Mașini electrice

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

Cum ar zice francezul: bullshit de articol
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Cred că gretinismele astea au luat-o razna de tot. Vine un vulcan și bese în atmosferă cât toată Europa la un loc... A ajuns mai mare probabilitatea să murim de foame decât de poluare.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Apropo de prețul la electricitate, ținând cont că consumul pe electric este dublu față de consumul pe benzină (în unități, gen am 11 litri la sută benzină și 22 kwh pe electric), dacă curentul la stații trece de 3 lei, s-a cam dus avantajul. La noi la întreprindere au dublat prețul la stație, de la 55 de bani la 1,09 lei. „Plinul” mă costă acum 15 lei față de 7,5 :) Acasă e încă mai ieftin. dar dacă prețurile la electricitate se duc în sus, cred că va dispărea și puțina dorință pe care o mai aveau unii de a face trecerea la electrice, în condițiile în care prețurile (reale, fără subvenție) sunt aproape duble.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

Pai ai 22kwh și asta pentru perioada rece.Eu merg și cu 16 și cu 18 și cu 20kwh.Cu cât am mai multe opriri cu atât consumul creste și autonomia scade.
Dacă o sa se facă curentul 3 lei, benzina și motorina vor fi mult mai sus decât acum.E tande pe mande.Din păcate pentru noi, consumatorii.
Și cresc și prețurile la consumabile atunci când trebuie sa faci reviziile.
Atâta timp cât exista subvenția, trecerea va fi accelerata.Vezi cazul Dacia Spring.Vezi câte modele electrice ies noi pe piața.O data cu dezvoltarea infrastructurii se nasc alte oportunități și calcule.Proiecte sunt, sa vedem in cât timp le fac ăștia.
Ziceam de Spring: pentru cine are posibilitatea de încărcare acasă sau la job, Dacia Spring va deschide ochii către electrice mai mult decât au făcut-o celelalte concurente.Din puncte de vedere al costului de deplasare, al costului întreținerii, al avantajelor fiscale, etc.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Mașini electrice

Post by Faust »

zaboss

Am văzut ZBS cum bea curent in parcarea de lângă gardul întreprinderii, parcată lângă un Sportage.
In curtea Electromagnetica este fieful stațiilor de încărcare.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

@Faust, da, e a mea, o săptămână cu ea, o săptămână cu ursul, dar ursul îl pun în spate la ăia de la Pynum. EMG este și nu este raiul, pentru că au un deal cu Spark, care le lasă peste noapte la încărcat, iar uneori parcarea aia de la ieșire unde sunt stațiile alea multe rămâne permanent ocupată, deci nu prea sunt pentru chiriași. Interesant însă că în aplicație mai îmi apar stații și în afara Bucureștiului, vreo 10. Am înțeles că și vând, că sunt fabricate de ei.

@Nesta, eu ziceam proporțional. Mă rog, invers proporțional :) Adică unde am cu ursul 7, am pe electric 28, chiar 30, unde am cu ursul 16, am pe electric... 16. Per total, mie îmi iese un consum mediu până acum de 22, din păcate ochiometric, că în aplicația Skoda nu-mi arată diferențiat cât a fost consum pe electric, cât pe benzină, toate consumurile se raportează la numărul de kilometri.

Când a fost nebunia cu GPL era foarte avantajos, apoi prețul la GPL a crescut mai mult decât prețul la benzină și la un moment dat s-au stabilizat, dar acum nu mai e chiar așa de clar avantajul pe GPL și a rămas un procent secundar. Cert este că, pe măsură ce omenirea evoluează, consumul de electricitate crește și nu știu dacă dezvoltarea rețelelor va putea ține pasul. De exemplu, acum rețeaua blocului mai ține consum suplimentar (Nu mai știu cât e în normativ, e pe undeva trebuie proiectată o rezervă, parcă 20%). Acum sunt doar eu cu electrică, și nici aia cine știe ce, adică merge la rețeaua casnică, că știe decât maxim 16A. Dar dacă vin 10-15 mașini electrice și încep să monteze stații nu știu cât o să mai ducă. De aia, cred că la un moment dat o să fac cerere de branșament nou trifazat să văd dacă-mi acceptă 22KW să pun o stație, dacă nu 11 kw, să fie să se găsească, ca să apuc :) Adică probabil, cât va mai exista subvenția, voi lua la tura următoare una electrică, doar că una va rămâne pe benzină sau măcar hibridă. Cel mai probabil o să merg pe un Enyaq în combinație cu Octavia sau Superb PHEV.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

