de ulei de la Ceed 1.

Materialele mele, manopera IMG. Total 400 lei.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Am trecut pe gaz si cu a doua masina. Tot BRC, tot la Vernesti. Deja am 5000 km pe gaz si am amortizat jumatate din investitie.

Ca si comparatie intre Ceed 1 1.4 si Ceed 2 1.4 pe gaz amandoua:
- cea veche pierde un pic din putere pe gaz. La cea noua nu se simte cand treci pe gaz. La montaj inginerul se distra pe seama mea: imi schimba din computer intre gaz si benzina si nu am nimerit mai niciodata diferenta. Dupa 5000 km pot sa spun ca doar la plecarea de pe loc cu 1a e un pic de diferenta. De la a doua in sus nu te mai prinzi pe ce mergi.
- Ceed 2: deoarece e mai bine isonorizata nu se aud injectoarele de gaz mai deloc.
- mi s-a propus un rezervor mai inalt cu 2.5cm si 10L in plus, dar n-am vrut sa mai pierd din portbagaj.
- independenta este mai mica la noua masina. Pe vremuri cu ceed 1 scoteam si 450km cu un plin de gaz. Acum cu ceed 2 maxim am scos 420km. Anyway, probabil ca e setata diferit instalatia.
- am completat portbagajul cu extrudat. N-am mai ciopartit placa de peste portbagaj ci am pus peste o tavita premium. Din cauza inaltimii noi a portbagajului, am luat modeul pentru City - cel cu cutie.
- Urmeaza sa cumpar bari transversale. Am comandat Menabo dar nu mi-au placut cum stau pe masina prinse de caroserie in dreptul usii. Plus ca e un balamuc sa le nimeresti montajul. Am piedut o zi si le-am returnat. O sa comand originale, cu prinderea speciala Ceed. Va spun pretul si pun poze cand ajung.

Anyway: me happy.

PS: filtrul de ulei e diferit la ceed 2 si pretul e mai mare.
Atentie la freon, mi-a fost atrasa atentia ca e mult mai scump la noul Ceed ca este alt agent refrigerant. Nu mergeti prin oras pe la "flacai" sa faceti completare de freon la ceed 2. Doar la reprezentanta si cu cardul de credit la voi. Ce sa-i faci. Environment-ul.

crinamatei
Posts: 186
Joined: 06 Feb 2014, 14:59
Auto: kia ceed
Location: Constanta

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by crinamatei »

IMG_20141013_183848.jpg
panzer wrote:...
- Urmeaza sa cumpar bari transversale. Am comandat Menabo dar nu mi-au placut cum stau pe masina prinse de caroserie in dreptul usii. Plus ca e un balamuc sa le nimeresti montajul. Am piedut o zi si le-am returnat. O sa comand originale, cu prinderea speciala Ceed. Va spun pretul si pun poze cand ajung.
poti incerca si thule sunt mai ieftine un pic ca si cele originale Kia (care cred ca tot de thule sunt facute)

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Merci de sugestie. Dupa ce le-am trimis inapoi pe cele Menabo am cerut pret de la Thule. 940 lei gasisem, deci aprox ca pe link-ul tau.
Azi am avut drum pe la Kia si am comandat originale aluminiu: 735 lei. Tot Thule sunt, si basca sunt pe stoc in Suedia.

Revin cu poze si detalii cand vor ajunge.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Mi s-a intamplat o chestie foarte ciudata cu ACul.

Am plecat de la Bucuresti pe la 8 dimineata. Masina plina, AC la max. Pana la Fetesti n-am avut nici o problema. Apoi parca ACul s-a oprit. Caldura mare si afara (35grade pe bord). Instalatia de AC functiona (se simtea un pic de rece in zona prizelor de aer), nici un bec pe bord, dar in masina ne sufocam. Viteza medie pe autostrada 150km/h pe GPS.

Am deschis geamul, am oprit ACul si am ventilat masina. Dupa 5 minute am inchis geamul si am dat iarasi drumul la AC. Alta viata, a inghetat trasnpiratia pe noi. Ulterior la mare, la drumuri scurte cu masina care a stat in soare, ac-ul impecabil.

Situatia s-a repetat si la drumul de intoarcere. Aceeasi remediere.

Are cineva idee ce s-ar putea intampla? Situatia aceasta n-am avut-o niciodata cu nici o alta masina. Si nu vorbesc de Cielo care avea o capacitate aproape dubla la AC, dar nici cu Ceed 1 in 8 ani.

johnnys25s
Posts: 83
Joined: 17 Apr 2016, 15:36
Auto: ceed 1.6 GDI 2016 Premium+
Location: Herrenberg
Contact:

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by johnnys25s »

Salutare !

Ca un raspuns la problema ta iti pot spune ca sunt unele masini la care, daca mergi cu (apesi) acceleratia pana jos - kick down - si mergi cu ea asa, sau de ex: cand faci o depasire (plecare) brusca, in tromba; compresorul de AC se opreste automat, ambreiajul compresorului se decupleaza, pentru un plus de putere (aprox. 2 CP).
- zic asta (presupun) pentru ca am vazut ca mergeai cu aprox. 150km/h, incarcat. Iar pentru asta trebuie sa fi fost cu acceleratia undeva destul de aproape de podea.

Un alt motiv (mai plauzibil) s-ar putea datora proprietatilor noului agent frigorific (freon) HFO-1234yf care, la modelel noi de masini are alta structura (este alt freon), fata de cel vechi R124.
In consecinta, se pare ca acest nou tip de freon, daca se foloseste o perioada mare de timp si/sau temperaturi mici in habitaclu, se incalzeste foarte tare si nu isi mai face "treaba".
Asadar este nevoie de o pauza in acest caz, pentru a reveni la proprietatile initiale si pentru a-si relua ciclul.

In orice caz, ca sfat...
- nu folositi ventilatorul pe viteza maxima (ac manual)
- nu setati o temperatura ma joasa cu mai mult de 5-7 grade decat cea de afara (este si sfatul medicului), plus ca daca este diferenta mare intre cele 2 locatii, cand o sa iesiti afara o sa va "loveasca" caldura si o sa dati de "discomfort termic" !
- incercati sa folositi "recircularea" pentru a pastra temperatura constanta in masina, este mai bine. incercati !!

Vezi si asta: http://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/ ... 27548.html

Respect !

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Merci johnnys25s.

Inclin sa cred ca e de la freon intr-adevar. La 150 km/h mergeam cu Cruise Control. Deci nu atingeam pedala. Chiar si asa insa nu aveam mai mult de 4500 rpm, deci nici macar pana la "click"-ul pedalei n-as fi fost. Nu pot seta temperaura, pt ca este AC manual. Ventilatia era pe max pentru ca cei din spate se plangeau de caldura. Recircularea n-a adus nici o imbunatatire.

Inca un din minunatiile progresului. Freon-ul mai nou isi pierde mai repede din proprietati decat cel vechi. Am mai auzit de la service si ca pretul este de 1000 lei/kg. :)

Dar asta e. Stim cum se comporta, stim workaround-ul.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Revizia 1 ~15.000 km dar facea 1 an. Nimic de raportat. Acelasi pret super acceptabil si la piese si la manopera. Doar filtrul de ulei a mai crescut un pic in pret fata de ceed 1 benzina.

La 2 saptamani de la revizie surpriza: nu se mai deschide din telecomanda. Deschid cu cheia, nici urma de curent. Pun redresorul, nimic. Idiotenia mea de redresor de la lidl spunea baterie full.

Pun multimetru pe baterie, 3V. :twisted: Evident redresorul care incarca si 6V a detectat-o ca si baterie de motocicleta. Aiurea.

