Releu claxon

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
RaiMaN
Moderator
Posts: 1080
Joined: 17 Jun 2010, 12:27
Auto: Sportage 1.7 CRDI
Location: Bucuresti

Releu claxon

Post by RaiMaN »

Stie careva daca avem releu pentru claxon si unde se afla acesta? As vrea sa schimb claxonul si nu stiu daca sa ii pun sau nu releu...
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP

EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed

Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl

bogdan_MIB
Posts: 94
Joined: 26 Dec 2007, 03:40
Auto:
Location: Constanta

Re: Releu claxon

Post by bogdan_MIB »

da are releu, se afla in compartimentul motor la cutia cu sigurante, claxonul si eu l-am schimbat am pus de DACIA avea toane functiona numai cand vroia el :)
KIA Cee'd 1.4 GLS, Mars Red, BEST ODO141000km

User avatar
bubu
Posts: 314
Joined: 28 Apr 2008, 15:04
Auto:
Location: Constanta

Re: Releu claxon

Post by bubu »

eu am pus claxon de pe mazda 6 cu doua goarne...si electricianul mi-a montat si un releu,prins tot pe langa claxoane...claxonul avand nevoie de 2 fire cu + si inca unu pt masa.fara releu nu mi-a mers incercand sa fac si eu o improvizatie impartind firul cu + de la claxonu original in doua...dar nu a mers.

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by djniki4 »

Salutare !

Apelez la cineva care se pricepe la electrica auto. Detin doua claxoane Stebel si as vrea sa le montez in paralel. Momentan am doar unul singur montat, pe firul original al masinii si nu se aude asa tare. Din cate am vazut, masina este dotata cu un releu de 20 A. Ce modificari ar trebui sa fac sa montez si al doilea claxon in paralel? Se poate pune pe firul original ambele claxoane? Primesc suficienta putere?

Va multumesc.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by BAU »

Poti pune si 6 claxoane pe masina doar daca le legi in paralel ,
Exista un curent total ce trebuie suportat de releul pentru claxon care se imparte pe fiecare claxon in parte .
In functie de curentul total trebuie sa-ti reziste firul de alimentare si releul .

Cu un aparat de masura ( Ampermetru ) inseriat cu fiecare claxon vezi ce curent iti consuma si ii aduni ( curentii ) sa nu depaseasca releul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by djniki4 »

Multumesc mult !

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Releu claxon

Post by Vincze Szilard »

vezi daca nu scrie pe clacson ce putere are sau cati A consuma, si pe una si pe cealalta.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by djniki4 »

Cele doua claxone consuma 18A, respectiv 16A ( la 12V ) . Mi le-a montat un prieten in paralel cu un releu de 30A si o siguranta de 30A. ( direct pe bateria masinii). Mi se pare totusi ca nu se aud suficient de tare. Releul si siguranta de 30A sunt ok pentru cele doua claxoane care cumuleaza un consum de 34A?( nemasurat, citind doar pe cutia lor ). Daca as pune un releu de 40A si o siguranta de 40A, s-ar auzi mai tare ?

Multumesc

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Releu claxon

Post by Vincze Szilard »

nu cred, pt ca siguranta nu este un element care sa nu lase sa treaca mai mult de 30 A, el la 30A se arde (teoretic) e drept ca si el mai are o toleranta de +/- cateva procente, poti incerca de exemplu sa legi de proba cele 2 clacsoane direct la baterie sa vezi daca suna mai tare, iei un fir direct de la borna + si le alimentezi sa vezi cum suna.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by djniki4 »

Am scos cate un claxon si am facut proba cu fiecare in parte ( asa cum este montat acum, cu releul de 30A si siguranta de 30A ) si probandu-le pe fiecare in parte, am constatat ce se aud clar. In momentul cand le conectez pe amandoua , se aude un gajait , la una dintre goarne. De aici traduc ca nu ar primi suficienta putere.....sa fie oare asa?

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Releu claxon

Post by Ogy »

Poate ar trebui o rezistenta ceva intre ele, sau alimentate separat la +. Un electronist depisteaza imediat problema.

crinamatei
Posts: 186
Joined: 06 Feb 2014, 14:59
Auto: kia ceed
Location: Constanta

Re: Releu claxon

Post by crinamatei »

djniki4 wrote:Am scos cate un claxon si am facut proba cu fiecare in parte ( asa cum este montat acum, cu releul de 30A si siguranta de 30A ) si probandu-le pe fiecare in parte, am constatat ce se aud clar. In momentul cand le conectez pe amandoua , se aude un gajait , la una dintre goarne. De aici traduc ca nu ar primi suficienta putere.....sa fie oare asa?
Clacsoanele sunt legate in paralel sau in serie?

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by djniki4 »

Sunt legate in paralel, adica din fiecare pleaca doua mufe care merg catre releu .

moalesipufos
Posts: 66
Joined: 19 Feb 2015, 00:05
Auto: Kia C'eed 1.4 HB
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by moalesipufos »

Am nevoie de un sfat: Mai s-a întâmplat de 2 ori la interval de 2 luni sa nu mai funcționeze claxonul. Dintr-odata indiferent unde și cum as apasă nu merge. După 10-15 minute își revine. Ce poate fi?
Kia Ceed 1.4 HB 2008, 109CP, Best

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Releu claxon

Post by BAU »

Claxonul consuma destul de mult curent .

Ar fi posibil sa fie contactul de claxon de pe volan oxidat, contactele releului oxidate , vre-un conector oxidat sau chiar intreruperi la bobina claxonului.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Generalităţi”