ITP = inspectia tehnica periodica

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
gruj
Posts: 151
Joined: 10 Nov 2009, 17:18
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by gruj »

Eu am fost a doua oara in ITP-ul din IOR2, de pe Pallady. Sunt doi baieti care au ITP-ul si lucreaza foarte okay, curat. Am dat telefon, am facut programare, fix la ora respectiva am intrat pe rampa si am plecat dupa 30 minute (si asta fiindca a durat mult citirea seriei motor care era murdara).
Cu o saptamana inainte sa-mi expire ITP-ul mi-au dat un sms sa-mi aminteasca. Totul - 85 RON fara oferta sau alte nebunii.
KIA cee'd FL 1.6 DSL 6MT EX HP, Machine Silver

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by Vincze Szilard »

caz fericit, la mine prima data a blocat rar-ul masina, si dupa o ora jumate timp in care nu au aparut baietii de la rar, am stat cu masina pe stand si restu la coada,
deci rar-ul blocheaza masina noua de 2 ani in loc sa verifice mai atent cele care intradevar au probleme si iau itp-ul stiu ei cum.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by GabiA »

Mie nu mi se pare in regula asteptatul asta dupa rar. Ok, vrei sa faci un control, dar in maxim 15 minute esti acolo. Practic iti blocheaza masina si vine cand are chef, evident pe timpul si banii tai! Stau si ma intreb ce se intampla daca vrei sa pleci. Poti sa iti iei masina si actele de acolo in vreun fel?
Am mai inteles ca este bine sa faci itp-ul dupa ora 15...
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by alex79 »

Eu unu nu cred ca RAR-ul vine intamplator la masini mai noi.
Vezi pe strada o gramada de masini gen Dacia 1310 care deabia se misca. Se impart cotizatii.
Cum de nu ii opreste pe aia?!?
Chiar vorbeam cu un coleg azi ca din moment ce ti-ai luat masina sau esti la volan numai obligatii si responsabilitati ai: sa astepti RAR-ul, sa platesti accize,RCA,rovinieta, sa faci ITP,sa platesti impozit, sa feresti pietonii, etc.
Soferii sunt cei mai buni contribuabili.
In Olanda am inteles ca se merge mult cu bicicleta: sunt mai sanatosi, nu platesc toate daravelele. Nu sunt buni pentru economie. :)
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

Razica
Posts: 294
Joined: 11 Nov 2007, 19:30
Auto: ceed 1.4 TGDI
Location: Berceni-bucuresti

Post by Razica »

@gabi a eu am facut itp-ul pe la 15.30 si mi a blocat rar ul masina pt reverificare. Masina era noua atunci si era prima inspectie. Am mai stat dupa rar inca jumatate de ora. Si eu la fel cred ca sunt anuntate reverificarile astea sau cum se numesc

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
cee'd 1.6 crdi pewter beige
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by alex79 »

A mai trecut un ITP... 03.10.2015
Efectuat in Bacau si a costat 75 de lei. Se pare ca in Bacau RAR-ul este un mic bau-bau. Sunt multe verificari, dar cu toate astea vezi o gramada de masini pe strada care nu ar trece in veci si pururi.
Inafara de pus holograma si data mi-a dat si o hartie tiparita care face referire la inspectie. Zice ca impreuna cu certificatul de inmatriculare iti permite iesirea din tara.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

mdr_mirel
Posts: 251
Joined: 30 Sep 2009, 23:57
Auto: Kia pro ceed fl 1.6 diesel
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by mdr_mirel »

A facut cineva Itp-ul la Augsburg Militari?Am vazut ca au un pret bun fata de alte statii ,70 de lei,si ma bate gandul sa ma programez la ei pentru Itp.
Kia pro_ceed Facelift 2010 ,1.6 CRDI 115 cp,6MT,Cassa white,143 000 km.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

