Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Ziua bună :)

Cu nițică întârziere, deschid un nou capitol: trecerea de la legume la fructe.
Image =>Image

Mai exact: Kia XCeed, echipare Style + opționale

Image

Detalii tehnice:
  • Caroserie: crossover, 4/5 uși
  • Culoare: Cuantum Yellow (metalizat)
  • Gabarit: 4395 x 1826 x 1495 mm
  • Jante: 18 inch, aliaj
  • Anvelope: 235x45 R18
  • Motor: 1.4 T-GDI, Hyundai Kappa 3
  • Cutie viteze: 6MT
  • Putere: 140CP (103 kW)@ 6000 rpm
  • Cuplu: 242 Nm @ 1500-3200 rpm
  • Viteza maximă: 200 km/h
  • Masa maximă autorizată: 1840 kg
  • Emisii CO2: 137-142 g/km
  • Norma poluare: Euro 6d
  • Capacitate rezervor: 50L
  • Volum portbagaj: 426 L
Spicuind din dotări:
  • Exterior:
    • Lumini LED aproape integral (DRL, fază scurtă/lungă, stopuri, semnalizări, lumină ceață spate, lumini curtoazie uși). Becuri cu halogen sunt pe proiectoare ceață față, lumină marșarier, becuri număr, și lumini interioare (portbagaj, plafoniere, torpedou)
    • Acces fără cheie (keyless) cu funcție de preîntâmpinare (aprinderea luminilor de curtoazie automat la apropierea de mașină) și pornirea motorului din buton, alarmă
    • Senzor de ploaie cu ștergătoare hibrid (Aero Blade)
    • Duze de lichid de parbriz neîncălzite, cu perdea de apă
    • Senzor lumini cu fază lungă automată
    • Senzori de parcare față/spate cu parcare automată (pe care n-o voiam, dar era obligatorie pentru senzorii pe față)
    • Geamuri spate și lunetă fumurii
    • Geamuri electrice cu impuls față/spate cu ridicare din telecomandă
    • Oglinzi electrice și încălzite cu pliere electrică și automată
    • Apărători noroi (mai mult de design, voi exemplifica în viitor de ce)
    • Ornamente grilă frontală și geamuri laterale cromate (care, pe culoarea asta, vin extrem de bine)
  • Interior/Confort:
    • Interior combinație stofă/piele, negru cu inserții/cusături galbene (Color Pack E)
    • Scaune șofer și pasager reglabile pe înălțime, cu reglaj lombar electric și încălzite
    • Volan încălzit
    • Aer condiționat automat pe 2 zone, cu dezaburire parbriz automată (senzor interior) și funcție de dezumidificare automată, guri de ventilație în spate (la față, reglabile, și la picioare) și încălzire auxiliară electrică (PTC)
    • Oglindă interioară electrocromatică
    • Cotieră centrală glisantă
    • Lumină ambientală la picioarele șoferului
    • Pilot automat/limitator de viteză
    • Ceasuri bord analogice cu Supervision Cluster 4,2"
    • Podea portbagaj reglabilă pe înălțime
    • 2 prize 12V pe consola centrală și o priză 12V în portbagaj
  • Siguranță:
    • ABS/EBD/BAS/ESC/ESS/etc
    • Sistem evitare coliziuni frontale cu detectarea automobilelor, bicicliștilor și pietonilor, cu sistem de evitare automată prin frânare sau virare (cameră+radar frontal)
    • Monitorizare unghi mort cu sistem de avertizare la trafic lateral la ieșirea din parcare (cross-traffic alert, cu 2 radare în spate), care detectează inclusiv pietoni
    • Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație (limite de viteză, depășire interzisă, panouri auxiliare)
    • Sistem de avertizare și păstrare a benzii de circulație
    • Sistem detectare oboseală șofer
    • Asistență la pornirea în rampă
    • Frână de mână electrică cu funcție AutoHold
    • Monitorizarea presiunii în pneuri TPMS HighLine, cu senzori în jante și afișarea presiunii în bord
    • 6 airbaguri (frontale, laterale și cortină) și centuri de siguranță pretensionate și avertizare cu senzor de prezență pentru locurile față și lateral spate (locul central spate are centură simplă, fără senzor de prezență)
    • Roată de rezervă de dimensiuni reduse (temporară)
  • Multimedia/Conectivitate:
    • Sistem navigație 10,25" cu DAB
    • Sistem sunet premium, cu 9 difuzoare JBL și amplificator extern Harman
    • Conectivitate USB și WIFI (sistem Kia Live, cu afișare date meteo, informații trafic, POI și stații combustibili dinamice)
    • Compatibilitate Apple CarPlay și (Android) Google Auto (o mizerie)
Nici nu știu dacă am uitat ceva. Încă descopăr lucruri noi, atât accidental, cât și din manual (abia am ajuns la jumătate :) )

Bonus: covorașe de cauciuc de la dealer (nu originale Kia, dar speciale pentru model, mari, groase, tip tăviță, marca Rigum, de care am avut și la Rio și care au o uzură minimă pentru 100k km de stat pe ele).

Preț total: puțin peste 24.000 E

Am mai comandat de la ei folii originale de protecție pentru mânerele ușilor (66272ADE00), în jur de 110 lei (mâine le ridic și voi vedea exact)

Am montat anvelope de iarnă Dunlop Winter Sport 5 98V XL, la prețul de 660 de lei pe bucată, și 150 lei montajul în reprezentanță (că era vremea proastă și mi-era teamă să plec cu cele de vară). Deocamdată n-am avut parte de zăpadă cu ele, dar pe uscat și umed mi se par foarte stabile, chiar și la temperaturi crescute (aprox. 10 grade), în ciuda clasei C la aderență. La Rio aveam Nokian WR D4, cu clasa A, și parcă nu mă impresionaseră niciodată pe uscat și umed, deși pe zăpadă erau excepționale.
Aș fi vrut să iau pentru XCeed niște Bridgestone Blizzak LM005, dar am ezitat cu comanda și s-au terminat stocurile peste tot. În lipsa altor variante mai ok, am rămas la Dunlop, dar momentan nu sunt dezamăgit.

Sper săptămâna viitoare să urmeze și o folie transparentă pe farurile față. Am avut la Rio și mi s-a părut că au făcut treabă foarte-foarte bună să le protejeze de uzură.

Și ca să fie ”botezul” complet, când abia împlinisem 1000km în bord, am și luat o pietricică în parbriz și-a apărut o mică ciobitură, exact în fața șoferului. Din fericire, fără ramificații, doar ciobitură de suprafață. Am avut pe moment un sticker de la un atelier de parbrize, l-am lipit deasupra să evit contaminarea, și am rezolvat a doua zi cu 20 de lei, la Reparis Iași (Podu de Piatră). S-a umplut ciobitura cu rășină, și se mai vede doar dacă stai s-o cauți de aproape.

Cam astea au fost costurile până acum. Voi reveni cu primele impresii.

User avatar
ciorelu
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2019, 18:41
Auto: kia ceed
Location: bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ciorelu »

Salut. Felicitari pentru achizitie si multe drumuri fara incidente. Cu prima ocazie, poti sa ne spui parerea ta despre parcarea automata? Daca parcheaza corect sau prea aproape de vreo masina, cum se descurca, etc ? Seara faina.

proc74
Posts: 472
Joined: 19 Apr 2008, 10:27
Auto: Ceed/Sportage
Location: Constanta

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by proc74 »

Sa o stapanesti sanatos. Frumoasa tare. Cat in plus era cu 7 DCT?
Sportage 1.6GDI Style+
Ex.Ceed best - kompass blue
CT 12 BNK

