KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23
Posted: 11 Aug 2022, 16:47
Salutare. Sunt nou pe forum si am zis sa impartasesc si eu cu voi Operatiunea Masina Noua avand in vedere ca o parte din din decizie s-a bazat pe ce am citit pe forum.
Astazi am dat comanda pentru masina din titlu, culoarea Celadon Spirit Green (culoarea de lansare). Decizia finala a survenit in urma vizionarii a zeci de filmulete cu mai multe modele din gama Crossover, cateva TD, lecturarea a numeroase review-uri și discutii cu mai multi dealeri + latura emotionala a deciziei. Am o familie cu 2 copii relativ mici iar masina sotiei care este folosita si ca masina de familie este o Skoda Kodiaq. Drept urmare nu aveam nevoie pentru mine de o masina foarte mare, aveam nevoie de o jucarie.
Saga alegerii a inceput in momentul in care am vazut o reclama pe internet la Kia Ceed SW, undeva pe la inceputul lui iulie. M-am dus in showroom-ul cu nr. 1 la Kia sa vizionez masina si eventual sa fac un TD. Acolo am dat peste un vanzator prea putin interesat sa vanda si mai mult interesat sa doarma la birou. Drept urmare a trebuit sa ma plimb singur prin showroom, nefiind asistat. Acolo am vazut insa Kia ProCeed care mi-a placut foarte mult. M-am intors acasa si am vizionat mai multe filmulete pe youtube si am zis ca asta trebuie sa fie urmatoarea mea masina. Drept urmare, m-am dus in showroom-ul nr. 2 unde am dat peste un vanzator foarte profi. Acolo insa nu aveau disponibil ProCeed nici pentru vizionare, nici pentru TD. Cand sa plec....am ochit un Xceed (model pre-facelift) expus. To make a long story short...a fost dragoste la prima vedere. Era cu cateva zile inainte de lansarea facelift-ului. Din nou m-am dus acasa si am asteptat cumintel lansarea facelift-ului. Dupa lansare dragostea a crescut si mai mult. Vanzatorul de la showroom 2 a intrat in concediu si a trebuit sa astept sa se intoarca. Intre timp am fost la showroom 3 unde am aflat ca au un XCeed (vechiul model) cu 1.5 T-GDi 7DCT pentru TD. Experienta a fost una sublima. Intre acest moment si ziua de astazi am cercetat piata dar mai mult ca sa ma conving ca XCeed este masina potrivita, nu ca sa ma conving ca alta este masina potrivita. Deci eram vanator de defecte la alte modele (Mazda CX-30, Ford Focus Active, T-ROC, Skoda Kamiq, Honda HR-V, frantuzestile sunt cu probleme si scumpe la intretinere iar italiencele nu sunt deloc fiabile). Am mai avut 2 Mazda 3 care au fost foarte sexy si fiabile insa amandoua au suferit foarte mult la calitatea plasticelor si imbinarilor chiar daca la prima vedere pareau foarte solide si cu plastice de calitate. Ford Focus este o masina plictisitoare, la T-ROC primesti foarte putina masina la bani foarte multi iar Skoda Kamiq mi se pare entry level ca si calitate. HR-V, o masina foarte frumoasa si fiind o Honda banuiesc ca este si fiabila, la aceleasi dotari ca si XCeed m-ar fi costat cu peste 10000 euro mai mult si nu as da mai mult de 35000
pe o masina.
In sfarsit astazi s-a intors si omul meu din concediu si am dat comanda.
Am ales GT Line ca si nivel de echipare + cam toate optionalele disponibile in fisa produsului (in valoare de peste 5000 euro) fara trapa careia nu ii vad rostul. Ma va costa in final circa 32500 euro (dupa ce scad 2 rable si ecobonusurile aferente).
Dotari optionale pe care nu le am sau nu le-am vrut:
Trapă acționată electric 696 € - nu ii vad rostul, am mai avut la un BMW si in 4 ani am folosit-o doar o data. In plus, eu am 2 metri inaltime si mi-ar fi mancat pe inaltime din spatiul disponibil circa 7 cm. Ar fi insemnat sa stau cocosat la volan.
Asistare rulare pe autostradă - HDA (Highway Driving Assist) include Navigație pe baza Cruise Control inteligent - NSCC (Navigation Based Smart
Cruise Control) 278 € - La noi in Romania nu prea ai unde sa folosesti Cruise Control. Teoretic pe autostrada dar in Romania pe banda a doua mai mereu circula diversi cu 100 km/h (aviz celor care stau in coada unui tir vreo 5 minute cat timp nu trece nimeni pe banda a 2a si cand vine o masina din spate pe banda a 2a se hotarasc sa taie calea masinii de pe banda a doua si sa depaseasca cu 100 km/h tirul in spatele caruia au stat). In plus, indiferent de drum eu mai mereu depasesc cu vreo 20 km/h viteza legala, as face-o si cu Cruise Control, iar aceasta dotare m-ar limita.
