Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

Post by FLOPY »

Salutare!

Acum avem și noi puțin peste 3000 de km parcurși în mare parte extraurban, preponderent pe autostradă ( patru drumuri București-litoral-Bucuresti ). Consumul mediu general neresetat de când am luat mașina este de 7,6 %, dar s-a mers tot timpul tare pe autostradă, cel puțin la ultima ieșire din weekendul trecut am mers 170-180 lm/h constant , scoțând un consum mediu de 7,7 %. Mașina merge și cere, este stabilă, motorul trage de la turatii joase, este bine insonorizata și nu simți viteza ( maxim am mers cu 215 km/h pe bord și cred că mai mergea dar a trebuit sa frânez ). Frânele sunt corecte, deși mi-ar fi plăcut să aibă un feedback inițial mai bun ( nu sunt genul de frâne la care dacă piști pedala te pun în cap ).
Ce mă enervează la culme este placa haionionului care la denivelări sau gropi clămpăne ( i-ar fi trebuit un cauciuc de amortizare și pe mijloc, dar asta se poate rezolva relativ ușor ). Chiar sunt curios dacă a mai sesizat cineva treaba asta.
Mi-ar fi plăcut ca scaunele să fie dintr-un burete puțin mai tare și să fi avut puțin de suport lombar deoarece eu am probleme cu mijlocul. Ca și suport lateral sunt mai O.K. decât cele de la prima generație, dar ca și duritate îmi plac mai mult cele vechi. Probabil că cele de pe variantele cu mai multe dotări opționale, care au și suport lombar reglabil sunt mai O.K.
Ce nu îmi mai place este faptul că radioul nu prinde foarte multe posturi și deși le memorez, pe unele le pierde. Poate fac eu ceva greșit.
Nu mă înțelegeți greșit, la ceea ce mă interesează pe mine cel mai mult la o mașină- motor, cutie de viteze, stabilitate, chiar și spațiu- sunt foarte mulțumit de ea și în general sunt foarte mulțumit de ea. De aceea am și ales-o.
Nu prea am reușit să ajung pe la munte ( în afară de primul ei drum care a fost până la Sinaia) să o simt pe niște serpentine mai calumea dar sper ca în viitorul apropiat se va întâmpla.
Până atunci, drumuri bune tuturor!
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

JohnB
Posts: 135
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

Post by JohnB »

Eu am 2020 si nu mi se pare deloc insonorizata peste 150, mai ales pe un asfalt mai grunjos. Poate au îmbunătățit partea astea in 2021, poate ai anvelope mai silențioase, n-am idee. Eu le am pe cele Hankook din fabrica.

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

Post by FLOPY »

JohnB wrote: 15 Sep 2021, 09:51 Eu am 2020 si nu mi se pare deloc insonorizata peste 150, mai ales pe un asfalt mai grunjos. Poate au îmbunătățit partea astea in 2021, poate ai anvelope mai silențioase, n-am idee. Eu le am pe cele Hankook din fabrica.
Tot Hankook am și eu anvelopele. Când am spus ca este bine insonorizata nu m-am referit la faptul că al 200 km/h este liniște în mașină. Pentru așa ceva sunt alte mașini din alte clase. În segmentul ăsta al compactelor nu cred că este vreun model care sa nu devina ușor zgomotos ( dar nu deranjant ) de la 150 km/h în sus. La prima generație de Cee'd cu motorul de 1.4 benzină de la 130 lm/h în sus începe să huruie motorul deoarece are deja 4000 rpm .
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

Post by FLOPY »

Salutare !

Mai vin și eu cu câteva noutăți despre a noastră mașinuța, unele plăcute, alte mai puțin plăcute.
Încep cu întâmplarea neplăcută petrecută acum vreo trei săptămâni, când am gasit-o ușor atinsă în parcare la Carrefour Vulcan. Pagubele au fost minore, aripa dreapta spate a fost foarte puțin îndoită la coltul de la pasajul roții unde se îmbină cu bara, iar bara a fost zgâriată lateral dreapta + apărătoarea din cauciuc zgâriată. Totul s-a rezolvat pe casco și am reparat-o la reprezentanța Kia IMG din Jilava . Totul a fost super profi din partea lor, constatare + reparație, iar rezultatul a fost exemplar: nu se cunoaște absolut de loc că au fost vopsite aripa dreapta spate și bara + apărătoarea înlocuită.

Între timp am echipat-o și cu anvelope de iarnă Continental TS 870 195 65 R15 91 H , DOT 1621. M-am grăbit puțin pentru că nu am așteptat să văd testele comparative ale anvelopelor de iarnă pe 2021 și se pare că anul ăsta Bridgestone au ieșit pe primul loc la mai toate dimensiunile. Continental au ieșit pe locul 2 la dimensiunea mea, deci tot forță sunt.

Anvelopele le-am schimbat pe la 3500 de km, iar acum avem 4000 și ceva de km la bord.

Tot încerc să încarc niște poze cu mica neplăcere și cu anvelopele dar nu reușesc și nu îmi dau seama de ce .
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed 2021 1.5 TGDI-6MT Blue Flame

Post by FLOPY »

În altă ordine de idei, în acest weekend am ieșit împreună cu un prieten care are un Vw Passat B8 Variant 2.0 Tdi 150 cp transmisie manuală 6 trepte să dăm o tură cu mașinile să vedem cum se comportă comparativ la drum. Am resetat amândoi consumurile de carburant și am ieșit pe A2 spre Fundulea unde s-a mers 180-200 până la Fundulea dar nu am reușit să mergem în paralel pentru că era trafic.
La Fundulea am ieșit de pe A2 în dreapta pe un drum comunal care era bine asfaltat și foarte liber, plus că era mai mult prin câmp. Acolo ne-am încercat puterile de la diverse viteze, gen 40-120 sau 80-150 și de fiecare dată inițial Passat-ul o lua cu un bot de mașină în față ( cuplu mai mare ), după care începeam să mă duc pe lângă el și îl lasam 3-4 lungimi de mașină în urmă. După aceea am făcut schimb de mașini și diferența a fost mai mică, 1-2 lungimi de mașină în favoarea Kia. Pe semne eu am schimbat treptele mai bine decât el în ambele cazuri.
Toată plimbarea a însumat 105 km parcurși în forță, dat în același timp în siguranță, iar consumurile de carburant au fost 8,4% la Kia și 7,7% la Passat . Păcat că apucasem amândoi să montăm anvelopele de iarnă și nu ne-am putut bucura se potențialul maxim al mașinilor.
Ca și diferențe, clar Kia fiind nouă se simte mult mai închegată decât Passatul lui care are 166000 de km și s-a mai înmuiat pe ici pe colo, spațiul interior ( nu neapărat confortul ) este clar în favoarea Passatului, iar ca experiență de condus nu aș mai da motorul pe benzină turbo pe un diesel turbo. Are aproape același răspuns inițial la pedală ( la diesel este ușor mai bun datorită cuplului superior ) , dar plaja de turație este mai mare și te ajută mai mult, iar diferența de consum este nesimnicativă.
Într-adevăr, Passatul este mai greu cu vreo 100 și un pic de kg și asta l-a penalizat puțin, dar noi am vrut să ne plimbăm și sa ne destindem puțin, nu neapărat să facem vreun comparativ de revistă. Nici nu ai cum, sunt clase diferite și măcar dacă ar fi fost a mea break și nu hb să zici că era ceva de comparat.
Cam atât.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”