Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

volanila
Posts: 15
Joined: 18 Feb 2019, 18:44
Auto: Kia Ceed 2018
Location: Bucuresti

Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

Post by volanila »

Salutare,

Am făcut primii 1000 km cu mașina, care a fost comandata la sfârșitul lui februarie si a ajuns la jumătatea lui iunie. Scopul mașinii - automobil de familie, asta ca sa subliniez ca am făcut anumite compromisuri pentru a avea o mașina de familie încăpătoare si confortabilă.
Alte variante pe care as fi putut merge cu echipări la fel de bune, dar fiecare cu plusurile si minusurile ei sunt: Focus (tehnologii mai noi, mai bine echipata ca Ceed, dar calitate îndoielnica), Civic (posibile probleme cu motorul si finisaje sub Ceed), Octavia (no commnet), Mazda 3 (cel mai frumos interior si cea mai buna calitate, dar motorul este din alt film..si ceva mai scumpa)

Pana acum am avut un Audi A4 1.9 TDI 131CP stock / 160CP chiptuning (2002), cutie manuala, dar in ultimii 15 ani am mers cam cu toate tipurile de mașini.

Din punct de vedere al echipării, mașina are pe ea cam tot ce era disponibil in afara de trapa, haion automat si mărunțișurile gen scaune spate rabatabile automat, cârlig, etc. Nu am vrut trapa pentru ca din punctul meu de vedere, in Romania, date fiind condițiile meteo, trapa nu mi se pare o opțiune care sa aducă un plus valoare. E fun câteodată, dar atât si nimic mai mult. Legat de haion electric, ok, e un moft, dar pentru banii pe care i-am dat pe mașina, îmi pare rău ca nu am putut sa-l pun, pentru ca la momentul când eu am făcut comanda, nu exista ca opțiune in configurator. Ulterior a apărut. As fi interesat sa fac upgrade daca se poate, dar asta rămâne de văzut. In primele doua săptămâni mi-ar fi fost utila aceasta opțiune de cel puțin 10-15 ori.

Nivelul general de calitate al mașinii este peste medie. Prin calitate NU mă refer la finisaje. Din punct de vedere al finisajelor este cel mult in zona medie, nu este la fel de "lustruita" cum sunt mașinile premium din aceeași clasa, as da exemplu Golful aici, care este mult mai vechi, dar finisajele sunt peste ce oferă Kia chiar pe mașinile lor foarte bine echipate. Pot spune ca un Audi A4 din 2002, ca cel pe care l-am condus pana acum, daca este bine întreținut, are finisajele interioare cu cel puțin o clasa peste Ceed Start. Evident ca vorbim de alt nivel de tehnologie pe Kia 2019, dar nu la asta mă refer, ci strict la finisaje.

Motorul este silențios, acolo unde ar trebui sa fie un astfel de motor, nimic notabil aici. Îmi place cum se conduce si cum mă simt in mașina, dar mă deranjează ușor înălțimea minima a scaunului, care este prea ridicat pentru gustul meu. Cu toate ca sunt relativ mic de statura, mi-ar fi plăcut sa pot lăsa mai jos scaunul cu 3-5cm. Scaunele sunt electrice si nu știu daca cele cu reglaj manual diferă din punctul asta de vedere. Daca ești înalt cred ca este chiar o problema înălțimea minima a scaunului, deși in review-urile de pe internet nimeni nu menționează acest lucru. Nu neapărat ca ai da cu capul in plafon, dar pur si simplu poziția este prea ridicata.

Suspensiile sunt destul de rigide, ceea ce nu e o surpriza, dar zgomotul pe care-l auzi in mașina la denivelări si gropi nu este deranjant si iți lasă impresia ca cel puțin, acum cat este noua, mașina este foarte bine legata. Merg frecvent cu o prietena care are Golful nou si in mașina ei zgomotele făcute de suspensii sunt ceva mai dure.
Direcția si manevrabilitatea nu mă dau pe spate, dar din nou, nu am avut mari așteptări nici aici.
Nu in ultimul rând, mașina balansează mai mult decât mă așteptam la manevre de evitare si in curbe. N-am avut ocazia sa o bruschez tare, dar nu mă aștept sa mă impresioneze intra-un mod plăcut. Așa cum am menționat, fiind o mașina de familie, nici eu nu am de gând sa volănesc prea agresiv.

