XCEED info

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: XCEED info

Post by alexcrist »

1) BCW (BCA -> XCeed MY22, din ce știu, are și parte de intervenție/evitare, nu doar de avertizare) e oarecum util dacă nu ești atent când schimbi banda. Vorba aia, pentru acea secundă în care îți muți ochii din oglindă și cineva din spate schimbă banda înaintea ta și accelerează tare. Dar ca să fie util, trebuie să semnalizezi mereu, nu doar atunci când ”știi că e cineva lângă tine” (nu zic de tine, dar am văzut pe mulți pe stradă care nu mai semnalizează nimic când au impresia că sunt singuri pe stradă). Dacă nu semnalizezi, ciuciu avertizare. Poate că doar pentru asta, n-ar merita banii neapărat.

Dar, un mare DAR: BCW vine implicit cu RCTW, adică avertizare de trafic lateral la manevre cu spatele. De neprețuit când ieși dintr-o parcare în spic pe un bulevard aglomerat și ai o dubă în dreapta ta. Și extrem de util în parcări între blocuri, cu pietoni și copii pe biciclete cu o gravă lipsă de autoprotecție atunci când trec milimetri pe lângă mașini care dau cu spatele - RCTW te avertizează de pericole laterale mult înainte să fie vreun pericol. Senzorii de parcare au alt rol aici, RCTW completează senzorii și avertizează pentru zone și pericole pe care senzorii nu le văd. Detalii aici. Aici merită banii cu vârf și îndesat.

2) Nu mi-e clară îngrijorarea ta, o poți reformula?
Eu am High Line, și-i apreciez. Low Line e util doar când efectiv ai făcut pană. Cu High Line poți să uiți de grija unui manometru și a verificărilor periodice. Orice problemă, că e ușor dezumflată, sau că e prea umflată (că le-au umflat aiurea la un schimb de anvelope, că ai făcut presiunea la 15 grade și a venit canicula de 40), informațiile sunt la un buton distanță. Ține cont că oricum sunt reguli de comandă și dotări dependente între ele, posibil să fii obligat să-l iei oricum. Eu îl voiam oricum, dar nici dacă nu-l voiam nu puteam renunța la el, dar nu mai știu din ce motiv.

3) Nu-l am, dar regret că nu l-am luat. :lol: Însă altceva nu pot zice concret.

4) Posibil* să-ți fie util dacă vor da vreodată drumul la AA/ACP wireless pe unitățile de 10. Pe unele de 8 au dat, prin actualizări de soft. Despre cele de 10 încă nu se știe nimic.
*) Zic posibil, pentru că n-am găsit nicăieri informații tehnice despre puterea de încărcare. Dacă ai găsit ceva, sunt curios. Eu nu l-am bifat din cauza asta, am preferat să am 2 prize de 12V, în care acum am 2+3 porturi USB capabile de fast charge, dintre care un port de 12V în care e legat un încărcător wireless Xiaomi care stă foarte bine pe răftuleț. Și așa măcar am control asupra specificațiilor.

5) Merită cu vârf și îndesat. Nu pot să compar cu alte sisteme zise premium pe mașini comparabile ca preț. Dar JBLul din XCeedul meu face banii pe care i-am dat pe el.

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: XCEED info

Post by alexs »

1. M-ai convins aici cu RCTW :D
2. Nu m-am gandit la aceasta idee (d-asta am si considerat ca e bine sa pornesc o discutie, ca sa vad si alte puncte de vedere). Ce e drept intre un schimb de roti, mai fac 2-3 verificari de presiune si intotdeuna e diferenta de minim 0.2 bari.
3. Mai asteptam pareri :D
4. Cand am fost la TD, acum 2-3 sapt, dealer-ul mi-a spus ca o sa vina si varianta wireless pe unitatile de 10, doar ca s-ar putea sa fie probleme de conectivitate. That's all I know.
5. In prezent, l-as bifa pentru ca probabil ar fi cea mai utilizata dotare optionala. Mai asteptam pareri :D

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: XCEED info

Post by Bogo2020 »

1. Pentru mine e priceless. Colegul alexcrist a explicat mai bine de ce.

2. TPMS Highline merita, mai ales ca pretul nu este asa mare. Insa cand treci pe anvelope de iarna, ori pastrezi jantele originale cu tot cu senzori, ori iti iei jante "de iarna" cu un alt rand de senzori. Asa ca trebuie sa iei in considerare si costul senzorilor "de iarna". Ar trebui ca masina sa ii recunoasca automat cand schimbi rotile, insa unul din colegii de pe forum are probleme cu sincronizarea senzorilor noi.

