Exemple de consum

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Vineri, 28 Aprilie 2023, Brasov -> Medias, pe DN13 / E 60 si DN14: 171.2 km, 4,2 l / 100.
Luni 1 Mai 2023, Medias -> Brasov, pe aceleasi drumuri, 177,2 km, 3,9 l / 100.
  
In continuare, multumit si uimit de masina... consider ca asa ar trebui sa fie toate masinile "pe benzina": sa aiba un mic grad de hibridizare, chiar daca nu se pot "baga" in priza.

Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Exemple de consum

Post by Faust »

"Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel."

Iarna când sunt -10 grade Celsius sau vara când sunt peste 30 grade Celsius ești fericit când se oprește motorul termic la semafor sau cand este trafic aglomerat? Diesel...... poluează cele cu filtrele de particule demontate sau care ar trebui să ajungă la REMAT.
Să știi că start/stop face o economie insignifianta de carburant dar uzează mai repede unele piese din motor, ajută producătorii din industria auto să se încadreze mai ușor în norma de noxe.
Înainte de a avea o mașină mild hybrid..... cum te considerai? Când aveai o mașină doar cu motor termic, opreai motorul la semafor? Ca să nu ucizi planeta?
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

aqua
Posts: 512
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Exemple de consum

Post by aqua »



Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
cate masini au SS din cele vazute de tine? chiar si cele care au SS nu folosesc pentru ca ... destule motive vs beneficiu infim de consum
pentru celelalte de ce ai face asta, pentru o economie de cat? ca sofer la asta te gandesti nu la poluare sa fim seriosi, nici eu nu as freca motorul on off stand pe DN cand el nici nu a fost facut pentru asa ceva, daca stii ca urmeaza sa stai 10 15 min pe loc e logic ca opresti
daca simti ce zici tu, ori opresti prea in fundul lui ceea ce e gresit pentru tine ca sofer ori ai o problema cu filtrul de polen
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Busteni -> Brasov in dupa-amiaza de 20 Mai :)
Explicatia este coborarea prelungita, desigur...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Aqua si Faust: daca ma inec si imi vine sa vomit si ma doare capul de la fumul masinilor Diesel din fata mea, cand stau la semafor sau in coloana, asta nu inseamna ca eu am probleme (nici cu filtrul, nici cu altceva)... pur si simplu, acel tip de motoare nu au ce cauta pe autoturisme... sa fie folosite la vapoare, locomotive etc.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

am atasat:

a) cel mai mic consum inregistrat vreodata: 1 l / 100 km, cand am pornit motorul (masina fiind stationata peste noapte), deci motorul a functionat pentru ase incalzi; si apoi am circulat jumatate de ora prin aglomeratia orasului Trieste.

b) cel mai mare consum inregistrat vreodata: 232 l / 100 km, cand am pornit motorul, masina fiind stationata peste noapte si am circulat vreo 15 metri.

c) un consum PERFECT VALABIL si posibil de realizat, in anumite conditii (drum cu multiple sectoare de coborare): 2,1 l /100 km, cand am pornit motorul (deci a mers pentru a se incalzi) intr-o seara de vara si apoi am circulat o ora si un pic, pe DN1, vreo 15 km la deal si 29 km la vale :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Post Reply

Return to “Niro”