Instalatie GPL !?!

Forum cu de toate despre Kia cee'd

Moderator: BAU

Post Reply
Ixelma
Posts: 8
Joined: 28 Nov 2014, 17:16
Auto: Kia ceed vagon

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Ixelma » 22 Feb 2017, 23:03

Salut colegi,

Stiu ca s-a discutat mult pe aceasta tema insa nu pot derula 118 pagini.

Pe scurt, o sa intru in posesia unui autovehicul Kia Cee'd SW (wagon/break), masina tatalui meu, si sunt hotarat sa o trec pe gaz. Masina este din 2008 si are sub 50000 km deoarece tatal meu nu a prea mers cu ea si eu am avut o alta masina.

Masina are motorizare 1.4 16v 109CP daca nu ma insel

Intrebararile mele sunt urmatoarele:
- ce instalatie de gaz recomandati?
- unde recomandati sa o montez (de preferat Bucuresti sau Arges)
- ceva probleme frecvent intalnite


Stiu ca investitia merita, si nu am o limita de buget. Masina a fost foarte bine intretinuta si nu vreau sa imi bat joc de ea, de aceea prefer sa fac o investitie mai costisitoare decat sa apara probleme in viitor.

Am vazut pe un golf V o instalatie de gaz secventiala care arata consumul pe gaz pe calculatorul masinii (adica pe ceasuri), exista vreo varianta in care as putea face acelasi lucru si eu? Ma deranjeaza foarte tare acel "senzor al volumului de gaz" lipit in interiorul masinii.

zombi
Posts: 153
Joined: 07 Nov 2007, 18:57
Auto: KIA CEED 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by zombi » 23 Feb 2017, 17:44

Multi colegi au ales sa monteze instalatia de gaz BRC la Progaz Vernesti, Buzau, despre care am auzit numai lucruri bune.
Eu insa am montat Tomesetto STAG 4 in Bucuresti, reglajul s-a facut "la relanti" si ma confrunt cu o pornire mai greoaie dimineta. Problema pornirii la a doua/treia cheie este intalnita la diferite tipuri de instalatii de GPL. Cel mai important este ca reglajul instalatiei sa se faca corespunzator. Cum zicea si sender78 intr-un post mai recent (confirm si eu), daca alimentezi de la MOL porneste mult mai ok, dar si aici parerile sunt impartite.
Una dintre "probleme" este aceea ca daca pui rezervor toroidal in locul rotii de rezerva, este putin "mai inalt" decat lacasul rotii de rezerva si, de asemenea, trebuie sa-i gasesti alt loc rotii de rezerva.
A mai intrebat cineva pe acest forum (cateva pagini mai inainte) daca se poate avea un singur indicator al nivelului de carburant - benzina/gaz, dar nu stiu insa cum ai putea face comutarea manuala intre gaz si benzina! Tot trebuie un buton "bagat" pe undeva.
Oricum, sa-ti faci o idee mai buna tot trebuie sa mai lecturezi cateva pagini.

Drumuri ieftine!
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto

panzer
Posts: 762
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer » 23 Feb 2017, 21:39

Eu am 2 BRCuri montate la Vernesti. Pe urmatoarea o sa opun insa Landi Renzo, montata tot la Vernesti. Sunt cu vreo 400 lei mai ieftine. In plus sunt mai putin sensibile la gaz mai slab. Stiu ce spun din pacate.
Mai dai vreo 200 lei la RAR pentru omologare.

In afara de asta mai informeaza-te si de revizii. Acum la BRC revizia la gaz costa 150 lei si se face la 15.000 km. La 100.000 se schimba membrana de la vaporizator (250 lei). Nu sunt alte costuri.

Am mai scris asta pt ca o cred cu tarie. Ar trebui montata de un service de incredere. Poti sa afli asta cel mai simplu cu o bere unui lucrator de la RAR. Ei intai se uita la numele montatorului si apoi la instalatie. Sunt si multi tepari. Greselile (sau cutting corners) ale acestora pot sa iti faca viata enervanta. Eu chiar nu inteleg de ce unii oameni isi complica viata, merg la un montator iesit in cale si apoi umplu forumul sa ii ajute altcineva.

Mergi la sigur (chiar daca e mai departe). Instalatiile astea sunt facute sa uiti de ele. Le montezi, le omologhezi si apoi uiti ca exista. Evident tb sa urmaresti nivelul de antigel mai des. Se mai intampla sa se slabeasca colierele de la T-urile de antigel si sa mai scape pe acolo.

