Exemple de consum

Ionsiionescu
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2021, 13:21
Auto: kia
Location: galati

Re: Exemple de consum

Post by Ionsiionescu »

Pe o masina Kia Niro Hybrid e rentabil sa fie montata o astfel de instalatie pe GPL: KIA NIRO HYBRID 1.6 /G4LE/4 CIL/ 2016-2018/REZERVOR SPECIAL PT3? Oare cat ar fi consumul in echivalent benzina, mai ales pentru trafic extraurban (autostrada)? Pret cu montajul inclus si livrare gratuita, TVA inclus: 7,866.16 Lei

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Octombrie 2021:

Brasov - Adjud - Iasi: 354,6 km, 6:59 ore, media de 4,2 l/100. Condus mai domol la inceput si nebunesc de la Roman la Bacau (pe acel drum, toti iti fac flash-uri sa te dai laoparte, chiar si daca ai 100 in localitate). Pe autostrada Bacau, setat 130 constant.

Iasi - Onesti - Brasov: condus sportiv spre brutal , nebuneste pe serpentine (ne-a venit rau): 315,3 km, 6:03 ore, media de 4,7 l/100 km.

Mi-ar place ca intr-o zi sa am timpul si posibilitatea sa parcurg acest drum intr-un stil de condus normal spre usor domol, inclusiv intre Roman si Iasi... abia atunci ar fi un consum adevarat de referinta, adica normal, cum il da producatorul.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

@ionsiionescu
"Pe o masina Kia Niro Hybrid e rentabil .... 7,866.16 Lei"

Q1: credeti ca dvs veti circula preponderent pe autostrada? Eu traiesc in inima Romaniei, la Brasov si nu avem decat 2 km de autostrada, pe ocolitoarea orasului Rasnov. Daca traiti in Moldova, singura autostrada este ocolitoarea Bacaului...
In 2005 mai erau sperante sa se faca Autostrada Transilvania; si eu am cumparat un Diesel nou-nout, chipurile sa consume putin la drum lung. Mare greseala: caci eu circul peate 80% in oras, pe drumuri scurte. Drept urmare: consum mare, stricat turbina, stricat Egr etc.

Q2: va rog sa precizati viteza. Pentru ca, indiferent de masina, este o diferenta mare de consum intre a merge pe autostrada constant cu 110 la ora, versus constant cu 141 la ora.

Care ar fi avantajul GPL-ului? mai putini bani dati pe combustibil... si cresterea RANGE-ului la 1500 km: cat poti circula cu un plin (de benzina plus gpl).
Care ar fi dezavantajele? se strica mai repede injectoarele? oare pot apare si alte probleme la motor? computer-ul stie ca primeste benzina, pentru asta este calibrat. Atentie: motorul are filtru GPF, nu cumva s-ar strica si asta, daca circului cu GPL?
In plus, iti scade drastic spatiul din porbagaj si mai scade si puterea perceputa a motorului... oricum, masina nu are acceleratii senzationale; daca mai pui si GPL, chiar ca va fi lesinata...

CLZ: punand in balanta avantajele si dezavantajele, eu nici macar nu as avea curajul sa pun GPL...

Avand in vedere si consumul mediu care am putea spune ca este 5 (iarna - vara; oras - autostrada; incarcata -descarcata; prin munti - prin campie; uneori condus mai brutal, alteori condus mai lent etc), eu as spune ca nu e necesar gpl... caci masina este mai economica decat un diesel..
  
  
IN FINE, daca pronunti cuvantul "rentabil" atunci sa facem si niste calcule economice...
a) Din pacate, nu stiu cati bani ai da pe GPL intr-o luna de condus, daca ai circula exclusiv cu GPL. Sa zicem ca, daca in prezent, circuland cu benzina, cheltuiesti pe combustibil 500 Lei / luna (am luat si eu o suma), sa zicem ca ai da 400 pe GPL (oricum, mai bagi si benzina, caci se porneste pe benzina cand e rece motorul)... deci, nu cred ca ai scade sub 400, pastrand acelasi nr. de km.

b) costul investitiei, in cat timp il recuperezi? daca in fiecare luna faci o economie de 100 Lei? in 79 de luni, adica in 6,5 ani. In realitate insa, recuperarea investitiei dureaza mai mult, deoarece va trebui sa schimbi injectoarele mai des, ceea ce iti creste costul investitiei. Dar, sa zicem ca in 7 ani ti-ai recupera-o. Incepand din al 8-lea an, sa zicem ca vei economisi 1200 Lei/an datorita faptului ca circuli cu gpl.

In final, da-mi voie sa ma amuz de faptul ca ai prezentat costul instalatiei si cu virgula 16 banuti. Si te las pe tine sa decizi daca este rentabil sau nu.
Raspunsul meu este: poate ar fi rentabil, dar riscurile sunt prea mari...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Duminica 28 noi 2021: Brasov -> Bucuresti, mers dinamic si rapid la dus (70 -> 121); domol si lent la intoarcere (50 -> 90)... parcurs 352.8 km, consum mediu 4,4 l/100 km.
Nu pot fi, decat multumit.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Exemple de consum

Post by quelloo »

hmm , nu se presupunea ca o sa consume mai putin hibrid-ul?
asta e consum mai mare decat un diesel de 2.0 de acu 12 ani la mersul ala.
presupun mers against the traffic
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Cu scumpirea carburantilor, ma bucur caci conduc o Niro si nu o Sportaj :)

Iata un consum specific unei zile de primavara, 25 Aprilie 2022: Brasov -> Covasna si retur: 134,2 km, cons mediu 3,9 l/100 km, timp total 3:09 ore (am si stationat in 4 locuri, uneori cu motorul pornit).

Conditiile: 4 insi + bagaje, uneori mers prin ploaie torentiala; dar, adevarul este ca am condus tot timpul domol, fara nici o graba, iar acest aspect conteaza cel mai mult, caci a dat ocazia masinii sa mearga electric, uneori chiar si cu cruise-ul la 96 km/h.

Sincer, daca aveam plug-in hibrid, nu cred ca era consumul mai mic de 3,5 pentru simplul fapt ca oricum trebuie sa isi mentina motorul cald :) Astfel, diferenta de bani pentru un plug-in nu se merita...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Vivian
Posts: 11
Joined: 22 Aug 2021, 08:20
Auto: Kia Niro Hibrid
Location: Bucuresti

Re: Exemple de consum

Post by Vivian »

Am citit consumurile afisate de voi si pot sa confirm ca sunt reale. Diferenta de consum intre 4 si 5 litri la suta intaresc regula ca Kia Niro Hibrid este o masina economica, vorbind la pretul combustibililor de azi, adica 8 lei benzina si 9 lei dieselul.
Am o Kia Niro hibrid luata de afara, din Germania direct de la reprezenanta Kia, este in varianta full/full, roti pe 18" si cred ca azi este perfecta sa pot iesi rapid din tara cu un singur plin de benzina (45L= 800 km). Mai pun un plin de 40 si ajung la Bruxelles sau la Madrid. Daca mai tin in portbagaj o canistra sau doua de 20 de litri pot trece linistit in Anglia sau in Maroc!
Nu ma simt legat de statiile electrice de incarcare, statiile de combustibil le poti gasi la orice colt de strada. Asta scotand din calcul LUK-oilul care are de obicei benzina de 75 aditivata(?) care omoara supapele motoarelor!
Va salut din tari straine!;))

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Exemple de consum

Post by Nesta3 »

Ai ceva cu mașinile electrice.Din fericire, ca utilizator de electrica de aproape 1 an jumătate, nu am cum sa plec cu ea in Maroc și nici cu nicio alta masina nu voi merge atat.
In schimb, fac 300km cu 30 lei încărcare acasă.Nu am revizii de 1000 lei, nu am stres sa plec prin țara.Și e singura masina din familie.Dacă luam cazul ideal unde dacă ai nevoie de 2 mașini iar una din ele e electrica, deja nu stiu dacă mai exista alte sincope in achiziționarea unei mașini electrice.Poate pentru cine nu are posibilitatea sa încarce acasă poate fi mai complicat(desi, real, nu e) sa încarce doar de la stații.
Și eu am vrut niro hibrid sau plug in, dar prețul, inclusiv pe xceed plug in sau ceed sw plug in e sus de tot.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Exemplu de consum in "toiul verii" (final de iulie):

Brasov - Burgas: 4,0 l / 100 km. Distanta 550,4 km. timp 9 ore 44 min (uneori a stationat cu motorul pornit). Trecut si prin temperaturi de 39 grade :)
Burgas - Brasov: 4,2 l / 100 km. Distanta 541,0 km. timp 9 ore 25 min (acelasi comentariu). Trecut si prin temperaturi de 15 grade :)

Ambele drumuri au fost pe timp de ziua, amiaza si dupa-amiaza, deci nu noaptea sau dimineata devreme: 2 persoane + bagaje si AC pornit 30% din drum; mers preponderent pe DN-uri si autostrazi acolo unde au existat.

Deci, o laudabila medie de 4,1... consider ca cineva care s-ar grabi mai mult ar avea media mai mare, logic, dar nu cred ca i-ar trece de 5...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Exemple de consum

Post by quelloo »

doamne cata carne ai strans dupa drumurile astea... :))
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Exemple de consum

Post by Faust »

Ionsiionescu

Motoarele cu injecție directă de benzină funcționează cu un amestec de benzină +GPL dacă vrei să îi pui instalație GPL, la cât costă o astfel de instalație GPL...... nu faci nici o "șmecherie" cu ea., doar îți complici viața.

