Instalatie GPL !?!

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Am atins eu borna de 175.000 km pe GPL cu Ceed 1.

De ce le mai vinde lumea? Ca mai au putin si fac majoratul. Deja au 14 -15 ani.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

@panzer
Pana nu face 20 de ani nu o dau.
Sau 21 ca la americani, apropo de majorat.
Nu cred ca va dispărea GPL-ul sau alți combustibili fosili în următorii 7ani😉
Nu trebuie decât sa ii schim amortizoarele originale, pe spate sunt varza. Dar la 160k nu mai emit pretenții.
Ieri am parcurs autostrada Edirne-Istambul, 120 constant pe GPL. Trafic lejer
La întoarcere spre Bulgari o dau pe benzina. Păcat ca trebuie sa merg cu aceeași viteza limitata, nu vreau sa plătesc vreo amenda la vama.
On topic:
Ai idee de ce la revizia din Februarie filtrele nu erau foarte murdare și nu era deloc pilitura?
În August anul trecut (același GPL de la același Lukoil) am avut pilitura la greu și filtre foarte murdare.
Sa auzim numai de bine!
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

GPL-ul de iarna nu este acelasi cu GPL-ul de vara. Sau schimba astia furnizorul din cand in cand.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Update 15.06.2022:

Anul asta m-a prins invierea domnului in Istambul. Am ajuns cu o saptamana inainte.
Dupa 1 plin de GPL la bulgari (Lukoil) si 2 la turci pe autostrada Edirne-Istambul, am stationat la subsolul unui resort 4 zile. La pornire, din nou semnalele caracteristice senzor GPL. In weeek-end, in Istambul, mi-a mai facut odata figuri, desi se calmase.
La intoarcere, pe autostrada pana la Bulgari, m-a faultat psihic, 3 semnale scurte a cate 3 serii la fiecare 60 secunde. Dupa trecerea de granita in Bulgaria, a disparut. Evident s-a consumat GPL desi ledul palpaia intermitent. Deci inca un plin pe autostrada la turci si unul la bulgari inainte de granita cu Romania. Mult mai ieftin.
In tara pana acasa nu a mai facut figuri. Au reaparut la pornirea la rece. Apoi fara tipar, la porniri la cald, frecventa inconstanta saptamanal / la porniri la rece, la reporniri la cald a disparut fenomenul. Sau invers.
Azi am reusit sa ajunt la montator (GPL auto Iasi).
Diagnostic: pistonas corp reductor necesita curatare sau de preferat schimbare (oficial nu mai comuta pe GPL, neoficial.....mergeam pe GPL deoarece am mai facut cateva plinuri).
L-am schimbat (75 RON cu tot schimbat furtun alimentare injectoare cu gresant; "tragea aer fals" -era unul inlocuit de inginerul meu mecanic, transparent, fata de cel negru original. Asta nou mai subtire, sper sa nu se mai deterioreze la cald si sa iasa din mufa de legatura la injectoare motor).
Mi s-a recomandat sa renunt la GPL Lukoil.

Nota: La ultimele 3 revizii am mers doar pe Lukoil. La penultima revizie, o gramada de particule negre pe filtrul mic. La ultima (1 martie 2022), filtre curate. Pana la Lukoil am mers doar cu Petrom (vechea discutie).
In fine, s-a propus ca solutie tehnica anularea pistonasului si montarea unei valve care sa elimine fenomenul de declansare senzor GPL.

Ce parere aveti, e ok ca solutie tehnica ? In August am revizia, trebuie sa iau o decizie.
Petrom si-a revenit cu GPL-ul? Aveau probleme dupa incidentul de la rafinaria de la Mamaia nord.

Am stat de vorba cu o gramada de taximetristi, care nu simt diferenta intre GPL Lukoil si Petrom / altii. Ma refer la afectarea instalatiei.