Tapițerie scaune - piele 696 € - subiectiv, imi place mai mult cum arata pielea intoarsa (pe care am si ales-o). In plus, pielea normala este mai sensibila decat cea intoarsa...am vazut masini cu piele normala care se se umfla, nu gasesc un termen mai potrivit.
Funcţie de memorare a poziției scaunului șoferului 255 € - aceasta masina fiind jucaria mea proprie si personala pe care doar eu as conduce-o nu vad rostul memorarii pozitiei soferului.
Scaune față ventilate 387 € - ar fi aparut un conflict de configurare cu parbrizul incalzit. Parbriz incalzit ma mai avut pe o Skoda Superb, scaune ventilate nu am avut vreodata. Parbrizul incalzit mi se pare una dintre cele mai importante dotari la o masina, iar despre scaune ventilate nu cunosc cat de mult ajuta si nu are cum sa iti lipseasca ceva ce nu ai avut vreodata, nu-i asa?
O mentiune as face fata de ajustarea electrica a scaunului soferului. Am ales-o dar din cauza unei erori a aplicatiei de comanda apare in formularul de comanda cu ajustare mecanica. Dar la fabrica s-a transmis codul corect.
Acum timp de cel putin 6-8 luni va trebui sa ma inarmez cu rabdare.
Din pacate noua politica Kia (din martie anul curent) este de a nu creste exponential preturile concomitent cu refuzul de acorda orice fel de reducere.
Asa ca fiind cu Rabla (2 masini Euro 3, deci minus 3000 euro) am scos masina la pretul final de circa 32500 euro.
Desi 32500 euro pare mult pentru o masina non-premium (dar care cred eu tinde catre premium), opinia mea oarecum obiectiva (subiectiva ar fi daca m-as referi la aspect) este ca primesc foarte multa masina comprativ cu alte marci unde la aceeasi bani as avea doar jumatate din dotarile XCEED-ului. Am comparat n fise de produs de la m modele de la k marci si am ajuns la a face aceasta comanda. Pe deasupra am si urmarit o gramada review-uri pe youtube de la mai multe modele (in special cele de canalele atelierul de detailing si masinicorecte - unde Vlad mi se pare unul dintre cei mai obiectivi si pregatiti oameni din bransa). In plus garantia oferita de KIA este inegalabila pe piata.
Fiind subiectiv in momentul de fata apreciez ca primesc foarte multa masina la un pret corect.
Toate bune si va tin la curent!
Astazi am dat comanda pentru masina din titlu, culoarea Celadon Spirit Green (culoarea de lansare). Decizia finala a survenit in urma vizionarii a zeci de filmulete cu mai multe modele din gama Crossover, cateva TD, lecturarea a numeroase review-uri și discutii cu mai multi dealeri + latura emotionala a deciziei. Am o familie cu 2 copii relativ mici iar masina sotiei care este folosita si ca masina de familie este o Skoda Kodiaq. Drept urmare nu aveam nevoie pentru mine de o masina foarte mare, aveam nevoie de o jucarie.
Saga alegerii a inceput in momentul in care am vazut o reclama pe internet la Kia Ceed SW, undeva pe la inceputul lui iulie. M-am dus in showroom-ul cu nr. 1 la Kia sa vizionez masina si eventual sa fac un TD. Acolo am dat peste un vanzator prea putin interesat sa vanda si mai mult interesat sa doarma la birou. Drept urmare a trebuit sa ma plimb singur prin showroom, nefiind asistat. Acolo am vazut insa Kia ProCeed care mi-a placut foarte mult. M-am intors acasa si am vizionat mai multe filmulete pe youtube si am zis ca asta trebuie sa fie urmatoarea mea masina. Drept urmare, m-am dus in showroom-ul nr. 2 unde am dat peste un vanzator foarte profi. Acolo insa nu aveau disponibil ProCeed nici pentru vizionare, nici pentru TD. Cand sa plec....am ochit un Xceed (model pre-facelift) expus. To make a long story short...a fost dragoste la prima vedere. Era cu cateva zile inainte de lansarea facelift-ului. Din nou m-am dus acasa si am asteptat cumintel lansarea facelift-ului. Dupa lansare dragostea a crescut si mai mult. Vanzatorul de la showroom 2 a intrat in concediu si a trebuit sa astept sa se intoarca. Intre timp am fost la showroom 3 unde am aflat ca au un XCeed (vechiul model) cu 1.5 T-GDi 7DCT pentru TD. Experienta a fost una sublima. Intre acest moment si ziua de astazi am cercetat piata dar mai mult ca sa ma conving ca XCeed este masina potrivita, nu ca sa ma conving ca alta este masina potrivita. Deci eram vanator de defecte la alte modele (Mazda CX-30, Ford Focus Active, T-ROC, Skoda Kamiq, Honda HR-V, frantuzestile sunt cu probleme si scumpe la intretinere iar italiencele nu sunt deloc fiabile). Am mai avut 2 Mazda 3 care au fost foarte sexy si fiabile insa amandoua au suferit foarte mult la calitatea plasticelor si imbinarilor chiar daca la prima vedere pareau foarte solide si cu plastice de calitate. Ford Focus este o masina plictisitoare, la T-ROC primesti foarte putina masina la bani foarte multi iar Skoda Kamiq mi se pare entry level ca si calitate. HR-V, o masina foarte frumoasa si fiind o Honda banuiesc ca este si fiabila, la aceleasi dotari ca si XCeed m-ar fi costat cu peste 10000 euro mai mult si nu as da mai mult de 35000
pe o masina.
