pornire grea de pe loc iarna
Re: pornire grea de pe loc iarna
@dragosv: Asa ar fi normal . Acea tija de care spui este de fapt polul comun tuturor bujiilor ( plusul bateriei) pentru ca acestea trebuiesc sa se incalzeasca toate odata . Normal ar trebui verificarea sa se faca individual , ar fi fost bine chiar prin demontare si urmarirea aspectului dar nici prea des nu se pot demonta ptr ca se strica filetul din chiuloasa.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: pornire grea de pe loc iarna
corect... dar fără demontare dacă nu e cazulBAU wrote:@dragosv: Asa ar fi normal . Acea tija de care spui este de fapt polul comun tuturor bujiilor ( plusul bateriei) pentru ca acestea trebuiesc sa se incalzeasca toate odata . Normal ar trebui verificarea sa se faca individual , ar fi fost bine chiar prin demontare si urmarirea aspectului dar nici prea des nu se pot demonta ptr ca se strica filetul din chiuloasa.
kia ceed 1.6 DSL HP city oil blue decembrie 2008(proprietar iulie 2010 )
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
astazi s-au verificat toate bujiile si totul este in regula.
n-au mai fost temperaturi asa scazute deci nici simptomele respective nu le-am mai avut.
s-a verificat si bateria care este in parametri.
Singurul lucru care-mi trece prin cap acum ar fi ca bateria are mai putini AH decat cea originala (74 vs 80) daca asta ar conta. Pe de alta parte curentul de pornire este mai mare la Varta asta fata de bateria originala.
misterul revine sper sa nu mai patesc pe undeva sa nu porneasca. O sa incerc sa tin si eu mai mult de jumatate de rezervor de motorina in ea si din cea aditivata cand plec pe undeva si stationeaza.
n-au mai fost temperaturi asa scazute deci nici simptomele respective nu le-am mai avut.
s-a verificat si bateria care este in parametri.
Singurul lucru care-mi trece prin cap acum ar fi ca bateria are mai putini AH decat cea originala (74 vs 80) daca asta ar conta. Pe de alta parte curentul de pornire este mai mare la Varta asta fata de bateria originala.
misterul revine sper sa nu mai patesc pe undeva sa nu porneasca. O sa incerc sa tin si eu mai mult de jumatate de rezervor de motorina in ea si din cea aditivata cand plec pe undeva si stationeaza.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: pornire grea de pe loc iarna
Si totusi ar fi trebuit sa porneasca .
Daca acum porneste usor dar la rece ai avut probleme inseamna ca totusi are sau a avut ceva .
Poate bujiile nu se incalzesc prea repede sau motorina era de proasta calitate, cu multa parafina in ea si la rece nu se mai injecteaza corespunzator , nu mai este pulverizata bine.
Daca se repeta figura si la rece porneste tot greu ( pina in martie vor mai veni geruri) ar mai trebui facute verificari . Eventual introdus in motorina un aditiv pentru a o tine fluida la rece.
Diferenta de curent ( 74 vs 80 Ah) cred ca este nesemnificativa . Important este curentul total suportat 450 A vs 600 A
Daca acum porneste usor dar la rece ai avut probleme inseamna ca totusi are sau a avut ceva .
Poate bujiile nu se incalzesc prea repede sau motorina era de proasta calitate, cu multa parafina in ea si la rece nu se mai injecteaza corespunzator , nu mai este pulverizata bine.
Daca se repeta figura si la rece porneste tot greu ( pina in martie vor mai veni geruri) ar mai trebui facute verificari . Eventual introdus in motorina un aditiv pentru a o tine fluida la rece.
