Releu claxon
Releu claxon
Stie careva daca avem releu pentru claxon si unde se afla acesta? As vrea sa schimb claxonul si nu stiu daca sa ii pun sau nu releu...
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
-
- Posts: 94
- Joined: 26 Dec 2007, 03:40
- Auto:
- Location: Constanta
Re: Releu claxon
da are releu, se afla in compartimentul motor la cutia cu sigurante, claxonul si eu l-am schimbat am pus de DACIA avea toane functiona numai cand vroia el
KIA Cee'd 1.4 GLS, Mars Red, BEST ODO141000km
Re: Releu claxon
eu am pus claxon de pe mazda 6 cu doua goarne...si electricianul mi-a montat si un releu,prins tot pe langa claxoane...claxonul avand nevoie de 2 fire cu + si inca unu pt masa.fara releu nu mi-a mers incercand sa fac si eu o improvizatie impartind firul cu + de la claxonu original in doua...dar nu a mers.
MY CAR viewtopic.php?f=5&t=2899
Re: Releu claxon
Salutare !
Apelez la cineva care se pricepe la electrica auto. Detin doua claxoane Stebel si as vrea sa le montez in paralel. Momentan am doar unul singur montat, pe firul original al masinii si nu se aude asa tare. Din cate am vazut, masina este dotata cu un releu de 20 A. Ce modificari ar trebui sa fac sa montez si al doilea claxon in paralel? Se poate pune pe firul original ambele claxoane? Primesc suficienta putere?
Va multumesc.
Apelez la cineva care se pricepe la electrica auto. Detin doua claxoane Stebel si as vrea sa le montez in paralel. Momentan am doar unul singur montat, pe firul original al masinii si nu se aude asa tare. Din cate am vazut, masina este dotata cu un releu de 20 A. Ce modificari ar trebui sa fac sa montez si al doilea claxon in paralel? Se poate pune pe firul original ambele claxoane? Primesc suficienta putere?
Va multumesc.
Re: Releu claxon
Poti pune si 6 claxoane pe masina doar daca le legi in paralel ,
Exista un curent total ce trebuie suportat de releul pentru claxon care se imparte pe fiecare claxon in parte .
In functie de curentul total trebuie sa-ti reziste firul de alimentare si releul .
Cu un aparat de masura ( Ampermetru ) inseriat cu fiecare claxon vezi ce curent iti consuma si ii aduni ( curentii ) sa nu depaseasca releul .
Exista un curent total ce trebuie suportat de releul pentru claxon care se imparte pe fiecare claxon in parte .
In functie de curentul total trebuie sa-ti reziste firul de alimentare si releul .
Cu un aparat de masura ( Ampermetru ) inseriat cu fiecare claxon vezi ce curent iti consuma si ii aduni ( curentii ) sa nu depaseasca releul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: Releu claxon
Multumesc mult !
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Releu claxon
vezi daca nu scrie pe clacson ce putere are sau cati A consuma, si pe una si pe cealalta.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Releu claxon
Cele doua claxone consuma 18A, respectiv 16A ( la 12V ) . Mi le-a montat un prieten in paralel cu un releu de 30A si o siguranta de 30A. ( direct pe bateria masinii). Mi se pare totusi ca nu se aud suficient de tare. Releul si siguranta de 30A sunt ok pentru cele doua claxoane care cumuleaza un consum de 34A?( nemasurat, citind doar pe cutia lor ). Daca as pune un releu de 40A si o siguranta de 40A, s-ar auzi mai tare ?
Multumesc
Multumesc
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Releu claxon
nu cred, pt ca siguranta nu este un element care sa nu lase sa treaca mai mult de 30 A, el la 30A se arde (teoretic) e drept ca si el mai are o toleranta de +/- cateva procente, poti incerca de exemplu sa legi de proba cele 2 clacsoane direct la baterie sa vezi daca suna mai tare, iei un fir direct de la borna + si le alimentezi sa vezi cum suna.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Releu claxon
Am scos cate un claxon si am facut proba cu fiecare in parte ( asa cum este montat acum, cu releul de 30A si siguranta de 30A ) si probandu-le pe fiecare in parte, am constatat ce se aud clar. In momentul cand le conectez pe amandoua , se aude un gajait , la una dintre goarne. De aici traduc ca nu ar primi suficienta putere.....sa fie oare asa?
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Releu claxon
Poate ar trebui o rezistenta ceva intre ele, sau alimentate separat la +. Un electronist depisteaza imediat problema.
-
- Posts: 186
- Joined: 06 Feb 2014, 14:59
- Auto: kia ceed
- Location: Constanta
Re: Releu claxon
Clacsoanele sunt legate in paralel sau in serie?djniki4 wrote:Am scos cate un claxon si am facut proba cu fiecare in parte ( asa cum este montat acum, cu releul de 30A si siguranta de 30A ) si probandu-le pe fiecare in parte, am constatat ce se aud clar. In momentul cand le conectez pe amandoua , se aude un gajait , la una dintre goarne. De aici traduc ca nu ar primi suficienta putere.....sa fie oare asa?
Re: Releu claxon
Sunt legate in paralel, adica din fiecare pleaca doua mufe care merg catre releu .
-
- Posts: 66
- Joined: 19 Feb 2015, 00:05
- Auto: Kia C'eed 1.4 HB
- Location: Bucuresti
Re: Releu claxon
Am nevoie de un sfat: Mai s-a întâmplat de 2 ori la interval de 2 luni sa nu mai funcționeze claxonul. Dintr-odata indiferent unde și cum as apasă nu merge. După 10-15 minute își revine. Ce poate fi?
Kia Ceed 1.4 HB 2008, 109CP, Best
Re: Releu claxon
Claxonul consuma destul de mult curent .
Ar fi posibil sa fie contactul de claxon de pe volan oxidat, contactele releului oxidate , vre-un conector oxidat sau chiar intreruperi la bobina claxonului.
Ar fi posibil sa fie contactul de claxon de pe volan oxidat, contactele releului oxidate , vre-un conector oxidat sau chiar intreruperi la bobina claxonului.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km