Mașini electrice

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

Da, dar cand vine vorba de viteze mari se simte diferenta la consum. Aici ma gandeam ca ar putea ajuta.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Aici sunt câteva probleme reale interesante pe care le au posesorii de electrice. Apropo de aplicații, eu folosesc o singură stație publică, cea de la întreprindere. Cam din 2 în 2 încărcări nu-mi citește codul QR al stației și trebuie să introduc eu cifrele manual.
https://www.youtube.com/watch?v=27dXPJJoFkU
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Un clasament al autonomiei pe autostradă.
https://www.autobild.de/artikel/elektro ... 77681.html
WhatsApp Image 2021-12-05 at 20.39.36.jpeg
Mi se par intersante diferențele de optimizare între mărcile surori, ID4 vs. Enyaq și Ioniq vs. EV6 în condițiile în care „rudele sărace” au o capacitate mai mare a bateriei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

Image

Ce parere aveti de "stergatoare"? :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

Se fac sabie dacă ai nevoie 😂
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

Am mai văzut reclama asta la Volvo😅
Mai pe întelesul tuturor, Volvo zice ca EV poluează mai mult, prin procesul de fabricație fata de un ICE, dar dacă le faci in aceeași fabrica pe toate, nu mai poluezi.Ceilalți sunt mai prosti și au fabrici separate(ceea ce e total fals) și poluează mai mult.
Ei și cu Toyota au pierdut startul EV și acum o dreg cum le pică lor mai bine.
E totuși jenant ca o marca consacrata pe plan Safety dar și calitativ, sa aibă așa porniri pe o ramura unde sunt total pe lângă.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

Eu am ramas cu o singura idee "noua": la 80.000 km un EV recupereaza orice generare CO2 posibila - "argumentul" celor anti EV in legatura cu acest aspect pica (oricum nu avea nici un sens, pana sa apara EV-uri nu se plangea nimeni ca producerea unei masini polueaza - e.g. uzinele de metale si mai stiu eu ce).

Nu m-am uitat prin raportul Volvo insa pare destul de detaliat. Desigur, trebuie sa iasa ei bine, dar folosind pentru comparatie masini ICE si electrice construite exact la fel s-a putut face o comparatie realistica pentru determinarea diferentei de CO2 in acest proces.

Apoi, oamenii par in continuare sa nu inteleaga care e treaba chiar si cu aceasta poluare: nu se intampla in orase. Fie ca e vorba de CO2 generat pentru producerea bateriilor, fie ca e generat in construirea masinii sau pentru producerea energiei electrice pentru incarcare, nu e aer poluat pe care oamenii il respira in orase. Spre deosebire de un ICE.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Mașini electrice

Post by razesul »

Stati sa vedeti urmatorul dieselgate:

"Plug-in hybrid vehicles (PHEVs) are hiding behind the green electrification banner while ‘cheating’ the system with false CO2 claims.
The study conducted by Emissions Analytics suggests the vehicles, a BMW X5, a Volvo XC60 and a Mitsubishi Outlander, emitted 28-89% more CO2 than advertised when tested on a fully charged battery in optimal conditions.
Further, on an empty battery, they emitted three-to-eight times more than official values. When driven in battery-charging mode, which could become more common as motorists charge up ahead of using electric mode in low-emissions zones, the PHEVs emitted three-to-12 times more of the greenhouse gas"

sursa: https://www.tu-auto.com/phev-emissions- ... ieselgate/

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Mașini electrice

Post by panzer »

Le adaugam la lista de bullshit-uri ale industriei auto. O lume plina de marketing si informatii incomplete. Dar, cum studiul materiei numita "fizica" la scoala a fost inlocuit de TikTok ne putem astepta si la mai multe.
Cum altfel pot fi denumiti cei care cumpara centrale de apartament cu randament de 109% convinsi ca e adevarat.

PHEVurile sunt cele mai rele din 2 lumi: mult mai complicate decat ICE-urile => mai scump/poluant de produs, aproape la fel de scumpe ca Electricele, cu rezultate absolut dubioase. In Uk a aparut un studiu referitor la PHEV: aprox 90% din proprietari le-au cumparat doar pentru reducerile taxelor de access (congestion tax) fara sa le incarce nici macar odata.

Stand stramb si judecand drept (cu fizica in minte) sunt 2-3 adevaruri indubitabile:
- hybridele standard (gen Toyota Hybrid) sunt singurul pas inainte pentru ICE powered. Baterie mica, electricitatea provine din recuperare de energie deja produca, motoare ICE care polueaza cel mai putin. (ciclu Atkinson, presiune mica in motor: MPI pentru cei mai putin initiati). Consuma 4% in Bucuresti vs 9% cel mai eficient ICE pe benzina, 8% cel mai eficient ICE diesel). Ca si COx-uri pot fi mai mari decat Diesel-urile, ca si NOx exceptional.
- electrice cu baterii mici pentru oras doar (vezi japonezele). Principalul poluator, bateriile, redus la minimum necesar. O incarci mai des, dar poluezi mult mai putin.