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ciorelu wrote: 21 Feb 2020, 23:54 poti sa ne spui parerea ta despre parcarea automata? Daca parcheaza corect sau prea aproape de vreo masina, cum se descurca, etc ?
Se descurcă foarte bine, atât la gararea cu spatele, cât și la parcarea și ieșirea laterală. Pentru că da, are mod și de ieșire dintre mașinile parcate. Tinde să lase loc mai mic față de mașina din față decât în spate, oarecum logic, facilitând accesul la portbagaj. Nu am testat încă care e locul minim în care intră, dar o voi face cândva.
proc74 wrote: 22 Feb 2020, 00:55 Sa o stapanesti sanatos. Frumoasa tare. Cat in plus era cu 7 DCT?
Spre 2000E era diferența de preț 7DCT + pilot automat adaptiv + Lane Following Assist.

Să povestesc și cum am ajuns aici...

Decizia a fost complet neplanificată, și a început mai mult ca o glumă, cu întrebarea ”Cât oferiți la buyback?” Povestea a avansat rapid cu studii de piață, comparații între modele și urmărit recenzii. Toate s-au desfășurat în mod relaxat, tot în spirit de glumă, până când o aliniere a planetelor venită din senin a făcut ca Roșia pe roți să-și găsească subit un nou proprietar, moment în care lucrurile au devenit brusc serioase, s-a mers la test drive, s-au pornit negocierile (și interioare cu mine însumi, și exterioare cu reprezentanțele) și s-a tras linie.

Pe scurt, am ajuns la concluzia că sunt complet mulțumit de mașina curentă. Deci dacă ar fi să o schimb, trebuie să fie cu ceva care merită din plin din toate punctele de vedere. Altfel efortul financiar nu ar fi justificat căutarea unei noi mașini cu doar 2-3 dotări în plus.

Ce mi-am propus să caut:
- o gardă la sol crescută, Kia Rio fiind destul de joasă. Eu uneori mai circul și pe drumuri mai proaste și am avut mereu emoții (am și atins-o de câteva ori). Nu mă interesează offroad, nu vreau neapărat 4x4, dar ceva nițel mai înalt mi s-ar potrivi
- nu neapărat mai mare. Spațiul interior mi-era arhi-suficient, dimensiunile exterioare erau minunate (mai ales că parchez des în zonă universitară unde n-ai loc să arunci un ac de multe ori), iar portbagajul mi-era suficient aproape tot anul (exceptând 2-3 drumuri pe an la bunici)
- siguranță de ultimă generație cu cât de multe se poate, incluzând faruri LED, frânare autonomă cu radar (nu doar cu cameră), poate și păstrarea benzii, monitorizare unghi mort ș.a. Nu erau toate obligatorii, dar cu cât mai multe, cu atât mai bine
- confort mai bun, incluzând AC automat bi-zonă, reglaje lombare și pe înălțime la ambele scaune, încălzire în scaune și volan, sistem multimedia modern și sistem de sunet performant. Navigația integrată nu era obligatorie, dar între timp am realizat cât de mizerabil e (Android) Google Auto (voi detalia când revin cu impresiile)
- probabil și altele care-mi scapă acum...

Pe scurt, cum ziceam: ceva care să merite efortul financiar.

A rezultat un tabel comparativ care arăta cam așa (doar una din versiuni): Image

Considerând echilibrul optim între dotări și preț, am rămas la 3 semifinaliste, cu care am fost și la test drive:
- Hyundai Kona Luxury, AWD, 1,6 T-GDI, 177 CP, 7DCT: senzațional motor, senzațională cutie, la test am fost chiar scos pe câmp (la propriu). Dotări gârlă (singurul mare minus era ACul automat pe o singură zonă). Dar interior anoooooost, nu trezea nimic în mine, plus mici incompatibilități de ergonomie (nu zic probleme, erau lucruri pur subiective cu care parcă nu rezonam eu).

A picat prima din cele 3. Au rămas 2 între care am oscilat crunt, dus-întors, până în ultima zi în care am pus pixul pe contractul de comandă.

