eugenflorinmanea wrote: ↑05 Oct 2017, 20:59
Are.. si se manifesta la Brc.
Fix BRC am si eu pe masina .
e ceva cunoscut ?
@panzer : Problema cu pornirea la prima cheie o aveai mereu ? indiferent de cantitatea de benzina din rezervor ?
La mine daca am ceva mai multa benzina, sa spunem ca undeva peste 50 ron . imi pleaca masina normal , la sfert .
Nu e indicat sa ai sub 1/4 din rezervor. Pompa de benzina se raceste cu benzina! Asta inseamna cam 10 litri, deci cam 50 lei.
Problema cu pornirea la prima cheie tine de calitatea benzinei si nu de cantitatea din rezervor. Poti sa ai si plinul daca nu ai miscat masina 2 luni, vara, o sa intampini aceeasi problema.
De aceea repet: puneti putina benzina (10L) dar consumati-o vara. Aproximarea cu 2 plinuri de GPL si apoi consumata benzina e pentru mers normal. Daca faci plinul de GPL si apoi un drum de 400km nu tb sa respecti intocmai.
Ce vreau sa spun si apoi ma retrag din discutie: sunt putine probleme pe care le genereaza GPL-ul. La Kia avem aceasta problema ca este sensibila la pornire pe gaz. Este o problema mai degraba specifica KIA. Tine de cum obtin ei Euro 4,5,6 din deschiderea injectorelor la pornire cand polueaza cel mai mult.
O alta chestiune pe care trebuie sa o stim cu totii. Desi avem aproape toti BRC Secvent 24.11 nu avem toti aceleasi injectoare de gaz montate si mai ales nu avem toti acelasi computer de gaz. Comportamentul e diferit. De aici si opiniile userilor sunt diferite.
De ex: la Ceed 1, 2008 se simte diferenta intre gaz si benzina desi motorul are teoretic 109cp. La Ceed 2, 2015 nu se simte diferenta intre Gaz si Benzina desi motorul are 100 cp. Si pe gaz si pe benzina motorul 2015 e mai elastic si mai fasnet decat cel din 2008. O alta chestie confirmata cu montatorul: injectoarele de gaz monatate pe 2015 sunt mai mari decat cele montate pe 2008.
Eu am o chestie enervanta legata de indicatorul cu leduri al cantitatii din rezervor. Dupa plin, la 20km, deja se stinge primul led, dupa alti 80km, se stinge al doilea, iar cand trece pe rosu, mai fac aproximativ 150km pana la gol. Indicatorul ala din cate stiu ar putea fi reglat din plutitor, dar mi-au spus ca nu se poate, probabil de lene. Asa cum afiseaza acum nu are nicio noima...
Consum foarte bun pe GPL:
Am mers 280km cu 38L gaz, de unde rezulta un consum de 13.5l/100
Din cei 280 am mers cam 50 autostrada iar restul doar aglomeratie de bucuresti.
Ma declar foarte multumit
Salut!
Am un c'eed din 2009 si in 2014 i-am montat GPL.
La 1 an dupa am inceput sa am probleme cu pornirea dimineata sau dupa mai multe ore de stationare. Nu am acordat mare atentie si abia in 2016 am depistat ce avea: membrana din plamanul in care se face trecerea gazului din stare gazoasa in solida era fisurata. Cat timp motorul era oprit, gazul de pe conducta trecea in camera de ardere, astfel ca la pornire deja era full de gaz si se ineca.
De cateva luni ma confrunt cu aceeasi problema, am scos furtunul de la gaz si m-am convins ca de data asta e alta problema.
Trebuie sa insist de 4, 5 ori pana porneste, iar odata pornita nu pot pleca imediat ca da sa moara si nu trage.
Am schimbat filtrul de benzina si nu s-a schimbat nimic. Am luat bujii noi, dar degeaba.
De curand am schimbat si bateria, ulei +filtru, filtrul de aer.
Ma gandesc doar la injectoarele de benzina ca ar mai putea constitui o problema.
Masina are 140 000 km.
Va rog sa ma ajutati!
Deci se adevereste faza cu membrana fisurata, discutata ceva mai sus...
Poate te ajuta un tester? La 140.000, ai putea sa te gandesti si la injectoare.
Mergi doar pe benzina o perioada (1-2 zile).
Poti sa verifici pompa de benzina urmand cativa pasi simpli: pui contactul dar nu pornesti, repeti de 2-3 ori. Daca porneste la sfert dupa asta e de la pompa.
Daca suspectezi injectia incearca (cu benzina proaspata) sa o forjezi rau cativa zeci de KM. De genul mers peste 5000 rpm.
Pompa e in parametri. Am scos furtunul de alimentare intr-o sticla si cand am pus contactul avea presiune normala.
Ma gandesc sa scot toate injectoarele si ca intr-un filmulet de pe youtube sa le incerc pe fiecare.
Totodata o sa verific si fisele ca la pornire, dupa 4,5 chei miroase puternic a benzina
Odata incalzit motorul mai face probleme? Pe tester are vreun cod de eroare?
Daca se balbaie si da in nas doar la rece, pana se incalzeste ar fi bine sa verifici compresia pe fiecare cilindru, dar la rece! Un injector cu pb se manifesta si cu motorul cald de exemplu.
Bafta si sa ne tii la curent.
Buna seara,
Saptamana viitoare voi trece si eu masina pe gpl. Voi monta sistemul BRC. Sper ca am ales ok. Am o nelamurile insa. M-au intrebat daca vreau sa imi pun si Sistem de protecție a supapelor – Flashlube care costa inca vreo 3 milioane + reincarcarile la 4000km parcursi. Trebuie instalat?
panzer wrote: ↑16 Oct 2017, 15:57
Cum se comporta pe benzina?
Mergi doar pe benzina o perioada (1-2 zile).
Poti sa verifici pompa de benzina urmand cativa pasi simpli: pui contactul dar nu pornesti, repeti de 2-3 ori. Daca porneste la sfert dupa asta e de la pompa.
Daca suspectezi injectia incearca (cu benzina proaspata) sa o forjezi rau cativa zeci de KM. De genul mers peste 5000 rpm.
Multumesc Panzer!
Am tot schimbat diverse si degeaba.
Dupa ce ti-am urmat sfatul am parcurs cca. 10 km numai intre 4000-6000 rot/min in drum spre serviciu.
Asta dupa ce s-a incalzit bine motorul si am mers numai pe benzina. Am pornit-o la prima cheie la plecarea de la serviciu si dupa ce s-a incalzit bine am repetat inca o data faza pana acasa. Am cam exagerat putin, dar sper sa nu se fi intamplat nimic.
De atunci a pornit in fiecare dimineata la cheie (3 zile). Sper sa fie rezolvata. Astept sa vad cum se va comporta in sezonul rece.
Multumec pentru sfat!