Discuri si placute frana

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
destrug
Posts: 25
Joined: 02 Jun 2008, 01:09
Auto:

Re: Discuri si placute frana

Post by destrug »

Am 120.000km cu discurile originale. Nu trepideaza, scartaie sau altceva. Cum le masor sa vad daca mai merg? Ma uitam si la ce pot sa pun in loc. Cei mai multi ati pus Textar. Am cautat pe autoeco si m-a frapat un lucru. Desi au aceleasi dimensiuni, discurile Ferodo sunt de 2 ori mai grele. Materialul sa fie motivul?

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Discuri si placute frana

Post by BAU »

Nu materialul este motivul . Densitatea materialului , fonta, este putin peste 7 ( 7,2-7,3) g/cmc . Daca piesele au aceeasi dimensiune geometrica ( sau aproape aceeasi dimensiune ) nu ar trebui sa fie decat o diferenta de cateva sute de grame .

Daca cumva nu au aceeasi constructie ( poate gaurile de aerisire sunt mai putine ) este posibil sa fie o diferenta mai mare de greutate . Dar chiar de dublu nu prea cred , undeva este o greseala . Sa nu fi confundat discurile , fata , spate .

Daca totusi discurile ar fi facute din alt material ,poate otel, cu densitatea peste 8 g/cmc ar fi o diferenta mai mare de greutate . Dar mi se pare imposibil pentru ca discurile de frana se fac din fonta .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

cristianst85
Posts: 48
Joined: 03 Dec 2017, 22:12
Auto: Kia Pro Cee'd
Location: Bucharest

Re: Discuri si placute frana

Post by cristianst85 »

Salutare,

Pentru cei care au pus și discuri și plăcuțe ATE, care este ritmul de uzură al discurilor (în special pe față)? Ideea e că aș vrea să merg tot cu plăcuțe ATE chiar dacă fac mizerie mai multă (nu mă deranjează).

P.S. Când am luat mașina, acum aproape doi ani, a venit cu plăcuțe ATE pe față (pe spate nu îmi dau seama ce sunt). La revizia de anul trecut (mai 2018) mi s-a recomandat să schimb plăcuțele și discurile. La plăcuțe mai aveam 5mm pe față și 4mm pe spate, dar acum, după mai bine de 3000 de km, cea din dreapta față a ajuns la nivelul de uzură - sub 2mm. În plus cred că am și o problemă cu etrierul (tot dreapta față) că rămâne cuplat după ce iau piciorul pe frână pentru încă câteva secunde, iar treaba asta am observat-o prima dată la frânare bruscă la viteze foarte mari 120-140 km/h (mașina trage stânga și intră ESP-ul + temperatură mult mai mare a discului din dreapta față de cel din stânga).

Cristian,
Kia Pro Cee'd 1.6 GSL 93kW 126cp (2009) Black Pearl
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by alimos »

Cristian,
1. Verifica etrier cu etrier si schimba kiturile de etrier ( piston,garnitura,burduf) acolo unde vezi un minim de rugina. Lucreaza numai cu vaselina siliconica. Orice alta vaselina omoara elementele de cauciuc.
2. Inlocuieste rapid lichidul de frana si repeta asta odata la 2 ani.DOT 4 , un brand cunoscut.
3.Foloseste ATE pentru discuri cu cea mai mare incredere.Am pe ambele masini 8 discuri ATE , ultimele 4 schimbate la Sportage luna trecuta. ZERO probleme. Cu placutele inca mai arunc ochii pe al alte branduri ,ca ma oftica scartaitul, desi au fost montate cu cele 3 tipuri de vaselina specifice unui schimb de placute facut ca la carte: siliconica,cuprica si de fixare tablite antiscartait. Fiecare cu treaba ei.
4. Nu te juca cu frana.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Discuri si placute frana

Post by BAU »