Uite tocmai mentiona Eugen un domn de pe DaciaClub in Pitesti f apreciat in comunitatea GPL Dacia. Cauta-l daca Vernesti e prea departe. Sau mergi la RAR si scoate un nume de acolo.

Nu exista solutie sa estimezi exact cat gaz e in rezervor. Depinde f mult si de presiunea atmosferica. Singura solutie e nr de km parcursi de la plin. Aia iti spune cel mai exact cat gaz mai ai.

Ixelma
Posts: 8
Joined: 28 Nov 2014, 17:16
Auto: Kia ceed vagon

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Ixelma » 23 Feb 2017, 22:43

Cand o sa ma duc acasa (pitesti) o sa trec pe la baietii de la rar sa imi recomande un service bun. Nu vreau sa am probleme cu ea pe viitor de aceea poate sa fie si 5000 de lei ca nu ma deranjeaza.

Eu probabil o sa mai tin aceasta masina vreo 5 ani daca nu mai bine si de aceea as vrea sa nu imi bat joc de ea. Eu am scris de Landi Renzo ca am mai citit pe alte forumuri.

Legat cu volumul de gaz, cred ca era ceva pus din fabrica pe acel golf V de care spun.

Oricum multumesc mult de sfaturi, o sa anunt cand ma hotarasc ce sa montez, unde, si cat o sa coste.

panzer
Posts: 762
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer » 24 Feb 2017, 09:21

Pe MPI nu are de ce sa coste 5000 lei. Pana in 3000 lei cu totul. BRCul fiind cea mai scumpa. Bafta. Sa ne spui si noua ce montator in Pitesti ai ales si cum merge masina dupa montaj. Sunt multi colegi pe forum care considera Vernesti departe. Deci sunt interesati de alti montatori cu pedigree prin alte zone.

Ixelma
Posts: 8
Joined: 28 Nov 2014, 17:16
Auto: Kia ceed vagon

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Ixelma » 24 Feb 2017, 09:50

Pana la urma daca toti spuneti de ProGaz Vernești ca este cel mai bun, o sa optez sa merg acolo, chiar daca este mai departe prefer sa nu am probleme apoi.

O sa ma interesez si la pitesti de cineva pentru ca părinții mei lucrează la uzina Dacia si este imposibil sa nu cunoască pe cineva renumit prin uzina.

Va țin la curent cu detalii.

Încă ceva, am intrat pe site-ul celor de la ProGaz si am văzut mai multe modele de instalații BRC, care este cea potrivită sau care este cea mai "buna" daca exista o asa comparație

panzer
Posts: 762
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer » 24 Feb 2017, 14:01

Poti sa te conversezi cu ei. 24.11 cred ca e cea potrivita. Nu sunt mai multe pt acelasi tip de motor. Sunt pentru motoare diferite.
Dar mai bine Landi Renzo.

La o calitate mai slaba a gazului la 5500rpm BRC te arunca pe benzina si te lasa acolo. Asa e soft-ul lor. In 130.000 km pe gaz cu 2 masini mi s-a intamplat de vreo 2 ori doar. Am schimbat filtrele si s-a rezolvat. Din multiple discutii ei au spus ca Landi nu face asa. Trece el pe benzina si cand eroarea dispare inapoi pe gaz.

Noi am preferat BRC pt ca este instalatia aleasa de Kia pe care o monteaza ei in fabrica. Sunt piete pe care Ceedul de il ai si tu a fost vandut din fabrica cu gaz.

Ixelma
Posts: 8
Joined: 28 Nov 2014, 17:16
Auto: Kia ceed vagon

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Ixelma » 24 Feb 2017, 14:08

Am inteles. Eu tot de Landi Renzo am auzit numai de bine, dar daca pe aici se discuta de BRC, parca nu as vrea sa ma arunc aiurea. Pana la urma daca vreau sa am grija de ea nu o sa bag gaz de la orice statie insa daca ramane blocata pe benzina iar e o problema...

Cand o sa iau legatura cu baietii de la ProGaz o sa le cer o parere despre ce mi-ar recomanda, cu argumente pozitive si negative.
Multumesc mult de sfaturi.

