Instalatie GPL !?!

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Instalatie GPL !?!

Post by sender78 »

O matematica simpla ne spune ca :

- 10000km pe benzina = 1000 l benzina = 4500 lei
- 10000km pe gpl la un consum de 12% = 1200 l gpl = 3000 lei

Diferenta este de 1500 de lei la 10000 km.
La 100000km pe gpl ajungi la aprox 12-13000 lei economie pentru ca vei mai merge si pe benzina nu exclusiv pe gpl.

Daca vrei si in EUR, aprox 2700 eur la 100000km.

Eu la aprox 200000 de km pe gpl estimez o economie de aprox 5000 EUR, in conditiile in care masina a costat 11300 EUR

P.S. toate astea puteai sa le calculezi singur fara nicio problema, nu-i asa?!
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Instalatie GPL !?!

Post by ionutp »

Mersi frumos, nu stiam cam care e consumul real pe GPL, de aceea nu am calculat.
Pare ca merita, mai ales ca scade mult si factorul poluare.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Nesta3 »

Mai nasol e ca pe injectie directa, randamentul nu mai e la fel de ridicat si in plus, instalatia costa intre1500-2000 euro in functie de masina/motor.
Partea buna e ca producatorii scot masini direct pe GPL si nu te mai complici.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Pretul la GPL este mai inflexibil decat la Benzina. Acum benzina este 4.3 lei, dar imi aduc aminte si cand era 5.7 lei. La fel acum GPL-ul este 2.3 lei (sau 2.5 la cele de firma). Dar am mers vreo 3-4 ani la 1.8 lei/l gpl.
Acum ai recupera investitia in 20k km. Pe vremuri calculam la 12k recuperarea investitiei.

Despre benzina. De 7 ani am GPL, n-am oprit instalia niciodata (decat daca ramaneam fara gaz).
@sender: benzina se degradeaza. Dupa 3 saptamani de concediu si 2 saptamani de nefolosit masina am ajuns pe platforma la Mit pt ca nu mai pornea: dadea sa porneasca dar morotul parca era in 2 cilindri. Au scos benzina din rezervor (basca MOL 100) si nici nu mai arata si nici nu mai mirosea a benzina. Am inlocuit benzina cu Lukoil 95 (am cumparat-o cu bidonul de la lukoil-ul de langa MIt Baneasa) si s-a balbait un pic, apoi a plecat la sfert.

Eu recomand altceva:
- benzina de 95 de la o statie foarte aglomerata in zona.
- nu scadeti sub 1/4 rezervor.
- la 1000 km pe gaz, consumati benzina, preferabil cu masina turata: puteti sa treceti si de 5000 rpm cu motorul cald. Daca aveti GPL in rezervor nu ramaneti in pana prostului, daca e calda mergeti pe GPL pana la statie.

@Nesta: instalatia pt gdi este cam 4000 lei si foloseste permanent benzina (cam 20%). Dacia a scos toata flota pe GPL la un super pret. Instalatia de fabrica este mai ieftina decat cea after market. Mai ales ca e pusa pe un TCe 100 cp. Deci injectie directa, turbo pe gaz din fabrica.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Nesta3 »

Pentru Sportage 1.6gdi se ducea in 2000 euro.Poate a mai scazut intre timp.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Sunt si acum de 2000 euro (Prince-urile de ex). Pt Octavia 1.2 TSi, de la Vernesti, cam 4000 lei mi-au spus. Dar pana si el a spus ca monteaza pe injectie directa, dar nu e multumit de cum merge masina dupa.

Uite ma uitam aici si am aflat niscava chestii noi:
- la 10 ani tb sa schimbi butelia, ca nu mai treci rar-ul!
- la Dacia e 300 euro instalatia de GPL si poti parca in subterane.

https://www.youtube.com/watch?v=iI4xJMXGSAc

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Instalatie GPL !?!

Post by ionutp »

Poti parca in subterane cu GPL pe Dacia? De ce?
Stiu ca interzicerea nu e din cauza "pericolului de explozie" care nu prea exista ci din cauza ca in cazul unei supraincalziri butelia are o supapa de siguranta care elibereaza gazul in atmosfera. Dacia face ceva diferit?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Instalatie GPL !?!

Post by quelloo »

motivul pentru care nu e permis cu gpl in parcarile subterane este pentru ca e mai greu decat aerul iar orice gaz scapat se strange in cea mai joasa parte a parcarii.
plus ca, ma indoiesc ca vei putea intra cu dacia aia pe gpl in parcarile astea pentru ca regulile sunt generale nu pe marca.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Nu stiu sincer. Nici n-am cautat sa verific. Spun ei in clip.