Multumesc anticipat
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

@panzer
Apropo de postarea de mai sus, ce sfat îmi dai?
Rămân pe pistonas (deocamdată rămân cu GPL-ul la Lukoil, m-am plimbat prin toată tara, s-au rărit partenerii Rompetrol, în unele benzinării Rompetrol preturi nesimtite🙄) sau sa accept soluția lor cu acea valva care anulează pistonasul?
Multumesc
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Din pacate nu stiu ce sa iti spun. Daca nu mai ai garantie la instalatie da un telefon si fa un drum pana la Vernesti (Buzau). M-am intalnit pe la revizii cu masini la reparat care nu erau montate de ei. Chiar daca tu ai Tomasseto iar ei monteaza BRC si Landi. (Iti pot recomanda si un loc foarte bun unde sa mananci, mergi pe la Ciuta/Ciolanu la manastire etc. Ai ce vedea. Hehehe. Eu am crescut la BZ :oops: ) Din pacate nu mai au program in weekend.

In ultimul timp n-am prea mai mers deloc pe gaz. Oricum mai nou pun de la o pompa locala cu brand RO (cu verde). Am vazut-o si prin Moldova. Filtre normal mizerabile, dar la fel a fost la toate in ultimii ani. Deci, nu cred sa fie atat de tare de la calitatea gazului.

Merg cu diesel-ul in ultimul timp. Si Grecia am facut-o tot cu diesel-ul. Apropo: gaz in Grecia 1.17€, Benzina 2.40€, Diesel 2.15€ (UE una spune si alta face).

Zilele trecute la ITP m-a avertizat baiatul ca tb sa imi schimb butelia de la gaz. Este autorizata doar 10 ani. Ce a trecut timpul.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Buna seara,
O sa fac o retrospectiva la ce am postat pe topicul "distributie sarita de la punct", care trebuiau sa isi aiba locul de fapt pe acest topic (concluzie la care am ajuns evident, la final de testari si schimbare de diferite piese; toate pentru mersul pe benzina)

____________________________________________________________
"Re: distributie sarita de la punct
Post by bubumisu » Fri Jul 22, 2022 9:30 pm
Iar am simptome la pornire, sare acul turometru la 1500 rpm brusc, scade la 1000 rpm, oscilează brusc între 1000 și 1500 asta preț de câteva secunde. Apoi rămâne la 1200 rpm. Pana se încălzește.
Plec de pe loc, și pana comuta pe gaz, îmi da nas, se poticneste treapta 1 și 2. Am patit-o sa nu mai am vlaga în pedala acceleratie, ii dau talpa și greu tare. Aproape se îneacă motorul, tre sa ii dau demaraj, joc de pedale în treapta 1.
Fix la fel au fost simptomele când am schimbat distribuția și s-au segmentat cilindrii.
Sper sa ma înșel, nu prea are logica având in vedere ca pe GPL își revine.
Nu pornește la prima cheie, uneori la rece, alteori la cald, poate porni la sfert de cheie după un drum scurt de câțiva km sau pornește la a doua cheie după zeci de km facuti și o staționare de câteva ore.
Am schimbat bateria, am schimbat bujiile, s-au curățat injectoarele pe benzina (pe gpl sunt in regula)
Ce sa-i mai fac????????🧐"
__________________________________________________________________
Re: distributie sarita de la punct
Post by bubumisu » Fri Aug 05, 2022 6:28 pm
Revin cu noutăți.
După toate verificările efectuate ieri, inclusiv diagnoza, s-a curățat și clapeta de accelerație.
Pompa de benzina a ieșit bine la verificări.
Astăzi dimineața a pornit la sfert de cheie (am lasat-o in service pentru test la pornirea de dimineata).
Dacă apăreau aceleași simptome la pornire, mai rămânea varianta cu schimbatul motorasului de ralanti sau YAC.
Sa auzim numai de bine !