Ca o paranteza, cei care au pus rezervor toroidal unde ati pus apoi roata de rezerva? fie ea si slim?

zombi
Posts: 153
Joined: 07 Nov 2007, 18:57
Auto: KIA CEED 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by zombi » 24 Feb 2017, 14:13

eu am prins-o in picioare cu o chinga, lipita de bancheta din spate, in portbagaj.
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto

eugenflorinmanea
Posts: 2758
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by eugenflorinmanea » 24 Feb 2017, 20:09

Mergi cu incredere la Vernesti, sunt cu mult peste serviciile din Bucuresti.
Atentie- sare pe benzina, dar poti sa o dai tu pe gaz inapoi din buton.
De altfel eu la kia am setat instalatia ca la peste 4,800 ture sa sara automat pe benzina, iar cand iau piciorul de pe acceleratie sa sara inapoi pe GPL.
GPL ul are o temperatura de ardere mai mare, nu prea e recomandat sa o tii in forja pe GPL pentru o perioada lunga de timp.

Am un coleg la serviciu cu Hyundai Tucson care si-a ''prajit'' supapele, cel mai probabil de la GPL - asa au spus mecanicii.
O vorba din popor spune ca nu prea e bine sa tii masina pe GPL la peste 4,000-4,500 ture - de exemplu pe autostrada sa faci sute de km cu 160-170 pe GPL.
SAAB 9-5

Ixelma
Posts: 8
Joined: 28 Nov 2014, 17:16
Auto: Kia ceed vagon

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Ixelma » 25 Feb 2017, 13:03

Un bun punct de observatie e si asta. Cel mai probabil o sa setez si eu pe undeva pe la 4000 turații

eugenflorinmanea
Posts: 2758
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by eugenflorinmanea » 25 Feb 2017, 19:58

Kia are motor de turatie. Mai bine seteaza la 4500 si ai grija sa nu ajungi acolo prea des.
SAAB 9-5

panzer
Posts: 762
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by panzer » 26 Feb 2017, 11:13

Am fost vineri la revizie cu ceed 2015. Am ales ca dupa 5000 rpm sa adaug 30% benzina in amestec si am rezolvat problema cu trecutul pe benzina. Filtrele erau curate.

Despre roata de rezerva: sunt poze in acest topic mai pe la pagina 40 daca imi aduc aminte.
Sunt cateva solutii:
- libera prin portbagaj. Nu recomand. La un accident roata poate sa treaca prin scaunele din spate si sa ajunga in fata.
- prinsa cu corzi ca la Dacia 1300 in dreapta.
- prinsa cu un surub de bancheta din spate. Eu nu am reusit sa fac operatia f bine si s-a rupt surubul.
Am mers pe versiunea 4: rotile de rezerva sunt acasa. In fiecare masina am un kit de reparatie. Toate masinile vin acum cu kit de pana, nu vad de ce m-as plimba eu cu roata de rezerva dupa mine. Oricum nu am folosit nici una niciodata. Iar sotia nici n-ar putea sa desfaca prezoanele, daramite sa o ridice pe cric. Tot pe mine o sa ma sune, sau la Dacia Asistenta. Dar la 5 ani schimb gumele, chiar daca mai au f multa "carne" pe ele. Si cumpar doar Michelin si Nokian. Daca sunteti genul care cumpara cauciucuri de la "baieti" ca mai au "viata in ele sefu!" atunci poate e mai bine sa mergeti cu roata de rezerva dupa voi.

De 9 ani nu am avut nici o pana. Decat odata in fata blocului cand un vecin a considerat ca are mai multe drepturi pe trotuar decat toti ceilalti.

PS: la Vernesti sunt f ocupati. A intrat cineva sa se programeze si i-au dat termen peste 5 saptamani.

andrei1271984
Posts: 310
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI Classic+
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by andrei1271984 » 26 Feb 2017, 21:18

de acord cu tine panzer referitor la roata de rezerva.
eu oricum sunt antitalent si daca am pana sigur nu ma descurc singur :))) n-am facut asta niciodata;)
insa ma gandeam in nefericitul caz in care o sa am nevoie vreodata....kit-ul ala chiar e util? pot sa fac ceva cu el? #-o
Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

quelloo
Posts: 3749
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Instalatie GPL !?!

Post by quelloo » 27 Feb 2017, 11:01

daca nu e taiata anvelopa cu ditai gaura se rezolva si cu kitul.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Post Reply

Return to “Generalităţi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests