Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

AdriCa
Posts: 50
Joined: 05 Apr 2022, 11:49
Auto: Sportage 1.6 T-GDI Urban 2022
Location: Brasov

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by AdriCa »

Si eu am tot varianta Extreme cu extraoptiuni la Groupama si am reinnoit in martie asigurarea CASCO. Initial am primit cam acelasi pret ca anul trecut, dar am cerut discount si am obtinut vreo 7%. Direct la ei pe site, nu prin broker. Tot zero fransiza, tot zero daune in anul anterior.

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Cam cat te-a dus polita (daca nu sunt indiscret)?
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

AdriCa
Posts: 50
Joined: 05 Apr 2022, 11:49
Auto: Sportage 1.6 T-GDI Urban 2022
Location: Brasov

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by AdriCa »

In primul an a fost 4080 lei in 4 rate, anul asta am obtinut 3866 lei tot in 4 rate, in aceleasi conditii. Bineinteles, valoarea asigurata a scazut si ea, dar la Groupama in primii 3 ani despagubirea ramane la valoarea initiala in caz de dauna totala.

yso
Posts: 234
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by yso »

Daca ai dauna mica nu prea merita sa apelezi la casco. Practic tot tu platesti dauna dar in rate ca sa zic asa.
Eu am avut o dauna de 1200 lei iar anul urmator, in loc sa scada polita cu vreo 200-300 de lei a crescut cu 600lei. Ulterior am aflat ca daca plateam eu dauna si nu prin casco ieseam mai ieftin.

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

AdriCa wrote: 27 Apr 2023, 12:29 In primul an a fost 4080 lei in 4 rate, anul asta am obtinut 3866 lei tot in 4 rate, in aceleasi conditii. Bineinteles, valoarea asigurata a scazut si ea, dar la Groupama in primii 3 ani despagubirea ramane la valoarea initiala in caz de dauna totala.
Eu am dat cam 3750 in primul an si cam 3850 anul asta, insa am platit dintr-o singura transa. Oricum, suntem pe acolo cu ofertele.
yso wrote: 27 Apr 2023, 15:02 Daca ai dauna mica nu prea merita sa apelezi la casco. Practic tot tu platesti dauna dar in rate ca sa zic asa.
Eu am avut o dauna de 1200 lei iar anul urmator, in loc sa scada polita cu vreo 200-300 de lei a crescut cu 600lei. Ulterior am aflat ca daca plateam eu dauna si nu prin casco ieseam mai ieftin.
Avand in vedere ca dauna a fost de aprox. 4000 RON, am preferat sa o fac pe CASCO. Sunt curios cu cat va creste la anul, dar cu oricat ar creste, tot cred ca ies pe plus. Pe anul asta, deja “si-a scos banii” ca sa zic asa.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare! N-am mai scris de ceva vreme, vreme in care s-au intamplat 2 lucruri:

1. Am o pasiune pentru mersul cu bicicleta si am primit cadou bare transversale + suporturi bicicleta de la Thule. Barele transversale vin pe bucati (dezasamblate), iar talpa care se prinde de masina este conceputa special pentru fiecare model de masina. Din fericire, XCeed-ul are acele bare longitudinale pe plafon care ofera posibilitate de prindere pentru barele transversale. Asta este un lucru foarte bun intrucat permite o prindere usoara, buna si solida. GG Xceed din nou. Ca sa fiu sincer, cand am cumparat masina nu m-am gandit niciun moment ca voi folosi barele longitudinale, dar uite ca tocmai si-au gasit utilitatea.

Dupa ce am facut putin pe Minitehnicus prin casa pentru a monta barele, am coborat la masina pentru a le instala pe masina. Instructiunile sunt foarte usor de urmarit si totul a decurs usor. Citisem tot felul de pareri in legatura cu barele transversale, cum ca se aud, ca produc zgomot, insa am fost placut surprins sa descopar ca ale mele nu se aud deloc, nici macar la viteze de autostrada. E drept, am unele cu profil aerodinamic si am instalat foarte meticulos toate garniturile necesare. Drept urmare, daca faci totul ca la carte, poti merge linistit cu bare transversale fara niciun disconfort. Ce este foarte misto, este ca barele sunt compatibile cu orice iti trece prin cap sa pui pe masina: suport bicicleta, portbagaj, suport caiac etc.

Bineinteles, am pus tot ansamblul la treaba si am facut cateva drumuri cu bicicleta. Totul functioneaza foarte bine, iar bicicleta este in siguranta.

Recomand Thule, toate produsele lor sunt de calitate. Ca bare transversale, eu am modelul Thule Evo Flush Rail Wingbar Evo, pe care il recomand tuturor celor care vor niste bare silentioase. In plus, se si integreaza frumos cu design-ul masinii, nu strica deloc aspectul, ba chiar par a fi din acelasi film cu masina. Daca vreti sa va puneti bare pe masina si aveti nevoie de informatii/sfaturi, lasati comentariu si va lamuresc. GG Thule, GG Xceed.

2. In lipsa de inspiratie pentru alte destinatii, dupa ce ne-am sucit de 100 de ori intre diverse locuri, am mai facut o vacanta in Grecia in acelasi loc ca anul trecut. Drumul a fost cam la fel si am scos un consum mediu "de acasa pana acasa" de 6.6%. Masina s-a comportat exemplar pe tot parcursul vacantei si tin sa laud sistemul de aer conditionat de la Kia. Probabil nu are sens sa precizez, dar afara erau undeva la 35-40 de grade ziua, iar in masina era un adevarat cuptor. Din fericire, XCeed-ul reuseste sa raceasca masina aproape instant de fiecare data. Cu ocazia acestei vacante, ma apropii cu pasi repezi de 25.000 de km cu XCeed-ul. Pana acum sunt super multumit de masina.

P.S.: Mi-am dat seama ca v-am spus ca ma duc la a doua revizie, dar nu v-am spus si cum a fost. In principiu, a fost cam ca prima oara. Baietii super de treaba, am mers la prima ora, mi-au facut revizia pe loc, am plecat cu masina de la service. Pretul a fost aproximativ la fel la prima oara, tot in jur de 800 si ceva de lei. Multumit de IMG Jilava in continuare.

P.P.S.: Mai stiti ca ma plangeam anul trecut de anvelopele Michelin EnergySaver cu care a venit masina? Asta iarna, cand nu erau pe masina, chiar le scosesem la vanzare pe OLX, insa nu le-am vandut. Ei bine, nu stiu daca s-au speriat ca le-am pus la vanzare :D , dar parca au inceput sa miste si sa fie aderente. Acum par niste anvelope chiar ok, ce-i drept, pe uscat. Dupa cum ati observat, vara asta n-am prea avut ocazia sa le vad pe ploaie. Le mai tin sub observatie, dar nu mai sunt suparat pe ele.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

zadros
Posts: 4
Joined: 25 Oct 2023, 11:46
Auto: xceed 1.5tgdi
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by zadros »

Salut,

Sunt aproape 100% convins sa cumpar o Kia Xceed 1.5tgdi MT(non IMT) si as avea cateva intrebari.

1. La drive test masina parca "sughita" un pic la pornitul de pe loc si am presupus ca nu eram eu obisnuit cu ambreiajul. Am mai condus si alte masini si parca nu am patit ca aici.

Am gasit pe forum uk un topic care pare sa zica acelasi lucru si rezolvarea ar fi relativ simpla.

https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... 852/page-3

Ati avut senzatia asta sau problema e de la sofer?

2. Cotiera nu este prea inalta si deranjeaza la schimbatul vitezelor?

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

zadros wrote: 25 Oct 2023, 11:53 Salut,

Sunt aproape 100% convins sa cumpar o Kia Xceed 1.5tgdi MT(non IMT) si as avea cateva intrebari.

1. La drive test masina parca "sughita" un pic la pornitul de pe loc si am presupus ca nu eram eu obisnuit cu ambreiajul. Am mai condus si alte masini si parca nu am patit ca aici.

Am gasit pe forum uk un topic care pare sa zica acelasi lucru si rezolvarea ar fi relativ simpla.

https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... 852/page-3

Ati avut senzatia asta sau problema e de la sofer?

2. Cotiera nu este prea inalta si deranjeaza la schimbatul vitezelor?
Salut,

Eu recomand cu caldura XCeed-ul, dupa aproape 2 ani de condus aceasta masina. Sa luam pe rand si intrebarile tale:

1. Nu am patit niciodata problema cu "sughitul". Poate fi de la faptul ca nu esti obisnuit cu ambreiajul. Si mie mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu ambreiajul de la XCeed (cred ca vreo 2-3 saptamani ca sa ma obisnuiesc complet - ceea ce e foarte mult, tinand cont de experienta pe care o am si de cate masini am condus, de obicei ma obisnuiesc la primul drum). De asemenea, nu stiu ce masini ai condus pana acum, dar nu uita ca motorul asta e benzinar. Asta inseamna ca trebuie sa pleci cu acceleratie si sa-l duci in ture, nu e ca la diesel unde poti pleca din ambreiaj si stai in ture joase. Poate fi si asta o cauza. De o problema tehnica in acest sens, eu nu m-am lovit pana acum.

