[XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

mariusa
Posts: 12
Joined: 12 Jun 2020, 17:12
Auto: XCeed
Location: Bucuresti

[XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by mariusa »

Salut!

Am citit intr-un review 'pe termen lung' ca jantele de 16" ofera calatorii mai confortabile. 2 persoane au zis asta:
https://www.whatcar.com/news/kia-xceed- ... t-5/n21128

the lowlier model is a better car. The main reason for this revelation is the poor ride: the big 18in wheels fitted to the ‘3’ highlight the shortcomings in the XCeed’s rear suspension that are well disguised by the smaller 16in wheels – and accompanying bigger, squishier tyres – of the ‘2’.
the optional seven-speed dual-clutch automatic gearbox is available only on the 1.4-litre petrol. It changes smoothly but jerks during low-speed parking manoeuvres.


I soon came to the conclusion that I completely concur with the What Car? test team, and that the base model is the XCeed to go for. Its smaller wheels give it a much-improved ride,

Voi ce parere aveti?

Credeti ca as putea alege versiunea Style, dar fara jante de 18" ?

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by bprodan »

Nu cred ca se poate. Eu am vrut tapiterie doar textilă pe style si nu s.a putut.
În orice caz, nu sunt deloc rele suspensiile cu jante pe 18, dar evident depinde cu ce compari.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by alexcrist »

Umm... am ceva dubii despre reviewul respectiv. Vorbește de 2 mașini, una cu probleme de umezeală (din cauze necunoscute, dar oare sigur n-a uitat un geam deschis pe ploaie?). Și-a dus mașina în service, a primit una de dotare superioară ca mașină de schimb și se plânge de suspensia mai dură. Dar i-a verificat presiunea în roți să nu fie prea mare? Dacă mașina e nouă, e posibil să aibă din fabrică presiunea prea mare, dacă n-a fost ajustată la livrare.

Nu spun că omul acolo vorbește prostii. Poate are dreptate. Dar sunt multe necunoscute care, pentru un terț care citește, ridică mai multe semne de întrebare decât să ofere răspunsuri.

Eu am jante de 18 pe XCeed. Nu știu cât de confortabilă e pe 16, dar pe 18 n-am de ce să mă plâng. Nu sunt deloc prea tari, ba chiar nu știu dacă mi-ar plăcea mai moi de-atât. Asta în condițiile în care țin presiunea în anvelope cu 0,1 peste cea dată de producător. Abia cu o presiune de la 0,3 peste, cu mașina goală, am putut spune că suspensia e prea dură - pățit asta în primele zile de 30 de grade, după multe săptămâni de 10-15, cu presiunea setată pentru temperaturi mai scăzute.

Cel mai simplu: mergi la test drive! Sigur îl găsești Style la testdrive. Și dacă te mulțumește Style cu 18, contează cum e cu jante de 16? :)

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by ionutp »

Teoretic, exista o diferenta de confort intre niste jante de 16 si de 18. E acea diferenta de "balon", fiind mai mare balonul la jantele de 16, el mai absoarbe din soc/impact (intrebarea e "Cat?"), dar nu e singurul lucru care conteaza. Presiunea din roti, cum sunt "configurate" suspensiile (mai dure sau mai moi)...

"much improved ride" e cam discutabil, unii au parte de o calatorie mai placuta cu suspensii mai tari la un condus mai sportiv, altii cu unele mai moi la un condus mai lejer. Daca nu conduci sportiv, poate ar fi mai OK jantele de 16.

PS: Sa nu uitam de bonusul pe care il ofera niste jante mai mari: "cool"-ul 8)
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by alexcrist »

Dacă nu greșesc, confortul nu e dat de balon, ci de presiunea din balon.

În general, la anvelope cu balon mai mic se folosește presiune mai mare pentru a evita comprimarea excesivă a balonului și lovirea jantei. Diferența de confort e doar un efect advers al presiunii mai mari folosite. A nu se confunda volumul de aer (mai mare la 16 decât la 18), cu presiunea generată de acel volum.

Dar la Kia XCeed nu e nicio diferență pe hârtie. Și pe 16, și pe 18, se folosește aceeași presiune: 2,3. Da, pe 18 poate e riscul mai mare de a lovi janta în borduri decât pe 16, deși balonul chiar și pe 18 e destul de măricel. Însă în condiții normale de mers, cât timp nu ajungi să lovești janta, confortul ar trebui să fie identic.

Evident, vorbim strict de același model de anvelopă între 16 și 18. Dacă comparăm anvelope diferite, chiar sezoane diferite (vară/iarnă), deja diferența de confort poate fi doar din anvelopă (duritate pereți, chiar duritate cale de rulare). Și poți ajunge chiar să ai, per total, confortul mai prost pe 16 decât pe 18.

Greșesc ceva? Mie matematic așa îmi iese.

EDIT: Ah, pardon, acum văd pe etichetă că la jantele de 16, cu mașina goală, se recomandă chiar 2,5. Iar pe 18 2,3. Deci presiune mai mare în cele de 16. Cu mașina încărcată, pe ambele dimensiuni e 2,5. Și-atunci de unde ar ieși confortul mai bun pe jantele de 16, dacă au presiune cel puțin egală sau chiar mai mare?

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by quelloo »

18 vor fi si mai late, deci stabilitate mai buna pe curbe, dar sigur se for simti mai usor denivelarile.

eu as pune 18 fara sa ma gandesc
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

mariusa
Posts: 12
Joined: 12 Jun 2020, 17:12
Auto: XCeed
Location: Bucuresti

Re: [XCeed] Jante 16" vs 18" - confort

Post by mariusa »

Multumesc tuturor pentru explicatii :) Raman pe 18" atunci.

Da, pe 18 poate e riscul mai mare de a lovi janta în borduri decât pe 16, deși balonul chiar și pe 18 e destul de măricel

Pt ca nu mi s-a parut intuitiv asta, am gasit explicatia: As the wheel gets larger in diameter, the size of the tire’s sidewall must shrink to maintain the tire’s overall diameter. Deci diametrul total e cam fix, variaza doar "balonul" (anvelopa) vs janta.

Am mai cautat si multi zic "Avoid bigger wheels if you want a smoother ride", fara sa faca referinta la presiune, cum bine ati mentionat.
Poate o alta explicatie ar fi asta: Increasing wheel diameter and width, in turn, requires wider tires with shorter and stiffer sidewalls. Adica, anvelopa (balonul) mai mica trebuie sa fie mai rigida.

O saptamana "smooth"! :D

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”