Pornesc de la alta masina, totul perfect. Test de baterie la un amic: baterie full. :?:

Mers la service KIA si la Vernesti: concluzia si rezolvarea: computerul de la instalatia de gaz. Rezolvat in 15 minute la Vernesti. Multumesc pe aceasta cale si MIT si ProGaz pentru promptitudine. Marturisesc ca m-am cam speriat.

PS: comportamentul computerului BRC a fost foarte ciudat, odata pornita masina mergea impecabil. Dar in rest lasa toata instalatia conectata si descarca bateria pana la zero aproape. Un acumulator auto daca ajunge la 10v e deja considerat mort complet. Sunt curios cat o sa mai tina al meu, pt ca l-am descarcat de vreo 3-4 ori pana la 3v.

darksleep
Posts: 167
Joined: 19 May 2016, 09:48
Auto: Kia Ceed 2016
Location: Arad

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by darksleep »

panzer wrote:Revizia 1 ~15.000 km dar facea 1 an. Nimic de raportat. Acelasi pret super acceptabil si la piese si la manopera. Doar filtrul de ulei a mai crescut un pic in pret fata de ceed 1 benzina.

La 2 saptamani de la revizie surpriza: nu se mai deschide din telecomanda. Deschid cu cheia, nici urma de curent. Pun redresorul, nimic. Idiotenia mea de redresor de la lidl spunea baterie full.

Pun multimetru pe baterie, 3V. :twisted: Evident redresorul care incarca si 6V a detectat-o ca si baterie de motocicleta. Aiurea.

Pornesc de la alta masina, totul perfect. Test de baterie la un amic: baterie full. :?:

Mers la service KIA si la Vernesti: concluzia si rezolvarea: computerul de la instalatia de gaz. Rezolvat in 15 minute la Vernesti. Multumesc pe aceasta cale si MIT si ProGaz pentru promptitudine. Marturisesc ca m-am cam speriat.

PS: comportamentul computerului BRC a fost foarte ciudat, odata pornita masina mergea impecabil. Dar in rest lasa toata instalatia conectata si descarca bateria pana la zero aproape. Un acumulator auto daca ajunge la 10v e deja considerat mort complet. Sunt curios cat o sa mai tina al meu, pt ca l-am descarcat de vreo 3-4 ori pana la 3v.

Identica si la fel problema am avut pe Renault Laguna 1 - 1998, instalatie BRC Secventiala. A fost problema de soft + masa pe baterie de la instalatie. Ceea ce a fost ciudat e ca am mers 1 an de zile, si dintr-o data s-a terminat bateria subit.

Evident ca pana sa imi dau seama ca a fost de la soft am cumparat baterie noua + schimbata de doua ori pe garantie, deoarece nu scotea peste 12v in relantiu, ce sa spun cu faza lunga sau consumatorii ON. Pana la urma mi-am bagat degetele si am resoftat ECU-ul de la BRC in fata scarii + am strans terminalul de la masa corespunzator pe baterie ( probabil s-a desurubat de la vibratii and stuff ).

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceedu' al doilea a lu' Panzer

Post by panzer »

Ramasesem dator cu pozele barilor tasnversale originale kia. Poate trebuia sa spal masina inainte dar asta e!

Costul total a fost de 730 lei la MIT. Au venit cam in 7 sapatamani. Aviz amatorilor. Se monteaza in 5 minute. Se portivesc perfect. Am incercat inainte sa cumpar after market dar se pindeau de caroserie si mi-ar fi zgariat-o pana la urma. Nu se aud ca si zgomot. N-am observat o crestere a consumului.

Sunt happy cu ele: acum masina e polivalenta. Am carat tabla, teava patrata, scanduri 4m. E brici. Mi-am scos deja banii pe ele. Dupa ce am vandut Octavia am cam suferit la carat lucruri voluminoase. Acum nu mai am problema asta.

Urmeaza 2 suporturi pentru bicicleta sa putem merge in parc cu biclele.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”