Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Salutare,
Vad ca nu mai e niciun jurnal cu Proceed (standard, nu GT) asa ca m-am gandit sa sparg eu gheata :)
Masina am luat-o pe 1 august, pe 2 am plecat in concediu si azi m-am intors. Inainte sa plec am fost seara intr-un Auchan si am luat niste covorase universale ca sa nu stau cu noroiul pe mocheta.
Am facut 1900 km in 2 saptamani. Consumul raportat de computer de cand am luat-o este 6.8 iar calculat pe Spritmonitor e 7.25. Am alimentat doar rezervorul full.
Cutia e ... e mult de spus :) In modul normal e setata pt. economie carburant: la 40km/h e intr-a 4-a, la 50 a 5-a, 60 a 6-a si la 80 schimba a 7-a. Schimba la max. 2000 rpm si sta constant la 1500 rpm si raspunde ok dupa ce te obisnuiesti sa-i dai si talpa. Adica mergand in spatele unui tir cu 90 km/h, cand am avut spatiu sa depasesc m-am trezit la 135 km/h dupa ce am trecut de tir. Pe serpentine trebuie sa mergi pe modul sport. Mie personal mi se pare ca modul normal pe serpentine e ca si cum ai merge cu un camion. Nu sunt eu pilot de curse dar cand vad turatia la 1500 rpm cu ditamai panta in fata prefer sa nu o chinui cu talpa la podea si treapta inferioara. Ideea e ca are cuplu ok dar probabil mai am inca reminiscente de la cutia anterioara manuala care se simtea foarte bine la 2500 rpm. Pe modul sport se simte fooaaarte bine :). M-am jucat si cu padelele dar nu-mi place ca nu pot merge doar pe manual (sau nu stiu eu)... daca retrogradez si vreau sa merg mai mult intr-o treapta inferioara, dupa aprox. 30 sec. incepe si schimba iarasi singura treptele... n-am incercat sa schimb din schimbator recunosc, ci doar din padele.
Per total sunt foarte multumit. Vin de la un Cruze tot cu 1.4 turbo si 140 CP dar cuplul era de 200 Nm si se simte diferenta acum cu 242 Nm
Poze am doar doua pe care le-am facut cand am luat masina. Acum e murdara dupa atatia km si ploi prinse pe drum.
M-ar interesa sa iau paravanturi, covorase si o tavita pt. portbagaj (chiar daca am si acel organizator).
Revin cand mai am timp cu detalii despre sistemele de siguranta pe care le-am testat pe frumoasele noastre drumuri :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
Boogie Man
Posts: 150
Joined: 24 Jul 2015, 13:16
Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Boogie Man »

Felicitari pentru achizitie, s-o stapanesti sanatos si te asteptam Duminica la intanire (Sala Polivalenta orele 12:00).

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Mulțumesc :) Da, da, fac tot posibilul sa vin. Vreau si sticker cu clubkia si eventual suporti de numere. La Kia anterioara am luat de la Alpinad dar asta era prin 2008. Acum cine mai are stickere de dat? Am cautat un pic pe forum dar posturile erau vechi.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by bondalicir »

Ca sa mergi pe modul manual dai de maneta de viteze catre stanga cand esti in drive si nu va mai schimba singura vitezele
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cosmin D »

Salut si felicitări pentru aceasta masina superba. Astept un Ceed Gt line 1.4 cu 7dct. Am rugămintea sa ne mai împărtășești câteva păreri despre consumul si comportamentul acestui motor si cutiei 7DCT. Mie mi a plăcut mult motorul dar la test nu am gasit combinația asta asa ca am mers cu un 1.4 manual pe Ceed si apoi un 1.6 cu 7dct
Multumesc si la cat mai multi km fără probleme