Cu instalație GPL nu se defectează nici un injector sau filtrul de particule, asta pentru cel care spunea mai sus că se defectează cele două, de ce? Păi motorul funcționează cu un amestec de benzină și GPL, motorul fiind cu injecție directă de benzină, doar la cele cu injecție indirectă se face pornirea pe benzină apoi funcționează cu GPL, am câteva Logan cu instalații GPL și după 150000km injectoarele, motoarele nu au nici pe dracu, filtrul de particule nu are de ce să sufere dacă motorul funcționează cu benzină +GPL, dimpotrivă.... va avea o viața mai lungă, gazele de eșapament conținând mai puține particule care trebuiesc oprite de el, noxe mai mici.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

Uneori, daca ai fost foarte cuminte, cand ajungi acasa, mai ai si surprize placute...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Exemple de consum

Post by Adrian Ciobotaru »

citeam adineauri ca cei de la "SuperSpeed la Protv" au facut calcule... cum e mai avantajos, masina electrica sau clasica...
Personal, cred ca o hibrida este cea mai buna alegere; iata motivul:

Brasov -> Targoviste si retur, trecand prin tigania din Moroieni (adica, pe DN71). La inapoiere, masina arata: 230,4 km parcursi, timp stat cu cheia in contact: 5:07 ore si consum mediu: 3,7 l/100 km.

Pentru cine nu stie, acest traseu are urcusuri (automat si coborari) serioase, intre Sinaina si Moroieni, precum si intre Brasov si Predeal...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

telebog
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2022, 21:52
Auto: None
Location: Timisoara

Re: Exemple de consum

Post by telebog »

4.6l/100km Sanicolaul Mare - Timisoara, cauciucuri 18 de Iarna, o persoana + jentile cu cauciucuri de vara. Mers super economic (73%economic+ 27% normal), aceleram f usor. In localitati 55-65, afara ,90-100.

7.1 l/100km (bord, 7.05 calcul plin la plin) Oed Austria - Sanicolaul Mare. ~ 200km 150-160kmh restul 80-140 in functie de circulatie. Am incepit cu pilotul automat setat pe 137, dupa vreo 40 km consum 8.2 apoi am renuntat, am mers 140-150 am ajuns la 8.5, apoi am iesit 15 km de pe autostrada si am incercat sa o tin la 135-140, dar era aglomerat si de multe ori am redus spre 100-120, la un moment dat am ajuns la 6.8, apoi am mers 150-160 cu cateva reprize bune de 170+. Incercam sa vad viteza maxima, dar dupa 165 tare greu urca. La iesirea de pe autostrada am avut 7.6.

O chestie ciudata, imi arata ca mai pot face 10km, dar a incaput foar 42l.

Am mers cu o Octavia 2008 1.9 tdi dupa mine vre 200 km autostrada, eu 6.4 octavia 5.6. mers maxim 140, dar find aglomerat multe portiuni am mers cu 120.

Consumurile astea sunt cu accelerare lenta. Masina am luat-o de la un pensionar care ii dadea talpa, nu gluma statea intr-o zona de sate fara circulatie, la 30km de autrostada si avea consum 6.9.

Mie nu imi place cum trage si cum se simte motorul cand schimba vitezele (pana la 60 kmh). Asta fata de 1.9 tdi si springul ce il am. Nu am mai condus alta hibrida ca sa am cu ce sa compar. Dar nu imi place de loc cum pleaca de pe loc, parca se chinuie. Poate e doar o impresie, sa vad daca se mentine dupa ce o folosesc mai mult in Oras.

Niro 1.6 Hev 2018, 0-5 grade Celsius. Temperatura interioara setata la 20, driver only.

grigoras.t
Posts: 1
Joined: 29 Jan 2023, 09:36
Auto: Kia Niro 2023 HEV
Location: Iasi

Re: Exemple de consum

Post by grigoras.t »

Salutare!

Cam asta obțin în general la Niro HEV 2023:

Urban: 3.5-5.5% (mașina e condusă în Iași deci în continuu urcă sau coboară; am luat în calcul doar drumuri peste 5 km, cele mai mici mi se par irelevante)

Extraurban (80-120 km/h): max 5.5%
Autostrada (120-140 km/h): max 7%
*Primele drumuri extraurbane cu mașina, la Zero grade temperatură exterioară, Jante de 18 inch + Anvelope de Iarnă, căldură pornită fara AC

Nu am folosit Smart Regenerative Breaking iar Auto Defog a fost on, ceea ce înțeleg că duce la pornirea mai deasă a motorului termic.

Post Reply

Return to “Niro”