KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

User avatar
ciorelu
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2019, 18:41
Auto: kia ceed
Location: bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by ciorelu »

Problemele cu GPF tind sa apara la cutiile automate, mai ales daca se merge doar urban, foarte putin in afara orasului, cu o viteza de peste 80-90 km/h, pentru cel putin 20 km. Eu am cutie manuala si intr-adevar, si la mine s-a stins martoru, cum am intrat pe autostrada, dupa cativa km. Si a mea tot noiembrie 2019 parca e fabricata (nu am la indemana actele sa verific in momentul asta).

Ce am observat este ca dupa alimentarea cu benzina de la MOL, parca puterea motorului a scazut putin, sau poate mi se pare mie...nu stiu ce sa zic, inca nu am putut sa o testez exact, nu am avut ocazia deocamdata. Poate ca e doar in mintea mea...

In fine...benzina sau diesel, DPF sau GPF, un drum lunar in afara orasului te poate scuti de probleme de genul.

aqua
Posts: 512
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by aqua »

pentru ca astept si eu un tgdi care va avea GPF am inceput sa citesc netul, teoria zice ca n-ar trebui sa existe problemele de la DPF de diesel, vom vedea practica, nu am gasit mari plangeri legate de filtrul particule pentru benzina, dar nici nu sunt convins ca nu va interfera la un moment dat

altfel, din materialele citite, si in 2 zile cred ca am citit cam tot ce exista legat de GPF/FAP, conteaza mult calitatea benzinei,si mai conteaza faptul ca pentru regenerare filtru la benzina e nevoie de un amestec mai bogat in oxigen adica ii prieste fazele de deccelerare si nu ii prieste prea mult mersul la turatie inalta gen autostrada, cand pedala e tinuta constant apasata pe perioade lungi de timp si probabil atunci desi sunt emisii mari nu sunt si conditii de regenerare
acum ca are legatura sau nu cu mersul sportiv, ca am inteles ca apare in modul sport, si cu ce am gasit pe net, poate nu e coincidenta
daca stie cineva ce solutie are KIA, se pare ca in mare exista 2 solutii, TWC (catalizator 3way ) cu GPF coated sau 2 catalizatoare TWC cu GPF, cine e interesat cauta dupa gpf regeneration si se gasesc multe articole

aici un art interesant
https://www.linkedin.com/pulse/emission ... vier-nadal
si
https://www.infineuminsight.com/en-gb/a ... e-filters/
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by Cosmin D »

Eu am ajuns la 5000 km si nu am inca probleme. Cantitatea de particule emisa de un benzinar este semnificativ mai mica decat un diesel. Atentie, nu doar la Kia avem gpf pe 1.4. 1.6 t gdi e un motor mai vechi in gama. Toate motorizarile moderne vor avea. Deja Renault Nissan si Vag le au introdus pe mai toata gama. Masina mea e oarecum rasfatata pentru ca stau langa Bucuresti si merg mult in afara orasului si seara spre sala catre Otopeni deci drumuri de minimum 10 km. Nu neg ca o mai calc insa nu am exagerat. Drumurile scurte, un timpul carora motoarele turbo cu injectie directa nu ajung la temperatura optima sunt cele mai dăunătoare nu doar pt filtrul de particule ci si pt motor in general. Cum DCT schimba foarte jos aproape de turatia minima e posibil ca si asta sa contribuie, uneori, la un filtru gpf care are nevoie prematur de regenerare.Din pacate asta este orasul in care traim si fara o zone de low emissions si interdictii se trafic ne batem joc de nervii si banii nostri. Sau mai bine zis guvernul si Primaria o fac. Sa mi ziceti daca aveti rezultate mai bune cu benzina de 100. Eu am alternat 95 de la Omv cu 100 maxx motion si cu 100 de la Mol. So far, so good

geo.mircea
Posts: 43
Joined: 08 Jun 2019, 08:53
Auto: Kia ceed 1.4 tgdi star
Location: Reşiţa

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by geo.mircea »

