ESP TEST
ESP TEST
Salut!
Merita ESP-ul. daca vreti sa va convingeti ce diferenta pot face niste sisteme ( ABS, traction control, ESP ) uitati-va aici TOP GEAR TEST
Merita ESP-ul. daca vreti sa va convingeti ce diferenta pot face niste sisteme ( ABS, traction control, ESP ) uitati-va aici TOP GEAR TEST
nu-i neg utilitatea. dar nici nu am atita incredere in esp. 70 de mile pe ora pe gheatza ? adica peste suta de km pe ora ? da' ce, am baut gaz ? cum in 10 ani de condus shi 5 mashini fara esp nu am avut probleme nu cred ca o sa am nici de acum incolo. nu l-am pus nu pentru ca era un capat de tzara pretzul ci pentru ca nu am incredere. e genial cind functzioneaza corect, dar am prieteni cu mashini "pricopsite" care se pling ca intra ba prea tirziu, ba prea devreme shi merg cu esp-ul dezactivat. singurul care nu se plinge (dintre prietenii mei) e unul care are un audi a3 cu tot ce se poate pe el. asha ca eu unul am renuntzat. teoria e teorie, practica ne omoara. prefer sa conduc astfel incit sa nu am nevoie de esp vreodata.
Se preconizeaza ca ESP sa ajunga dotare standard. Ceea ce este foarte bine. Conform statisticilor, ar fi mult mai putin accidente si mult mai putine victime daca toate masinile ar fi echipate cu asa ceva. Si eu am tot 10 ani de condus si pana acum n-am fost in situatia sa regret (prea tare) ESP-ul. Insa nici nu vreau sa ajung sa ma intreb "ce-ar fi fost daca aveam...", asa ca il voi pune. Iar daca ma va scoate cumva din sarite ii dau OFF de nu se vede.
si eu l-as pune daca ar fi vechea oferta valabila
asa nu o sa-l pun, oricum masina o sa fie stabila, are suspensie ind spate multi-link ... astia prin reviewuri spuneau ca nu e chiar la fel de stralucita in curbe ca si Ford Focus 2 - (care e legendara pentru stabilitate) - dar se aproprie foarte mult.
asa nu o sa-l pun, oricum masina o sa fie stabila, are suspensie ind spate multi-link ... astia prin reviewuri spuneau ca nu e chiar la fel de stralucita in curbe ca si Ford Focus 2 - (care e legendara pentru stabilitate) - dar se aproprie foarte mult.
ESP - mai mult decat util
Eu am fost un caz clasic de "ce bine ar fi fost daca il aveam" cand la 40 - 50 km/h am alunecat pe gheata si m-am rasturnat cu masina in sant. Nu grav dar am tras o sperietura zdravana. Dupa asta am tot cautat sa vad ce dispozitiv electronic m-ar fi ajutat la momentul respectiv si am vazut ca ESP era singurul. Chiar in testul celor de la Fifth Gear este prezentata situatia clasica cu care eu am pierdut aderenta pe gheata. Diferenta era de viteza. Asa ca eu pentru Cee'd voi lua cu siguranta ESP. Chiar daca nu voi utiliza ESP-ul defel cat voi avea masina ma voi declara multumit de investitie. Dar cu siguranta va interveni si imi corecta unele traiectorii luate prost sau unele intrari prea la limita in curbe.
Totusi trebuie avut in vedere si limitele de actiune ale acestor dispozitive electronice. Da ele sunt bune dar daca tu mergi cu viteza foarte mare (peste, nu stiu, 130 - 150 km/h) nu cred ca te mai ajuta mult sa ramai pe sosea pentru ca pur si masina parcurge distante mult mai mari in fractiunile acelea de secunda cand computerul iti corecteaza traiectoria. La fel si cu airbags: ele sunt proiectate sa actioneza optim (sa se deschida in timp util) doar la anumite viteze ele masinii. Pur si simplu la peste 120 km/h (in momentul impactului) ele nu mai ajuta cu nimic, dimpotriva te pot si omori, ele fiind proiectate sa se deschida optim la viteze mai mici, timpul in care incarcatura se detoneaza si air-bag-ul se umfla este unul standard si nu depinde de viteza de deplasare a masinii.
Totusi trebuie avut in vedere si limitele de actiune ale acestor dispozitive electronice. Da ele sunt bune dar daca tu mergi cu viteza foarte mare (peste, nu stiu, 130 - 150 km/h) nu cred ca te mai ajuta mult sa ramai pe sosea pentru ca pur si masina parcurge distante mult mai mari in fractiunile acelea de secunda cand computerul iti corecteaza traiectoria. La fel si cu airbags: ele sunt proiectate sa actioneza optim (sa se deschida in timp util) doar la anumite viteze ele masinii. Pur si simplu la peste 120 km/h (in momentul impactului) ele nu mai ajuta cu nimic, dimpotriva te pot si omori, ele fiind proiectate sa se deschida optim la viteze mai mici, timpul in care incarcatura se detoneaza si air-bag-ul se umfla este unul standard si nu depinde de viteza de deplasare a masinii.
