Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Silviu86
Posts: 6
Joined: 08 Sep 2022, 22:57
Auto: Kia Xceed PHEV
Location: Craiova

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Silviu86 »

Da, ai dreptate, masina e fabricatie 2020. Citeasc acum postarile voastre din paginile anterioare.
Multumesc.
In alta oridine de idei, deoarece nu am gasit nicio pagina dedicata versiunii PHEV, o sa urmaresc postarile voastre, mi se par foarte utile.
P.S. Daca aveti intrebari legate de Xceed plug in, ma puteti intreba. Nu sunt cel mai priceput la masini, dar daca pot, ajut. :D

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

alexcrist wrote: 29 Aug 2022, 20:47
3 săptămâni mai târziu, încă nicio soluție.

2 mailuri trimise la alte reprezentanțe (Sibiu, Galați), 1 singur răspuns (Sibiu), nu au cu ce să mă ajute.

2 mailuri trimise la București (MIT + Kia România, Ciprian Galațchi), niciun răspuns după 3 săptămâni.

3 telefoane la Kia România/MIT, la care mi s-a spus doar să aștept răspuns pe email. La ultimul telefon de azi mi s-a zis că mă va suna cineva mâine. Mira-m-aș...

Între timp, uleiul iese din ce în ce mai puțin. De la ultimele verificări la Auto-Kino n-a mai ajuns ulei în filtru, ci doar puțin pe conducta de aer. Se repară de la sine până catadicsește cineva s-o mai investigheze. Na, bun și-așa, ce să zic. :) În continuare mașina merge brici, fără alte simptome.

Și uite-așa mă face să mă gândesc serios dacă mai pun Kia pe listă la următoarea achiziție.

Silviu86
Posts: 6
Joined: 08 Sep 2022, 22:57
Auto: Kia Xceed PHEV
Location: Craiova

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Silviu86 »

Salut,
Acum (cred ca dupa update) am alta problema: au inceput sa se aprinda senzorii de presiune din roti. Joi s-a aprins cel din dreapta fata, cu toate ca presiunea indicata era 2.1, la fel ca la celelalte 3 roti. Vineri a disparut martorul din bord. Astazi insa, in decurs de 500 de metri s-au aprins pe rand senzorii de la 3 roti, si nici pana acum nu s-au stins. Presiunea indicata difera oscileaza intre 1.9 si 2.1. Ati mai patit asa ceva ? Multumesc
P.S.: O sa incerc sa merg zilele urmatoare la service, trebuie sa programez si revizia.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Bogo2020 »

@alexcrist:
Neplacut surprins de reactia reprezentantelor. Ma asteptam sa fie mai reactivi. Dar probabil ca a fost "prima data cand auzim asa ceva" si nu au putut sa iti dea o solutie.

Am mai scris pe alte threaduri ca am mai avut un Rio UB, exact ca al tau, insa cu motorul Diesel de 1.4. Masina a functionat perfect, insa mereu am avut o teama cu nivelul uleiului. Dupa FIECARE revizie la reprezentanta (Craiova, Rm Valcea, apoi de 3 ori la MIT Motors) nivelul uleiului era peste maxim. Culmea e ca dupa ce puneau ulei proaspat si asteptam chiar si o ora, verificam si nivelul era exact unde trebuie. Dupa o singura pornire si rulare de cateva minute, apoi lasat motorul sa se raceasca, nivelul o lua razna. Asa ca ajungeam acasa si activam pompa de ulei electrica din Lidl si scoteam pana la 0.8 l prin joja de ulei.

Singurele explicatii pe care le-am gasit:
- in anumite conditii ramane ulei vechi prins pe vreun traseu si nu poate sa treaca de vreo electrovana sau ceva de genul asta. Conditia asta poate sa se indeplineasca sau nu, adica uleiul poate fi prins acolo sau nu, de unde si nivelul oscilant. Cand ma duceam la schuimbul de ulei, mecanicii masurau cu pipeta uleiul proaspat ca sa scape de gura nebunului, dar imediat ce porneam motorul se amesteca uleiul proaspat cu acea cantitate reziduala. Am ajuns la concluzia asta si pentru ca uleiul proaspat devenea negru dupa o functionare foarte scurta a motorului. Daca nu va place ideea mea, sa nu dati cu pietre.
- pe asta am citit-o pe un forum: motorul incearca sa isi faca ciclul de regenerare al GPF/DPF si injecteaza mai mult combustibil in cilindri. Daca tu nu stii ca masina face acest ciclu si o conduci numai in drumuri scurte prin oras, la fiecare oprire ramane o cantitate mica de combustibil nears care se scurge in baia de ulei. In felul acesta se dilueaza uleiul => creste nivelul. Nu cred ca se aplica la cazul meu pentru ca nivelul oscila.

