Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by alexandruu »

Image
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by alexandruu »

alexandruu wrote:Image
Rapoartele sunt ceva mai sportive la 1.4 si 1.6 comparativ cu 2.0 sau ma insel ? nu era normal ca pe motorul de 2.0 sa seteze cutia mai sport? Alte masini cu 2.0 si 143 cai trec lejer sub 10 sec /100km/h la aceiasi greutate a masini pe cand la kia pro`ceed se multumeste cu 10.3 , pacat nu ? mai bine 1 litru in plus la 100km si 1 secunda in minus la acceleratie si reprize zic eu
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by SeKAh »

Da, am observat si eu chestia asta mai demult. Treaba asta e aiurea! :?

Sa te uiti si la raportul de demultiplicare finala care e iarasi mai lung la motorul de 2.0 benzina! :? :?

Se pare ca s-a dorit o masina buna de croaziere pe Autobahn si mai putin de acceleratii/reprize rapide.

Pentru comparatie, motorul 1.4 are 3000 de ture la 100km/h in a 5-a.
Sa ne spuna cineva cu motor 2.0 benzina turatia la 100km/h in a 5-a.

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by alexandruu »

Da macar vor fi mai bune reprizele decat la motorul de 1.6 ? adica compenseza prin puterea si cilindreea mai mare motorul sau nu prea ? :roll: ca pe langa faptul ca masina cu 2.0 costa cu 1000 euro in plus , mai este si taxa de mediu cu 300 euro mai mare, si eu numai masina de croaziera nu vreau :)

Cine imi explica exact ce inseamna de ex 1.370 in treapta a 3a . si daca este dif mare intre 1.370 si 1.257 . Sa presupunem ca schimbi in ambele cazuri viteza la 4000 Rot in a 3-a , cate rot vei avea dupa ce ai schimbat ?
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by MihaiM »

alexandruu wrote: Cine imi explica exact ce inseamna de ex 1.370 in treapta a 3a . si daca este dif mare intre 1.370 si 1.257 . Sa presupunem ca schimbi in ambele cazuri viteza la 4000 Rot in a 3-a , cate rot vei avea dupa ce ai schimbat ?

Transmisia masinii inseamna printre altele, multe pinioane (roti zimtate) de diferite marimi (diametre). De exemplu in treapata I-a pinionul cel mai mare din cutie este angrenat la pinionul cel mai mic de pe tija (layshaft) cu pinioane invartite de motor.
Rapoartele inseamna cate rotatii complete face pinionul invarit de motor pana ca cel din cutie cu care este angrenat sa faca o roatie.
Astfel 1.370 inseamna ca pinonul corespunzator treptei a III-a de pe axul invartit de motor se roteste de 1.37 ori pana ca pinionul coresepunzator treptei a III-a din cutie cu care este angrenat sa se invarteasca odata. Raport= 1.370:1
Rezulta ca motorul de 2.0 obtine aceeasi viteza in treapta a-III-a ca 1.4 si 1.6 folosind mai putine rotatii pe minut. Deci daca 1.4 si 1.6 au nevoie de 3000 de ture sa prind 100km/h, 2.0 va avea avea 100km/h la 2000 si ceva de ture (mi-e lene sa calclez exact cate).

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by alexandruu »

Intrebare finala : Masina cu 2,0 este mai sprintena la acceleratii / reprize decat una cu 1.6 avand in vedere cutia mai lunga la 2.0 sau nu ? :roll: sau mai bine zis : care te baga mai tare in scaun ?:))
Cand am dat comanda nu stiam ca handicapul asta, cutie de viteze cu etajare lunga... incep sa cred ca am facut o mare greseala.
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by SeKAh »

motor 1.6.......................motor 2.0
tr1- 15,52:1...................13,85:1
tr2- 8,37:1.....................8,21:1
tr3- 5,88:1.....................5,26:1
tr4- 4,43:1.....................4,1:1
tr5- 3,59:1.....................3,26:1

Mai sus ai raportul final de transmitere la roata a puterii motorului in fiecare treapta de viteza pentru cele doua grupuri.
Cu exceptia primei trepte (care conteaza mai putin), diferentele de demultiplicare sunt mici.
Practic n-ar fi motive de ingrijorare, sigur motorul de 2.0 are performante mai bune ca cel de 1.6 in ciuda cutiei mai lungi.