Acum, câteva cuvinte despre opționale pe care le-am ales...in ordinea importantei, in opinia mea...

1. Cutia DCT - pentru confort când conduci in oraș. In combinație cu motorul pe benzina, latenta pe care o are la plecarea de pe loc, chiar si in modul sport, nu îmi place deloc, dar încep sa mă obișnuiesc. Într-un oraș ca Bucureștiul, unde se conduce haotic si unde câteodată trebuie sa fii un pic înțepat ca sa iți faci loc in trafic, nu te ajuta mai deloc. Eu sunt obișnuit si cu un diesel, relativ puternic, care era minunat pentru așa ceva :-)

2. Împreuna DCT-ul, o opțiune care mi se pare utila tot pentru confort in oraș este auto-hold. Auto-hold cu cutie manuala e altceva, pentru ca ai nevoie de ISG activ sa își facă treaba. Si ca tot a venit vorba de ISG, in București este total împotriva calității actului de a conduce, singurul rol util pe care-l vad fiind, poate, protejarea mediului, deși la cate porniri si opriri faci, mă îndoiesc ca ajută. Eu îl dezactivez mai tot timpul.

3. Si tot împreuna cu aceasta cutie automată, cruise control-ul adaptiv. Funcționează impecabil si pentru drumuri lungi este o opțiune care își face toți banii.

4. Farurile adaptive cu LED sunt OK, luminează bine, dar nu pot spune mare lucru despre ele pentru ca am condus puțin in condiții de noapte. Miar plăcea sa aud părerea celor care au avut ocazia sa le compare cu cele de pe alte mașini din aceeași clasa.

5. Pe partea de siguranța activa, in oras, sistemele de atenționare/frânare automata funcționează bine si pentru prețul lor, doar o data sa te scoată din belea daca ești neatent si s-au dovedit o investiție utila. Aici mă refer la o lovitura din spate, nu la accident cu vătămări corporale. Sper sa nu fie nevoie totuși, deși eu am câteva lovituri din spate la activa, din neatenție :-\

6. Sistemul de asistenta la păstrarea benzii - foarte deranjant in oraș, dar foarte bun in afara. Poate fi dezactivat permanent sau la fiecare pornire.

7. Farurile si ștergătoarele automate reprezintă o tehnologie deja cu vechime, dar chiar si așa, le menționez pentru ca oferă un spor confort, ele funcționând in toate condițiile pe care le-am întâlnit pana acum.

7. Scaunele de piele, electrice, ventilate, încălzite - deja intru in zona mofturilor. Ventilația este folositoare, daca nu chiar necesara in zilele călduroase si nu este deloc deranjanta. Tine scaunele reci, fără ca șoferul sau pasagerul sa simtă vreun flux de aer deranjant in zona lombara, așa cum am întâlnit la alte mașini. Ce îmi place la acest set de opționale este ca scaunul șoferului se muta automat in spate când deschizi portiera pentru a facilita ieșirea/intrarea.

8. Încărcătorul wireless, este bun, funcționează bine si îl folosesc constant.

9. Camera marșarier - deși am considerat-o un moft, mi-am schimbat părerea si acum o consider daca nu o necesitate, cel puțin o opțiune utila.

10. Asistenta la parcare - o jucărie si nimic mai mult. Ma distrez folosind-o din când in când. Nu știu daca o sa mă ajute vreodată :-)

11. Avertizare coliziune in unghi mort - din nou, o chestie cu utilitate limitata pentru șoferii cu experiența, dar care își face treaba.

12. Un sistem util este cel care te ajuta când ieși cu spatele din parcare si n-ai vizibilitate. Cred ca are legătura cu sistemul BCW menționat anterior.

13. Sistemul de acces keyless si buton de pornire reprezintă un plus de confort, dar evident nimic fără de care nu s-ar putea conduce si tot moft îl consider.

Cam atât cu utilitatea opționalelor. Mai sunt cele de iarna - volan încălzit, scaune la fel, etc - dar din nou, nu cred ca mă pot surprinde, probabil merg si atât.
In concluzie – totul e despre confort, deci am îmbătrânit :-)

Consumul...

