Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
Mareshal
Posts: 5
Joined: 01 Aug 2013, 22:47
Auto: Nu

Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by Mareshal »

Vorbim de Kia Cee'd 1.4 109CP.

Cat de bine se comporta masina cu 4-5 persoane in masina plus bagaje cat cuprinde?
Cum se comporta suspensia in aceste conditii?

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by sender78 »

Se comporta bine masina, iar suspensiile nu au nicio problema.
Acum cred ca esti constient ca nu are cum sa 'traga" ca si cand este doar soferul in masina, pentru ca vrem nu vrem, 4 persoane in plus tot ajung la 280 kg plus inca vreo 30 kg de bagaje.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

bloggerx2013
Posts: 231
Joined: 28 Feb 2013, 20:19
Auto: Mazda 3 2012,Kia Ceed 1.4 2007

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by bloggerx2013 »

Trebuie sa conduci cu 1000rpm in plus ca sa ai acelasi comportament, ca atunci cand esti singur la volan.
Daca mergi la 2000-3000 o sa trebuiasca sa mergi la 3000-4000.
De asemenea la plecarea de pe loc cand ai AC pornit trebuie sa accelerezi un pic mai tare, ca sa nu te bruscheze la pornire.
Un motor de 1.6 mai elimina din problemele astea.
Cu incarcare maxima consumul creste mai mult la un 1.4 decat la un 1.6.

Ca sa iti raspund la intrebare, 1.4 109CP se comporta mai bine decat un motor de 1.2 benzina pus pe o masina de 1 tona(deci masina de oras cu motorizarea mica), mai bine decat un logan de 1.4-1.6 8V, dar mai rau decat un 1.6-2.0 pe aceeasi masina. In general 1.4 109CP se comporta ca masinile ce au 100-110CP, unele din ele cu 1.6 si cu tehnologie veche. Dar 1.4 trage mai prost decat un 1.6 de 105CP de pe Mazda mea, ce are o putere maxima mai mica.
[url=https://www.cialispascherfr24.com/]click here[/url]

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by sender78 »

La chestia cu "trasu" mai are o influenta decisiva si cuplul, nu doar calutii.
Poti sai 90 de cai dar cuplu dublu si masina va trage mai bine pana la 130-140 de unde incep sa isi spuna cuvantul caii.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by bubumisu »

Subscriu referitor la turatia mai mare pentru performanta a motorului cu 5 persoane + bagaje cat cuprinde.
Merg des cu 4 pasageri si bagaje (mai facem mici "drumetii"). Daca vreau consum decent (maxim 6,6 % cu clima pornita nonstop) accelerez constant si usor pana la 3000 rpm-uri.
In situatii de necesitate, minim 4-5000 rpm-uri. Daca ajung la 6000 rpm-uri (schimbare in treapta superioara) cu plecare de pe loc (am facut teste :mrgreen: ) aproape ca nu se simte greutatea mare. In rampa obligatoriu turata in treapta mica, altfel ramai pe loc.
Ca o concluzie, se comporta bine, dar trebuie gasita combinatia optima pentru un cuplu bun, altfel te trezesti ca trebuie sa retrogradezi. Referitor la suspensii, incarcata ful sunt mai moi, nu simti socurile ca atunci cand esti singur in masina. Si e mai stabila in curbe si la viteze mari (vorbim de prima generatie de ceed).
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by Ogy »

bloggerx2013 wrote:Dar 1.4 trage mai prost decat un 1.6 de 105CP de pe Mazda mea, ce are o putere maxima mai mica.
Mazda:
Putere maximă (CP@RPM): 105@6000
Cuplu maxim (NM@RPM): 145@4000
Viteza maximă (km/h): 184
Acceleraţie 0-100 km/h (s): 12,2
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,3/5,2/6,3
Masa proprie : 1271

Kia cee'd:
Putere maxima(CP@RPM): 109@6200
Cuplu maxim (NM@RPM): 137@3500
Viteza max (km/h): 187
Acceleratie 0-100km/h (s): 11.6
Consum intraurban/extraurban/mixt (l/100km): 7.6/5.2/6.1
Masa proprie: 1263 kg

Trage mai prost de la ce viteza sau pana la ce viteza? Pana la 100km/h vad ca trage mai prost mazda sau cel putin asa arata datele pe hartie.

On-topic:
La plecarea de pe loc trebuie sa o duci in minim 4000rpm in fiecare treapta pana ai atins viteza pe care ti-o doresti.
Poti sa mergi la ce turatie vrei atat timp cat masina merge constant. Daca vrei sa accelerezi pe autostrada de la 130km/h si esti surprins in treapta 5-6, normal ca o sa retrogradezi in treapta 4. In oras mergi cu 50-60km/h, vrei sa accelerezi din orice treapta este masina retrogradezi in a 2 a maxim a 3 a. Pentru un mers de mormoloc (la consum) iti recomand prima banda unde poti sa accelerezi de la 10km/h pana la 200km/h si cu treapta a 5 a in cat timp vrei tu....
Pentru accelerari
50km/h -treapta a 2 a
70km/h - treapta a 3 a (mai rapid treapta a 2 a cu schimb de a 3 a)
90km/h - treapta a 3 a
110km/h -treapta a 4 a ((mai rapid treapta a 3 a cu schimb de a 4 a)
130km/h - treapta a 4 a
150km/h -treapta a 5 a (mai rapid treapta a 4 a cu schimb de a 5 a)
Viteza maxima o atingi la fel de repede si burdusit de bagaje si pasageri si cu a.c pornit sau fara ele. Eu nu am sesizat vreo diferenta in acest sens cand schimbi la 6500rpm.

bloggerx2013
Posts: 231
Joined: 28 Feb 2013, 20:19
Auto: Mazda 3 2012,Kia Ceed 1.4 2007

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by bloggerx2013 »

Ogy: ai gresit rau cifrele de cuplu la ceed! Cuplul de maxim de 137 este la 4850rpm, Mazda are peste 140 de pe la 3500rpm pana pe la 6800rpm unde se opreste!
2. Mazda are 100CP la 4000rpm, Ceed are pe la 5500rpm?