Diferenta de curent ( 74 vs 80 Ah) cred ca este nesemnificativa . Important este curentul total suportat 450 A vs 600 A
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
acum m-am uitat mai atent la baterii (ca scrisesem pe forum detaliile atunci cand am schimbat batria)
bateria originala era Solite 80Ah - 630 curent de pornire
cea noua e Varta Silver 77Ah - 780 curent de pornire
doar din diferenta curentului de pornire imi spune mie ca pe Varta trebuie sa porneasca mai usor.
ramane de vazut. o sa iau si un aditiv de motorina, poate poate.
bateria originala era Solite 80Ah - 630 curent de pornire
cea noua e Varta Silver 77Ah - 780 curent de pornire
doar din diferenta curentului de pornire imi spune mie ca pe Varta trebuie sa porneasca mai usor.
ramane de vazut. o sa iau si un aditiv de motorina, poate poate.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: pornire grea de pe loc iarna
Ai dreptate , bateria ar trebui sa fie buna . Daca motorul se invirte bine si repede ( nu ar avea cum altfel cu bateria aceasta ) ar trebui cautat ceva si pe partea de alimentare , injectie .
Problema la motoarele diesel este ca intr-adevar unele pornesc mai greu iarna ( unele ) din cauza motorinei proaste , dar odata pornite ulterior merg perfect.
Problema la motoarele diesel este ca intr-adevar unele pornesc mai greu iarna ( unele ) din cauza motorinei proaste , dar odata pornite ulterior merg perfect.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
multumesc pentru clarificari.
Intradevar, ori motorina (si sper ca asta a fost) ori un injector (sper sa nu fie cazul).
bar, banuiesc ca in cazul unui injector defect imi aparea un checkengine in bord.
Intradevar, ori motorina (si sper ca asta a fost) ori un injector (sper sa nu fie cazul).
bar, banuiesc ca in cazul unui injector defect imi aparea un checkengine in bord.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: pornire grea de pe loc iarna
Nu este obligatoriu . Atit timp cit el primeste curent si se deschide , nu da eroare. Daca el este decalibrat ( orificii ingustate , curgere imperfecta ) injectia se produce dar necorespunzator , iti da eroare in timp , " check- engine-ul".
Dar daca motorina este proasta , ingrosata din cauza temperaturii scazute , pulverizarea nu se mai face corect si motorina nu se aprinde . Ulterior cind motorul se incalzeste (se incalzeste pompa de injectie , se incazesc injectoarele) se incalzeste si motorina si motorul va functiona bine .
Este chestiune de finete dar asa cum am spus , daca cineva este tipicar si vrea intr-adevar sa rezolve ceva , va gasi eroarea si va remedia .
Daca nu , " lasa ca merge si asa "
Dar daca motorina este proasta , ingrosata din cauza temperaturii scazute , pulverizarea nu se mai face corect si motorina nu se aprinde . Ulterior cind motorul se incalzeste (se incalzeste pompa de injectie , se incazesc injectoarele) se incalzeste si motorina si motorul va functiona bine .
Este chestiune de finete dar asa cum am spus , daca cineva este tipicar si vrea intr-adevar sa rezolve ceva , va gasi eroarea si va remedia .
Daca nu , " lasa ca merge si asa "
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
cu ocazia concediului la ski am si confirmarea problemelor cu pornirea
era de la motorina.
la munte am lasat masina nemiscata 3 zile cu temperaturi si de -15 grade iar dupa a 3-a zi a pornit imediat (cum eram obijnuit). motorina din rezervor era maxmotion diesel din austria
am ajuns in tara si am facut iar plinul cu maxmotion de la Arad. am ajuns in Deva sambata noaptea si masina a stat 7 ore la -3 grade. Cand am pornit duminica dimineata iar a invartit mai mult decat trebuie (toate celelalte porniri din austria pe 3 tipuri de motorina de acolo au fost perfecte)
era de la motorina.
la munte am lasat masina nemiscata 3 zile cu temperaturi si de -15 grade iar dupa a 3-a zi a pornit imediat (cum eram obijnuit). motorina din rezervor era maxmotion diesel din austria
am ajuns in tara si am facut iar plinul cu maxmotion de la Arad. am ajuns in Deva sambata noaptea si masina a stat 7 ore la -3 grade. Cand am pornit duminica dimineata iar a invartit mai mult decat trebuie (toate celelalte porniri din austria pe 3 tipuri de motorina de acolo au fost perfecte)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
problema e ca tot pe OMV maxmotion se simte cel mai bine (dupa ce a pornit)
aia scumpa de la MOL porneste mai bine dar in mers nu se simte la fel de bine.
restul tot de duzina mi se par
concluzia ar fi: vreau in Austria
aia scumpa de la MOL porneste mai bine dar in mers nu se simte la fel de bine.
restul tot de duzina mi se par
concluzia ar fi: vreau in Austria
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: pornire grea de pe loc iarna
Dupa revizia a 6-a la IMG, s-a confirmat ca 2 din cele 4 bujii sunt defecte si de aceea motorul pornea cateodata, chiar si cald, sacadat. O sa deschid un alt thread la "probleme" legat de asta.