2. Cotiera mie mi se pare potrivita, nu mi se pare prea inalta si nu m-a deranjat niciodata la schimbatul vitezelor. Acum...realizez ca aici poate fi vorba si de subiectivitate si de preferinte personale, dar mie mi se pare ff ok. Recomand totusi sa iti iei cotiera aia care se extinde. Eu mi-am luat-o pe cea care se extinde si bine am facut, ca n-am mana foarte lunga, iar in pozitia "neextinsa" pare un pic cam scurta pentru mana mea.

Daca te mai pot ajuta si cu altceva, iti stau la dispozitie.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

zadros
Posts: 4
Joined: 25 Oct 2023, 11:46
Auto: xceed 1.5tgdi
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by zadros »

Merci pentru raspuns.

Incerc sa ma asigur ca MT-ul nu are probleme cum are DCT-ul. Asta imi sta pe creier acum.

Ai vreun regret ca nu ai luat DCT-ul?

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

zadros wrote: 25 Oct 2023, 14:28 Merci pentru raspuns.

Incerc sa ma asigur ca MT-ul nu are probleme cum are DCT-ul. Asta imi sta pe creier acum.

Ai vreun regret ca nu ai luat DCT-ul?
Cutia manuala simpla (MT, nu iMT) nu are probleme si e super ok. Eu sunt fan manuala, asa ca nu am niciun regret ca nu am luat DCT-ul. Cu exceptia catorva cutii automate, am o parere destul de proasta despre comportamentul si fiabilitatea automatelor.

In ceea ce tine de DCT, am o cunostinta care si-a luat XCeed la fel ca mine, dar cu DCT si a mers tot cam atatia kilometri. Saptamana trecuta imi zisese ca la schimbarea dintr-o treapta superioara in alta (5 -> 6 sau 6 -> 7, nu mai stiu exact) a inceput masina sa faca figuri si exista sansa sa fie de la DCT, dar in momentul asta este devreme sa ma pronunt intrucat nu a apucat sa afle ce are. Eventual te tin la curent daca problema a fost sau nu de la DCT, dupa ce are un raspuns de la service.

Pe scurt, masina cu cat e mai simpla, cu atat sunt mai putine lucruri care se pot strica.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

CataCGI wrote: 25 Oct 2023, 14:59 Cutia manuala simpla (MT, nu iMT) nu are probleme si e super ok. Eu sunt fan manuala, asa ca nu am niciun regret ca nu am luat DCT-ul. Cu exceptia catorva cutii automate, am o parere destul de proasta despre comportamentul si fiabilitatea automatelor.

In ceea ce tine de DCT, am o cunostinta care si-a luat XCeed la fel ca mine, dar cu DCT si a mers tot cam atatia kilometri. Saptamana trecuta imi zisese ca la schimbarea dintr-o treapta superioara in alta (5 -> 6 sau 6 -> 7, nu mai stiu exact) a inceput masina sa faca figuri si exista sansa sa fie de la DCT, dar in momentul asta este devreme sa ma pronunt intrucat nu a apucat sa afle ce are. Eventual te tin la curent daca problema a fost sau nu de la DCT, dupa ce are un raspuns de la service.

Pe scurt, masina cu cat e mai simpla, cu atat sunt mai putine lucruri care se pot strica.
Din cate am inteles, a fost alarma falsa, nu a fost problema din cutie.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare! Revin cu 2 vesti pentru voi:

1. Am fost cu masina la munte zilele trecute, chiar cand a nins. Intr-una dintre seri s-a facut o zapada de numa-numa pe sosea, iar cum noi aveam cazarea undeva mai sus, a trebuit sa abordam niste pante abrupte cu zapada. Da...acolo am ramas =D> desi am anvelope bune, pare ca e foarte greu sa prind aderenta in panta. Am incercat cu ESP, fara ESP, cu a 1-a, cu a 2-a, cu toate metodele cunoscute si care pana acum nu au dat gres niciodata, insa m-am vazut nevoit sa cobor panta cu spatele si sa parchez undeva la baza. Daca ai putina panta in spate si pleci cu spatele, prinde aderenta imediat, insa cu fata, n-a vrut. Am senzatia cumva ca e prea usoara pe fata si ca daca isi muta si centrul de greutate mai in spate, aia e.