Joi am facut ITP-ul
Si pe benzina si pe GPL
Mai intai pe GPL si dupa aia pe benzina noxele
La GPL a dat cu 0 emisii cu exceptia hidrocarburilor, ceea ce confirma ca astia baga ceva uleiuri in GPL pentru protejarea motorului. Nu se pune insa la depunctare concentratia de hidrocarburi la GPL.
La benzina am iesit bine, desi in principiu motorul nu merge pe benzina decat la pornire. Ultima forjare a fost in August pe autostrada Simeria - Sibiu
Deci faza cu mersul periodic pe benzina in regim turat pica.
Sa auzim numai de bine 8)
Drum bun fara incidente majore :D
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by panzer »

Felicitari.

Dar, "Deci faza cu mersul periodic pe benzina in regim turat pica." Asteapta sa nu iti mai porneasca dimineata. Sa vezi ce umbli prin service-uri, ca e senzorul, ca e injectia, pompa de benzina, sau sabia lui Damocles: distributia. :mrgreen: Dupa care nu e bun service-ul. O duci pe platforma la altii. Si cercul continua. Si mai grav: masina pleaca dar parca merge in 3 cilindrii, motorul care altfel toarce de nu il auzi, parca vrea sa isi ia zborul.

Inteleg ca nu crezi ca mersul pe benzina cand ai GPL nu ajuta. Daca esti norocos, din nou felicitari, dar suntem destui care au patit destule cat sa dea un sfat in eter. Caci in asta consta comunitatea. De aceea petrecem timp pe aici. Ajutam cu ce putem si noi.

Mai mult decat ce spun cei care sunt Stan Patitul, sfatul cu mersul pe benzina l-am auzit atat de la montatorul instalatiei cat si de la inginerul de service de la Kia. Or sti ei ce stiu, nu?

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

@Panzer
Au trecut aproape 2 ani de la ultimele noastre postări.
Aveam programare pe 17 Ianuarie 2021, am făcut azi ITP-ul ca să mai beneficiez de valabilitate 2 ani (în cartea de identitate e trecut 2009, e model 2009 deși am achizitionat-o în toamna lui 2008).
Toate bune și frumoase, testele au ieșit ok, numai ca să vezi surpriza🙄
Când sa dea cu spatele tipul de la ITP sa o scoată de pe tester, a murit motorul.
La prima cheie nu a mai pornit. Am încercat toate variantele, curent de la alta masina, scos bornele baterie, scos siguranțele de la panoul de bord din stânga volanului,etc. Am mutat-o în parcare . Am chemat inginerul mecanic, a verificat pompa de benzina. Diagnostic: pompa benzina nefunctionala(test cu cheia în contact, pe poziția pornit, am dat și start, nu se auzea motorasul, i-a desfacut capacul de sub bancheta spate).
Recunosc ca merg constant pe canistra pana alimentez, nu alimentez când se aprinde martorul combustibil. Asta e, cred ca am comis-o. În timp🤪
Rezolvam Luni cu alta noua. Am postat pe topic GPL problema cu pornirea la rece și plecatul de pe loc cu bruscarea pana se încălzește motorul. Dacă nu mai apare la pornire în treapta 1 /2 înseamnă ca era de vina pompa benzina.
Dacă fenomenul nu dispare (am schimbat și filtrele combustibil / aer rezervor), atunci e o problema.
De mers pe benzina, merg constant 80 -100 km la 1000 km pe GPL. Alteori mai des ca să consum benzina. Vara.
Interesant, nu?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