___________________________________________________________________
Re: distributie sarita de la punct
Post by bubumisu » Fri Aug 12, 2022 7:12 pm
Update
La rece pornește la sfert de cheie.
Adică temperaturi de pana în 20 grade.
La cald pornește la a 2-a cheie (daca nu se inneaca) sau la a 3-a cheie (adica in diminetile calduroase sau pe canicula)
Mai rămâne o varianta, sa schimbam și senzorul turație motor.😉😡

_______________________________________________________________

Evident, nu am mai postat si faptul ca am schimbat senzorul turatie motor. Degeaba :roll:

Aceleasi probleme la pornire, 2-3-4 sau 5 chei, indiferent de temperatura ambientala.

Asa ca am recurs la un ultim test, care de fapt trebuia sa il fac primul .Citez:

"Re: distributie sarita de la punct
Post by panzer » Thu Jul 28, 2022 10:13 pm
Opreste GPL-ul de tot (de la robinetul de pe butelie). Benzina noua de 2-3 ori. Daca se rezolva asa, e la de la vaporizator. Daca nu, macar il scoti de pe lista.
Masoara pompa de benzina, schimba filtrele din pompa si de la rezervor. Problemele de la pompa de benzina sunt ascunse de mersul pe GPL. Daca sunt probleme de la pompa o sa le vezi in mers pe benzina. Oricum filtrele alea nu costa prea mult.
Cum ai curatat injectoarele de benzina? Prin ce metoda?"

Avand in vedere ca am masurat pompa de benzina, filtrele din pompa si de la rezervor au fost schimbate acum cativa ani, am facut doar testul.
1. Am deconectat instalatia GPL (inclusiv din fire).
2. Am mers doar pe benzina 1 saptamana (precizez ca inca din prima zi dupa cateva opriri si reporniri pe benzina, a pornit la sfert de cheie).
3. Am facut programare la montator (care oricum trebuia facuta din septembrie-revizia la 6 luni) dupa 6 zile de mers pe benzina, in care au disparut inclusiv simptomele de "dat in nas" la pornire in treapta 1-2 pana comuta pe GPL / pana se incalzea motorul. Montatorul a insistat sa merg o saptamana doar pe benzina.
4. S-a pus diagnoza inainte sa schimbe filtrele GPL si diagnosticul a fost urmatorul : injector nr.3 scapa gaz, de aceea erau probleme la pornire (am omis sa mentionez ca pana sa ajung la montator a anulat mecanicul de pe laptop de vreo 3 ori eroare martor check engine - "amestec bogat")

PS: Alte componente instalatie (pulmon, vaporizator, etc) au iesit in parametri.

Am deja o saptamana de la schimbarea injectorului, porneste la sfert de sfert de cheie si nu se mai poticneste la pornire cu motorul rece pana comuta pe GPL.
Concluzie:
Cine nu are un "@panzer", sa-si cumpere =D>

Sa auzim numai de bine :D
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Merci, incerc sa ajut pe cat posibil. Pare ca mai sunt 3 ceed-uri pe GPL. Doua ale mele si a ta! :oops:
Pun si aici foiletonul masinii mele din 2008. Sa nu mai caute lumea prin diverse locuri. Clar de la GPL s-au ars supapele de evacuare. Cine nu are rabdare poate sa citeasca doar concluziile.
panzer wrote: 11 Oct 2022, 11:55
panzer wrote: 16 Sep 2021, 12:28 P0301 - Cylinder 1 - misfire detected.