Abia am pus anvelopele pe ea si iau in calcul si ca poate mi-au pus o presiune prea mare, o sa ma duc sa verific, dar nu prea cred. Voua vi se intampla asta? Se intampla sa nu puteti pleca de pe loc in pante inzapezite (chiar si line)? Aveti si voi senzatia ca nu apasa cu suficienta greutate pe rotile din fata?

Mie mi se pare ca e vorba strict de a apasa pe sosea, ca forta are, chiar prea multa.

In fine, ca sa nu mai fiu prins nepregatit data viitoare cand intalnesc panta si zapada in acelasi timp, mi-am cumparat niste "sosete pentru masina". Oricat de amuzant suna, sunt o alternativa pentru lanturile de zapada, un fel de huse cu care invelesti anvelopele de tractiune. Inca nu le-am testat, revin cu vesti cand o sa am prima ocazie.

2. Vestea cealalta este ca am schimbat pentru prima data lamelele stergatoarelor pe fata. Dupa aproape 2 ani au hotarat sa demisioneze (mai mult cel de pe partea soferului, ca la pasager parea ca mai duce). Intrebasem eu la un moment dat ce dimensiuni trebuie, iar cum am descoperit, va las si voua aceasta informatie: pe partea soferului trebuie 650mm/26", iar pe partea pasagerului trebuie 400mm/16". Pe spate pare ca inca se descurca stergatorul, iar la cat il folosesc cred ca il schimb cand o sa schimb masina :D. Inca nu stiu ce dimensiune trebuie si nici unde gasesc asa de mic.

Suna fan stergatoare Bosch, asa ca am dat buzna la Selgros si am achizitionat ambele stergatoare cu aproximativ 92 de lei (pentru varianta AeroEco, parea cea mai sanatoasa de acolo). Prinderea pe bratele stergatoarelor la XCeed este de tip "U". Stergatoarele de la Bosch au adaptoare pentru toate prinderile, iar cel pentru prindere de tip "U" era deja instalat pe stergatoare. Drept urmare, a trebuit doar sa le demontez pe cele vechi si sa le montez pe cele noi. Pentru cei care nu au mai intalnit acest tip de prindere, cei de la Kia au fost draguti si au facut acest videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=-OQ-YxIjbUo

Dupa cum vedeti, se demonteaza un pic ciudat cele originale, in sensul in care trebuie sa indoi un pic lamela. De montat, cele de la Bosch se monteaza ceva mai simplu si mai elegant, fara a fi nevoit sa indoi lamela.

Mi se pare ca design-ul stegatoarelor originale merge cumva cu design-ul masinii. Exista o potrivire de linii acolo. Ori asta, ori mi se pare ca asa am vazut-o de prima data. In orice caz, daca doriti sa inlocuiti stergatoarele cu care a venit masina cu unele similare, sa stiti ca stergatoarele originale sunt produse de Denso. Mult succes in a le gasi de cumparat! Cred ca puteti gasi pe ceva site-uri de specialitate, insa eu prefer sa merg pe Bosch, care sunt extrem de bune si pe care le gasesti mai prin orice hypermarket.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by alexcrist »

2. În clipul de la Kia exagerează ăia mișcarea, ca să fie evident ce fac. Nu e nevoie să faci la fel. Eu niciodată n-am făcut așa. Nici în manual (unde, apropo, îți zice cum se schimbă, cu poze ;) ) nu face asta :lol: Chiar poți trage în lungul ștergătorului și iese fără să atingi nimic.

Denso se găsesc pe orice site de piese, cu livrare în 24 de ore. Dar trebuie căutate după cod. Din ceva motiv nimeni nu le dă compatibile cu Ceed.

Pe spate singurul pe care l-am găsit compatibil e tot un Bosch. Nu sunt sigur dacă e echipare originală, că parcă nu e perfect identic. Dar a fost efectiv cel mai prost ștergător avut vreodată pe vreo mașină. A șters cu dungi din prima zi. :lol:

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by quelloo »

depinde si de panta. cu cat era mai mare, cu atat ai fi avut aderenta mai mica pe rotile din fata.
si presiunea face diferenta in situatiile astea.
ce anvelope de curiozitate?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

quelloo wrote: 04 Dec 2023, 22:59 depinde si de panta. cu cat era mai mare, cu atat ai fi avut aderenta mai mica pe rotile din fata.
si presiunea face diferenta in situatiile astea.
ce anvelope de curiozitate?
Am Bridgestone Blizzak LM-005.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”