- Skoda Kamiq Style, 1,0 TSI, 115 CP, 6MT sau DSG: motorul fain, trage bine, dar noroc că am fost la test înainte de Kona, altfel probabil mi s-ar fi părut leșinat, comparat cu cei 177 CP de la Hyundai. :lol: Ambele cutii mi-au plăcut, farurile Top LED aveau un potențial uriaș (era argumentul #1 în favoarea Kamiq, alături de pilotul adaptiv disponibil și pe cutie manuală), însă din nou, aveam mari incompatibilități ergonomice (chiar și în cele 10-15 minute de test am observat că nu-mi găsesc nici măcar poziția la volan, nu ajungeam cu cotul pe ușă sau pe cotieră decât dacă luam mâinile de pe volan), plus calitatea generală a interiorului mi s-a părut mai slabă.

- Kia XCeed Style, 1,0 T-GDI (120 CP) sau 1,4 T-GDI (140 CP), 6MT sau 7DCT (aceeași de pe Kona): am fost la test cu un Ceed cu 1,0 turbo, și un XCeed cu 1,4 turbo. Ambele motoare mi-au plăcut, dar cel de 1,4 e nițel mai rafinat, iar diferența de putere se simte, la doar 800E diferență de preț. Dotări foarte bune, cu cele mai mari dezavantaje fiind lipsa luminilor de viraj (atât Kona, cât și Kamiq au), cât și mărimea exterioară cea mai mare (cum spuneam, deși o să-mi atrag probabil multe critici, preferam o mașină de dimensiuni apropiate cu Rio). Cel mai mare avantaj la XCeed a fost că m-am suit în el și m-am simțit ”acolo”, toate erau unde mă așteptam să fie, compatibilitate ergonomică 100%.

La dotări, toate 3 erau comparabile în buget de 2-3000E diferență. Toate cu plusuri, toate cu minusuri. Niciuna nu avea absolut tot ce-mi doream, și fiecare avea ceva ce nu aveau celelalte.

Pe 27 noiembrie m-am decis și am pus autograful pe contractul de comandă la Rodav Vaslui, pentru Kia XCeed Style + opționale.
Termen inițial de livrare: 28 februarie
Dată producție: 27 ianuarie
Ridicată din showroom: 13 februarie (probabil ar fi ajuns și mai devreme, dacă nu erau viscole și drumuri închise în toată țara exact după ce a ajuns la vamă :D )

Și cam așa începe povestea...

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente =D>
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Cibi »

Pentru tabelul cu comparatiile de mai sus meritai o reducere de cel putin 10% de la Kia :)
Sa te bucuri de ea si mulți ani fara incidente ! Frumos foc muștarul :)
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Da, chiar arata bine, felicitari! Imi plac mult jantele!
Legat de optiuni, sunt cateva de care sincer nici nu stiam ca exista! Ii lipseste vreo optiune?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Mersi frumos de urări! :)

Da, sunt câteva dotări pe care le-am menționat pentru că nu sunt menționate nicăieri oficial. Eu le-am descoperit ori în reviewuri, ori accidental, ori în manual. Și le-am menționat mai detaliat pentru că poate ajută pe cineva interesat.

Sunt destule care îi lipsesc. Așa, din ce îmi aduc aminte:
- ceasuri de bord digitale, dar care nu vin cu nimic funcțional în plus, iar prețul mi s-a părut nejustificat doar pentru a avea un ecran în loc de ace
- hayon electric la care m-am gândit și am decis că parcă n-aș da atâta pe el
- scaun șofer complet electric, cu memorie și sistem easy-access, care mi-ar fi plăcut nu pentru memorii, ci pentru reglajele posibile în plus, de care am aflat abia după comandă
- scaune față ventilate, dar care veneau obligatoriu cu tapiserie integrală de piele
- banchetă spate încălzită
- trapă
- lumini interioare LED, care nu sunt disponibile decât cu trapă
- carcase oglinzi exterioare negre, care ar fi arătat super pe galben, dar disponibile doar cu trapă (wtf!)
- zonă încărcare wireless pentru telefon și încărcător USB fast charge, dar am preferat priza de 12V în loc
- duze lichid parbriz încălzite, dar cu jeturi individuale, și le-am preferat pe cele standard, cu perdea de apă
- discuri de frână mai mari, dar cu care rămâneam fără roata de rezervă
- parbriz încălzit, dar mă enervează lițele alea prin geam (la orice marcă, nu doar Kia)