Ca tot discutam de placute . Am trecut la al treilea rand de placute . Pe fata aproape ajunsesera la senzorul de uzura , pe spate erau la jumatate. Am gasit la un pret foarte bun la Autokarma placute Bosch . Pe cutie scrie ca sunt fabricate in China . Sunt cam negre si par cam moi , cred ca contin destul de mult grafit . Insa dupa cca 100 km in oras si dupa cateva franari se comporta excelent , franeaza foarte bine , nu se aude nici un zgomot , nici un scartait . Cu ocazia aceasta am schimbat si discurile pe spate , am pus Textar .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

cristianst85
Posts: 48
Joined: 03 Dec 2017, 22:12
Auto: Kia Pro Cee'd
Location: Bucharest

Re: Discuri si placute frana

Post by cristianst85 »

@alimos, merci tare fain pentru feedback!

Ca o rectificare la ce am scris mai sus, am făcut peste 7000 de km de la ultima revizie cu plăcuțele cu care a venit mașina, dar ele sigur au mai mult (peste 10K). Cred că ar fi o treabă bună să schimb și lichidul de frână pentru că nu îmi aduc aminte să fi văzut prin fișele de service că s-a schimbat. Apropos, știe cineva ce culoare are lichidul de frână DOT 4? Înțeleg că ar trebui să-și schimbe culoarea dacă este contaminant/uzat.

P.S. Mâine merg să pun anvelopele de vară și o să încerc să măsor și grosimea discurilor de frână.

Cristian,
Kia Pro Cee'd 1.6 GSL 93kW 126cp (2009) Black Pearl
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by alimos »

Nu ai pentru ce.
Lichidul de frana este principala cauza pentru aparitia ruginii pe pistonas si blocarea acestuia,alaturi evident de burduful de protectie spart sau deformat. Asta evident daca este vechi,pentru ca se contamineaza cu apa. Exista testere pentru asta,dar o schimbare la 2 ani te scuteste de testat si iti asigura o frana eficienta si bani in buzunar. 100 de lei pentru un schimb de lichid sunt mult mai putin decat ai sa dai tu acum pe o revizie la etrieri.
Referitor la Dot 4, personal nu cunosc un lichid colorat sau tehnologii de schimbare a culorii in functie de incarcarea cu apa.
Ce pot insa sa iti spun dupa ani de experienta este ca lichidul uzat,vechi se deosebeste prin culoare de cel nou in alt mod. Cel nou este transparent,limpede, alb galbui,pe cand cel contaminat capata o culoare gri cenusie,cu o turbiditate mediu-accentuata,in functie de cat de vechi este.
Cert este ca la recuperarea lui de pe aerisitorul etrierului se foloseste in 99% din cazuri un furtunas transparent care permite vizionarea lichidului care iese. Si pot sa iti confirm ca se vede clar de tot diferenta,nu ai nevoie de alt element ajutator. Culoarea iti va spune sigur cand sa te opresti.
Ce te sfatuiesc insa: daca ai ajuns in stadiul in care ti s-a blocat vreun pistonas, nu te apuca in regie proprie de aceasta revizie. E clar ca lichidul e contaminat nefiind schimbat poate niciodata,si asta duce la mai multe concluzii. Una ca sigur ai de schimbat kituri de etrieri,ceea ce nu e la indemana oricui,si alta ca sigur si aerisitoarele sunt foarte ruginite si risti sa le rotunjesti,sau si mai rau, sa le rupi. Eu as cumpara inca de la inceput 4 aerisitoare noi. La mine la ceed am rotunjit unul de berbec,ca nu am fost in stare sa il ung cu o vaselina siliconica sub capacul acela de cauciuc,ca sa am pe ce sa pun cheia cand am nevoie...La sportage m-am invatat minte. Am trantit sub capacelul ala cate un bob de mazare de siliconica, stau linistit. Mecanicul o sa ma pupe la revizii...
Deci,una peste alta,o revizie atat de adanca la frane,dupa ani buni de absenta a intretinerii,eu as face-o in service clar. Nici nu m-as gandi sa ma apuc de ea in curte sau in fata blocului. Orice service cu autorizatie pe perete.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by Vincze Szilard »