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Ok :) . Vad ca sunt destul de putine GT-Line pe aici asa ca uite care e situatia la mine.
Am facut pana acum 4300 km si am un consum calculat de 7,45 iar pe bord arata 7,1 dar mentionez ca aprox. 3500 km i-am facut in afara localitatilor. Am alimentat rezervorul full intotdeauna. In oras media la consum e in jur de 9 dar conteaza cat de lung e drumul parcurs. Daca merg 2 kilometri am un consum de 13 dar e normal asta pt. ca motorul abia intra in regimul normal de functionare, plus ca acum vine si vremea rece.
La drumurile mai lungi prin oras am avut maxim 9,5 ... in functie de trafic. Eu cred ca la Ceed consumul va fi mai mic pt. ca masina e mai usoara. A mea are 1450 Kg. Oricum, eu sunt super multumit de consum la cat de mare e masina. In carte chiar am vazut o mentiune ca trebuie sa faci minim 8 km ca sa ai un consum relevant in oras iar drumurile mai mici de 8km, vor avea intotdeauna un consum mai mare.
Mi-am pus jante+cauciucuri de iarna intre timp. Am luat tot de aliaj pana la urma pt. ca imi place mai mult cum arata si parca ii stricam fengshui-ul cu unele de tabla :) Pentru cei interesati de dimensiuni, jantele au 7Jx17 / 5x114,3 / CB 67,1 / ET 50. In carte ET-ul este 53 dar nu am gasit nicaieri aceasta dimensiune si dupa ce m-am mai documentat (si pe aici pe forum printre altele :) ) e ok sa ai o mica marja la ET.
M-am uitat cand le-am montat si asa din ochi pare ca o janta pe 16" nu s-ar potrivi pt. ca s-ar putea sa loveasca in etrier dar n-am facut si masuratori. Pe usa am dimensiuni compatibile inclusiv pt. 15" dar recomand sa pui tot de 17" (sau de 18" :) ).
Cutia e foarte ok pe modul normal de condus. Acum imi dau seama ca eu inainte mergeam pe modul "sport" pe cutia manuala. Daca vrei demaraj trebuie doar sa o calci si raspunde impecabil. E totusi o diferenta intre cutia automata si cea manuala iar eu nu regret deloc alegerea cu 7DCT. Acum nu mai simti acele smucituri la demaraj intre schimbul treptelor de viteza, mersul este liniar si nici nu simti cand ajungi la 80 km/h in oras iar cuplul e suficient ca sa schimbe treapta la 2000 rpm chiar si in panta. La GT Line ai si auto-lock care se poate dezactiva.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cosmin D »

Multumesc mult pentru informații 👍

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Sper sa-ti vina cat mai repede masina. Si tuturor care asteapta. Stiu cat eram si eu de nerabdator sa am o jucarie noua :)
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cosmin D »

De abia astept mai ales ca imi doream mult o cutie automată. Mie DCT 7 ele mi s a parut mult mai liniștită i smooth decât DSG ul de la VAG care tinde să smucească uneori. Astept cu nerabdare sa o scot la un drum lung. Consumul e mai mult decat decent pentru puterea acestui propulsor

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Da, e mic consumul pt. ca schimba treptele la 2000 rpm si merge constant la 1500 rpm. La cutia manuala eu unul nu puteam sa schimb la 2000 rpm chiar daca aveam si acel indicator in bord sa shimb treapta pt. economie de combustibil. Plus ca tu ca om nu poti gestiona perfect si schimbarile optime ale treptelor de viteza si sa fii atent la trafic. E mai bine sa schimbe treptele altcineva exact atunci cand trebuie, iar soferul sa tina doar volanul si pedalele :). Si in specificatii consumul la DCT e mai mic ca la cutia manuala.
Daca vrei sa schimbi manual iti poti face si pofta asta. Eu ma jucam o vreme pe pc cu volan. Si acum la drum lung mai merg pe manual dar in oras e incomod cand rotesti volanul sa mai schimbi si vitezele din padele, ca totusi nu sunt pilot de curse iar masina nu e nici ea facuta pt. asta.
Si cand mergi pe manual, daca franezi brusc pana la o viteza foarte mica si nu retrogradezi manual, daca sare peste 4 trepte fara ca tu sa intervii, schimba ea treptele ... ceva de gen din treapta a 6-a la 80 km/h daca franezi pana la a 2-a la 30 km/h fara sa schimbi, preia ea controlul ca sa nu opresti motorul.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cosmin D »

Interesant merci. Pe masina de test nu aveam padele însă pe a mea mi am comandat pentru acele momente de fun pe serpentine. Am inteles ca noua logica de protecție a softului cutiei protejează ambreiajele de supraîncălzire si, spre deosebire de DSG ai si acel martor de temperatura transmisie. Am luat si EPB cu auto hold pentru că am înțeles că atunci când e pe auto hold dar in D, softul decupleaza ambreiajul. Stiu ca ai spus ca nu ai mers prea mult in oras la trafic de varf dar presupun ca nu ai avut probleme cu supraincalzirea ambreiajelor deocamdată nu?

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Da, am un indicator cu "transmission temperature" care are gradatii/liniute de la 1 la 10. Am prins in vara o coloana pe Valea Prahovei unde am facut o ora intre Busteni si Predeal si abia atunci a urcat la gradatia 6. In rest sta mai tot timpul la 4.
Cuplarea primului ambreiaj o sesizez dupa turatia motorului: cand e cuplat sta la 1000 rpm cu piciorul pe frana iar decuplat sta la 7-800 rpm. Trebuie sa ai piciorul foarte fin :) pt. ca daca nu apesi frana mai energic, el sta cuplat ca sa poti pleca repede. E util cand esti in mijlocul intersectiei si astepti sa dai prioritate de dreapta la un viraj. Daca apesi mai bine, decupleaza sau intra auto-lockul daca e activat.
Eu o las tot timpul in D, nu o scot in N chiar daca dureaza mai mult semaforul. Am si start-stop la motor si o las sa-si faca treaba. Recunosc ca mai dezactivez start-stop-ul cateodata :) , cand ma scurg cate 2 metri in trafic intr-o coloana care are cedeaza trecerea in fata si abia trece cate o masina.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cosmin D »

Are sens ce spui tu aici si iti spun de ce. Am un prieten cu un Golf 1.4 tsi cu DSG 7. Din cauza acestui crawling prin oras (el doar lua piciorul de pe frână in oras in D cand mergea in coloana) i a apărut un martor pe bord si cutia nu mai schimba pe auto. A pus o pe manual si cu ceva zgomote a plecat. Dar VW nu avea si nu cred sa aina nici acum avertisment de incalzire transmisie. După o staționare de 10 minute si a revenit. Ulterior mecanicul de la VW i s explicat că masina decupleaza doar la comenzi clare si ferme ale accelerației respectiv franei. Adică dacă apeși mai ferm pe frana masina (ecu) va decupla. Masina lui nu avea auto hold. Desigur in aglomerația noastră unde acest mers tip crawling e la ordinea zilei, e mai puțin confortabil sa apeși frână mai ferm sau sa accelerezi in loc sa lasi masina sa curgă in D. Însă e clar cea mai buna optiune pentru a proteja cutia.
De genul de situație cu trafic blocat pe Valea Prahovei ma temeam si eu, dar daca spui ca dupa o ora era in parametri, e ok.

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

M-am uitat mai bine la liniuțele indicatorului de temperatura transmisie si cred ca sunt vreo 12 gradatii, nu 10. Oricum temperatura maxima nu a trecut niciodata de 60% si ma mai uit la el cand sunt in trafic aglomerat.
Si fiindcă tot i-am lăudat consumul, alaltăieri seară pe ploaie si cu tot centrul orașului blocat, am avut un consum de 15,3 pe o distanta de 9 km pe care i-am făcut într-o ora :( Am avut si aerul conditionat pornit si start-stop dezactivat ca sa nu ma aburesc in masina. A fost o situatie mai extrema totusi :).
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Proceed 1.4 T-GDI / 7DCT

Post by Cibi »

Inca un plin de rezervor: am mers 398 km cu 37.89 litri adica 9.52 l/100 km. Am mers pana la Ploiesti pe autostrada dus-intors, in rest doar in oras.
ODO: 4400 km. Tot inainte cu tupeu :)
Am gasit in sfarsit covorase originale si o tavita pt. portbagaj (pun caruciorul copilului in portbagaj si cade destula mizerie de pe roti).
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”