un plug in e ideal, dar din păcate, iese mai scump decât multe electrice.In gama lui Kodiak, e peugeot 3008, Sportage și altele care depășesc 40mii euro bine.De la banii aia in sus îți cam iei orice electrica.Dacă pui cât costa reviziile la plug in și hibride(ca au revizie separată pe electric) nu prea îți mai vine sa cumperi.
Pana la urma, oricât ai da pe o masina, indiferent se propulsie, trebuie sa aduni tot ce tine de achiziție, consum,întreținere și efectiv cât mergi cu ea.Iar la capitolul asta, electrica iese in câștig momentan.Când nu vor mai fi subvenții, o sa fie nasol.Poate prețurile vor scădea deoarece puterea de cumpărare se va diminua considerabil.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Mașini electrice

Post by Faust »

zaboss

Electromagnetica fabrică stații de încărcare.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Mașini electrice

Post by razesul »

Problema cea mai mare la EV, din pct meu de vedere cel putin pana acuma, este pierderea de "combustibil" in van, aiurea, inutil, degeaba - o lasi in parcare pierde 1% pe zi, se face mai frig 30% din autonomie se duce, este incarcata si ii dai bice pierzi autonomie vazand cu ochii, sau pur si simplu te simti mai king of the world si ii dai bice 30%, nici nu iti dai seama.

Recomandat sa fie incarcata pana la 20%, ideal acasa dar nici asta nu e 100% trebuie spus, nici abuzurile de incarcari rapide nu fac bine, pentru unul ca mine care ma urc, merg si cobor, nu sunt inca de EV - alimentez in media la 10 zile si nu am nicio grija.

De parca ti-ai luat un bibelou de cristal si nu poti nici sa il stergi de praf, pur si simplu nu te poti baza pe nimic cand pleci la drum.

Daca o iei 90% pt oras multe din astea nici nu le bagi in seama, dar cum ar fi sa faci naveta 100km dus-intors, mergi 2 zile trebuie sa o pui la incarcat, si asta acuma la inceput e ok ca ai unde, dar daca se ajunge la parc auto 30% electric ai pus-o doar acasa, ca nu stii cand e liber la "pompa" si nu e ca dureaza 10min si se elibereaza poti sta cu orele :)

Peste 5 ani bateria e cam pe la 75% din ce putea ea cand era tanara fara sa o abuzezi. La telefon am pierdut 6% intr-un an - battery health = 94%

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

WhatsApp Image 2021-11-26 at 09.17.46.jpeg
3 km și 15 minute mai târziu scăzuse la 39 :lol:

Marele dezavantaj al electricelor este infrastructura de încărcare și durata mare de încărcare. E greu de presupus că în viitorul foarte apropiat va apărea o revoluție ca să încarci mașina în 10 minute ca la un plin de benzină. Un plin la Enyaq, chiar și la o stație de 100 kwh (care sunt puține) durează spre o oră, acasă vreo 8 sau chiar 10 la infrastructura normală. Electricele se pretează pentru un anumit stil de viață sau anumite circumstanțe - locuit la casă, parcare proprie, stații la locul de muncă. Dependența de infrastructura publică face complicată pentru restul. Una e la drum lung, că și cu ICE te oprești să realimentezi la drum lung, dar e o durată sensibil mai mare și opriri mai dese și alta este pentru circulația zilnică în absența unei surse de alimentare în rutina zilnică.
De aia cred că hibridul mai are multă vreme. Mai ales noua generație anunțată de VAG cu baterie de 22 kwh, teoretic o autonomie de 100 km electric. Poți circula în oraș full electric, lăsa noaptea la încărcat, că merge la rețea normală, până la 7.2 kw, se încarcă în vreo 4 ore. La drum lung nu mai ai stresul autonomiei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by Nesta3 »

