STONIC TEST DRIVE

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by patton »

@bogladen, asa de depasit e motorul aspirat ca... as vrea o m6 cu motorul de 2.5 aspirat.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

Vasil3
Posts: 20
Joined: 22 Feb 2019, 22:20
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Vasil3 »

voiam o masinuta pt oras si concedii pe la tara. marimea nu ma deranjeaza. e ok pt ce vreau. si nu plec cu mama soacra in concediu :) la 13.000 nu am gasit altceva mai bun. ma refer la un crossover. in gama lui e Arona, Captur si Aircross. unul e prea scump, ultimul prea mare. dacia nu! am si o rabla de care vreau sa scap anul asta. mai am o bicicleta, dar e pt primabri in parc. ce sa zic, tre sa ma hotarasc repede. :) Multzam
Problema este ca nimic la Stonic nu reprezinta crossover. Este pur si simplu un hatchback mai ridicat cu 3-5 cm si atat.
Din moment ce ai vrea un crossover mai ales si pentru un off-road din cand in cand poate un Suzuki Vitara este mai recomandat.
Mai este si varianta Renault Captur,Opel Crossland X , Juke . Acestea fiind mai crossovere si toate sunt cam la acelasi pret sau chiar mai ieftine decat Stonic.

Chiar recomand sa faci un test drive cu un suzuki vitara (sau oricare alta) si sa te duci la reprezentanta la Kia cu ea si sa parchezi langa stonic sa vezi diferentele mai bine.
Vitara este mai buna din punctul meu de vedere pentru drumurile de tara/off road chiar si versiunea de 2WD.

Un exemplu:

https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0

Cat despre Stonic..

https://www.youtube.com/watch?v=3GWFRQih7zQ
Ca si fiabilitate, clar nu sunt comparabile. Un motor aspirat este mult mai putin pretentios. Plus ca 1.4 de pe Kia mi se pare cel mai reusit motor de aceasta cilindree. Tin minte ca tanjeam dupa acesta cand aveam Focusul 1.4
Clar un aspirat este mult mai simplu deci si mai fiabil.
La turbo sunt sanse foarte mari sa se strice turbina,sa consume ulei sau multe altele.
Problema este poluarea si dorinta oamenilor de a avea CP si cuplu mare.

De ex:
Poti avea 90g CO2 pe un 1l aspirat? Nu....si vei avea si 70 de cp max + un cuplu de nimic
Dar un 0.6 turbo ? Da... si vei avea un cuplu mai bun si mai multi cp decat cel de 1l aspirat.

Problema este alta.
Electricele sunt viitorul si ca fiabilitate si ca poluare si ca reincarcare (pui panouri acasa si ai "combustibil nelimitat gratuit").
Ba tot la kia vazusem o stire ca lucreaza la o tehnologie de caroserie sa absoarba razele solare si sa incarce masina. Deci practic o masina care sta degeaba in soare si se incarca...
Deci orice achizitie la ora actuala de masini pe combustie sunt ceva de prezent;de 5-6-7-10 ani maxim si dupa printr-o scurta minune sa mai fie si vandute la mana a2-a la un pret cat de cat ok.

Apoi se vor trece cat mai mult spre electrice.
Se va face in asa fel incat sa te forteze sa alegi electrica. Taxe nesimtite , sa nu ai voie in oras cu ele , mega accize peste supra accize la accizele deja existente la combustibil.
Masinile electrice au inceut sa aibe posibilitatea de a parcurge 500-600km cu bateriile . Tehnologii noi de reincarcare a bateriilor (cum este noul supercharger 3 de la tesla care cica incarca aprox 120km (75 mile) in doar 5 min ex: https://www.tesla.com/blog/introducing-v3-supercharging).
La asta se adauga cuplu maxim instant care este enorm comparativ chiar si cu dieselurile.
Deci da...

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

Teoretic ... Practic nu cred ca "problema" masinilor electrice va fi rezolvata in mai putin de 20 de ani. Iar problema ... e mai multe ! :) Sunt inca foarte scump de produs. Care e planul pe Europa ? In 20 de ani 5 milioane de masini electrice, de la 500.000 cat sunt acum, jumatate in Scandinavia ? Pai numai la noi sunt vreo 3 milioane. Ce inseamna 5 milioane la 100 milioane de masini / soferi, cat circula in Europa ? Restul cu ce bani sa le cumpere ?
In domeniul acumulatorilor este nevoie de o minune tehnologica de premiu Nobel, ca sa reduci costurile de productie si intretinere la un nivel suportabil. Nu mai vorbesc de saracie, de partide ca PSD la putere si alte sincope.
Pe urma ele sunt extraordinare pentru oras. Vii acasa si le bagi in priza. O sa vedeti voi statie de incarcare la Balea Lac ? Si turisti stand cu randul vreo saptamana sa isi incarce masinile, dupa ce le-au forjat pe Transfagarasan ?

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Ogy »

Off-topic : Eu unul stau la bloc dar am loc de parcare platit. Cand vreodata o sa vezi la bloc statii de incarcare? Momentan ii sponsorizam pe cei care isi permit masini electrice (cei 10000e nu vin din cer, sunt din buzunarul nostru). Dar prefer treaba asta, pentru ca la semafor, respir gazele celui din fata si prefer sa inhalez de la o electrica decat un diesel cu care s-a mers la consum. Electricele nu sunt viitorul, sunt intermediare pentru hidrogen sau alte surse de energie.
On-topic: 16000e cu rabla, e Suzuki S-Cross (mai mare decat vitara) cu dotari (in acesti bani) ce nu se regasesc la kia ceed. Motor 1.4 turbo, cutie manuala, clima si restu'. Saptamana viitoare ridica cineva din familie una.

Vasil3
Posts: 20
Joined: 22 Feb 2019, 22:20
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Vasil3 »

On-topic: 16000e cu rabla, e Suzuki S-Cross (mai mare decat vitara) cu dotari (in acesti bani) ce nu se regasesc la kia ceed. Motor 1.4 turbo, cutie manuala, clima si restu'. Saptamana viitoare ridica cineva din familie una.
Da dar el a spus pe la 13.000 , un vitara cu radio e 14.000, negociabil pana la 13.000-13.500 la care scazi rabla si ajungi pe la un 12.000 Iar varianta cu camera cu marsarier,touchscreen, roti 17 inci aliaj etc la 16.000 negociabil la 15.000 iar cu rabla... ~ 13.500.
Eu unul stau la bloc dar am loc de parcare platit. Cand vreodata o sa vezi la bloc statii de incarcare? Momentan ii sponsorizam pe cei care isi permit masini electrice (cei 10000e nu vin din cer, sunt din buzunarul nostru). Dar prefer treaba asta, pentru ca la semafor, respir gazele celui din fata si prefer sa inhalez de la o electrica decat un diesel cu care s-a mers la consum. Electricele nu sunt viitorul, sunt intermediare pentru hidrogen sau alte surse de energie.
Pentru bloc in afara de parcarile subterane care devin din ce in ce mai la moda si la noi se pot monta statii de incarcare chiar in locul acela de parcare (nu ocupa mult spatiu deloc). Uitate la tarile scandinave unde aproape jumate din masinile lor sunt electrice si au "statiile de incarcare" pe carosabil (unele chiar in stalpul de iluminare ; pur si simplu in stalp este un incarcator)
De ex:
https://www.youtube.com/watch?v=hNHOLUEk8H8
sau
https://www.youtube.com/watch?v=LOi00EnNavA
Acum ca noi avem oameni de rahat in tara asta , pusti si tigani care altceva nu au mai bun de facut decat sa strice sau sa fure tot ce apuca (tara in care vopsesti un bloc acum si peste 2 zile e iar dat cu graffiti)... e altceva.