Daca aveti posibilitatea luati ESP... De multe ori poate face diferenta intre viata si ce e dincolo de ea!!
NU trebuie sa fii vitezoman, sau teribilist ca sa iti trebuiasca ESP!
Un C4 fara ESP, facut praf!! Daca avea ESP erau sanse mari sa nu se intample.. Vestea buna este ca au scapat doar cu zgarieturi ambii pasageri..
http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?t=292
Niste filmulete si de la mine:
Un filmulet care face cat 1000 de cuvinte. Enjoy!
Un alt filmulet, de data aceasta la scara mai mare . Aici se vede intr-adevar cat conteaza ESP-ul.
Si ultimul filmulet edificator
NU trebuie sa fii vitezoman, sau teribilist ca sa iti trebuiasca ESP!
Un C4 fara ESP, facut praf!! Daca avea ESP erau sanse mari sa nu se intample.. Vestea buna este ca au scapat doar cu zgarieturi ambii pasageri..
http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?t=292
Niste filmulete si de la mine:
Un filmulet care face cat 1000 de cuvinte. Enjoy!
Un alt filmulet, de data aceasta la scara mai mare . Aici se vede intr-adevar cat conteaza ESP-ul.
Si ultimul filmulet edificator
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
- Vietnam
- Skywalker
- Posts: 653
- Joined: 23 May 2007, 21:23
- Auto: Sportage 2.0 DSL AT AWD HP
- Location: Bucuresti
- Contact:
Nu ... ma refeream la protectie La mine in masinuta nu a plouat decat cu .... cafea. Geamuri deschise cafeaua pe capota si discutam cu un prieten . Observ un clio simbol cu o femeie la volan care facea manevre sa iasa din parcare. Incep sa rad de ea ca nu prea le stia cand deodata inghet: a pus volanul pe drept si a inceput sa dea cu spatele drept spre masinuta mea. In trei secunde aveam aripa pocnita si o parte din usa fata dreapta ...si inundatie de cafea in masina ( doua pahare de plastic aproape pline ..). Ce s-a intamplat dupa nu mai are nici o importanta
CEE'd 1.4 Base GSL LX MT Abyss Blue 2007-2014
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
eu am patit cu un bosorog care dadea cu spatele pe o straduta - nici macar ca sa iasa din parcare, mergea inainte s-a oprit, m-am oprit cam la 4m in spatele lui si incepe se dea in spate, pana a ajuns la vreo 2m m-am gandit ca vrea sa dea putin sa o parcheze in stanga (asta si vroia - dar s-a gandit sa dea mai mult in spate fara sa se uite). Noroc ca se misca foarte incet, nu s-a intamplat nimic, dar nu pot sa inteleg cum naiba sa dai cu spatele fara sa te uiti? Daca e un copil mic acolo si il nenorocesti pe viata? Imbecili! Moda asta de-a a da cu spatele si sa te uiti in oglinzile laterale...
-
- Posts: 278
- Joined: 24 May 2007, 16:31
- Auto:
- Location: Galati
- Contact:
nu inteleg ce e rau in a te uita in oglinzi(toate 3) cand dai cu spatele. mi se pare chiar mai practic decat sa stau pe jumatate rasucit.....fusioncid wrote:eu am patit cu un bosorog care dadea cu spatele pe o straduta - nici macar ca sa iasa din parcare, mergea inainte s-a oprit, m-am oprit cam la 4m in spatele lui si incepe se dea in spate, pana a ajuns la vreo 2m m-am gandit ca vrea sa dea putin sa o parcheze in stanga (asta si vroia - dar s-a gandit sa dea mai mult in spate fara sa se uite). Noroc ca se misca foarte incet, nu s-a intamplat nimic, dar nu pot sa inteleg cum naiba sa dai cu spatele fara sa te uiti? Daca e un copil mic acolo si il nenorocesti pe viata? Imbecili! Moda asta de-a a da cu spatele si sa te uiti in oglinzile laterale...
la urma urmei totul tine de obisnuinta...
Kia Cee'd 1.6 CRDI Pewter Beige (GL 83 THT)
ODO: 137.111km
poze: https://picasaweb.google.com/1129296780 ... 44/KiaCeed
ODO: 137.111km
poze: https://picasaweb.google.com/1129296780 ... 44/KiaCeed