ITP = inspectia tehnica periodica

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by BAU »

Nu spun ca tu ai fost ghinionist . Asa a fost sa fie . Se putea intampla oricui . Si asa cred , pur si simplu cred ca un carbune s-a blocat , pompa a mers cu intermitenta de aceea dadea rateuri .

Si eu am vrut sa vad de ce se defecteaza pompele . Am taiat cu flexul doua ( altfel nu ai cum le desface ) . Una schimbata de pe masina mea , alta luata de la un coleg de pe forum ( imi pare rau ca nu mai stiu cine este )

Ei bine , la ambele am gasit cate un carbune blocat care nu mai ajungea sa faca contact pe rotor . La aceste pompe rotorul este mai deosebit , este alimentat frontal .

Cand un carbune nu mai face bine contact , este normal ca acesta sa se incalzeasca foarte mult pana la distrugere .

Da, sustin , indiferent cat de putina benzina ai in rezervor , pompa este racita . Se distruge doar cand functioneaza pe uscat .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by ionutp »

M-ati facut curios si am zis sa vad si eu cum functioneaza acea pompa: https://www.youtube.com/watch?v=NGyfHHk_VAw :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by BAU »

Este exact ceea ce am vazut si eu atunci cand am taiat o pompa cu flexul . Filmuletul este foarte bun . De la min 2.38 se vede rotita neagra , crestata , ca o turbina . Cea care "trage" benzina, | Apoi se vede si rotorul cu alimentare frontala si carbunii care apasa pe rotor si care chiar par a fi blocati . Pentru ca acesta este un defect al pompei . Praful rezultat din uzura carbunilor nu se elimina si pur si simplu blocheaza carbunii in suportul lor . Acestia nu mai pot culisa usor , liber , si in final nu mai ating rotorul , pompa oprindu-se .

Multumim ionutp pentru filmulet . Chiar nu gasisem pana acum asa ceva pe Youtube . Raspunde la multe intrebari puse pe forum despre pompa de benzina .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bwo »

BAU, pompa de la mine o ai :)
Am venit acum ceva timp la tine in fata blocului si ti-am dat-o. La mine cedase brusc pompa dupa aproape 10 ani, in acest timp am mers pe rezerva (cu martorul de la benzina aprina) de 1-2 ori.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by BAU »

Asa este , scuze ca numele nu l-am retinut . Intr-adevar pompa ta am taiat-o prima , care nu se rotea deloc si am vazut ca un carbune era complet blocat cu praf de carbune in locasul sau.

Ulterior am taiat si pompa mea care se rotea doar cand voia ea . Doar ca am reusit s-o pornesc "pe uscat" si dupa cca 10 secunde sa incalzit foarte rau in zona " turbinei " sorbului si s-a blocat . Dupa ce am taiat-o am vazut ca " turbina" era distrusa , sarisera bucatele din ea si un carbune se misca foarte greu . Era de asemenea blocat .

REPET CONCLUZIA MEA : Pompa , indiferent cat de putin combustibil ai in rezervor , atat timp cat sorbul se gaseste in benzina , este racita , nu are de ce sa se strice . Intreruperea functionarii ei se poate face doar din cauza vre-unui contact imperfect sau lipsei de alimentare in circuitul electric al masinii . Iar daca pompa este alimentata direct din conectorul ei si nu se roteste , 99% este vorba de blocarea unui carbune .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

Am reușit sa schimb pompa benzina.
Aftermarket made în Koreea.
Aproape 500 de lei. Plus manopera
Am uitat sa solicit ambalajul.
Mai ieftina distracția fata de una originala😂
Funcționează impecabil.
Nu mai da în nas la rece, la plecarea de pe loc cu motorul rece, chiar și acum la minus grade.
Consider ca am elucidat misterul.
PS: Mi-a dat ceva emoții CB-ul, comuta pe GPL dar îmi scădea amețitor calculul pe benzina (km_ _ _)la fiecare km făcut. După a 2-a alimentare (m-am dus aproape la juma de rezervor) si-a revenit. Probabil s-a așezat plutitorul.
Sa auzim numai de bine😀
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

Am uitat sa menționez.
Pornește din nou la sfert de cheie😎
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: ITP = inspectia tehnica periodica

Post by bubumisu »

Off:
Update: aseară am lasat-o în drum, la zeci de metri de scara blocului. Dimineata am mutat-o pe locul ei de parcare (sub fereastra)😁.
A pornit la prima cheie la -5 °C. Am plecat imediat de pe loc și nu s-a poticnit în manevre in treptele 1-2 prin parcare.
Apropo de discuțiile pe topicul Instalație GPL.
On:
Încă nu sunt lămurit, la la ITP se iau în calcul la verificări și emisiile GPL sau a fost ala acu 2 ani mai curios?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Post Reply

Return to “Generalităţi”