Iar în varianta cu 7DCT ar mai fi fost pilot automat adaptiv și Lane Following Assist (sistem de urmărire a centrului benzii), care cumulau toate sistemele împreună și mașina ajungea la autonomie nivel 3 (nu mai știu unde am citit asta, nu mai găsesc acum sursa, sper să nu greșesc).

User avatar
Afumatu
Posts: 55
Joined: 30 Sep 2019, 18:05
Auto: Kia Ceed 1.4 TGDI GT Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Afumatu »

Felicitari pentru achizitie !
La cat mai multi km fi fara incidente.

Drurumuri bune !

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk


alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Mersi frumos! :)

alexcrist wrote: 22 Feb 2020, 19:15mașina ajungea la autonomie nivel 3
Corecție: nivel 2, nu 3 :)

https://www.kia.ro/kia-romania/noul-kia ... -in-europa

sjohnnyc
Posts: 2
Joined: 05 Dec 2014, 12:22
Auto: None

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by sjohnnyc »

Salut. De ce ai ales sa cumperi masina din Vaslui daca esti din Iasi si avem dealer si in Iasi?
Ms.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Pentru că per total sunt mai mulțumit de relația cu Rodav. Și Rio tot de acolo l-am luat, toate intervențiile/reviziile/reparațiile la accidente sunt făcute la Vaslui și sunt mulțumit de rezultate.

La Iași am fost de vreo 2-3 ori pentru niște probleme de garanție la Rio și mereu am plecat oarecum nemulțumit. De exemplu, când am fost cu o problemă de jante și am fost la ei, m-au asigurat că se rezolvă simplu dacă importatorul aprobă cazul. Importatorul a aprobat fără probleme, iar apoi mi-au spus senini că ei nu vopsesc jante și e problema mea cum rezolv altfel. Frumos. Tot la Rodav am ajuns și a trebuit să îi rog pe ei să deschidă un nou dosar pentru același defect, și am rezolvat acolo.
Cazul 2, schimb de plafonieră. Aprobat, venit piesa, montat. Imediat după plecarea din service am observat că era montată prost, tapiseria plafonului fiind împunsă cu plafoniera. Am stat eu s-o desfac și s-o montez corect, că nu mai aveam chef să mă duc la ei. Și-așa a trebuit să le las mașina o zi întreagă pentru un montaj care durează 3 minute (știu, că aceeași plafonieră am mai schimbat-o o dată, tot pe garanție, dar la Rodav, și s-a rezolvat pe loc). :)

Cine e mulțumit de reprezentanța Kia din Iași, sper să fie mulțumit în continuare. Poate am avut eu ghinion cu ei. Dar dacă am alternativă de care sunt mulțumit, acolo continui să merg.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 2.050 km

Nu am apucat să fac poze, încă e o perioadă plină.

Acum mă cert cu camera de bord de care nu sunt deloc mulțumit. Mi se pare că filmează groaznic (după cum se vede în clipul de mai jos) pentru o cameră destul de scumpă (Viofo A129 Pro Duo, 1025 de lei), urmașă a Viofo A129 Duo pe care am avut-o pe Rio și care filma incomparabil mai bine, deși acum și lumina farurilor e net superioară. Încă nu mi-e clară cauza, investighez.

https://www.youtube.com/watch?v=KmgC_sia8pQ

Ca prime impresii: super încântat. După mai puțin de 2 săptămâni deja am adunat 2000+ km în bord și nu regret alegerea. S-au adunat câteva impresii. Încerc să fiu succint, dar...

