Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

Revin cu impresii baterie noua (EXIDE Excell EB 504,50 Ah, 360 A)
La porniri zilnice, porneste cam greu, la juma de cheie.
Daca sta o saptamana in parcare porneste prima data la sfert de cheie, chiar daca au fost temperaturi negative si bineinteles au trecut multe zile de la ultima pornire.
Care o fi explicatia logica :?:
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

lus
din umbra...
Posts: 351
Joined: 11 Sep 2007, 12:29
Auto: cee'd
Location: Piatra Neamt

Re: Sfat baterie auto 1.6 Crdi !

Post by lus »

salut.

ce recomandati tot pentru 1.6 diesel?
am gasit sa intre in suport:
bosch sau varta 70ah 630a
macht 70ah 560a
banner 70ah 600a
rombat 75ah 610a
banner 72ah 640a

cat de important e curentul de pornire versus amperaj?

multumesc.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sfat baterie auto 1.6 Crdi !

Post by Nesta3 »

Nu mai stiu exact cat are cea originala, dar din ce ai pus acolo, diferentele de amperaj sunt foarte mici si nu afecteaza cu nimic daca iei 70 in loc de 72 gen.La curentul de pornire, avand in vedere ca e diesel, ar fi bine sa iei egal sauai mare decat ce are cea originala.
Iti recomand Varta Silver sau chiar Varta Black.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alex21
Posts: 4
Joined: 19 Aug 2015, 13:57
Auto: kia ceed

Re: Baterie moarta

Post by alex21 »

pentru 1.4 benzina am ales intre VARTA B20 Black Dynamic 45Ah EN 400A si Exide Excell EB501 50Ah EN 450A

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by bondalicir »

Mergi pe exide
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

belami
Posts: 194
Joined: 11 Oct 2007, 13:25
Auto:
Location: Buzau

Re: Baterie moarta

Post by belami »

Stie cineva de ce pe site-ul Varta imi indica numai baterii pt Start/stop, pt Kia Ceed din 2007, 1.4 benzina. Eu nu am Start/stop pe masina.
1.4 BEST, Machine Silver
Comanda 25.10.2007, seriile 06.12.2007, livrarea 12.01.2008

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Baterie moarta

Post by Nesta3 »

Am vazut si eu.
Poti alege Silver Dynamic de 54Ah, curent pornire 530 sau Black Dynamic C14 de 56Ah,curent pornire 480.
Ambele se potrivesc in locas si intrunesc si depasesc cerintele celei originale.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Ogy »

Probabil o greseala "nevinovata" sa mai vanda si ei cateva pe gel.

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by shtirlitz »

La mine inca e bateria originala, 10 ani si aproape 2 luni. Niciodata nu s-a descarcat. 90% -5-25 km pe zi drumuri scurte in oras
Image

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by shtirlitz »

Salut. Am fost si eu azi la un depozit de baterii situata in Iasi Moara de foc. Primisem mai multe reclame telefonice, asa ca am recomandat si la altii, sau dus si-au cumparat. Acum cand m-am dus eu, am cerut bateria" Baterie auto Exide Premium 47Ah EA472 " Iar vanzatorul mi-a spus ca nu poate sa-mi dea garantie pe asa baterie mica ca producatorul recomanda de 60AH si si mi-a zis ca imi da o baterie exide Asia de 60 ah. Eu am zis ca nu ma intereseaza acea baterie si ca o vreau pe aceasta. Tipul a devenit arogant ca adica eu nu inteleg romanste ca nu poate sa-mi puna baterie auto exide premium 47Ah EA472 ca nu pune stampila pe garantie. Am zis ca ok, renunt la garantie, dar sa-mi dea odata bateria. a zis ca nu o sa incapa ca e mai inalt lacasul, inca un pic si ma lua la bataie, dupa care a intrat in magazin. am asteptat jumate de ora sa iasa cu bateria si n-a mai iesit asa ca am plecat. Pur si simplu n-am inteles atitudinea, am plecat umilit.
Image

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by shtirlitz »

Gata, am dat comanda de pe emag la bateria https://m.emag.ro/baterie-auto-exide-ex ... e_products
Multumesc colegilor si lui Ogy pentru recomandari. Sper sa fiu si eu multumit la fel ca voi. Bafta!
Image

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by panzer »

Stie cineva specificatiile la bateria de pe Ceed 2, 1.4 GSL? La prima vedere pare mai mica decat cea de la Ceed 1.

Ieri dimineata n-a mai plecat. Era ploaie si ma grabeam. Am pornit-o cu redresorul si am plecat ca avem treaba. Azi n-a pornit iarasi. Am pus redresorul si am lasat-o pana la Full (cam 5h). Maine o masor.

Ce este ciudat: la inceputul lui septembrie la revizie bateria era in parametri. Bateria ca si masina are 2 ani si 6 luni. Am avut o problema electrica (un consumator care ramanea pornit) acum 1 an si am gasit bateria la 5v. Practic redresorul o vedea ca baterie de motocicleta si o incarca doar pana la 6v. Dar chiar asa sa fie in parametri inca 1 an de la incident si sa moara brusc?

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

Poate te ajuta acest tabel : http://masininisam.com/baterie/kia/ceed.html
Succes!
Fair day, be well !
Image

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by panzer »

Merci mult. E la fel cu cea veche din cate imi dau eu seama.

Dimineata asta: pe multimetru avea 12.45 v. Dar de pornit nu a pornit. Se aude un zgomot de releu care cupleaza repetat dar nu incearca sa invarta motorul. Iarasi ma grabeam si am plecat cu masina a doua.

Acum: e posibil sa nu fie bateria in cazul acesta. O sa o pornesc din nou cu redresorul.
E posibil ca voltajul sa fie ok, dar curentul de pornire nu. Stie cineva cum masor cu un multimetru standard curentul de pornire?

Alte idee sunt bine venite. Ceva ce as putea face eu. Altfel luni sau marti ajung la service.
Ma gandesc ca are o problema cu minusul. Masina nu se comporta ca si cum n-ar avea baterie. Farurile si becurile interioare au intensitate normala. La cea veche cand am ramas fara baterie nici n-am mai intrat in masina, decat cu cheia.

Cu redresorul pleaca abia dupa 5-10 minute. Dupa doar 1-2 minute incearca sa invarta dar doar odata si fara succes. Dupa 10 minute pleaca la sfert, super usor, fara sa se chinuie. La fel in timpul zilei la plecari repetate. Dimineata insa o luam de la capat.

:?:

Stiu ca as putea muta bateriile intre ele, dar tot imi trebuie 1-2 zile de test. Si nu se poate caci masina veche are maine multa treaba.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Cu multimetrul nu prea ai ce face pentru verificarea curentului de pornire . Curentul este asa de mare incat multimetrul se va arde ( suporta maxim 10 A)

Dar poti totusi incerca ceva pentru ca 12,4 V in gol la pornire este destul de OK, important este sa nu fie 12 V.

Pune multimetrul pe baterie si daca la pornire tensiunea scade la sau sub 9 V nu este bine ,este la limita, nu ar trebui sa scada sub 10 V

Dupa pornirea motorului multimetrul ar trebui sa arate cam 13,6-13,8 daca alternatorul incarca bine .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”