Domnilor combustibilul nu are nicio vina în legătură cu filtru de particule, ci modul de condus, motoarele turbo în combinație cu o cutie automata și 85% condus în oraș e rețeta perfectă pentru înfundarea filtrului de particule deoarece motoarelor turbo le plac turele muuuulte ture.
Eu am un 1.4 turbo cu manuală și deși pe la 1800 de ture indicatorul îmi arată sa schimb viteza, nu o fac, schimb pe undeva la 3000, acum sincer când am testat ceed am făcut-o cu una automată și am văzut ca are tendința de a schimba pe undeva la 2000, un lucru nu tocmai sănătos pt. Gpf.
Cât despre benzină recomand 95 de ce? Toate celelalte tipuri de benzină cu cifra octanica mare 99,100,100+ sunt pentru motoare de peste 200 de cai, iar punând benzina de 99+ pe motoare de 1.4 cu 100 sau 140 de cai, nu faci decât ca în timp sa îți distrugi motorul. Voi credeți ca producătorul recomanda de dobitoc ce tip de benzină sa folosești pentru fiecare tip de mașină în parte?

mesmer88
Posts: 59
Joined: 19 Feb 2017, 19:38
Auto: Kia

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by mesmer88 »

Cum ai ajuns la concluziile astea? Asa din înțelepciunea populara?

that.gannicus
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2019, 17:30
Auto: Romania
Location: Bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by that.gannicus »

Chestia cu "cutia automata omoara gpf in oras" nu prea se aplica la a mea. Am aproape 8000 de km (din care 90% in bucuresti) si nu are nicio problema. Am vazut pe altii cu cutii manuale care se plang de gpf dupa 2-3 mii. Dupa parerea mea conteaza mult cum este exploatata masina.

dorinelis
Posts: 30
Joined: 16 May 2013, 17:53
Auto: Ford Focus
Location: Buc

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by dorinelis »

"""""""""""""""""""geo.mircea
Cât despre benzină recomand 95 de ce? Toate celelalte tipuri de benzină cu cifra octanica mare 99,100,100+ sunt pentru motoare de peste 200 de cai, iar punând benzina de 99+ pe motoare de 1.4 cu 100 sau 140 de cai, nu faci decât ca în timp sa îți distrugi motorul. Voi credeți ca producătorul recomanda de dobitoc ce tip de benzină sa folosești pentru fiecare tip de mașină în parte?
""""""""""""""""""
N-am mai auzit explicatii asa aberante pana acuma....vorba colegului...cum de ai ajuns la concluziile astea? Sau cine si-a distrus motorul de 100 de cp punand benzina 100? :))

d3xt3r
Posts: 224
Joined: 15 Oct 2009, 08:52
Auto: Cee'D GT
Location: Bucharest

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by d3xt3r »

Offtopic:
De stricat, nu cred ca strica sa pui benzina de 100 pe motoare mici. Calculatorul masinii oricum va regla parametrii de ardere sa functioneze in limitele cunoscute de el, chiar daca benzina se modifica. In acelasi timp nici nu cred ca ajuta vizibil la performanta, poate doar la mentinerea curateniei in motor datorita cantitatii/varietatii mai mari de aditivi ( cum se mai lauda producatorii )
Poate doar sa zici ca nu merita sa pui de 100 ca arzi banii degeaba :)

Manualul zice sa se foloseasca minim 95, dar nu recomanda impotriva utilizarii unei cifre octanice mai mare din cate retin.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by ionutp »

@geo.mircea: Cifra Octanica - Cifra Cetanica - Detonatie - Autoaprindere - Ce Trebuie Sa Stii Despre Ele? https://www.youtube.com/watch?v=dmHuzrcW0W0
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by ionutp »

Inca ceva util referitor la subiect, mai detaliat.
CE BENZINA ESTE MAI BUNA ? 95/98/100? CE ESTE BENZINA DE CURSE?CE ESTE ETANOLUL (E85)? | Tehnic Ep.8 https://www.youtube.com/watch?v=3B7Wov8NiYQ
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by SIA »