Motorul trage foarte bine. Încă nu am mers cu foarte multe bagaje, dar este tot ce mi-aș fi putut dori în banii ăștia. Ce e de reținut: pedala de accelerație nu are un răspuns liniar. În prima jumătate de cursă (aprox.), accelerează ok, dar nu te dă pe spate. Odată apăsată pedala dincolo de jumătate (indiferent dacă se apasă brusc sau nu), motorul răspunde complet diferit, indiferent de treaptă. Pentru cine merge la test-drive, țineți cont de asta înainte să trageți concluzia că motorul nu are vlagă, să fiți siguri că scoateți din el tot ce poate. :)

De consum încă nu discut. A fost o perioadă de acomodare, de multe ori (mai ales pe urcări sau în depășiri) am tras de mașină mai mult decât era necesar, doar ca să văd ce poate. Nu am apucat nici să fac un consum la pompă doar cu drum lung să văd diferența față de computer.

În bord îmi place că autonomia rămasă e permanent pe ecran (indiferent de meniul afișat), iar mașina stochează automat 3 tipuri de statistici: termen lung (viteză și consum medii, durată), drive (viteză și consum medii, timp, se resetează automat când mașina stă oprită mai mult de 4 ore, și se afișează automat pe ecran la oprirea motorului), consum mediu clasic (resetabil manual, sau, opțional, resetare automată la alimentare).

Stabilitatea și confortul în mers sunt mult peste așteptările mele. Mi-era teamă de jantele de 18, dar nu se simte niciun disconfort din partea lor. Și scaunele sunt foarte comode, iar reglajul lombar se simte din plin. Singurul moft e că eu sunt tare subțirel, iar scaunele par acum prea late pentru mine (la Rio stăteam perfect pe lățime). Dar asta e problema mea, și poate ar fi cazul să mă mai îngraș. :lol:

Suspensia e foarte comodă, chiar și prin denivelări mari, însă stabilitatea în curbe nu lasă deloc de dorit, și mașina nu se înclină sesizabil. Antifonarea este foarte bună, se poate asculta muzică la volum 2 fără să pierzi nimic, sau se vorbește în șoaptă, indiferent cu ce viteză circuli și pe ce tipuri de drum.

Sistemul audio te îmbie să nu stai prea mult la nivelul 2, ci să-l ridici, dar eu până acum n-am putut nici măcar de test să-l urc la maxim :D Și nu doar volumul e impresionant, ci și calitatea audio indiferent de volum, cel puțin pentru mine și toți cunoscuții care mi s-au urcat în mașină până acum. Că or fi alte sisteme audio mai performante... aia e. Dar acestuia eu cu urechile mele n-am ce-i reproșa.

Farurile LED sunt foarte bune, bat bine atât pe lățime, cât și în lungime. Poate faza lungă ar fi putut fi un pic mai puternică, dacă e să caut nod în papură, dar oricum vizibilitatea e foarte bună. Faza lungă automată funcționează aproape perfect. La drumuri de sute de km mă mai ating de maneta de fază lungă doar de 2-3 ori, iar flashuri din contrasens nu primesc mai multe decât primeam și cu Rio, în special în curbe sau denivelări, unde faza scurtă ”țopăie” și deranjează, indiferent dacă e LED sau halogen. Dar sunt oricum cazuri destul de rare, farurile fiind foarte bine focalizate și, deși nu am bagaje grele, nu prea merg cu farurile reglate pe 0, ci pe 1 (așa mergeam și cu Rio).