Infrastructura este, e in continua dezvoltare.Sau te referi la stații moka?Dupa astea plânge toată lumea.Dacă îți iei electrica și speri sa încarci doar la alea moka, o sa ai o dezamagire.
Majoritatea stațiilor sunt de 50kw, dar doar pentru ca asta a cerut piața.Nu instalează nimeni stații de 100,250 sau 300 ca sa vina aia cu spark și sa tragă cu 30kw.Infrastructe se dezvolta împreuna cu piața.
Eniaq-ul are baterie de 80kwh și se încarcă in aproape 2 ore la stațiile de 50 și intr-o ora la stațiile de 100kw.Ev6 și Ioniq 5 accepta 350kwh și se încarcă 0-80% in 18 minute?Suficient nu?Dar sunt 2 sau 3 stații de genul.Vor mai veni.
Eu stiu ca ești împotriva lor dar tu vorbești din prisma unuia care CREDE ca plugin-ul de pe skoda e o dezamagire.Sau mai bine zis, consumul.Pai la 5 grade vrei sa îți și miște masina, sa îți bage și caldura și sa și consume puțin?Ca sa fie eficientă, mergi pe benzina și pe urma las-o in mod hibrid/automat.După ce motorul termic se încălzește și habitaclul e adus la temperatura setată, atunci poți muta liniștit pe full electric.
Masina electrica nu e pentru oricine.Am mai zis.Trebuie puse in balanța toate avantajele și dezavantajele.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Nu știu de unde ai dedus că sunt dezamăgit de Octavia? Poza era doar amuzament. Eu nu am treabă cu mokangelile. La ce am eu, 15 lei încărcarea nu e un capăt de țară, acasă e 10 lei.
Dar asta am zis și eu. Electricele, full sau PHEV, nu sunt pentru oricine.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Mașini electrice

Post by razesul »

Nu pentru oricine si mai ales nu pentru orice :).

EV vs ICE sunt diametral opuse, inclusiv scopul pentru care au fost construite difera, acuma 100 ani voiam sa mergem mai departe cu un singur plin, sa caram cat mai mult cu aceeasi cantitate de combustibil si sa fie cat mai ieftin, eu zic ca am reusit; de la primele motoare pe fosil si pana astazi sa fim seriosi Fabia mea are 90cp (este si varianta de 120cp) dintr-un motor de 1l, nu mai zic de emisii, cand merg in spatele unei masini din anii 50-60 "miros" diferenta.
Acuma s-a schimbat, vrem mai curat si mai ...., nu stiu spuneti voi :)

EV cu multe minusuri pe o anumita zona, multe plusuri in alta, total diferite fata de un ICE.
Problema este ca ne sunt bagate cu forta pe gat, si apoi incepem sa subventionam curentul electric :)

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Mașini electrice

Post by ionutp »

Principala problema e lipsa infrastructurii. Chiar daca incarcarea ar dura mai mult ai avea siguranta ca nu ramai in camp. Bine, oricum nu ai ramane, dar ai avea acest confort psihic. :D

Din punct de vedere al masinilor electrice eu tot nu inteleg de ce nu au cutie de viteze. Da, se pot tura mult dar la o turatie mare "plange" bateria. Nu ar rezolva problema cateva trepte de viteze? Sau bateria ar suferi la fel de mult data fiind sarcina?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Mașini electrice

Post by zaboss »

Cutia de viteze nu are treabă cu bateria. Sunt tot felul de tentative de a face una, doar că avantajul economiei este redus și nu merită investiția în dezvoltare și implementare. Gândește-te la un ventilator electric. Nu e mare diferență de consum între treapta 1 și maxim. Îmbunătățirea autonomiei nu se poate face decât prin baterii... mai mari 😂.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Mașini electrice, hibride, plug-in hibride”