1. Prima mie de km, mixt - media 9.5
Un drum la mare, dus-întors, pe autostrada aproape goala, cu pilot automat setat la 130km/h. Restul distantei prin București, mers destul de liniștit, nu m-am dat la ea.

2. Consumul afara, pe autostrada, așa cum am zis mai sus, cu pilot automat setat la 130km/h - media 8.5.

3. Consumul in oraș in cel mai bun caz in jur de 9-10. Dar in zile aglomerate pe un drum de 6km (Ghencea-Universitate), ajunge la 12-14.

In oraș consumul este peste așteptările mele, dar cred ca si cauza traficului care e in categoria haos generalizat.
Per total, chiar daca prețul pentru un Ceed la acest nivel de echipare mi se pare cu cel puțin 1500 EUR peste ce consider eu ca ar trebuie sa fie, sunt mulțumit de calitatea mașinii.
Mai sunt câteva lucruri minore care mă nemulțumesc, dar pot trai cu ele. De exemplu nu îmi place ca nu pot vedea viteza medie cu care am mers. Daca cineva știe vreun mod de a o vedea, educați-mă va rog. Nu îmi place ca geamurile nu se închid automat când închizi mașina. Nu îmi place ca nu exista opțiunea de a-ti pune alarma din fabrica, deși nu sunt un fan al alarmelor proaste care pornesc la fiecare mica vibrație care apare in apropierea mașinii.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

Post by quelloo »

S-o stapanesti sanatos.
la faza cu scaunul care nu se lasa mai jos, cam asa cred ca o sa fie de acum pentru ca majoritatea prefera sa le tina cat mai sus :(
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alc2
Posts: 119
Joined: 29 May 2007, 19:22
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

Post by alc2 »

Foarte interesanta si detaliata prezentarea. Felcitari pentru rabdarea cu care ai scris. =D>
Sa o stapanesti sanatos si multi km.
Ar merge si niste poze :D
Posibil posesor de Cee'd

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

Post by Nesta3 »

Felicitari pentru achizitie.
La partea cu finisajele nu sunt de acord.De ce?
Nu compari masina basic din gama compacta cu masina premium din gama sedan.Stiu cum e A4 B6, am mers mult cu unul si da, pentru vremea aia se construia impecabil, mai ales finisajele.Dar si pretul era pe masura.
Ceed-ul actual a evoluat enorm, avand abia 10-12 ani pe piata.Anul asta a luat fata principalilor rivali:Focus, Megane, Astra si nu in ultimul rand, Golf .Asta pana sa apara Mazda3, care e deja premium.Cine zice ca nu e, nu cunoaste meseria asta.Dar si pretul a sarit in premium, ca sub 20mii nu o iei, chit ca are tona de dotari.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

volanila
Posts: 15
Joined: 18 Feb 2019, 18:44
Auto: Kia Ceed 2018
Location: Bucuresti

Re: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT

Post by volanila »

Eu am comparat finisajele de pe Kia cu cele de pe Golf in primul rand, ca se considera competitor direct. Golful deja are cativa ani si, cu toata stima, sunt proprietar de Kia, dar un Golf la acelasi nivel de echipare este peste Ceed bine de tot. Si la pret, dar nu despre asta e vorba. Audi era adus in discutie doar pentru ca e fosta mea masina si chiar daca are aproape 20 de ani tot e “lustruita” mai bine. Nu stiu ce sa zic cu Mazda premium. E premium ca arata premium, dar nu ca e vanduta ca marca premium, la pret de masina de lux. Mai sunt si alti indicatori care pot arata ca o masina e premium, gen veniturile anuale ale celor care cumpara brandul, cat de mult se investeste in inovatie, standardele de productie, etc. Mazda full options la 28.000 - 29.000 (asta e pretul la o mazda 3 full) e un pic mai mult decat un Ceed full si asta insemna ca aici cineva greseste, fie Mazda nu vrea sa faca profit...ori Kia s-a dus un pic cam sus cu preturile, asa cum am zis in postul original. Ca exista versiuni de Ceed la sub 20.000, da, dar daca compari masini cu echipari asemanatoare vezi ca ai preturi apropiate.
In fine, cred ca asta se poate dezbate argumentat, dar verbal, nu pe forum ca trebuie scris mult.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”