Sistemele de siguranță moderne sunt la datorie și de unele chiar voi profita din plin (de ex. cross traffic alert, mai ales în parcări înghesuite cu mulți pietoni sinucigași care se aruncă în spatele mașinii când dai cu spatele). Sistemul de păstrare a benzii mi se pare foarte ok momentan. Unii spun că e enervant pe drumurile noastre. Dar mie îmi place că volanul se mișcă extrem de ușor în viraje, aproape exact pe traiectoria ideală, făcându-mi condusul foarte relaxant. Oricum eu nu-s deloc genul măcelar de curbe, așa că nu mă încurcă cu nimic sistemul în mod uzual. Iar la manevre de urgență (ocolit gropi, pietoni etc... din scurt), când mașina simte că tragi intenționat de volan, sistemul pare să nu opună rezistență, ci se limitează la a vibra volanul. Iar vibrația volanului se simte aproape identic cu marcajele rezonatoare de pe asfalt. Nu știu dacă e intenționat sau coincidență, dar le-a ieșit perfect.

Sistemul de navigație mi se pare foarte ok. Aș fi preferat o opțiune de evitare sau permitere a drumurilor neasfaltate, însă cel puțin se pare că harta le știe și probabil le evită automat, dacă e posibil. Când alegi traseul (din variantele propuse) există o iconiță care seamănă destul de mult cu o avertizare de drum neasfaltat. Încă n-am ajuns la capitolul ăsta în manual, mai am de săpat. Însă în afară de asta, e extrem de configurabil (se pot adăuga și reordona multiple puncte intermediare, în extrem de multe feluri, de la coordonate, la POI, hartă, adrese favorite, istoric ș.a.). Din păcate instrucțiunile vocale nu au limba română, și nici căutarea vocală de adrese nu funcționează decât pe adrese din UK și Gibraltar. Totuși instrucțiunile vocale citesc și numele străzilor românești, na.. așa cum poate, cu accent britanic. :)

E interesant că instrucțiunile vocale de navigație se aud doar pe difuzoarele din față (muzica se dă automat mai încet), iar în spate muzica continuă nealterată. Însă nu e neapărat mereu ok. Când e muzica la nivel ridicat, instrucțiunile vocale din față se amestecă cu muzica din spate și uneori nu se mai înțelege nimic. Trebuie să mă mai joc cu setările, poate mi-a scăpat ceva.

Conectivitatea cu prin (Android) Google Auto e o mizerie, dar nu din vina Kia. În era în care există tone de tehnologii fără fir (BT, WIFI, încărcare wireless - pentru care n-am optat, dar era disponibilă), o mare variație de ecrane multimedia în mașini (de diverse dimensiuni și rezoluții) și o droaaaaie de aplicații de toate felurile pe care ți le poți instala pe smartphone (că de-aia e smartphone, să instalezi ce vrei pe el, nu să vină doar preinstalat cu ce vrea producătorul), în 2020, Google se ”laudă” cu acest sistem care nu suportă nimic fără fir (ci trebuie să stau cu cablul băgat în telefon), nu suportă rezoluții mari și late (ultra wide, ca cel de 10,25 la Kia), și suportul aplicațiilor de navigație este strict limitat la fix 2, ale Google. Conectivitatea prin Apple CarPlay pare să fie mult superioară, dar nu am cu ce testa pe viu.

Muzica (YouTube, Spotify etc...) merg extrem de bine prin Bluetooth, iar unitatea media suportă cel puțin codecul AAC. Nu știu dacă suportă și ceva mai high-end, posibil să nu suporte telefonul meu oricum. Voi încerca să găsesc prin cunoscuți un telefon care suportă ceva mai profi să testez, măcar să știu pentru când va veni vremea pentru un nou telefon.

Lumina în portbagaj este absolut jalnică cu becul standard. Am pus în loc un LED mare de 15 lei, și aproape că s-a făcut ziuă în portbagaj. Păcat că distribuția luminii încă are de suferit, fiind un singur bec totuși. Aș fi plătit și extra pentru 2 becuri în portbagaj.

Sunt, totuși, câteva lucruri care îmi vor lipsi de la Rio.