Cand am luat masina de la dealer mi-a recomandat sa alternez benzina (2 plinuri de 95&1 plin de 99). Start-Stop-ul m-a sfatuit sa-l dezactivez mereu pana la prima revizie. Eu alimentez doar de la Petrom.
Am avut probleme in trecut la un Ford Focus 2 cu benzina bagata de la Mol (tind sa cred ca a fost benzina proasta de la statia respectiva; numai MOL alimentasem ani la rand inainte). In iarna, fara sa-mi dau seama, am facut plinul cu OMV 95 (aveam deja 1/2 din rezervor plin cu Petrom 95) si s-a aprins check-engine-ul in drum spre Sofia (masina mergea normal). Am golit rezervorul cat de mult am putut, am bagat de la bulgari Shell (cea mai mare cifra octanica), forja maxima si s-a stins martorul.
Eu cred ca trebuie evitate drumurile scurte (sub 5 km) pe cat posibil, schimbat 2500-3000 rpm, benzina de la acelasi producator (n-am avut niciodata probleme cu Petrom) si fara amestecuri mari in rezervor.
Cifra octanica mare, chiar si la motoare mici aspirate, nu mai vorbesc de turbo, ajuta motorul sa urce mai voios in ture, sa fie mai silentios, dar arde si mai repede.

JohnB
Posts: 135
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by JohnB »

SIA wrote: 05 Aug 2020, 22:33 Cand am luat masina de la dealer mi-a recomandat sa alternez benzina (2 plinuri de 95&1 plin de 99). Start-Stop-ul m-a sfatuit sa-l dezactivez mereu pana la prima revizie. Eu alimentez doar de la Petrom.
Am avut probleme in trecut la un Ford Focus 2 cu benzina bagata de la Mol (tind sa cred ca a fost benzina proasta de la statia respectiva; numai MOL alimentasem ani la rand inainte). In iarna, fara sa-mi dau seama, am facut plinul cu OMV 95 (aveam deja 1/2 din rezervor plin cu Petrom 95) si s-a aprins check-engine-ul in drum spre Sofia (masina mergea normal). Am golit rezervorul cat de mult am putut, am bagat de la bulgari Shell (cea mai mare cifra octanica), forja maxima si s-a stins martorul.
Eu cred ca trebuie evitate drumurile scurte (sub 5 km) pe cat posibil, schimbat 2500-3000 rpm, benzina de la acelasi producator (n-am avut niciodata probleme cu Petrom) si fara amestecuri mari in rezervor.
Cifra octanica mare, chiar si la motoare mici aspirate, nu mai vorbesc de turbo, ajuta motorul sa urce mai voios in ture, sa fie mai silentios, dar arde si mai repede.
S-a aprins check engine deja pe mașină nouă? Foarte ciudat. Legat de benzinarii, eu bag de la OMV. Petrom si OMV au aceeași benzina/motorina din câte știu. Evit sa bag de la alții, mai ales Lukoil. Rompetrol am înțeles că este iar bună.
Buna recomandarea de 2 plinuri 95, 1 plin 99. Posibil că cel de 99, arzând mai repede, să curețe.

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by SIA »

SIA wrote: 05 Aug 2020, 22:33 S-a aprins check engine deja pe mașină nouă?

Nu. Vorbeam de experientele cu alta masina pe care inca o mai am.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by Ogy »

Off-topic (pentru ca cifra octanica nu are legatura cu infundarea filtrului) eu bag numai de la rompetrol. Petrom si lukoil pt mine nu exista cel putin pentru motoarele de pe kia. Cifra octanica mare este buna pentru oras, afara motorul o papa foarte repede (indiferent de amestec). E buna alternanta 2 plinuri 95 si unul cu cifra octanica mai mare.

On-topic: Filtrul se infunda (din punctul meu de vedere) de la stilul de condus (mosnegeste): trafic bara la bara, cutia automata care schimba foarte jos, mers preponderent in oras. As putea concluziona ca aceste motoare echipate cu filtre de particule, ar trebui exploate corect exact ca si motoarele diesel (in afara orasului).

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: KIA Ceed 1.4T-GDI - probleme GPF?

Post by SIA »

Ogy wrote: 06 Aug 2020, 11:00 Petrom si lukoil pt mine nu exista cel putin pentru motoarele de pe kia.

Poti sa dezvolti te rog? Despre Lukoil am citit si eu multe experiente neplacute cu mai multe marci auto si n-am alimentat niciodata de la ei. Dar benzina Petrom ce are de nu merge la KIA? 🤔

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”