Si ca sa inchei: masina am folosit-o putin peste 5 ani, apoi am vandut-o la sfarsitul lui 2017 unui prieten. El o foloseste zilnic ca unica masina din familie si nici nu si-a pus problema nivelului de ulei. Totul functioneaza perfect si in afara de consumabile nu a mai schimbat mare lucru pe la masina.

@Silviu86:
- Daca ai un XCeed PHEV galben si te dai prin Craiova, atunci cred ca ne-am intalnit de 3-4 ori prin trafic.
- Cel mai probabil ti s-au aprins senzorii intr-o dimineata rece pentru ca ti-a scazut presiunea in cele 3 roti cu mai mult de un anumit procent din ultima presiune de referinta. Roata care nu a raportat probleme probabil ca era deja mai putin umflata, asa ca nu s-a indeplinit conditia (adica sa scada un anumit procent fata de valoarea de referinta) ca sa aprinda martorul luminos. Oricum, daca "faceai presiunea" la orice dugheana/service de roti ar fi trebuit sa se stinga martorii luminosi. Ma gandesc ca tu avand PHEV, recomandarea este sa ai o presiune mai mare in roti (vezi si eticheta cu presiuni).
- Ne-am invatat ca in threadul acesta sa il urmarim pe alexcrist si galbuia lui. Poate deschizi un thread separat si discutam acolo mai mult ca sa nu diluam discutia aceasta. Cred ca unul din admini te poate ajuta sa muti posturile deja "submitted".
- Poate ne si intalnim prin Craiova la o bere (fara alcool) ca sa mai schimbam idei. Eu am oscilat mult intre PHEV si TGDI, dar pana la urma m-a convins diferenta mare de pret care nu se justifica la distantele mici pe care le parcurg eu. Dar tot sunt curios sa vad cum merge un PHEV :)

Silviu86
Posts: 6
Joined: 08 Sep 2022, 22:57
Auto: Kia Xceed PHEV
Location: Craiova

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Silviu86 »

Salut. Da, eu sunt cel cu PHEV-ul galben in Craiova :).
Referitor la presiune, incepand cu aceasta dimineata am "pana" la toate 4 rotile. Dar recunosc, nu am oprit la vreo vulcanizare. Incerc maine.
Cat despre un topic nou, o sa incerc sa creez unul, nu am facut pana acum asa ceva...
Putem sa ne intalnim oricand sa probezi masina, din cate stiu nu mai e niciuna PHEV in Craiova, iar in februarie, cand am fost cu ea la RAR, nu era niciuna inmatriculata in toata tara:D

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Bogo2020 wrote: 20 Sep 2022, 17:29 Neplacut surprins de reactia reprezentantelor. Ma asteptam sa fie mai reactivi. Dar probabil ca a fost "prima data cand auzim asa ceva" si nu au putut sa iti dea o solutie.
Problema e că refuză să mai caute problema, nu că nu dau soluție. :lol:

Chiar așa, știe cineva cum se aplică legile de protecția consumatorului la garanțiile auto? Știu că-n general garanția obligă la o rezolvare în 15 zile de la aducerea la cunoștință a defectului. Dar întotdeauna mi-am imaginat că la mașini e mai complicat, mai ales din cauza disponibilității pieselor. Dar totuși, legal vorbind, la mașini se aplică aceeași lege ca la un telefon, sau există distincții? Că tare aș băga ANPC pe fir, așa, numa de-al dracu. :)
Bogo2020 wrote: 20 Sep 2022, 17:29 Am mai scris pe alte threaduri ca am mai avut un Rio UB, exact ca al tau, insa cu motorul Diesel de 1.4. Masina a functionat perfect, insa mereu am avut o teama cu nivelul uleiului.
[...]
Si ca sa inchei: masina am folosit-o putin peste 5 ani, apoi am vandut-o la sfarsitul lui 2017 unui prieten. El o foloseste zilnic ca unica masina din familie si nici nu si-a pus problema nivelului de ulei. Totul functioneaza perfect si in afara de consumabile nu a mai schimbat mare lucru pe la masina.
Și a mea Roșie încă merge, e prin familie. Recent, cumva, i s-a ”spart” cauciucul de la butonul de pe hayon, deși butonul merge fără probleme. :lol: În rest merge foarte bine, din ce știu.
Bogo2020 wrote: 20 Sep 2022, 17:29 Dupa FIECARE revizie la reprezentanta (Craiova, Rm Valcea, apoi de 3 ori la MIT Motors) nivelul uleiului era peste maxim.
Eu nu am probleme cu nivelul de ulei. Au încercat la AutoKino să dea prima oară vina pe Martax, acuzând un nivel ”mult peste maxim”, pe care eu nu l-am văzut niciodată cu ochii mei, nici măcar imediat după ce am ridicat mașina în ziua respectivă.

