Xceed 1.5 T-dgi

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Bogo2020 »

Ma gandeam eu ca ai microbul detailingului, dar nici chiar asa. :) Jos palaria!

smarty002
Posts: 4
Joined: 14 Jul 2021, 11:09
Auto: Hyundai i30
Location: Cluj Napoca

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by smarty002 »

Salut,
In primul rand felicitari pt achizitie si cat mai multi km fara evenimente neplacute.
Pt ca si mie imi place xceed-ul si sunt "aproape" hotarat sa-mi i-au unul, as avea cateva intrebari:
- dc nu ai ales motorul in varianta hibrid? din ce am vazut e cam 800 euro diferenta in plus.
- e adevarat ca clusterul digital/sistemul de infotaiment + alte parti electrice nu beneficiaza de 7 ani garantie, ci mai putin? Imi este frica sa nu se strice ecranele alea mari avand in vedere ca masina iarna sta in frig la -20 si vara in soare la +30. probabil o inlocuire costa f mult.
- pretul de 29.648 € contine si reducerea rabla si alte discounturi sau alea sunt separat? Daca da care a fost pretul final, mai exact cat ti-a dat dealerul discount fata de pretul standard? La pretul asta totusi mi se pare un pic cam scumpa, ma gandeam ca daca mai pun 2-3 mii i-au noul tucson full.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

@Bogo2020 Mulțumesc de încurajare :D

@smarty002 Sper să pot să iți răspund la întrebări cât mai bine.

1. Nu am ales motorul mild hybrid sau plug in hybrid datorita ușoarelor mele prejudecăți legate de această tehnologie. La mild hybrid reducerea reală de combustibil este în cel mai roz scenariu pană în 1 l la 100 dar cu un cost ușor mai mare, încă un sistem care aduce complexitate și potențiale defecte viitoare iar dacă mergi de bun simț poți să ai efecte mai bune rezultate doar din stilul de condus. Plug in hybrid era o soluție mai bună, mai ales dacă o poți încărca reduce consumul considerabil mai ales la drumuri scurte in oraș insă un grad și mai mare de complexitate adăugată cât și o baterie destul de mare și grea care papa din portbagaj, și acum îmi pare cam mic portbagajul cât și costul aferent.

2. Din discuția la dealer garanția este din bară în bară. Pot verifica documentația de garanție primită însă din ce știu de la dealer și partea de electrică/electronică are garanția tot de 7 ani (150 k km). Doar la cutia de viteze au strâmbat din nas când am atins subiectul știind că 7DCT nu este deloc strălucită la fiabilitate am insistat la care răspunsul a fost că nu se schimbă pe garanție daca are uzură din utilizarea mea. Nu știu cum pot eu să o utilizez impropriu într-un regim de bun simț fiind automata? Doar nu am eu control direct la punctul de cuplare sau decuplare ambreiaj dar este o discuție lunga 7DCT-ul chiar și pe acest forum.

3. Prețul de 29.648 € este cel al configurației mașinii mele (fără discounturi). Din acesta s-a scăzut ulterior valoare la Rabla, s-a scăzut si valoarea discount-ului oferit de importator la momentul achiziției cât și un mic discount oferit de dealer. Cum menționam în primul post și noi am oscilat și către noul Tucson, dar soției i-a plăcut foarte mult Xceed și până acum nu regretăm alegerea.

În alta ordine de idei am ajuns la 4000 de km

Multe drumuri în oraș, câteva mixte cu ieșiri prin județele apropiate cât și un drum mai lung până în Rep. Moldova. Am tot mers incremental mai departe să testăm adaptabilitatea kinderului la drumuri mai lungi. Este o adevărată provocare să planifici un drum la care la fiecare 2 ore jumate trebuie să oprești cel puțin o jumătate de oră să pape bebe, schimbat, drăgălășii și pornit iar :lol:

Apropo de excursia în Rep. Moldova prima și o adevărata epopee, a fost în perioada când la noi erau coduri portocalii de ploaie și inundații. drumul din Brașov până în Tecuci mi se pare o eternitate, un adevărat purgatoriu pentru minte și suflet :cry: mai ales cu bebeluș de nici 2 luni la bord. Apropo de Tecuci, am dat de câteva porțiuni de drum care au fost cele mai rele pe care am mers vreodată, literalmente lipsea complet drumul, era la fel de practicabil ca pe platoul Bucegi și asta în mijlocul orașului, culmea pe o stradă pe care erau o multitudine de magazine cu materiale de construcție. În Rep. Moldova sunt rele rău drumurile, mă face să îmi aduc aminte de drumurile noastre la mijloc de anii 90. Nu cred că am mers cu mai mult de 50 la ora la ei.