In sfarsit astazi s-a intors si omul meu din concediu si am dat comanda.
Am ales GT Line ca si nivel de echipare + cam toate optionalele disponibile in fisa produsului (in valoare de peste 5000 euro) fara trapa careia nu ii vad rostul. Ma va costa in final circa 32500 euro (dupa ce scad 2 rable si ecobonusurile aferente).
Dotari optionale pe care nu le am sau nu le-am vrut:
Trapă acționată electric 696 € - nu ii vad rostul, am mai avut la un BMW si in 4 ani am folosit-o doar o data. In plus, eu am 2 metri inaltime si mi-ar fi mancat pe inaltime din spatiul disponibil circa 7 cm. Ar fi insemnat sa stau cocosat la volan.
Asistare rulare pe autostradă - HDA (Highway Driving Assist) include Navigație pe baza Cruise Control inteligent - NSCC (Navigation Based Smart
Cruise Control) 278 € - La noi in Romania nu prea ai unde sa folosesti Cruise Control. Teoretic pe autostrada dar in Romania pe banda a doua mai mereu circula diversi cu 100 km/h (aviz celor care stau in coada unui tir vreo 5 minute cat timp nu trece nimeni pe banda a 2a si cand vine o masina din spate pe banda a 2a se hotarasc sa taie calea masinii de pe banda a doua si sa depaseasca cu 100 km/h tirul in spatele caruia au stat). In plus, indiferent de drum eu mai mereu depasesc cu vreo 20 km/h viteza legala, as face-o si cu Cruise Control, iar aceasta dotare m-ar limita.
Tapițerie scaune - piele 696 € - subiectiv, imi place mai mult cum arata pielea intoarsa (pe care am si ales-o). In plus, pielea normala este mai sensibila decat cea intoarsa...am vazut masini cu piele normala care se se umfla, nu gasesc un termen mai potrivit.
Funcţie de memorare a poziției scaunului șoferului 255 € - aceasta masina fiind jucaria mea proprie si personala pe care doar eu as conduce-o nu vad rostul memorarii pozitiei soferului.
Scaune față ventilate 387 € - ar fi aparut un conflict de configurare cu parbrizul incalzit. Parbriz incalzit ma mai avut pe o Skoda Superb, scaune ventilate nu am avut vreodata. Parbrizul incalzit mi se pare una dintre cele mai importante dotari la o masina, iar despre scaune ventilate nu cunosc cat de mult ajuta si nu are cum sa iti lipseasca ceva ce nu ai avut vreodata, nu-i asa?
O mentiune as face fata de ajustarea electrica a scaunului soferului. Am ales-o dar din cauza unei erori a aplicatiei de comanda apare in formularul de comanda cu ajustare mecanica. Dar la fabrica s-a transmis codul corect.
Acum timp de cel putin 6-8 luni va trebui sa ma inarmez cu rabdare.
Din pacate noua politica Kia (din martie anul curent) este de a nu creste exponential preturile concomitent cu refuzul de acorda orice fel de reducere.
Asa ca fiind cu Rabla (2 masini Euro 3, deci minus 3000 euro) am scos masina la pretul final de circa 32500 euro.
Desi 32500 euro pare mult pentru o masina non-premium (dar care cred eu tinde catre premium), opinia mea oarecum obiectiva (subiectiva ar fi daca m-as referi la aspect) este ca primesc foarte multa masina comprativ cu alte marci unde la aceeasi bani as avea doar jumatate din dotarile XCEED-ului. Am comparat n fise de produs de la m modele de la k marci si am ajuns la a face aceasta comanda. Pe deasupra am si urmarit o gramada review-uri pe youtube de la mai multe modele (in special cele de canalele atelierul de detailing si masinicorecte - unde Vlad mi se pare unul dintre cei mai obiectivi si pregatiti oameni din bransa). In plus garantia oferita de KIA este inegalabila pe piata.
Fiind subiectiv in momentul de fata apreciez ca primesc foarte multa masina la un pret corect.
Toate bune si va tin la curent!