Restul sunt bancuri, marketing, abureli pe romaneste:
- GDI cu turbo polueaza mai putin. Banc. Polueaza mai putin ca si COx, dar lucru nespus, particule si NOx-uri le greu. => polueaza de fapt mai mult. Vine din presiunea si temperatura de ardere mult mai mari, nespecifica benzinei. De fapt vor si disparea in curand. Imediat ce vor trebui echipate cu filtru de particule iar NOx-urile vor fi luate in considerare la poluare. Nu stiu de UE, dar in SUA sunt deja "persona non grata" toti producatorii se intorc la MPI. Marketing-ul din SUA spune ca MPIurile sunt mai bune pentru ca sunt mai silentioase! Hahaha!
- PHEV vezi mai sus.
- Electrice cu baterii mari. Nu cu actualele baterii de laptop. Cand vor aparea alte baterii sigur asta este viitorul.
- Mild Hybrid-ul, pe 48v. => doar 900 euro dati degeaba.

Cea mai mare dintre toate insa este: perisabilitatea. Industria Auto i-a depasit pe toti. Sunt cei mai mizerabili. Poate doar cea mai mare companie din lume sa ii depaseasca: Apple.
Mama si tata au cumparat si folosit toata viata lor o singura masina: dacia 1300.
Eu si sotia, am cumparat de curand a 9-a masina. Si n-am facut inca 45 de ani.

Daca ma gandesc la amprenta de carbon a mea personala, nu faptul ca am facut o casa din beton si caramizi pe care o incalzesc pe gaz, sau ca am crescut un vitel si l-am mancat e partea cea mai mare. Nu. Ci faptul ca pentru mine au fost deja produse 9 masini si vreo 2 probabil dezmembrate.

PS: pt cei care s-au mirat de exemplul cu vitelul, exista un curent de opinie in lume care spune ca vacutele sunt responsabile pentru o parte importanta de poluare: se pare ca "elibereaza" foarte mult metan din procesul de digestie. Adica, flatuleaza, sau se emana din balega. Sarmana Milka. :mrgreen:

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Acum că puseși problema așa, sunt chiar în spatele tău doar cu 8. Nu pun flota de la firmă că acolo e amprenta ei de carbon 😅, doar cele din familie.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Mașini electrice

Post by razesul »

Umbla vorba prin targ ca din cauza de motor electric super simplu si fara multe piese, si nu numai, industria de piese de schimb este in cadere libera, sau o a fie in urmatorii ani, nu mai zic de service-urile auto autorizate, nici macar de show room nu mai e nevoie, vezi Tesla si altii care incep sa vanda masini online.

Constructorii incearca sa gaseasca solutii, unii deja au inceput, si schimba tactica si o sa mearga pe sistemul de abonament.
Tesla este cea mai avasata, cumperi masina "standard" sa zicem, apoi din update de soft punem optionalele, incalzire in scaune, autopilot etc. in schimbul unui abonament. Ma sunt si alte exemple cel mai clar este Renault si inchirierea de baterii. Problema apare ca de obicei la cei care abuzeaza, astfel costul masinii se poate dubla.

Mercedes de exemplu - "Reports suggest that in Germany, the EQS will be available with only 4.5-degree of rear-axle steering angle as standard. Should you wish to turn and corner in more acutely in your EQS, you will have to unlock the feature with a subscription package that costs €489 per year"

Dar daca inclusiv clima o pune pe abonament, si tot asa, inca o data problema este la abuzuri, dar cred ca sunt multe exemple ca industria auto poate face orice pentru niste euro in plus.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

"apoi din update de soft punem optionalele, incalzire in scaune, autopilot etc" - Asa cum se fac modificari de ECU in prezent, asa se vor face update-uri ieftine pe viitor! "Stiu eu un baiat!" :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Mașini electrice

Post by razesul »

Da uite la asta nu m-am gandit ca poti sa faci ce vrei :), bine punctat.

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Mașini electrice

Post by panzer »

Mecanicii poate vor avea mai putin de munca, dar electricienii vor fi la mare cautare.

Vor face ca la computere: noul update va avea nevoie de un nou socket, memoria nu va mai fi compatibila... etc. Noul software va avea un rand nou de iconite, dar acceleratia va avea de suferit. Sau va proteja "turbina" si n-o sa mai poti face o depasire decat daca cumperi una noua.

Si e deja istorie: Tesla a decis sa nu mai foloseasca senzori ci mini camere video + software.

Post Reply

Return to “Mașini electrice, hibride, plug-in hibride”