Prea multă vorbă. Xceed a fost foarte civilizat și a rezistat onorabil la încercări fără nici o problemă.
Una din multele opriri de alimentare a lui bebe pe marginea drumului în mijlocul unui câmp, chiar drăguț prin județul Galați.
Image

Image

Image

Image

La întoarcere am venit pe pasul Lepșa, o adevărată plăcere de condus, 70+ de km de viraje și un peisaj foarte frumos. Xceed a fost foarte stabil, dornic și plăcut de condus. Drumul liber, din păcate m-am întâlnit doar cu camioane pline de lemne din pădurile superbe din zonă.
Cascada Putna foarte spectaculoasă datorita diferitelor coduri de ploi în perioada respectivă.
Image

User avatar
Faust
Posts: 501
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Faust »

Sistemul media are trei ani garanție, scrie în caietul service.
Dacă se vor duce ambreiajele în 15...25000km le schimbă pe garanție, apoi..... Dumnezeu cu mila, am înțeles că ar costa 5700lei un schimb de ambreiaje la DCT.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Nesta3 »

Mild hibrid nu se merita, dar plug in se merita din plin.
De ce?
1.Ai consum nu considerabil, ci ridicol de mic fata de varianta normala.In regim hibrid și/sau full electric, mergeai cu un consum de 2l/100km, in timp ce la varianta normala, sub 10 nu scazi.
2.Dinamica e peste ce poate varianta normală, deși aceasta din urma are mai multi cai.Cuplul instant dat de motorul electric face toți banii, deși au cam același cuplu cele 2 motorizări.
3.Cutia e 6DCT, cutie care nu a avut probleme.
4.Pretul, care depășea cu 2-3000 euro( depinde și de opțiuni) se amortiza din consum.
5.Combinatia asta de hibrid/plug in de pe KIA/Hyundai a fost și e mai fiabila decât toate motorizările scoase de ei.Au deja ceva ani și probleme spre 0.Nu e nimic complicat, ideea e sa faci ceva care sa fie fiabil.Si au făcut.
6.Portbagajul e mai mic, dar eu zic că se merita compromisul asta.

In fine, tu ai ales, ți-a plăcut, felicitări. =D>
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Bogo2020 »

Nesta3, sunt pentru economie si electrificare, dar socotelile mele sunt total diferite de ale tale:
1. Mergeai cu un consum mic doar cand trageai curent din baterie. Apoi treceai pe benzina si consumul nu mai era asa mic. Vezi:


2. Masinile au mase diferite si distributii ale maselor diferite, deci dinamica diferita. Tu te referi strict la acceleratie?
3. Eu cred ca are mai mult legatura cu faptul ca masina pleaca de pe loc in mod electric. Or fi uzuri mai mici. Sau motorul electric o fi integrat in cutie fara sa treaca prin vreun ambreiaj.
4. Am configurat de N ori Plugin Hybrid si varianta benzina cu 7DCT. Aceleasi optiuni si intr-o parte si in cealalta. Nu comparam mere cu pere. Cu tot cu banii dati de stat, rable, etc, diferenta tot depaseste 8000 EUR. Cum ai ajuns tu la 2-3000 EUR?
5. Orice plugin hybrid e mai complicat decat o "fosila" sau o electrica. Nu inteleg de ce spui ca nu e complicat.
6. Asta e discutabila. Pentru mine a fost motiv de schimbat masina relativ noua pentru ca avea un portbagaj de 360 litri.

Repet, sunt fan electrificare, dar parca nu se leaga toate informatiile care vin dinspre pluginuri. Mai bine te uiti direct spre o electrica pura si te adaptezi la viitoarea normalitate.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

@Faust doar la sistemul audio/video am văzut să fie menționat acel prag de 3 ani sau 100 k km acum că am citit manualul de garanție/service. Clusterul digital nu vad o mențiune de genul distinctă sau este asimilat la video? Îmi pare foarte ciudat să fie considerat video supervison cluster de 12.3.

@Bogo2020 Foarte bune puncte =D>

@Nesta3 După cum am menționat nu sunt personal sută la sută convins de PHEV iar de mild hybrid nu sunt convins deloc. PHEV îi văd potențialul doar dacă o pot încărca în prealabil înainte să plec cu ea să mă bucur de consumul mic în oraș. Chiar și așa nu a făcut sens economic/practic pentru noi în acest punct, tot prea scumpă mi se pare versiunea PHEV.