Mai intai cu Ceed 1 - 2008, acum la 230.000 km.
- Am sters eroarea, a reaparut. Apare si pe benzina si pe gaz.
- Consumat benzina, benzina noua, mers turat. Degeaba.
- S-a intamplat sa merg la ITP => totul ok. La noxe m-am apropiat sa vad cu ochii mei.
- Bujii NGK, Made in Japan de 13.000 km. Le-am defacut cu manuta mea. Aratau intr-adevar impecabile, dar nu am aparat sa le masor rezistanta. Le-am curatat un pic, am facut curat pe acolo (inainte sa scot bujiile evident), fisele arata bine, schimbat fisele si bujiile intre cilindri. Nope => eroarea ramane pe cilindrul 1.
- Acum eroarea apare cam odata pe saptamana. In special la relanti si se inchide check engine-ul daca o accelerezi un pic.
- Revizia la MIT acum 4000 km, distributia la 150.000 cu lant nou. Interesant este ca a trebuit sa schimb garnitura de la tacheti ca scapa ulei, ocazie cu care am vazut ca e un pic slaba. Au strans baietii ceva pe acolo. Probabil o sa mai schimb distributia odata in curand.
- Masina pleaca la sfert de cheie, trage ca noua. Esapamentul arata bine, nu da misfires pe esapamanet (imi scapa cuvantul acum), etc. Dar se mai aprinde becul de motor din cand in cand.
Sa continuam foiletonul poate cineva isi ia idei in viitor.

A trecut un an, erorile n-au disparut. Masina a fost folosita foarte putin. I-am facut o revizie. N-a consumat ulei decat putin.

Simtomele s-au agravat: relanti-ul este mult mai prost. Tremura saracul de parca vrea sa plece. Daca mai dai drumul si la AC este si mai grav.
Dupa 1200 RPM merge normal. Rece/cald nu are importanta.

Decid sa schimb bujiile din nou. Aceleasi NGK made in Japan pe care le pun de 14 ani. Dupa o luna cu bujiile noi le desfac sa ma uit la ele: bujia pe cilindrul 1, neagra, celelalte ca noi. #-o Fisele le-am schimbat intre ele de nici nu mai stiu care unde a fost initial.

Cum se intampla pe benzina i-am pus 2 modele de aditivi de benzina (Cei mai titrati de pe piata). Imbunatatirea semnificativa dar problemele persistau. Ba chiar s-au extins: fara sa dea erori pe catalizator, senzorii de oxigen nu treceau testul nici ei.

Cum un catalizator nou, e peste valoarea masinii am zis ca a venit timpul sa o repar, sau sa renunt la ea definitiv. Am gasit un domn care chiar se pricepe la diagnoze. Ma prezint la el, in ideea ca fac o curatare a injectoarelor. Bujiile ok, electrica ok, ramaneau injectoarele.

Omul de bun simt ma ia la intrebari, incerc eu sa explic prin ce am trecut, si tot nu il conving sa curete injectoarele. In schimb ia masina la testat:
- mai intai pe tester. Nu vedeam exact la ce se uita, dar timpii de injectie erau primii suspecti. (bineinteles ca avea un tester profi, nu unul de 100 lei ca mine)
- scos bujii, schimbat fisele intre ele. Nika.
- a scos bujiile, le-a bagat in fisa si le-a dat curent. Am vazut cu ochii nostri scanteia. Nu e de la bujie.
- Intr-un final ia compresia pe toti cilindrii: 6 atm pe cilindrul 1 si 12 atm pe ceilalti 3. Deci unul este picat. Masina nu consuma ulei, nu scoate fum galben. Foarte important.

Dupa o luna de asteptat supapele OE Hyundai (1060 lei toate 16 + semering-urile) la KingAuto, am desfacut motorul. Din fericire, blocul si cilindri impecabili (masurati) dupa 14 ani si 245.000 km. Supapale de evacuare arse pe cilindrul 1, nici cele de pe cilindri 2-3-4 nu aratau exceptional.