si eu la ceed mi sa blocat frana pe spate dreapta, si asta am observat cand am schimbat cauciucurile si discu de frana era ruginit.... culmea e ca era ruginit doar pe exterior nu si pe interior, deci pe jumate mergea frana..... am desfacut roata si etrierii in curtea casei, am constatat ca placutele de frana erau duse si ruginite si cel pe partea exterioara era blocat si sudat in etrier,.... i-am schimbat, am uns cu motorina, wd40....cu detoate..... si pe urma si-a revenit.... si acum dupa 1 an tot asa e, merge bine....a trecut si itp-ul....si cu un drum am invatat cum e cu franele...data viitoare imi schimb eu discurile si placutele de frana....
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by alimos »

Discul era ruginit pe exterior din cauza culisantelor blocate. Asta este comportamentul cand nu sunt gresate. Pistonul impinge doar in placuta de interior, dar nu reuseste sa traga si etrierul spre mijlocul longitudinal al masinii. Si atunci frana capata ineficienta, uzura prematura si inegala, si in cele din urma blocare. wd40 nu stiu sigur, dar vezi ca motorina sigur ataca cauciucul. Si ai cauciuc in doua puncte cheie pentru functionarea franei:la pistonul central si cei doi culisanti. Deteriorarea burdufului= praf si umezeala= love
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by Vincze Szilard »

una e sa ai tot timpul motorina pe ele si sa le ungi cu motorina toata ziua, si alta e o data la 5 sau 10 ani....
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Discuri si placute frana

Post by BAU »

@Vincze : Si eu mi-am schimbat singur discurile pe spate si placutele de frana . Eu am gasit un bolt culisant de etrier care functiona cam greu asa ca l-am curatat si gresat cu vaselina siliconica si pana acum este Ok .

In schimb am gasit la o roata sabotii de frana si tot mecanismul franei de mana complet ruginit ( asta pentru ca nu prea folosesc frana de mana ) sabotii frecau pe disc si de fiecare data cand plecam de pe loc se auzea un trosnet metalic . Am crezut initial ca este vorba de la vre-o bieleta sau de la placutele de frana dar era de la sabotii de frana care se miscau odata cu tamburul rotii.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Discuri si placute frana

Post by Vincze Szilard »

tot atunci am curatat si frana de mana, dupa demontarea discului.....si am curatat cu peria de sarma si imbibat in motorina....era bine daca aveam un aparat cu jet de apa sub presiune dar nu am avut....asa am curatat cum am putut...si nu cred ca am gresit curatand cu motorina si frecand cu peria de sarma.....dupa aia a prins mult mai bine....
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

cristianst85
Posts: 48
Joined: 03 Dec 2017, 22:12
Auto: Kia Pro Cee'd
Location: Bucharest

Re: Discuri si placute frana

Post by cristianst85 »

Întrebare stupidă, dar să înțeleg că un set de plăcuțe conține plăcuțele pentru ambele roți (dreapta + stânga - în total 4), nu? Iar discurile sunt câte unul.

De exemplu:
24.0110-0332.1 - puntea față (https://www.epiesa.ro/placute-frana-kia ... -10345508/)
13.0460-5780.2 - puntea spate (https://www.epiesa.ro/placute-frana-kia ... -10345508/)

Merci,
Kia Pro Cee'd 1.6 GSL 93kW 126cp (2009) Black Pearl
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Discuri si placute frana

Post by quelloo »

dap, asa este
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Discuri si placute frana

Post by BAU »

da , pentru ca discurile se pot schimba si cate unul dar placutele ar trebui schimbate la set , cate 4 pe fiecare punte
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Generalităţi”