Legat de consum, constant am sub 10 în oraș. Exemple chiar de azi de la întoarcere de la birou, 7,8 în oraș. Și la drum mixt de la satul Peștera pană acasă, 38 de km, am scos 4.7 - 4,8 în condiții normale de mers. Am obținut și consum de 2,7 din Poiana Brașov până acasă. Cred că foarte mult din consum este influențat de stilul de condus, pentru că am avut și consum de 16.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

andreicri
Posts: 2
Joined: 07 Jul 2021, 13:39
Auto: ford
Location: buchareet

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by andreicri »

am o întrebare pentru posesor:sunt pe cale sa iau și eu un xceed automat ca al tău și am citit într un test ca mașină pornește mereu în modul eco indiferent de modul în care e lăsată la oprire?De ce oare?cum este consumul la viteze mai mari?e silențioasa?mulțumesc

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Salutări andreicri,

Legat de modul de pornire, în cazul meu, mașina pornește tot timpul în modul normal. Posibil ca acel mod eco să fie corelat cu echiparea mild hybrid la motorul de 1.5 t-dgi iar cum eu am ales sa merg strict pe motor termic nu se aplica in cazul meu :wink: Mai fac astăzi un test daca la oprire o las pe mod sport dacă rămâne tot pe sport la următoare pornire.

Legat de consum la viteza mai mare. La un mers constant cu 150 kph, cu cruise control, consumul instant era la 7.9-8, fiind grafică cu bară și nu o cifră exactă la consumul instant, din interpretarea mea a graficului pe la 7.9-8 îl văd. La viteza de autostrada de 130 constant tot cu SCC, instantul nu îl văd să sară de 7.5.
Din cei 4000+ km de până acum consumul este decent spre bun în accepțiunea mea foarte subiectivă. Dacă mergi lin, întins fără accelerări în forță, chiar dacă mergi cu viteze mai mari este foarte decent. Dacă mergi agresiv, sportiv, cu accelerări la podea în modul sport urcă bine la nord de 2 cifre consumul mediu.
Apropo de modul sport și dinamica motorului, acesta sună foarte bine, este liniar în putere pentru un turbo iar cuplul mare pe o plajă mare de turații îl face dornic să îl conduci mai agresiv. Suspensia de pe puntea spate face toți banii și pe un drum virajat de munte este o plăcere de condus, o părere pur subiectivă dar stă bine pe viraje.

Legat de antifonare, după cum ziceam și în posturile inițiale legate de impresie, este foarte civilizată mașina. La viteze chiar și de autostradă sau un pic peste este silențioasă pentru urechea mea, motorul nu îți lasă senzația că tragi de el, să fie zgomotos în habitaclu. Antifonare și comportamentul la drum mă duc cu gândul la o mașină care țintește ușor spre premium.

andreicri
Posts: 2
Joined: 07 Jul 2021, 13:39
Auto: ford
Location: buchareet

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by andreicri »

ok mulțumesc pentru răspuns.si da, ma refeream la varianta mild.curios de ce aceea face asa..sau poate e o greseala.intrebasem de silentiozitate pentru ca se plângeau unii useri ca becurile continental sunt cam zgomotoase

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by alexs »

Salut. Poti pune o poza cu scaunele fata + bordul? Sunt curios ce aduce Color Package B. Multumesc

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Salutari,

@alexs Scuze pentru reacția întârziată, am fost în concediu și nu am intrat pe forum de ceva vreme. Mai jos pozele de interior, sper sa fie elocvente.

Proaspete de azi dimineața.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Că tot am vorbit de lucruri dragi a.k.a concediu în postarea anterioară nu pot sa nu împart trei cadre de la ieșirea din septembrie cu kiuliță, cum îl alintă soția pe Xceed.

Cine nimerește locația are o bere virtuală de la mine :D

Image

Image

Image

În alta ordine de idei am ajuns la 10.000 de km :D =D> :wink:
Toate bune și frumoase până acum, mașina încă merge ca nouă. Implicit am și făcut programarea la revizie pentru 2 Noiembrie. Sper că nu va trece de 1000 de lei :roll:

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by i2c »

Ești pe malul lacului Techirghiol?

User avatar
Caralumba
Posts: 726
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Caralumba »

th_applause.gif
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fair day, be well !
Image

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”