Hehehe: mai am 2 ITPuri anuale si tb sa schimb butelia la gaz.

emanuel
Posts: 166
Joined: 29 Aug 2007, 21:46
Auto: Kia Cee'd 1.4 Best So Red
Location: Bucuresti (originar din Fetesti)
Contact:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by emanuel »

sender78 wrote:Partea cu mersul balbait pe benzina apare, in opinia mea din alte motive, nefiind de la recircularea benzinei si alte aspecte prezentate.

ECU inregistreaza niste parametrii cand mergeti pe GPL. La prima cheie pe benzina ECU inca gandeste in parametrii ramasi de la GPL si pana isi "revine" si intelege ca e pe benzina iii ia putin timp.

Solutiile sunt 2:

- inainte de oprire faceti ultimii 500 m pe benzina, ma rog, nu in frana de motor ci accelerand putin masina
- solutia nr 2, dimineata dupa ce ati pornit masina, nu plecati in primele 30 de sec cu ea, lasati-o la relanti pana ajunge la 1000 turatii, ii dati 2-3 acceleratii asa in gol pe loc fara deplasare sa se tureze putin motorul, lasati iarasi vreoi 10 sec si vedeti daca mai face asa de rau cand plecati de pe loc. Daca la cele doua trei acceleratii simtiti miros mai puternic de benzina atunci e clar ca masina e "supra-alimentata" din cauza faptului ca ECU inca gandeste in parametrii GPL. Lasati-l sa-si revina si e ok

Remedierea acestor balbaieli, fara a trebui sa mai aplicati metodele de mai sus e una singura : remaparea instalatiei GPL in functie de mersul pe benzina. Remapare nu pe loc in service ci in mers, asa vreo 2-3 km cu acceleratii, frana de motor, bruscata putin masina si mers lin, normal.

In realitatea zilnica, instalatia nu va ramane sincronizata la fix cu ECU benzina, iar desincronizarea se va vedea cand porniti masina, pana calculatoarele isi fac treaba si inteleg ca sunteti pe alt combustibil. De aceea cand trece pe GPL masina merge "brici" pt ca ECU are in "cap" parametrii de GPL. Daca mergeti 10 km cu ea pe benzina nu se va mai balbai pt ca are in "cap" parametrii benzina

Legat de proprietatile benzinei, fara suparare dar nu isi pierde calitatile asa cum ziceti voi. Ganditi-va ca dupa ce iese din rafinarie benzina e depozitata, transportata la alt depozit, din nou transportata la benzinarii, lasata cateva zile in tancurile de depozitare de la benzinarie, circulata prin pompa, etc. Nu se "strica" chiar asa de usor de cum ajunge in rezervor.
Chestiile tehnice pe care am încercat să le descriu anterior nu sunt părerile mele, nu sunt bănuieli. Nu obișnuiesc să-mi dau cu părerea despre lucruri pe care nu le știu.

Faza cu degradarea benzinei din rezervor la mașinile GPL e bine cunoscută. Mi-a explicat-o înainte de montaj inginerul de la Vernești iar la 2 ani de zile același fenomen mi l-a descris un alt inginer de la AGR București.

Toate explicațiile date de ei sunt verificate și empiric.

Eu am încercat să descriu fenomenul cu cuvintele mele, nu mă pricep la denumiri și valori tehnice ce țin de acest domeniu.

Benzina nu își pierde din proprietăți când este transportată cu cisterne sau depozitată pentru că astea se fac în anumite condiții tehnice. Benzina nu își pierde din proprietăți cum ajunge în rezervor ci în urma procesului de recirculare a ei după sute și mii de kilometri prin pompa de benzină.

Nu e nevoie de nicio recalibrare a instalației GPL. Am făcut-o eu cândva la AGR deși mi s-a explicat că nu e cazul.

După ce e înlăturată problema benzinei se trece la schimbatul membranei vaporizatorului, pompa de benzină, recalibrare și alte artificii cu mers turat 2 km sau mai știu eu ce.