Cat despre hidrogen vs electric din punctul meu de vedere este mult mai simplu si la indemana sa incarci o electrica (poti incarca si acasa lejer si chiar pe gratis daca ai panouri - deci ce crezi ca vor dori oamenii mai mult? sa lasi masina la incarcat acasa fara griji si chiar pe gratis sau sa te duci pana la locul de incarcare X si sa le mai platesti si accizele ca sa pape si statul deoarece fac niste sosele a-1-a)

Se poate apela si la noile tehnologii care sa incarce masina prin caroserie ex: https://lightyear.one/ + tehnologia de la kia.
O masina care sta degeaba in soare la munca sau acasa si se incarca.
O alta tehnologie care este dezvoltata este incarcarea prin sosea.(ex: https://www.youtube.com/watch?v=a0UWi8RJDTY )
Si astea sunt doar niste tehnologii minuscule acum in 2019... cand majoritatea oamenilor tot masini diesel au. Dar peste 15 ani? 20? nici nu imi pot imagina sincer.
Ca sa nu mai zic ca electricitatea este mult mai usor obtinuta(hidrocentrala/vant/nuclear/solar/bio masa)

Hidrogenul este mult mai periculos. Era si o stire pe un site chinez (ca la ei aceste surse alternative sunt mai cunoscute) , in care o masina a explodat si au fost raniti cativa oameni destul de urat. Era ceva de genul ca atunci cand hidrogenul ia foc este aproape invizibil , acea persoana nu vazuse nimic neobisnuit si in contact cu hidrogenul care era stocat sub presiune...
De asemenea hidrogenul desi nu este toxic daca este inspirat direct , poti muri prin asfixiere la asta daca adaugi ca el este invizibil si fara miros ....

Deci din punctul meu de vedere atunci cand se vor obtine bateriile de 1000-1200 km cu o reincarcare in 15-20 de min (si sunt mai mult decat sigur ca se va ajunge la acest punct). Alte alternative vor fi destul de inutile , desi vor exista si acelea insa vor fi doar o minoritate.

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

Suzuki nu ajunge la 13000. Daca te uiti in lista asa pare. Daca ajungi la dealer o sa vezi ca masinile vin deja configurate. Nu au un Gigel in spate care iti pune ce optionale vrei. O sa vedeti ca de la 14000 de baza ajunge pe 17000, cu tot cu motor. Dupa aia scazi rabla si daca ai noroc iti dau si o prima de 1000 euro. Opinie personala - Vitara e un dulap pe roti, cu centrul de greutate foarte sus. La Aircross e la fel. Pe multi ii incalzesc functiile de aderenta asistata. Mai conteaza si cum te simti in masinuta. Daca lungesti gatul sa vezi in fata, nu e ok. Masina trebuie sa-ti vina ca o manusa. Daca incepi sa te agiti prin ea ca sa vezi ceva, mai bine nu. Masina trebuie s-o conduca si nevasta. Nu toti au trei masini in spatele blocului. :)

Vasil3
Posts: 20
Joined: 22 Feb 2019, 22:20
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Vasil3 »

Suzuki nu ajunge la 13000. Daca te uiti in lista asa pare. Daca ajungi la dealer o sa vezi ca masinile vin deja configurate. Nu au un Gigel in spate care iti pune ce optionale vrei. O sa vedeti ca de la 14000 de baza ajunge pe 17000, cu tot cu motor. Dupa aia scazi rabla si daca ai noroc iti dau si o prima de 1000 euro. Opinie personala - Vitara e un dulap pe roti, cu centrul de greutate foarte sus. La Aircross e la fel. Pe multi ii incalzesc functiile de aderenta asistata. Mai conteaza si cum te simti in masinuta. Daca lungesti gatul sa vezi in fata, nu e ok. Masina trebuie sa-ti vina ca o manusa. Daca incepi sa te agiti prin ea ca sa vezi ceva, mai bine nu. Masina trebuie s-o conduca si nevasta. Nu toti au trei masini in spatele blocului.
Stiu ca sunt preconfigurate de aceea am si zis un vitara cu radio e 14.000 ma refeream la optiunea de baza 'cool' ca valoreaza 14.000 . Versiunea 'passion' are cam tot ce vrea un om adica incalzire scaune,piele volan,jante 17 inci cu aliaj usor,camera marsarier,Led spate + Led zi fata, cruise control si ce mai avea ca nu mai tin exact minte. Iar aceea era cam 16.000 euro dintre care iti va scadea 1000 de euro la negocieri (sau chiar mai bine) la care se mai scade si rabla deci 16000-2400 = 13600
Cand te duci sa cumperi o masina nu te duci si doar dai banii... negociezi si iti poate lasa pana si cateva mii de euro in functie de masina si optiuni.
Vitara era doar un exemplu insa in trafic am vazut ca 80% din soferii de vitara sunt femei si as zice ca e din contra invers. O vitara se conduce mai usor decat un stonic mai ales pentru femei deoarece are o vizibilitate mult mai buna (masina in sine e mai inalta in interior ceea ce te face sa vezi mai de sus totul).
Nu zic sa te feresti de Stonic, insa stonic nu este un crossover... este un simplu hatchback la un supra pret. Pe motorul de 1.4 nu as da mai mult de 13.000 fara rabla si 11.600 cu rabla.
Kia Sportage de ex este o masina din clasa ei... Kia Rio e o masina din clasa ei, Ceed la fel... Stonic nu este din clasa "crossover" pentru ca nu are acele caracteristici ale unui crossover . Doar pretul este al unui crossover si atat.
Ti-am spus ti-as recomanda sa mai astepti ca va aparea anul asta Kia XCeed iar ala este intr-adevar un crossover care sa merite.
Image

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

gusturi diferite :) multzam de sfaturi ! ... se pare ca anul acesta este ultimul rabla.

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

Inca un sfat, va rog ... tot la STONIC.
la optionale au jante din aliaj de 15' la 170 euro si de 17' la 450 euro, diferenta e cam mare.
ce recomandati ?

Vasil3
Posts: 20
Joined: 22 Feb 2019, 22:20
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Vasil3 »

Pe banii aia 450 euro poti baga optiuni gen AEB de franare automata in caz de detectare obstacol + clusterul pentru a face configurari la masina + limitator . Iar astea sunt chestii care nu prea le poti pune dupa fara sa dezansamblezi masina. Insa la niste roti... se pot schimba si pe viitor foarte simplu la orice vulcanizare sau chiar in spatele blocului.
Intr-adevar 17 inci se vad foarte bine (sunt cele care le si arata in configurator) insa cele de 15 sunt mai confortabile. Deci este frumos vs confortabil

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

AEB si clusterul sunt incluse in masina configurata de ei.
Da, cele de 17' sunt diamant. Cele de 15' sunt mai rotunjite. Interesant ca sunt pe 4 prezoane. Cam rare, din cate am vazut.
Daca le iau pe cele din aiaj de 15', raman cu ele vesnic.
Daca le iau gratis pe cele de tabla, as da mult mai multe sute pe aliaj dupa. Diferenta intre ele e de 1,5 cm garda la sol si alte cateva detalii.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Nesta3 »

Daca vrei jante, clar se merita sa iei pachetul optional de la kia.La 450euro janta aliaj 17"+anvelope nu o sa gasesti decat sh daca le iei pe urma.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

phidias
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2019, 01:15
Auto: stonic
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by phidias »

La gropile noastre cred ca merg pe 15'.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Flavyus »

Daca mergi mult pe autostrada si afara iei 17, asta daca vrei si tinura de drum. Daca o arzi in oras, merita AEB si restul.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: STONIC TEST DRIVE

Post by Nesta3 »

Concluzii:
Daca o iei preponderent pentru oras, iei 1.4 aspirat + jante 15".
Daca mergi mai mult in afara, iei 1.0 turbo + jante 17".R
Restul de optiuni, cum am zis, iei strict ce ai nevoie/folosesti.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “Stonic”