In loc de concluzii:
- nu stiu de ce de 10 ani am eu impresia ca injectorul de gaz are legatura cu injectorul de benzina. Nu are. Cand se monteaza GPL-ul se dau gauri direct in galeria de admisie. Cei 2 combustibili ajung in galerie pe cai complet diferite. Daca eroarea P0301 apare si pe Gaz si pe Benzina, nu este de la injectoare! :oops:
- daca se ard supapele de evacuare (normal, presiunea mai mare pe evacuare produsa de explozie, temperatura mai mare, etc) de ce se recomanda instalatie de racire a supapelor de catre montatorii de GPL? Nu vad cum ar ajuta evacuarea. Sigur ajuta admisia, dar combustibilul oricum e rece: benzina la temperatura din rezervor, iar GPL e oricum mai rece, ca altfel de ce s-ar chinui sa il incalzeasca.
- de ce a mers mai bine cu aditiv: simplu, un combustibil mai bun ajuta si un cilindru cu probleme. => fools gold. In principiu, nu puneti aditiv de benzina in mod regulat. Afecteaza senzorii din capul rampei de injectie si trebuie schimbata cu totul (rampa).
- o ultima discutie: motor de la second sau il reparam pe asta? Repara-l pe aceasta ca si pe celalalt in 18 luni il desfaci.
- Uleiul ESP Formula 5w30 este un ulei foarte bun. Interiorul motorului arata impecabil si dupa 14 ani, 245.000 km, 180.000 km pe GPL. Nu mai umblati dupa cai verzi pe pereti cu ulei-uri mult mai scumpe. Schimbati la 10.000 km si puteti pastra masina cat vreti voi.

SONIC3
Posts: 126
Joined: 07 Jan 2008, 21:37
Auto:
Location: BUZAU

Re: Instalatie GPL !?!

Post by SONIC3 »

Salutare! Ce ulei de motor folosiți? Am găsit unul care zice că e bun pentru motoarele pe Gpl. Ați încercat Ravenol 5w40?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1.4 BEST, Pewter Beige

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Recomand Liqui Moly Top Tec 4600.
Mai ales în sezon rece
5W30
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Faust »

Ravenol este un ulei foarte bun, îl folosesc în motoarele câtorva mașini Logan care au instalații GPL, schimb uleiul la 10000km.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

cristian11
Posts: 8
Joined: 15 Sep 2022, 18:44
Auto: Kia Ceed III 1.4 6MT GSL BEST
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by cristian11 »

Are cineva vreo opinie/detalii despre instalația Zenit Black Box? Mașina este Ceed III 1.4. GSL Best din 2019. Mulțumesc.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer »

Pe masina aia iti recomand sa ramana pe Benzina si sa pastrezi garantia la motor.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Instalatie GPL !?!

Post by bubumisu »

Salutare tuturor
Alimentat azi, după ce am consumat și vaporii de GPL.
433 km facuti in regim mixt. Cu un plin. Parca nu mai declansa comutatorul (3 semnale acustice scurte).
Nu a intrat niciodată mai mult de 42 litri. Rezervor toroidal de 53 litri X 80 %= 42,4 litri; A intrat cu 5 litri mai mult (47,5 litri)
Conform calcul a intrat 89,6 % din capacitate fata de 80 % setat.
M-au tras în piept ăștia de la Lukoil sau chiar a intrat atâta? Revizia a fost făcută în Octombrie 2022.
Din ce am înțeles de la montator, se mai întâmplă, trebuie sa urmăresc 2-3 plinuri.
Alimentez doar din oraș de la aceeași stație Lukoil (francizata, sunt de obicei atenti cu reglarea presiunii rezervor vara-iarna)
Mulțumesc
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

SONIC3
Posts: 126
Joined: 07 Jan 2008, 21:37
Auto:
Location: BUZAU

Re: Instalatie GPL !?!

Post by SONIC3 »

Salutare! Am pățit.o și eu cu cei de la LUKOIL asta vara, in loc de 36 de litri cât intră normal au intrat 40 de litri, in condițiile in care eu m-am dus pe gpl in statie. La Buzău, una din stațiile Petrom, aceeași problema de 2 ori. Ieri la întoarcerea în Buzău am rămas fără gpl și am alimentat de la prima statie, care era TDV, la 40 de litri l-am oprit eu, i-am spus că e furt pe fata. De obicei alimentez de la un Petrom.
1.4 BEST, Pewter Beige

Post Reply

Return to “Generalităţi”