Iar în rest, întotdeauna și ei au spus că uleiul e perfect curat, nediluat, fără mirosuri, fără aspect diferit, fără nimic. Ei au acuzat doar o greșeală de mentenanță, că efectiv i s-a pus prea mult ulei - ceea ce nu s-a confirmat, după ce am făcut un schimb total de ulei la ei și problema a persistat.

În urma unui review prost lăsat pe internet, am primit niște explicații de la AutoKino, cu ce s-a verificat:
  • Demontat tubulatura admisie intre carcasa filtru aer si turbina si spalarea intregii tubulaturi.
  • Verificare a urmelor de ulei a furtunelor anexe care comunica cu tubulatura de admisie intre carcasa filtrului de aer si turbo, precum si furtunele sistemului PCV.
  • Inspectat turbina pentru jocul paletei de admisie si urme de ulei. Nu s-au gasit jocuri si urme de ulei.
  • Verificat starea bujiilor acestea fiind intr-o stare foarte buna.
  • Inspectat vizual valva PCV.
Nu c-ar ajuta cu ceva, dar de curiozitate.

Pe lângă explicații, am mai primit și atitudine de prost gust, acuzându-mă iar că m-am dus la ei direct cu problema de garanție (deși, ca fapt divers, am mai rezolvat și dosar de Casco la ei anul trecut, dar mna...), când eu am făcut revizii la ”alt atelier” (citat), formulând-o public de parcă am fost la garaju' lu' nea Ion-meșteru de la scara B, când eu am fost mereu doar în reprezentanțe. Și-o mai dădeau și subtil că au suportat ei toate costurile verificărilor de mai sus, de parcă nu fix pentru asta e garanția unei mașini, să acopere toate costurile defectelor (inclusiv investigațiile).

Ce să zic, or face ei treabă bună când sunt plătiți, că au note bune în reviewuri. Dar în rest, atitudine jenantă față de clienții mărcii...
Bogo2020 wrote: 20 Sep 2022, 17:29 - pe asta am citit-o pe un forum: motorul incearca sa isi faca ciclul de regenerare al GPF/DPF si injecteaza mai mult combustibil in cilindri. Daca tu nu stii ca masina face acest ciclu si o conduci numai in drumuri scurte prin oras, la fiecare oprire ramane o cantitate mica de combustibil nears care se scurge in baia de ulei. In felul acesta se dilueaza uleiul => creste nivelul. Nu cred ca se aplica la cazul meu pentru ca nivelul oscila.
Lucrez de acasă și mașina asta înghite km pe pâine în general în weekend, câteva sute dintr-un foc. Dacă un mers la supermarket odată la câteva săptămâni îi produce așa daune, nu mă consider responsabil. :lol:

Într-adevăr, din alte motive, în ultima perioadă am mers mai mult drumuri scurte prin oraș. Dar culmea, fac asta de după ce a apărut problema cu uleiul, nu e o cauză.

Și, SURPRIZĂ, cine s-ar fi așteptat... azi nu m-a sunat nimeni. :lol:

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Odo: 62.941 km

Trecut la anvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM005. Schimb făcut la vulcanizarea Domritter Sânpetru, cost 140 lei, mai scump cu 20 de lei față de tura trecută.

Despre anvelopele de vară, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5: am mers destul de puțin vara asta, doar 9000 km. Anvelopele s-au comportat foarte bine, n-am plângeri. Dar nici n-am prins condiții super-dificile (ploi zdravene)... :D

=======

Am cumpărat și ștergătoare noi. Am revenit la Denso DUR-065L, Denso DU-040L (față), Bosch 3 397 016 552 (spate).