Sigur o sa te bage mai tare in scaun motorul de 2.0 :D

PS: pacat totusi ca n-are demultiplicarea de la 1.6

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by virusvex »

super faza...are cineva o idee pentru 1.6 GSL daca se poate modifica putin treapata a 5-a de viteza , sa aiba undeva la 0,7 .......eu personal cunosc o firma care face roti dintzate la ce dimensiuni vreau , pas...si asa mai departe .Astept raspuns , sau sa imi explice cineva mai pe larg ce trebuie schimbat in acest caz (pt ca eu stiu ca trebuie schimbate 2 chestii dar nuj cum se cheama )...In fine..ast raspuns....Eu vreau la 1.6 sa am in tr a 5-a viteza de croaziera la o turatie mai mica.....Dc???......Ma pasioneaza mersul pe Autostrazile Europei.;))
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by Akbhar »

1. Nici nu ti-a venit masina si deja vrei sa schimbi ceva la ea. Poate nu e stricata asa cum e.
2. Din cate vad esti interesat de pinioanele cutiei de viteze si in special de cele pentru treapta a 5-a. Ai putea sa-l inlocuiesti cu unul de la o cutie de viteze pentru motoarele Diesel, dar s-ar putea sa ofere un rapot de multiplicare prea mic si motorul sa nu aiba cuplu suficient. Oricum dupa interventia asta iti cam iei adio de la garantia cutiei de viteze.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by virusvex »

Akbhar wrote:1. Nici nu ti-a venit masina si deja vrei sa schimbi ceva la ea. Poate nu e stricata asa cum e.
2. Din cate vad esti interesat de pinioanele cutiei de viteze si in special de cele pentru treapta a 5-a. Ai putea sa-l inlocuiesti cu unul de la o cutie de viteze pentru motoarele Diesel, dar s-ar putea sa ofere un rapot de multiplicare prea mic si motorul sa nu aiba cuplu suficient. Oricum dupa interventia asta iti cam iei adio de la garantia cutiei de viteze.
Asta e lojica ca imi iau adio de la garantie, dar cu ce fol. Pot sa iau unu de la un motor diesel , dar nu pur si simplu iau un pinion , stiu ca mai sunt niste rotitze care trebuie sa picepe respectivul pinion care si ele trebuiesc sa aiba anumite standarde sa pice perfect pe pinion. Oricum, am sa intreb la service la kia, poate pot sa imi comand un pinion de treapta a 5-a de la un diesel sau sa vin cu unul facut de mine. SI dupa interventie e clar ca din treapta a 4-a in treapta a 5-a trebuie sa schimb undeva la 4000 sa am cuplu.....
So....ai putea sa ma ajuti cu niste detalii?
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by virusvex »

aaa..si masina a venit, dar nu am platit inca deoarece e 3,8 cursul euro la unicredit si mai am de platit 90 % din masina , asa ca mai astept pe sapt viitoare ca se preconizeaza ca ajunge undeva la 3,65 la BNR ( acum e 3,73 si ceva la BNR ) .La cum sunt licitate actiuni si asa mai departe are 70 % sanse sa ajunga si la 3,6 la BNR...Urmaresc day -everyday tranzactiile;) ...Mai astept.....Te astept cu un rasp...sau pe oricare il intereseaza despre aspectul asta..
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by alexandruu »

poate ne spune cineva care are pe masina 2.0 benzina daca i se par prea lungi rapoartele, si se simte cumva o lipsa de cuplu la demaraje mai puternice
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by quelloo »

Si pe mine m-ar interesa asa ca fapt divers..... "Sa ne spuna cineva cu motor 2.0 benzina turatia la 100km/h in a 5-a."
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Bonzai2
Master Of Puppets
Posts: 811
Joined: 11 Jun 2008, 02:28
Auto: Mazda Cx5
Location: All around the world
Contact:

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by Bonzai2 »

quelloo wrote:"Sa ne spuna cineva cu motor 2.0 benzina turatia la 100km/h in a 5-a."
2750-2800
Mazda Cx5 2.2 D AWD 175 CP Revolution - Red Soul
Ex : Kia Cee'd 2.0 GSL Style- Kompass Blue
http://picasaweb.google.com/Bonzai222/ElCid#
Nu conteaza cat de lung ai parul, important e ce si cum gandesti

mitzux
Posts: 149
Joined: 14 Jun 2008, 17:47
Auto: Ceed SW CRDi /VW Golf VI TDI
Location: Germany

Re: Gear Ratio - Rapoarte Demultiplicare

Post by mitzux »

MihaiM wrote:
alexandruu wrote: (roti zimtate)
fara sa fiu rau deloc se numesc roti dintate, iar "zimtii" se numesc dantura.:-)
sorry-defect preofesional
m
Cee'd SW (2007),LX+W+S, 115 CRDI, albastru baltic-Vandut 04.03.2016 la 196000km
Golf VI (2012), Style, 1.6 TDI, Tornadorot
ODO >63000 km

Post Reply

Return to “Generalităţi”