Page 1 of 1

Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 03 Jan 2022, 00:12
by CTz
Salutare

As vrea sa cumpar o Kia Ceed sau Stonic, motorul din titlu, cutie automata. Din ce vad e o cutie cu 7 viteze, dar nu stiu daca e acelasi sistem ca DSG-ul de vw/seat (ma uitam si la Seat Arona).

Am tot citit despre probleme cu respectiva cutie, dar nu pe motorul asta (sau poate nu am nimerit eu unde trebuie). Care este realitatea, pana la urma? Merita, sau ma indrept spre VAG (sau poate o Honda civic SH) ? Vom conduce majoritar in Bucuresti, cu aglomeratia si necesitatea de a depasi mai in forta... Vreau automata pentru ca vreau sa conduca si jumatatea mai buna, si e un pic cam incepatoare...

As prefera sa nu stau cu masina in service toata ziua, caci am un feeling ca garantia aia de 7 ani are si capitole scrise cu litere foarte mici.

Va foarte multumesc pentru orice informatie puteti oferi..

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 03 Jan 2022, 10:51
by tzuicomicina
Si in grupul VAG cutiile DSG DQ200 cu ambreiaje uscate sunt pline de tot soiul de probleme. Ele se regasesc pe toate modelele din grupul VAG cu motoare de pana la 250Nm: 1.0 TSI si 1.5TSI.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 03 Jan 2022, 11:24
by ionutp
Au fost ceva probleme cu 7DCT-ul pe Sportage, pe Ceed nu stiu daca am vazut vreun caz (maxim un caz pe forum insa nu sunt sigur).
Despre DSG-uri nu am auzit lucruri prea bune. Daca pleci de la 7DCT la DSG s-ar putea sa sari din lac in put.
Recomandarea mea ar fi clasica cu convertizor de cuplu daca se poate.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 03 Jan 2022, 21:27
by Bogo2020
@CTz: Folosesc de un an si jumatate un XCeed cu motor de 1.4 si cutie 7DCT. Pentru ca perioada asta se suprapune cu pandemia, am mers relativ putin (10000 km) si in majoritatea timpului in oras.

Problema cutiilor cu dublu ambreiaj uscat este inertia mai mare la disiparea caldurii rezultate in urma patinarii ambreiajelor. Cu cat faci mai multe plecari in forta sau cutia este nevoita sa schimbe mai des vitezele (pentru ca e traficul prost), cu atat se acumuleaza mai multa caldura in cutie. In unele conditii de temperatura exterioara, aceasta caldura se poate disipa mai greu. Insa cutia vine cu un mecanism de siguranta (avertizari in bord, racire activa cand se ajunge la o anumita temperatura, sau chiar "limp mode" in cazuri extreme), asa ca ar trebui sa fie suficient de bine protejata.

Pe scurt din experienta proprie:
- A fost o perioada scurta de invatare cu cutia sau mai bine zis cu modul in care retrogradeaza. Am experienta de condus pe cutii cu convertizor de cuplu (automate clasice), CVT si, evident, manuale.
- Asa cum spuneam, am condus masina mai mult prin oras. Nu am reusit sa ajung nici macar la primul avertisment de incalzire a cutiei, chiar daca au fost cazuri cand m-am tarat si cate o ora si jumatate prin trafic greu la jumatatea lui Iulie (in Bucuresti, daca conteaza).
- E mult mai usor cand depasesti, cand te duci la munte sau mergi pe un drum virajat.

Despre fiabilitate nu pot sa iti spun mai nimic. Este prea devreme sa ma pronunt, dar am incredere in garantia de 7 ani. Nu ma iau dupa comentariile celor care nici macar nu au masina sau au citit ca altii ar avea probleme. Colegii care au avut probleme le-au rezolvat pe garantie.

Eu am acceptat ca aceste cutii sunt mai complicate si evident, sunt mai multe sanse sa crape ceva. Dar daca imi era asa frica, nu mai imi luam masina: benzina poate lua foc, geamurile se pot sparge, vopseaua se poate zgaria, sau pot fi lovit de un drob de sare cand conduc. Hai sa fim seriosi.

Sfatul meu: daca discutam de masini SH, cutia o sa fie ultima voastra grija. Incercati sa faceti drive test cu cat mai multe modele noi, cu diverse cutii. Poate va uitati si la o masina electrica sau macar full hibrid, daca va permite bugetul.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 03 Jan 2022, 23:32
by tzuicomicina
Ce fel de răcire activă e pe cutiile 7DCT din grupul Kia/Hyundai?

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 04 Jan 2022, 11:16
by Bogo2020
Ar fi trebuit sa zic racire fortata.
Am vazut o prezentare (si am tot incercat sa gasesc sursa, dar nu am reusit) in care se explica cum ca in cazurile de incalzire extrema a ambreiajelor acestei cutii, esti obligat sa tragi pe dreapta si sa tii motorul pornit pentru a permite unui ventilator sa raceasca cutia.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 04 Jan 2022, 11:54
by tzuicomicina
Am gasit o prezentare mai tehnica aici: https://www.mtz-magazine.com/download/M ... yundai.pdf

Si, din ce inteleg eu de acolo, nu exista senzori de temperatura pentru cele doua ambreiaje. Ci doar a fost dezvoltat un model bazat modul de utilizare a cutiei in baza caruia soft-ul trage concluzia ca ambreiajele sunt la o temperatura nu tocmai optima. Asta nu e neaparat un lucru rau pentru ca au avut timp sa valideze modelele atatia ani. Per total cutiile astea par mai fiabile decat un DQ200 si asta se vede din faptul ca nu exista inca niciun class action lawsuit impotriva lor, in timp ce grupul VAG au retras DQ200 din SUA, Australia, si poate si alte piete, un urma unor procese.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 04 Jan 2022, 15:59
by Bogo2020
@tzuicomicina: Foarte interesanta informatia!

@CTz: Din toata treaba asta tu trebuie sa intelegi ca exista destul de multa inginerie in cutie astfel incat sa ii mareasca durata de viata in conditii normale de exploatare.

Re: Cutie automata 7 viteze, motor 1.0 benzina

Posted: 04 Jan 2022, 18:26
by AlexandruG
Salut! Detin un ceed 2018 1.4T-GDI, 7DCT. A fost schimbat kit-ul de ambreiaj la 28k km pe garantie fara probleme. Problema a fost un tremurat simtit in masina la plecarile de pe loc. Am condus mixt in acea perioada, insa am prins si foarte mult trafic din Bucuresti. Acum am 38k km, iar problema nu a reaparut.