Pe față, actualele SWF s-au comportat bine, 0 scârțâieli, dar foarte dezamăgit de durabilitate. Denso mereu m-au ținut 2 ani și 35-40k km, iar SWF au rezistat cu indulgență 10 luni și 19k km. Și acum sunt varză-varză, le-aș fi schimbat demult dacă aș fi avut vreun drum lung prin ploaie.

E ciudat că Denso nu mai apar drept compatibile cu Kia/Hyundai pe siteurile de piese. Trebuie căutate exact după modelul lor.

Pe spate încă am ștergător din fabrică, dar nu știu ce marcă e. Bosch-ul nou nu pare identic, dar se potrivește și e singurul dat drept compatibil pe siteuri. Voi vedea cum se comportă.

Cost total 180 lei/, de la Autodoc24.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 64.500 km

Pe scurt:
Am fost vineri la MIT Motors București pentru investigații legate de uleiul din admisie. Concluzia lor: comandă valvă PCV, programat pentru schimb pe 16 decembrie.

Oamenii foarte ok, verificările au durat cam 3 ore.

Au spus că au mai avut un singur caz asemănător, ”acum 3 săptămâni”, unde au schimbat aceeași piesă, și așteaptă confirmare de la client că nu reapare problema. Deduc că momentan e doar o cauză probabilă, nu sigură, dar măcar se încearcă ceva. Vom vedea ce iese.

=================================================================================

Pe lung:
În sfârșit mi-am dat seama care e problema cu Auto-Kino, și de ce a durat aproape 6 luni (!!!) până cineva, altcineva mai exact, a mișcat un deget concret.

Pe toată scara ierarhică, de la personalul din service, până la marketing și directorul general, domnul Septimiu Zavici, se împărtășește o atitudine demnă de cel mai ordinar service de cartier. Mai exact: dacă ai fost la alții, fii bun și nu ne deranja. Bineînțeles, o îmbracă în vorbe elegante și politicoase și nu spun explicit că ”nu te primesc”, cu o foarte ușoară ironie în intonație, dar mesajul e foarte clar și explicit:

- verbal în service (parafrazez): ”ar trebui să mergeți unde ați făcut ultima revizie”

- public în review pe Google Maps (review încă existent, dar rămas ascuns/neaprobat de când l-am editat să le răspund aberațiilor):
Image

- privat, email primit după ce în sfârșit cineva de la importator i-a contactat, după multe insistențe ale mele către MIT/Romauto:
Image

Evident am renunțat să mă mai complic cu ei, mai ales după replica pe email: ”Nu pot sa va indic cu exactitate cat anume va trebui sa va lipsiti de autoturism, asta datorita specificitatii problemei si ma astept sa intelegeti acest lucru.” Am făcut o programare la MIT (da, durează cam o lună programatările pentru investigații tehnice...), și problema s-a investigat într-o zi.

Este aberant ca o problemă ce a putut fi investigată doar câteva ore până la a încerca ”ceva” (chiar dacă valva PCV n-o să fie vinovatul real, măcare e CEVA), să fie amânată și întârziată timp de atâtea luni, doar din cauza politicilor PENIBILE ale unei așa-zise reprezentanțe locale care nu pricepe că face parte dintr-un lanț internațional și expresia ”ați fost la alții” nu are voie să existe în vocabularul lor - cât timp vorbim doar de reprezentanțe, nu am fost la Nea Gigi SRL.

Evident, când am fost anul trecut cu dosar de CASCO la Auto-Kino (schimb scut sub mașină, deviz pe Casco 2500 de lei, deși pe vorbe ei spuneau că costă 700 dacă nu-l fac pe casco - deci muls bine de la asigurător), sau când am luat de la ei set complet discuri/plăcuțe față/spate și toate filtrele pentru următoarea revizie (tot pe la 3000 de lei parcă, nu mai știu exact), sau când am plătit eu din buzunar schimb prematur de ulei, doar-doar or investiga problema asta... adică când le-am dat și bani, n-a fost nicio problemă și nicio ezitare să mă servească. Ba chiar au vrut să mă și taxeze 1L de ulei în plus aiurea! Dar când să facă ceva pe garanție... n-ați luat de la noi, așa că vă facem să așteptați până o să regretați.

Cei care sunteți din Brașov și le sunteți clienți, aveți grijă să nu-i înșelați cu Martax, că vă taie din testament. :lol:

Rușine să vă fie, Auto-Kino! RUȘINE! RUȘINE! RUȘINE!

