Radub, bine ai venit in randul celor care au trecut prin aceleasi nelamuriri ca si tine!
Mi-am pus si am pus si eu, la randul meu, aceleasi intrebari. Asta e, atunci cand ai nevoie de masina si banii nu-ti permit sa faci ce vrei...
Dar, sa revin: cred ca noi, romanii, suferim de sindromul "dacia - masina buna la orice!" - spun asta fara sa jignesc pe nimeni! Traim asa cum traim, drumurile sunt astea pe care le tot carpim, si atunci e normal sa incerci tot felul de compromisuri (cum altfel sa numesti o masina care sa fie buna si de mers la serviciu zilnic, in mari sau foarte mare aglomerari urbane, buna si de mers in gasca la pescuit, buna si de scos familia in weekend si/sau concedii? Si, peste toate astea, sa nu platesti nici taxe mari, sa nu coste mult nici asigurarea, sa nu consume mult...Ca sa nu pomenesc de design, calitatea materialelor, confort...)
Ei, din acest punct de vedere, cee'd sw de 1.4 este un compromis, si inca unul bun! Motorul este clar de masina de oras - daca te uiti la capacitatea cilindrica!(desi multi m-ar contrazice, acum cand exista motoare de 1.0, 1.2 sau chiar mai mici de 1.0). Puterea, in schimb, e "umflata" pentru a satisface si nevoile extra-urbane, si nevoile unei caroserii de peste 1300 kg! De aceea zic eu (si nu numai eu) ca este un compromis, pana la urma... Platesti impozite si asigurare mica, ai un consum bun, echilibrat, dar ai si "nervul" oferit de muschii celor 109 CP. Sigur, eu am (re)simtit nevoia unei capacitati cilindrice mai mari, in special in concediu, cand a trebuit sa folosesc AC mult timp. Sincer, in depasiri opream AC-ul ca sa nu am surprize - e foarte adevarat ca nici nu turam motorul, fiind inca sub 3000 km parcursi.
Una peste alta, kia cee'd sw de 1.4 este, dupa parerea mea, un compromis - chiar unul foarte reusit! Este o masina care iti poate oferi satisfactii la care nu te gandesti inainte.
Kia cee'd sw 1.4 NU este o sportiva, nu este o masina pentru off-road (ori, la noi, pescuitul presupune de multe ori si asa ceva)nu este o masina cu care sa mergi zilnic pe autostrada cu 180km/h, nu este nici macar cea mai ieftina din clasa ei.
Dar, ca sa te poti hotari... e greu de dat sfaturi! Vezi si oferta concurentei... vei vedea ca multi dintre cei ce sunt impotriva cee'd-ului compara motoarele de 1.6 ale concurentei cu cel de 1.4 al kiei, si nu cu cel de 1.6, cum ar fi normal - si asta ar trebui sa-ti spuna ca motorasul de 1.4/109CP este un mic campion, care nu te va lasa la greu!
Eu unul, desi sunt convins ca inca o sa ma mai surprinda (dupa 3000 - 4000 km parcursi), as recomanda motorul de 1.6, 122 CP sau dieselul de 1.6, doar pentru a te situa intr-o zona de siguranta, in ceea ce priveste rezerva de putere (in cazul benzinarei) sau cuplul brut oferit la turatii scazute (evident, ma refer la diesel aici).
Daca - din motive financiare (la fel ca mine
), nu poti sa-ti "adjudeci" un 1.6, (sau un puternic 2.0
), cred ca nu faci nici o greseala daca-ti iei un cee'd sw de 1.4. Trebuie doar sa-ti acorzi o perioada de timp ca sa inveti sa exploatezi corect motorul.
Si, in fond, hai sa-ti mai spun o treaba: inainte de a-mi lua cee'dul am incercat 2 golf4 variant, cu motor de 1.4 75 CP, benzinare. Aveau peste 100.000 km si erau mai nervoase decat un al treilea golf4 cu motor de 1.6. Daca nemtii - la care se uita toata lumea ca la "guru" ai industriei auto, au considerat ca nu-i nici o problema sa puna un astfel de motor pe un golf4 variant, de ce nu ar face si kia la fel?
Odata am dus un neamt cu un cielo prin nordul Moldovei (o miniexcursie de o zi). Stiind ca omul are acasa un super mercedes, ma scuzam oarecum pentru confortul oferit de coreanul cu motor de 1.5 si 75 CP... Neamtul insa, mi-a spus ceva ce am memorat: It's drivable, isn't it? They are all cars, after all!
Succes in procesul tau decizional, si nu uita sa ne tii la curent!