Trimis de pe al meu Nokia 6.1 folosind Tapatalk

Kia Cee'd 1.4 GSL BEST So Red din aprilie 2008 (~200 000 km); instalație GPL STAG montată la Progaz Vernești; nr 6 in coloana de la BV 21.02.2009, nr 44 in Marea Coloana de la BV 10.10.2009

Canal Telegram Kia Cee'd România
Probleme Kia Cee'd
https://t.me/Kia_Ceed_Romania

User avatar
Axe
Posts: 430
Joined: 07 Aug 2017, 19:28
Auto: Sportage 2007
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Axe »

Acum depinde si cat de etans este intreg sistemul de transport al benzinei. Daca ai o coaja cu furtunuri si garnitura de la capacul rezervorului terminata, e normal sa se strice! Daca totusi e o masina in mintile ei, eu nu mi-as face probleme. Nu am avut asemenea probleme si fac un plin pe an, in rest doar GPL

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Revin cu rezultatul testelor efectuate.
Luni dimimeata a pornit la prima cheie (temperatura mediu ambiant 19 grade ). Precizez ca duminica seara am mers fix 30 km forjat pe benzina (din momentul când acul indicator indica km_50) la întoarcerea în localitate. Ultimii 60 km i-am făcut pe gaz pana in parcare. După care am alimentat benzina de 45 lei.
Luni dimineata dupa pornire am lăsat-o să treacă pe GPL, nu a durat mult. I-am mai dat si cateva acceleratii pe benzina pana in 3000 de rpm-uri .
Cand sa plec de pe loc, după ce a trecut pe GPL, sa vezi istorie, fix la fel trepida si motorul, si sasiul si cervicala mea. Treapta 1 , 2 până am iesit la principala. După care si-a revenit, sprintena, nevoie mare. Amicul meu inginerul mecanic mi-a recomandat sa aplic regula plecare de pe loc dupa ce apa ajunge la 60 grade. A verificat fenomenul si cu motorul cald nu mai da in nas la plecarea de pe loc. Nu am avut răbdarea sa astept, mereu plec tarziu din parcare dimineata (de, familie, kinder...).
Consideră că problema nu o reprezintă nici benzina veche (nu e cazul meu, merg mereu pe canistra si o consum), nici ECU, ci problema e la motor, fenomen intalnit la mai multe marci de masini, printre care și kia. Inca mai studiaza fenomenul.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Ce problema de la motor?

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Fenomenul apare daca că se pleaca de pe loc cu motorul rece, înainte să ajungă acul indicator temperatura motor la minim 60 grade. Fenomenul apare numai cu motorul neincalzit. Nu am reusit sa testez.
Si eu sunt curios care ar fi problema la aceste motoare.
Astept si eu un raspuns. Deocamdată e un mister.
PS: În ultimele zile am asteptat sa scadă turometrul la 1000 rpm-uri înainte să plec de pe loc, la rece. Cu demaraj, turata usor din treapta 1. Nu a mai apărut fenomenul, indiferent daca apuca sa comute pe GPL sau nu. În orice caz, nu apuca sa se ridice acul indicator temperatura apa (antigel) motor pana plec de pe loc.
Mai studiem fenomenul.
Revin cu noutăți după ce reusesc sa schimb filtrele benzina si aer rezervor comandate si livrate. Am solicitat și o baterie pe specificațiile originale.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
george_eu25
Posts: 100
Joined: 14 Jun 2016, 13:55
Auto: KIA CEED 1.4
Location: Bucuresti-Jilava

Re: Instalatie GPL !?!

Post by george_eu25 »

Va salut...
Hai ca intru si eu in grupul celor cu ceva mici probleme la GPL.Deci Ceed,1.4 cu aproape 140.000km la bord.Instalatie BRC32 montata la Vernesti la 60.000km.Pana acum nu am avut nici o problema,indiferent ca e vara sau iarna.
De vreo cateva luni (o fi luat si masina Covid :lol: ) la prima cheie,doar cand e rece,nu vrea sa o ia si da semne cum ca se ineaca.Daca iau contactul si il pun imediat inapoi o ia la sfert,perfect.Initial am schimbat filtrul de aer si bujiile,care au fost cele originale,din fabrica.Am pus niste bujii Bosh cu 4 electrozi.Vreo luna dupa acest schimb a luat din prima,cateodata mai usor,in alte dati mai greu,dar a luat-o!Apoi iar cu problema....
Benzina nu bag decat superaditivata de la OMV si niciodata nu am mai putin de un sfert de rezervor.Deci in mare as elimina benzina ca si cauza.
Acum vreo 5-6000km am facut revizia la gaz si ca sa nu ma mai duc pana la Vernesti am apelat la Marpaco,de la Ilioara (la sfatul celor de la Vernesti cu care am vb. la telefon).Atunci au testat si membrana sau vaporizatorul (nu mai retin exact) si mi-au spus ca e ok.
Deci ce ar putea fi??Vreun sfat ceva?
Multam anticipat!

Post Reply

Return to “Generalităţi”