Din toate reprezentanțele (alea multe la care am fost în afară de voi, timp de 7 ani), ați reușit din doar câteva vorbe (și aproape 0 intervenții tehnice) să mă convingeți nu doar să nu mai cumpăr a 3a Kia, ci aproape că îmi vine să mă uit deja la ce e pe piață, deși Gălbuia n-are nici 3 ani împliniți. Atât de lehamite mi-e de voi și de atitudinea voastră față de clienții mărcii. Clienții MĂRCII, nu ai voștri personali! Nu vreți clienții mărcii? Nu mai fiți REPREZENTANȚĂ DE MARCĂ! E atât de simplu!

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 65.056 km

Vineri am am avut programarea la MIT Motors.

S-a înlocuit valva PCV pe garanție. De celălalt caz pe care îl mai avuseseră cu aceeași problemă au spus că nu s-a mai manifestat, dar clientul respectiv încă n-a circulat foarte mult. Așa că o voi mai ține și eu sub observație, să fiu sigur că s-a rezolvat.

Tot pe garanție s-au înlocuit și flanșe + rulmenți amortizoare față din cauza unor sunete subtile suspecte în viraj la dreapta pe denivelări. Problema nu a fost constatată în service, dar au acceptat o filmare din partea mea. Din păcate, se pare că nu flanșele au fost cauza (deși și eu le suspectam), pentru că problema persistă. :( Zilele astea trebuie să-i contactez iar să vedem ce facem mai departe.


(filmare cu sunet editat/amplificat)

Operațiile au durat cam 1,5 ore.

============================

Am făcut și ultima actualizare de navigație, de pe 221129. Fără schimbări majore. Dar au schimbat ”ceva” la sunet, nu-mi dau seama ce. De câteva zile tot umblu în egalizator, și parcă ”ceva” lipsește. :lol:
Am impresia că au încercat să facă joasele mai sesizabile la volum foarte mic (cred că mai spuneam că acolo joasele lipsesc cu desăvârșire), dar de la volum moderat în sus parcă se aude prea înfundat/prea multe joase. Sau poate-s eu nebun. :lol:

============================

Declar cu mâna pe inimă că ștergătoarele Bosch (cum am luat acum pe spate) sunt niște mizerii sinistre. Abia dacă oi fi făcut vreo 1000km cu el, și deja e aproape la fel de praf ca cel original uzat schimbat la peste 60k km. Șterge numai în dungi. Penibil.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 70.411 km

Acum îmi dau seama că am mers ca nebunu' în ultima lună. :lol:

Luna cheltuielilor:
  • RCA: B8, Groupama, 12 luni, decontare directă, 776,63 lei
  • Casco: Groupama, 2.500 lei, la o valoare asigurată de 80.275 lei (aprox 16.316 euro)
  • Revizie complexă: Martax Brașov, un total de 4.261,44 lei
    • ulei 4L Kia OE 5W30, 179,72 lei
    • filtre ulei/aer/polen, 220lei
    • bujii Kia OE, 392 lei
    • lichid frână DOT4, 78 lei
    • discuri + plăcuțe față+spate, 2.587 lei, luate anul trecut la promoția de primăvară, cu (parcă) 20% reducere
    • test de frânare, diagnoză, materiale auxiliare, manoperă etc...
Discurile/plăcuțele originale mai mergeau, arătau ceva mai bine decât cele de la Rio (schimbate la cam aceeași vechime). Dar am preferat să le schimb că dădeau semne de comportamente anormale (huruieli) la frânări mai intense, precum coborâri foarte abrupte. A dat rugina-n discuri destul de profund, se uzaseră destul de neuniform, și-am considerat că nu e mare pagubă să le schimb.

Ca notă comparativă, i-a durut fix la bască că am fost și ”la alții” (se aude AutoKino? :lol: ), sau că n-am cumpărat discurile de la ei. Ba chiar mă întrebau de curiozitate de uleiuri mi s-au pus la Autokino și la Vaslui, și dacă-s mulțumit de uleiul Kia OE. :lol: Păcat de nea electricianu lu' pește prăjit că mi-a stricat impresia despre ei, dar tipul de la recepție service chiar e fain.

=================

În aprilie urmează și primul ITP. Cu frâne noi. :lol:

=================

Cu suspensia încă n-am mai rezolvat nimic. Face într-o veselie, dar greu de reprodus în spații mici. Am vorbit la MIT, le-am spus, va trebui o programare nouă pentru noi investigații, dar încă n-am făcut-o, din lipsă de timp. Și speram să găsesc între timp o metodă mai sigură de a reproduce zgomotul la cerere.