3. Am adaugat optiunea de haion actionat electric pentru cateva motive (cu ponderi in paranteze):
- am o durere continua in umar (5%)
- a vrut sotia (75% :) )
- pot sa opresc deschiderea haionului la o anumita inaltime (25%). Foarte util in garajul meu inghesuit.

4. Nu am pus, pentru ca mi s-a parut ca nu am nevoie sa incarc prea des telefonul cand conduc.

5. Am sistem de sunet JBL. Rar trec cu volumul de jumatate, dar iti spun ca sunetul este plin, clar, fara distorsiuni. Si sistemul non-JBL se aude bine, dar pentru mine diferenta a fost sesizabila.

As zice ca 3, 4 si 5 sunt mai mult optiuni de moft.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: XCEED info

Post by andrei1271984 »

Alex , spun doar atat :

3. Da =D> :lol: :lol: :lol:
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: XCEED info

Post by alexs »

In weekend am avut o plimbare scurta pana la munte cu masina unui prieten care are portbagaj electric. L am folosit de cateva ori pentru a mi pune geaca in portbagaj. Deocamdata as zice ca as baga aceasta optiune DOAR pentru a fi sigur ca nu regret mai tarziu. Mai vedem, deocamdata planuiesc sa dau comanda in ianuarie-februarie cu posibilitate de delay in functie de tichetele rabla.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: XCEED info

Post by andrei1271984 »

fix din acelasi motiv am pus-o si eu, pentru a nu regreta ulterior.
acum, dupa 8 luni, imi pare bine ca am ales-o =D>
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: XCEED info

Post by ionutp »

Eu sunt de parere ca nu orice optiune "merita", dar cand imi voi lua o alta masina voi vrea toate optiunile. Fiecare are un scop iar producatorii le ofera pentru ca oamenii le doresc si le doresc cu un motiv (sau mai multe). Daca bugetul e limitat voi merge pe principiul "safety first", apoi "si de restul car... optiuni pentru confort". :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: XCEED info

Post by alexs »

Am reusit sa stabilesc configuratia finala.
Vreau sa adaug doua aspecte, poate ajuta pe cineva la un moment dat.

1. Scaunele electrice. Eu am renuntat la ele pentru ca, in general (nu sunt sigur la kia, dar la vw si bmw se aplica), pozitia minima este mai ridicata cu 3-4 cm. Plus ca memoriile se ocupa doar de scaun, nu si de oglinzile laterale (sau cel putin manualul nu zice mai multe).
2a. Mild-Hybrid. Am auzit de la cativa posesori ca dupa ce Sailing mode-ul opreste motorul, nu mai porneste la loc. Trebuiau sa-l porneasca manual. Fapt ce afecteaza mai multe componente ale motorului; surplus de benzina ramas in cilindirii... prea tehnic pentru a putea explica. Problema ce am vazut ca se rezolva pe garantie, deci nu mi-as face prea multe griji. La mine a fost mai mult un cumul de factori.
2b. Mild-Hybrid. Portbagajul scade de la 426 la 380. Podeaua are in continuare doua nivele, dar putand fi folosind doar cel superior.