În primul și-n primul rând: luminile de viraj! N-o să înțeleg niciodată de ce, pentru o mașină de oraș, sunt lumini de viraj foarte ok, iar pentru o mașină gândită și dotată pentru drum lung, nu sunt. Oricât de bune sunt farurile LED, niciodată nu vor acoperi aceeași suprafață oferită de un bec dedicat, iar asta se simte din plin mai ales pe serpentine sau viraje mai mari de 90 de grade. La capitolul ăsta voi reveni cu niște poze comparative, când voi apuca să le procesez.

Apoi, ștergătoarele față. Sunt bune, mie mi se pare că șterg bine (cu lichidul de parbriz potrivit). Însă pe partea șoferului se opresc mult prea departe de marginea parbrizului, lăsând o zonă foarte întinsă de geam pe care se adună toată apa și mizeria de pe parbriz, zona devenind practic opacă. Când se mai încălzește puțin, voi încerca să găsesc o soluție cu ceva tratament hidrofob, poate măcar fuge apa mai repede din zona aia. Problema asta am mai observat-o și pe la Focus și alte mărci, și nu pricep de ce proiectantul nu o vede ca pe o mare greșeală. Adică înțeleg, pentru că în Europa de Vest (pentru care se proiectează mașinile) nu e atâta jeg pe străzi. Dar la noi... nasol. La Rio, ștergătorul de la șofer se ducea până la mai puțin de 1cm de marginea geamului, asa cum se vedea din interior.

Animația ceasurilor de bord la punerea contactului a dispărut, și-mi plăcea tare mult. E ciudat că pe bord digital (cel de 12") au păstrat animația, dar la ceasurile analoge au scos-o.

Banda solară de pe parbriz, o să-i duc dorul, că tare bine prindea uneori.

Luminița ambientală interioară, care era permanent aprinsă și oferea o lumină foaaaaarte vaaaagă noaptea, cât să distingi interiorul mașinii. Acum noaptea e beznă tuci.

Răcirea în torpedou a dispărut...

Altceva nici nu mai știu... oricum, în general pot fi numite mofturi. Mașina este clar un mare pas înainte, iar micile dezavantaje nu demonstrează decât că nimic nu e perfect. Din fericire, cel puțin până la acest moment, toate dezavantajele enumerate sunt asumate, știam de ele de înainte să lansez comanda.

Gata, că iar m-am întins prea mult. :D

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 2.101 km

Am rezolvat și cu foliile pe faruri, la Autofacelift Iași. Am ales folie Avery Dennison Supreme Protection Film XI (SPF-XI), recomandată de cei de acolo, cică cu claritate superioară foliei standard, rezistență la UV și, cel mai interesant, capacitate de autoreparare (self healing). Pe hârtie sună foarte bine, să vedem cum se comportă în timp. :) Pe Rio am avut folie standard și știu cum s-a comportat în 5 ani, așa că am termen de comparație.

M-a costat 250 de lei (că și XCeedul are ditamai farurile :D ), și-n banii ăștia mi-au montat și foliile mânere. Totuși au cam râs de mine, și probabil pe bună dreptate :P , că le-am dat lor 250 pe faruri (unde a intrat o tonă de folie), iar la Kia am dat 110 pe 4 petice mici de folie. Mna, aia e. :)

Image Image

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

alexcrist wrote: 24 Feb 2020, 16:49 Acum mă cert cu camera de bord de care nu sunt deloc mulțumit. Mi se pare că filmează groaznic (după cum se vede în clipul de mai jos) pentru o cameră destul de scumpă (Viofo A129 Pro Duo, 1025 de lei), urmașă a Viofo A129 Duo pe care am avut-o pe Rio și care filma incomparabil mai bine, deși acum și lumina farurilor e net superioară. Încă nu mi-e clară cauza, investighez.

https://www.youtube.com/watch?v=KmgC_sia8pQ
daca ai filtrul de polarizare pe ea, la filmarile de noapte mai mult incurca. Si, incearca se mai jonglezi cu rezolutiile si frame rate-urile ca sigur tre sa se vada ceva mai bine.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”