Merci pentru raspunsuri baieti. Ati intuit din nou problema.
Merci pentru raspunsuri baieti. Ati intuit din nou problema.
KIA cee'd FL 1.6 DSL 6MT EX HP, Machine Silver
Re: pornire grea de pe loc iarna
Am si eu uneori pornirea asta grea la ceed-ul meu (benzina 1.4); ce patesc eu: dimineata imi porneste foarte greu. Imi porneste la prima cheie dar foaaaaarte greu. De cand vad ca imi da emotiile astea, cand ma urc dimineata in masina pun contactul, opresc radioul (ma asigur ca nu am farurile pornite) si abia apoi dau cheie. Chiar si asa porneste foarte greu (a inceput sa se intample de cand a inceput sezonul rece). Ma gandesc ca ori e de la temperatura rece ori e de la umezeala care poate se pune pe bujii. Patesc problema asta chiar si cu rezervorul plin.
Chestia ciudata e ca patesc asta doar dimineata (dupa ce masina a stat mai mult timp nefolosita, noaptea adica). Daca dupa 2h sau 4h dupa ce am folosit-o dau cheie imi porneste instant (instaaaaant, ..si nu glumesc).
Ce parere aveti? (am citit topicurile de aici, dar am zis sa intreb daca e aceeasi problema ca a celorlalti: bujiile)
Eu zic ca e de la bujii; bateria am schimbat-o vara asta si am luat una buna (Exide Premium). Urmeaza sa merg sa imi verific bujiile dar as vrea sa stiu si parerea voastra si, deasemeni, care din urmatoarele bujii ar fi rezonabile:
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1296225/
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1148827/
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1834377/
Ce ma pune pe mine pe ganduri e de ce doar dimineata la prima cheie imi face asa; daca ar fi de la bujii nu ar trebui sa faca asta si dupa 2-3h dupa ce am folosit-o?
Chestia ciudata e ca patesc asta doar dimineata (dupa ce masina a stat mai mult timp nefolosita, noaptea adica). Daca dupa 2h sau 4h dupa ce am folosit-o dau cheie imi porneste instant (instaaaaant, ..si nu glumesc).
Ce parere aveti? (am citit topicurile de aici, dar am zis sa intreb daca e aceeasi problema ca a celorlalti: bujiile)
Eu zic ca e de la bujii; bateria am schimbat-o vara asta si am luat una buna (Exide Premium). Urmeaza sa merg sa imi verific bujiile dar as vrea sa stiu si parerea voastra si, deasemeni, care din urmatoarele bujii ar fi rezonabile:
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1296225/
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1148827/
http://www.epiesa.ro/bujii-kia-ceed-hat ... t-1834377/
Ce ma pune pe mine pe ganduri e de ce doar dimineata la prima cheie imi face asa; daca ar fi de la bujii nu ar trebui sa faca asta si dupa 2-3h dupa ce am folosit-o?
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: pornire grea de pe loc iarna
bujiile cand le-ai schimbat ultima data? ca avand benzina probabil le-ai schimbat de cateva ori pana acum.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: pornire grea de pe loc iarna
sincer sa fiu nu stiu cand au fost schimbate. Masina am cumparat-o SH in martie anul asta si eu nu am schimbat bujiile (in cartea service, m-am uitat mai de mult si nu tin minte sa fi vazut bujii schimbate) 80k+ km are masina.quelloo wrote:bujiile cand le-ai schimbat ultima data? ca avand benzina probabil le-ai schimbat de cateva ori pana acum.