Andreyuku
Posts: 17
Joined: 12 Jan 2022, 18:34
Auto: Kia Xceed 1.5hyb comanda
Location: București

Re: XCEED info

Post by Andreyuku »

Apropo despre info XCeed nou-nouț.
În manual am văzut ceva perioada de break-in pentru prima mie de km.
Scrie ca trebuie sa nu treci de 3000rpm, sa nu mergi cu o viteza constanta, aceasta trebuie variata.
Cat de atenți sa fim când primim masina? Nu se fac în fabrica niște rodaje la motoarele de la Kia?! Am înțeles ca în unele situații poți provoca probleme motorului, cutiei și a frânelor dacă nu faci acest rodaj corespunzător.
Ah.. și mulți vlogeri auto recomanda schimbarea uleiului după primii 1000km pentru ca la primele rulari motorul lasa cele mai multe particule în ulei, plus ca în fabrica sunt puși niște aditivi special conceputi pentru perioada asta de rodaj.
Stie cineva mai multe detalii? E pe bune ce am auzit?
Face rău sistemul start-stop primii 1000km? Sa mergem în oras sau la drum mai întins? Ce facem cu mașinuța aceasta cu 1km?

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: XCEED info

Post by bprodan »

Realitatea: Ai sa urmezi recomandarile din manual, nu o sa te iei dupa niste pareri de pe forum. Si daca o sa le mai incalci nu o sa iti taie nimeni capul.
Pro-recomandari:
- La orice masina pe care nu ai mai condus-o o iei un pic mai usor sa te inveti cu modul de franare, acceleratie, viraje, etc. Nu pleci in tromba de pe loc din prima sau chestii de astea. Macar 100 de km. Ca poate nu au pus astia niste suruburi importante bine in fabrica si nu vrei sa afli asta la viteza prea mare. Testul real in fabrica cu masina ansambalata e de vreo 3 km, deci cam 5 minute.
- Singura chestie pe care o vad posibila ar fi acumularea spamului(piliturii) in ulei pana isi fac pistoanele treaseul. Dar motorul e rulat pe banc, deci nu cred ca tine. Si chiar daca e mai multa, ce se poate intampla, la 2000 de km ar avea acelasi efect. Masina e identica si la 999 km si la 1001, deci nu influenteaza cu nimic ca sta pilitura aia in baia de ulei sau unde sta.
- Ar mai fi un mit ca, dupa cum o inveti in prima mie de km, masina va consuma mai mult sau mai putin in timp. Nu vad cum s-ar putea intampla asta.

Contra-recomandari:
- Eu le-am urmat ..aproximativ. Pe 2 masini noi. Si nu am avut pierderi de ulei sau orice alta problema. Exista masini de test drive vandute dupa 2-3000 de km frecate de testeri si apoi sunt vandute cu garantie in continuare si fara sa aiba probleme. Nu o sa vezi anunturi ca mananca ulei sau altceva, devalorizarea vine din faptul ca isi pierde mirosul de nou si uzura scaunelor mai degraba.
- Vlogerii recomanda schimbarea uleiului la 1000 de km pt ca multi au si legaturi cu service-uri. Si astora de la service le place sa schimbe uleiul, operatiune usoara, profit bun :) Nu spun ca ar fi rau sa schimbi uleiul la fiecare 5000 de km de exemplu, dar nu crezi ca ar fi scris ei in cartea de service daca chiar era asa important ca sa mai faca un ban?
- Daca chiar erau obligatorii, bagau ei un sistem de monitorizare si ti le imputau la garantie. Nu am auzit asa ceva.

Sistemul start stop(indiferent de nr de km) mie nu mi se pare prea sanatos. E cam ca treaba cu fumatul, nu sunt medic, dar daca bag un pachet intr-o seara simt ca nu prea e sanatos. Sunt multi care nu il folosesc. Dar oficial toti suntem trendy, moderni si eco, deci faci cum vrei.

"Ce facem cu mașinuța aceasta cu 1km?"
O iei si te bucuri de ea, ca altfel o sa te transformi intr-o persoana pentru care o bucata de fier e mai importanta decat prietenii, familia, distractia si restul.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

R0bert
Posts: 28
Joined: 08 Mar 2023, 14:19
Auto: Audi
Location: Bucuresti

Re: XCEED info

Post by R0bert »

Aveti idee daca XCeed ul are slot pentru cartela telefon? Citisem undeva ca ar fi ceva parteneriat cu Vodafone dar nu am gasit nicaieri un filmulet sau vreo informatie concreta.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: XCEED info

Post by alexcrist »

Totul este integrat, nu există o cartelă fizică ce poate fi scoasă.

Post Reply

Return to “Generalităţi”