Daca conduci "normal" pana in 3000-4000 diferenta in realitate e mai mare decat o arata chiar si cifrele in favoarea Mazda.
Daca vrei sa omori Ceed si sa ii dai blana va reusi sa fie cu 0,5s mai rapid la suta, DAR va face galagie. Mazda are cutia mai lungaa si are norma EURO5 deci pana la 100 in blana va fi mai inceata, DAR in realitate consumul e mai bun decat Ceed cu cel putin 0,5 l ! De ex: Mazda 3 cu EURO4 era la 11,2s. Treapta 5 la mine e etajata cum e treapta 6 la 1.6 GDI.

Incarcata si cu AC Mazda reuseste sa se miste mai repede decat Ceed la orice viteza, iar Ceed se simte submotorizata daca nu face ca un mixer si o conduci lejer.

Sincer, mi se pare ca Ceed nu face mai nimic pana la 3000rpm si de aici a plecat acest topic. Ai zice ca e motorul stricat daca merge AC si ai greutate si nu dai in el cu 4000-5000rpm. Iti dau dreptate ca motoarele aspirate se conduc in turatie si nu ca un motor diesel. In general, un motor face un cuplu mai mic la o turatie mica decat un motor mai mare ce face un cuplu mai mare la aceeasi turatie. Un motor de 1.8 e mai bun, iar unul de 2.0 e si mai bun.
[url=https://www.cialispascherfr24.com/]click here[/url]

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by Ogy »

Daca ma insel cu ceva te rog sa bagi tu detaliile respective. Eu asa le-am gasit. De asemeni baga si graficul de putere.
Mie imi place cum se aude motorul turat de ceed. Si in 5 ani nu a ragait deloc dar sa moara.
Cum iti explici diferenta aia de 0, 6 s ? Dar consumurile?

bloggerx2013
Posts: 231
Joined: 28 Feb 2013, 20:19
Auto: Mazda 3 2012,Kia Ceed 1.4 2007

Re: Comportament Cee'd cu 5 pasageri

Post by bloggerx2013 »

Rectific, cuplul maxim de 137 este la 5000rpm, deci nu la 3500rpm asa cum ai scris tu. La 4850rpm e pt 1.4 de 100cp de pe Ceed nou.

Pare ca Mazda nu se lauda cu CP si cu NM asa ca nu am gasit graficul oficial asa cum exista la Ceed.
http://postimg.org/image/z6jsa98mt/
Poza e obtinuta pe Dynojet pt un 1.6i/105cp model 2008.

Curba cu albastru e puterea pe care a facut-o motorul in test (cu factor de multiplicare 1.09, cit ar spune un dinamometru Dynojet si e aceeasi scala pe care o dau producatorii de masini cind estimeaza ei puterea pe care o vind prin publicitate) iar cea rosie e puterea dupa aplicarea factorului de corectie (ca erau -13C afara).

Cifrele de catalog sunt minime garantate. Daca pui combustibil mai bun sau asiguri ungerea cu un ulei mai putin vascos poti sa scoti cifre mai bune asa cum se vede si in poza.

Diferenta de 0,6 vine strict din etajarea treptelor 3 si 2 si cutia de 5 trepte gandita si pt consum. Treptele sunt asezate mai bine pe Ceed pt acceleratia 0-100. Pe Mazda pierzi mai multe ture cand schimbi treptele. Reprizele uzuale in treptele 3,4,5 sunt foarte rapide. Cifrele de catalog pot fi foarte bune, dar in practica nimeni nu conduce doar la 5000 si 6200rpm. De ex pe Ceed nou acceleratia 0-100 este 9,9 deci foarte "rotund" nu? In realitate lumea(review-uri auto) se plange ca defapt masina nu e atat de vie(pt 135cp) pana in 3000rpm. In comparatie cu 1.4 motorul de 1.6 are doar 105CP, acestia par a fi repartizati bine si unde trebuie fara a compromite consumul. Mai sunt diferente de aerodinamica, suprafata frontala de frecare cu aer, inaltimea mai mica fata de sol si o turatie mai mica pt aceeasi viteza pt ca cuplul permite.

In concluzie: totul e un compromis printre care: cifre de catalog, etajare pt reprize/accelerare/consum, nr trepte, fiabilitate, bani, clasarea motorul ca putere printre celelate motorizari ale constructorului/concurentei(putem intra mai tare in detalii aici), taxe si nu in ultimul rand norma de poluare...
Ca o curiozitate urmatoarea Mazda 3 va avea motor de 2.0 de tip GDI cu compresie 14:1 cu 120CP(o suta douazeci) si acceleratie 100 de 9s cu un consum extern de 5. Un motor de 1.5 cu 100CP cu acceleratie 10,5s si consum mediu 5.
[url=https://www.cialispascherfr24.com/]click here[/url]

Post Reply

Return to “Generalităţi”