PS:
OFF TOPIC
Care-i faza cu logarea, de câte ori incerc sa accesez un topic, încerc o postare, solicita din nou logare🤔
Aveți idee ce se întâmplă?
Multumesc
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bwo »

bubumisu wrote: 31 Dec 2020, 00:04 @Panzer
Au trecut aproape 2 ani de la ultimele noastre postări.
Aveam programare pe 17 Ianuarie 2021, am făcut azi ITP-ul ca să mai beneficiez de valabilitate 2 ani (în cartea de identitate e trecut 2009, e model 2009 deși am achizitionat-o în toamna lui 2008).
Toate bune și frumoase, testele au ieșit ok, numai ca să vezi surpriza🙄
Când sa dea cu spatele tipul de la ITP sa o scoată de pe tester, a murit motorul.
La prima cheie nu a mai pornit. Am încercat toate variantele, curent de la alta masina, scos bornele baterie, scos siguranțele de la panoul de bord din stânga volanului,etc. Am mutat-o în parcare . Am chemat inginerul mecanic, a verificat pompa de benzina. Diagnostic: pompa benzina nefunctionala(test cu cheia în contact, pe poziția pornit, am dat și start, nu se auzea motorasul, i-a desfacut capacul de sub bancheta spate).
Recunosc ca merg constant pe canistra pana alimentez, nu alimentez când se aprinde martorul combustibil. Asta e, cred ca am comis-o. În timp🤪
Rezolvam Luni cu alta noua. Am postat pe topic GPL problema cu pornirea la rece și plecatul de pe loc cu bruscarea pana se încălzește motorul. Dacă nu mai apare la pornire în treapta 1 /2 înseamnă ca era de vina pompa benzina.
Dacă fenomenul nu dispare (am schimbat și filtrele combustibil / aer rezervor), atunci e o problema.
De mers pe benzina, merg constant 80 -100 km la 1000 km pe GPL. Alteori mai des ca să consum benzina. Vara.
Interesant, nu?

Tot ansamblul cu pompa de benzina sta in benzina si pentru a se racii pompa de benzina (mai ales vara), de aceea se zice sa nu mai mergi fara sa alimentezi in momentul cand se aprinde martorul de benzina din bord, pentru ca in timp se strica mai repede pompa de benzina.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

Atașez o poza.
Arsa e puțin spus.
Efectiv topita.
Rezultatul a 12 ani de mers pe canistra și cu benzina full în rezervor doar în concedii.
În mod cert "cauza imediata" a decesului a fost mersul pe canistra încă 2 zile după schimbarea filtrelor rezervor.
Pana la urma trebuie sa schim tot subansamblul.
Una originala nu se merita ca preț.
Am găsit una after market made în Koreea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by BAU »

@bubumisu : Acolo s-a intamplat altceva . Zona care este arsa este in partea de sus a pompei , in zona carbunilor motorului , zona contactelor . Pur si simplu cred ca un carbune a ramas blocat , nu a mai facut contact decat pe o suprafata mica , s-a incalzit pana s-a topit carcasa pompei .

Iti spun din experienta proprie. Sorbul pompei si turbina care trage benzina ( de fapt nu este o turbina , este o placa ceramica crestata ) se gasesc mereu un benzina , tocmai pentru a se raci si a nu se distruge .
Repet : iti spun din experienta proprie , am distrus o pompa de benzina pe care am pornit-o in aer . In zece secunde ( 10 secunde ) faptul ca s-a rotit pe uscat acea turbina s-a incalzit pana s-a distrus . Indiferent cat de putina benzina ai in rezervor , acea turbina este racita in benzina .

In momentul cand s-a golit tot rezervorul , si pompa nu mai poate trage benzina , atunci este pericol de distrugere a pompei . Dar si atunci pompa este inca protejata pentru ca motorul se opreste .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

@BAU
În mare parte inteleg ce zici, tehnic mai puțin.
După ce a curățat fundul rezervorului și a schimbat filtrele, a băgat câțiva litri de benzina. Am luat masina și am mers 2 dimineti asa. La ieșirea din parcare fără vlaga parca se poticnea. S-a și inecat motorul. Am rămas în drum, s-a făcut coada în spatele meu. Chiar și atunci tu consideri ca sorbul/mecanismul de aspirare erau protejate?
Deci practic am fost mai ghinionist eu?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Post Reply

Return to “Generalităţi”