Garantie

dominum
Posts: 25
Joined: 26 Feb 2018, 11:34
Auto: KIA OPTIMA
Location: CRAIOVA

Garantie

Post by dominum »

Salut, am fost cu masina in martie pentru a face revizia de 6 ani , am schimbat tot, ulei ,filtre - iar acum am sesizat fiind plecat in Grecia ca este ulei mai mult decat trebuie in motor - m-am uitati pe joja - m-am dus la kia in Grecia si mi-au confirmat ca este cu mult mai mult decat trebuie. Am ajuns in Romania, m-am dus la reprezentanta unde am facut revizia si mi-au zis ca ei nu stiu si ca asteapta raspunsul celor de la Bucuresti. Ce se putea intampla daca am mers cu mai mult ulei in motor ? Turbina, injectoare ? Masina este inca in garantie, mai mult ca sigur mecanicul a pus mai mult ulei decat trebuia dar nu recunosc asta. Ei mi-au zis ca o sa schimbe doar uleiul si filtru de ulei dar pe cheltuiala mea, este normal ?

User avatar
Chupa20
Posts: 44
Joined: 27 Oct 2017, 13:17
Auto: Kia Ceed SW
Location: Timisoara

Re: Garantie

Post by Chupa20 »

Eu am patit la un ceed asa la reprezentanta din Arad.
Dupa vreo 3000 de km am observat ca aveam ulei mai mult.
Am fost la ei, au scos excesul de ulei si gata.
Au trecut 10000 km de atunci si nu au aparut alte probleme.
Mergi peste ei, nu sta la discutii.

dominum
Posts: 25
Joined: 26 Feb 2018, 11:34
Auto: KIA OPTIMA
Location: CRAIOVA

Re: Garantie

Post by dominum »

Salut, asta am facut, dar pe banii mei - adica a trebuit sa schimb uleiul , reinitializare injectoare, curatat furtune etc. Am platit doar uleiul, manopera nu. Sper acum sa nu mai am probleme.

dominum
Posts: 25
Joined: 26 Feb 2018, 11:34
Auto: KIA OPTIMA
Location: CRAIOVA

Re: Garantie

Post by dominum »

Dupa schimbarea uleiului - colac peste pupaza (desi ei ma asigurasera ca nu o sa mai creasca din nou nivelul uleiului) am gasit din nou ulei peste maxim , ceea ce m-a dus cu gandul ca am motorina in ulei - revenind la ei au ajuns la aceeasi concluzie si ca de vina este filtru de particule care nu si-a facut regenerarea etc desi in raport scrie ca are ciclurile complete. Am citit pe divesre forumuri in special hyunday ca exista aceste probleme la motoarele diesel - in cazul in care nu se regenereaza filtrul in timpul procesului motorina suplimentara ajunge in ulei (scrie chiar si in manualul masinii la hyundai) asta duce la o uzura prematura a motorului, injectoare, turbo etc. Am discutat cu cei din Anglia si mi-au zis ca de fapt ECU este de vina si ca nu stie sa dea comanda de regenerare sau o anuleaza fara atentionare. Tin sa mentionez ca nu mi-a aparut nici un martor pe bord cum ca as aveam probleme cu filtru de particule. Sunt programat sa imi schimbe simeringurile la injectoare (adica tot kit-ul la cele 4) cat si garnitura de la pompa tandem + regenerare fortata a filtrului de particule. Daca cunoasteti acest tip de problema sau ati mai auzit, sunt dispus sa aud orice fel de idei. Multumesc.

gebezdegez
Posts: 14
Joined: 13 Jul 2018, 20:36
Auto: Kia Picanto
Location: Ardeal

Re: Garantie

Post by gebezdegez »

dominum wrote:Dupa schimbarea uleiului - colac peste pupaza (desi ei ma asigurasera ca nu o sa mai creasca din nou nivelul uleiului) am gasit din nou ulei peste maxim , ceea ce m-a dus cu gandul ca am motorina in ulei - revenind la ei au ajuns la aceeasi concluzie si ca de vina este filtru de particule care nu si-a facut regenerarea etc desi in raport scrie ca are ciclurile complete. Am citit pe divesre forumuri in special hyunday ca exista aceste probleme la motoarele diesel - in cazul in care nu se regenereaza filtrul in timpul procesului motorina suplimentara ajunge in ulei (scrie chiar si in manualul masinii la hyundai) asta duce la o uzura prematura a motorului, injectoare, turbo etc. Am discutat cu cei din Anglia si mi-au zis ca de fapt ECU este de vina si ca nu stie sa dea comanda de regenerare sau o anuleaza fara atentionare. Tin sa mentionez ca nu mi-a aparut nici un martor pe bord cum ca as aveam probleme cu filtru de particule. Sunt programat sa imi schimbe simeringurile la injectoare (adica tot kit-ul la cele 4) cat si garnitura de la pompa tandem + regenerare fortata a filtrului de particule. Daca cunoasteti acest tip de problema sau ati mai auzit, sunt dispus sa aud orice fel de idei. Multumesc.
Ce e peste caantitatea inițială este motorina. Se întâmpla fracvent la dieselurile moderne estice. Deși pana acum era o particularitate Mazda, mai nou apare si la Hy/Kia

dominum
Posts: 25
Joined: 26 Feb 2018, 11:34
Auto: KIA OPTIMA
Location: CRAIOVA

Re: Garantie

Post by dominum »

Salut, acum ceva vreme, mai exact 1 luna, am sesizat ca turbina a inceput sa scoata un zgomot ca de fluier intre 2000 si 2300 rpm (la schimbatul vitezelor) , am cerut diagnosticare in service (masina fiind in garantie) - nu a fost data jos de pe masina, cica ar fi facut niste teste de boost si turbina a fi ok si ca acel zgomot vine de la palele turbinei (pana acum nu am auzit acel suierat). Cei din service chiar imi spuneau sa ma duc eu cu turbina sa o verific pe banii mei si am zis ca asa ceva este inadmisibil. Am fost pana la urma la un service autorizat pe parte de turbine si cel care se ocupa de reparatie turbine mi-a spus ca ar fu in joc mic longitudinal al axului si ca de acolo ar fi acel zgomot. Le-am spus celor din service dar ei tot o tin ca nu are nimic. Ce pot face pe mai departe ? Nu mi-au dat nimic in scris cum ca turbina este in parametrii si ce teste s-au facut. Le-am cerut raportul de diagnosticare si sa imi dea in scris ca este ok. Multumesc.

Mr.NiceGuy
Posts: 41
Joined: 04 Sep 2018, 18:15
Auto: Kia
Location: Bihor

Re: Garantie

Post by Mr.NiceGuy »

Cei de la service-ul specializat în turbine, ți-au dat vreun document în care să scrie că turbina are probleme? Dacă da, mergi cu el la service.
Dacă și așa refuză reparația, scrie la Kia, atașezi documentul și aștepți răspuns. Ar mai fi o variantă, să alegi altă reprezentanța unde să duci mașina.

Post Reply

Return to “Optima”