Câţi Amperi-oră au bateriile de la Niro ?
Posted: 08 Oct 2020, 02:23
Precum orice obiect tangibil, un acumulator electric are câteva mărimi fizice atribuite lui, în vederea descrierii sale. Lăsând deoparte masa, volumul, lungimea, lăţimea, înălţimea etc, una dintre cele mai importante proprietăţi este capacitatea.
Băbeşte vorbind, capacitatea acumulatorului este o mărime fizică ce ne descrie "cantitatea de sarcină electrică ce poate fi înmagazinată în acel acumulator" şi se măsoară în Culombi sau în multiplul Culombului, numit Amperi-oră (un Amper-oră are 3600 de Culombi). Aceasta este cea mai importantă caracteristică a unui acumulator...
Spre exemplu, la un motor pe benzină se folosesc acumulatori de 45 Ah, iar cand conduceam maşină diesel, aveam acumulator de 70 Ah, pentru a putea avea multă sarcină în el, necesară unor tentative repetate de a porni iarna la -25 grade, când bujiile incandescente mâncau mult curent...
Ex2: un telefon mobil are, spre exemplu, o baterie de 3000 mAh, adică 3 Ah (3 amperi oră). Atâta sarcină poate înmagazina când este nouă: 3 * 3600 Culombi.
Alte mărimi fizice care descriu acumulatorii, pot fi: tensiunea nominală (la maşinile normale sunt acei 12 volţi), intensitatea curentului maxim de scurtcircuit la -20 de grade (ex: 750 Amperi) şi altele..
__________________________________________________________________________________________________________________________
Ei bine, acum vine Kia şi scrie pe site faptul că bateriile lor au 1,56 respectiv 8,9 (la hibride) sau 39,2 respectiv 64 (la electrice) de kWh. Intrebare: ce mărime fizică a unui acumulator măsoară ei în kWh (kilo-waţi-oră) ?
Pe auto-data.net scrie că ar fi capacitatea bateriei, dar acest lucru este, evident, fals!
Acasă (sau unde ai un contor de energie electrică), măsori în kWh o cantitate de energie consumată într-un interval de timp dat (ex: o lună). Repet, o energie care a circulat, adică Jouli care au produs putere şi lucru mecanic. Iar 1 kWh inseamnă 3,6 * 10^5 Juli (adică trei milioane şase sute mii Jouli).
Spre exemplu, un cuptor cu microunde având puterea nominală de 1000 waţi, dacă funcţionează continuu timp de o oră, va consuma o "cantitate" de energie electrică de 1 kWh (care în prezent costa aprox 75 de bani). Repet, acest lucru se referă la consum, la energie degajată în interval de timp...
Dar, revenind la Kia (şi alţi producători auto), ce treaba au kilo-waţii-oră cu capacitatea bateriilor? Nu văd nici o legătură !
Şi care este realitatea cu privire la capacitatea bateriilor, adică: câţi Amperi-oră au bateriile de la Niro? Câtă sarcină electrică poate fi stocată în ele?
Ştie cineva care este "the missing link" ? Căci sunt tare curios
Băbeşte vorbind, capacitatea acumulatorului este o mărime fizică ce ne descrie "cantitatea de sarcină electrică ce poate fi înmagazinată în acel acumulator" şi se măsoară în Culombi sau în multiplul Culombului, numit Amperi-oră (un Amper-oră are 3600 de Culombi). Aceasta este cea mai importantă caracteristică a unui acumulator...
Spre exemplu, la un motor pe benzină se folosesc acumulatori de 45 Ah, iar cand conduceam maşină diesel, aveam acumulator de 70 Ah, pentru a putea avea multă sarcină în el, necesară unor tentative repetate de a porni iarna la -25 grade, când bujiile incandescente mâncau mult curent...
Ex2: un telefon mobil are, spre exemplu, o baterie de 3000 mAh, adică 3 Ah (3 amperi oră). Atâta sarcină poate înmagazina când este nouă: 3 * 3600 Culombi.
Alte mărimi fizice care descriu acumulatorii, pot fi: tensiunea nominală (la maşinile normale sunt acei 12 volţi), intensitatea curentului maxim de scurtcircuit la -20 de grade (ex: 750 Amperi) şi altele..
__________________________________________________________________________________________________________________________
Ei bine, acum vine Kia şi scrie pe site faptul că bateriile lor au 1,56 respectiv 8,9 (la hibride) sau 39,2 respectiv 64 (la electrice) de kWh. Intrebare: ce mărime fizică a unui acumulator măsoară ei în kWh (kilo-waţi-oră) ?
Pe auto-data.net scrie că ar fi capacitatea bateriei, dar acest lucru este, evident, fals!
Acasă (sau unde ai un contor de energie electrică), măsori în kWh o cantitate de energie consumată într-un interval de timp dat (ex: o lună). Repet, o energie care a circulat, adică Jouli care au produs putere şi lucru mecanic. Iar 1 kWh inseamnă 3,6 * 10^5 Juli (adică trei milioane şase sute mii Jouli).
Spre exemplu, un cuptor cu microunde având puterea nominală de 1000 waţi, dacă funcţionează continuu timp de o oră, va consuma o "cantitate" de energie electrică de 1 kWh (care în prezent costa aprox 75 de bani). Repet, acest lucru se referă la consum, la energie degajată în interval de timp...
Dar, revenind la Kia (şi alţi producători auto), ce treaba au kilo-waţii-oră cu capacitatea bateriilor? Nu văd nici o legătură !
Şi care este realitatea cu privire la capacitatea bateriilor, adică: câţi Amperi-oră au bateriile de la Niro? Câtă sarcină electrică poate fi stocată în ele?
Ştie cineva care este "the missing link" ? Căci sunt tare curios