O parte din dotările despre care se vorbește pe aici sunt standard pe orice XCeed, respectiv faruri complet LED, LKAS/LDWS (lane keeping assist), high beam assist.
Dacă vrei confort maxim la volan, atunci combinația
cutie automată + smart cruise control + LFA (lane following assist, opțional, diferit față de LKAS care e standard) +
limitare inteligentă a vitezei (detectarea semnelor de circulație) îți duce mașina la nivel 2 de autonomie, fiind capabilă să păstreze distanța față de mașina din față, reducerea vitezei până la 0 și repornire în trafic lent, ajustarea vitezei pilotului automat în funcție de restricțiile de viteză, urmărirea centrului benzii (nu doar prevenirea călcării marcajelor).
BCW îți oferă nu doar monitorizarea unghiului mort în mers, ci și Rear cross-traffic alert, adică avertizări în privința traficului din lateral când mergi cu spatele (gen ieșirea cu spatele dintr-o parcare în spic într-un bulevard aglomerat). Sistemul e capabil să detecteze inclusiv pietoni și bicicliști, foarte util la manevre în parcările dintre blocuri cu tot felul de pietoni sinucigași care se aruncă în spatele mașinii când întorci.
FCA există și în dotare standard, dar bazat doar pe cameră și detectează doar mașini. Merită luat cel opțional, integrat cu radarul, cu detecție de pietoni și bicicliști.
Dacă circuli extraurban pe înserat și/sau noaptea, o oglindă electrocromatică (
ECM) este indispensabilă.
Geamurile electrice față/spate cu sistem automat sus/jos pe toate 4 vin cu beneficiul de a putea închide geamurile rămase deschise din telecomandă, dacă deja te-ai dat jos din mașină și ai văzut că ai uitat un geam deschis.
Bordul complet digital mie nu mi se pare că merită. E la modă, dar nu-ți oferă nimic în plus față de bordul standard. Absolut nimic în plus, oricât de mic, nu există.
Dacă iei
keyless, ar merita și
hayonul electric cu deschidere automată, dar nu e obligatoriu. Însă dacă cari des bagaje mari, merită. Mie deja îmi pare un pic rău că nu l-am luat.
Scaunul șoferului cu memorie și reglaje electrice vine și cu reglaje suplimentare, de înclinare a șezutului. Dacă te știi foarte pretențios la poziția în scaun, poate merită să-l găsești undeva la test. Chiar dacă n-ai nevoie de memorii, poate reglajul suplimentar îți e util.
Reglajele lombare și reglajul pe înălțime al scaunului pasagerului eu le-aș lua cu ochii închiși. Fac toți banii și sunt super ieftine ca opțiuni. La drum lung reglajul lombar se simte din plin.
Dacă ești cât de cât audiofil,
sistemul de sunet JBL merită. Dacă nu, doar tableta de 10 și tot e ok. Ecranul e superb, navigația integrată e foarte bună și integrarea cu telefonul (prin wifi) aduce multe beneficii.
Dacă te gândești la discurile de frână mai mari, ține cont că rămâi fără roata de rezervă și primești doar kit de pană. Pentru motorul de 1.4 eu am preferat frânele standard și roata de rezervă.
Duzele de lichid sunt de 2 feluri: cele standard, cu perdea de apă, sau cele opționale încălzite și 3 jeturi individuale per duză. Eu le prefer pe cele cu perdea, dar ține de fiecare ce preferă. Încălzirea mi se pare mai puțin relevantă, alege în funcție de tipul de jet (perdea sau discret).
Încărcarea wireless QI pentru telefon eu aș bifa-o. Nu am luat-o, și-mi cam pare rău acum.
Geamurile albe nu par a fi atermice, și e mare păcat la banii ăștia (la un Rio de 13k euro am avut, și era diferență sesizabilă). Pentru o oarecare cât de cât protecție la căldură, poți opta măcar pentru cele
fumurii.
Cred că or mai fi, deocamdată atât îmi trece prin cap. Dotările de confort interior (
scaune încălzite față/spate, volan încălzit, AC automat, scaune ventilate și ce-o mai fi) ți le alegi singur după preferințe.
EDIT: Sistemul de parcare autonomă este util dacă vrei senzori de parcare pe față. Opțional poți pune doar senzori pe spate, nu și pe față. Dar dacă iei parcarea autonomă, vine cu senzori în față/spate/lateral.