=================

Cu uleiul din filtru pare că s-a rezolvat. La ~5.400 km de la intervenție, 0 urme de ulei în filtru sau pe conducta de admisie (cât se vede fără s-o demontez). O s-o mai verific din când în când, dar eu zic că e ok.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 72.238 km

Image

3 ani. Un ultim an... greu, din diverse (alte) motive care mi-au redus foarte mult numărul de ieșiri. Însă pare că ritmul revine la normal. În ultimul an am parcurs 24.221 km (din care vreo 8k doar în ultimele 2 luni :lol: ), păstrând media anuală în jur de 24k km.

Câteva statistici:
  • Carburant (total/ultimul an)
    • Alimentări: 163 / 54
    • Total consumat: 4.605 L / 1.548 L
    • Cost total: 27.214 lei / 11.176 lei
    • Consum mediu total: 6,3 L/100km / 6,29 L/100
    • Cost mediu carburant/L: 5,9 lei/L / 7,2 lei/L
    • Cost mediu:
      • total: 0,33 lei/km, 22,11 lei/zi, 649,68 lei/lună
      • ultimul an: 0,46 lei/km, 30,45 lei/zi, 893,3 lei/lună
  • Service (revizii, vulcanizare etc...)
    • Cost total/ultimul an: 8.753 lei / 5.737 lei
    • Cost mediu:
      • total: 0,13 lei/km, 8,87 lei/zi
      • ultimul an: 0,24 lei/km, 15,63 lei/zi
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Cost total/ultimul an: 20.846 lei / 3.545 lei (inclusiv asigurările pe anul următor)
    • Cost mediu:
      • total: 0,29 lei/km, 18,83 lei/zi
      • ultimul an: 0,15 lei/km, 9,66 lei/zi
  • Intervenții în garanție: 4
    • schimb bucșă/rulment volan
    • schimb cameră marșarier
    • schimb valvă PCV
    • în curs de investigare zgomot suspensie (înlocuit flanșe + rulmenți amortizoare față, fără efect)
  • Alte probleme tehnice: 1
    • schimb scut pe Casco
  • Îmbunătățiri/modificări
    • folii de protecție transparente de faruri
    • folii transparente cu protecție termică pe geamuri
    • iluminare LED în portbagaj

Lăsând deoparte neseriozitatea unor reprezentanțe, încă sunt foarte încântat de mașină. Cele câteva probleme tehnice apărute le consider minore, pentru că niciuna din ele nu m-a oprit în vreun fel să folosesc mașina. La orice oră din orice zi, indiferent de vreme, pornește și mă duce și m-aduce fără comentarii. Inclusiv la -21 de grade. :lol:

Și spun asta în condițiile în care chiar am studiat atent și serios niște alternative (inclusiv cu test drive), și am tras concluzia că Gălbuia, chiar și după 3 ani, încă se bate de la egal la egal cu alternativele actuale. Cel puțin pentru nevoile și pretențiile mele. :)

Curând urmează primul ITP.

Până atunci, pozele :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1) Cheile Turzii
2) Miercurea Ciuc
3) Ghimeș
4) Corund
5,6) Borsec
7) Sovata
8 ) Fântâna Brazilor
9) Rarău
10) Cheile Vălișoarei
11) Harghita-Băi
12) Lacul Sfânta Ana

Ca de obicei, să ne-auzim sănătoși și peste 1 an. :)

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Odo: 73.537 km

După 3 ani dă semne de oboseală și bateria din telecomandă, unica folosită (a 2a e neatinsă de nouă). :)

Image

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by yso »

Si la mine tot la 3 ani a aparut mesajul. Cred ca e ceva din soft ca mai avea destul curent bateria. 2.7V parca mai avea.
Si la cea de rezerva la fel. A fost folosita extrem de rar.

Am mai mers vreo 2 luni cu mesajul ala in bord. La inceput aparea mai rar mesajul, apoi aproape de fiecare data cand opream motorul.
Pana la urma am schimbat-o ca devenise enervant :)

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

Felicitari pentru locatiile vizitate. La cat mai multe!
recomand si zonele din sud-vest (Mehedinti, Caras). sunt niste locuri frumoase care merita vizitate si pe acolo.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Așa e, zona aia n-am acoperit-o deoarece majoritatea sunt ieșiri de o zi dus-întors. Iar zona de SV e inaccesibilă pentru mine în forma asta.

Dar o am in vedere și sper să ajung și pe acolo. :D

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”